pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
En usko, tunnustus käy todisteesta
Yksi todiste muiden joukossa eikä se riitä yksinään tuomioon. Et sinä pääse vankilaan, vaikka yrittäisit kuinka vakuuttaa tappaneesi Olof Palmen.
En usko, tunnustus käy todisteesta
Doping-asioissa pääsisin koska mulla olis varmasti asiasta aika hyvät todisteet, jos olen kerta niin oikeasti tehnyt.Yksi todiste muiden joukossa eikä se riitä yksinään tuomioon. Et sinä pääse vankilaan, vaikka yrittäisit kuinka vakuuttaa tappaneesi Olof Palmen.
Suomalaiset ovat itse tekopyhiä. Vaahtoavat ja yleistävät norjalaisten kaikki saavutukset astmalääkkeiden ja muun dopingin ansioksi.
Itse hyväksyvät huumeiden käytön jalkapallossa kun lukee keskustelupalstoja. Eihän siinä mitään jos joku on saanut pari vuotta kilpailukieltoa kokaiinin käytöstä. Mukaan vaan heti kuin mahdollista, koska muutkin käyttävät. Tässä ei vedottu edes lääkärin määräämään käyttöön vaan rikottiin selkeitä dopingsääntöjä.
On siinä esimerkkiä nuorille jalkapallon aluille kerrassaan. Kestää rasitusta ja kipua enemmän kun ottaa välillä vähän kokaiinia.
Älä yleistä. Taitavat suomalaiset olla enemmänkin "kateellisia". Naapurilla on toimiva ja erittäin tehokas koneisto, jossa urheilijat ovat paremmin turvassa. Heitä ei heitetä bussin alle kuten Suomessa tehdään. Ja vielä vuosikymmenten vihat päälle.
Realismi, se on aika kaukana tekopyhyydestä.
Myllylältä, Petäjältä ja kumppaneilta voi, tai enää siis ei voi, kysyä millaista kohtelua saivat kokea elämänsä loppuun saakka.No eipä joku Virpi Sarasvuo nyt sen kummemmin bussin alle tullut heitettyä kuin Therese Johaug Norjassa. Keksittiin selitys, ei mennyt läpi ja bannia tuli, mutta kilpailukiellon jälkeen menestys jatkui ja kansa hurrasi. Tietysti Norjassa on kaikki suurempaa, niin menestys, urheilussa liikkuvat rahat kuin median hulabaloo. Mutta periaatteessa samalla lailla kohdeltiin.
Johaug varmaan kanssa vahingossa veti steroideja sisältävää huulirasvaa? Ja sai steroideista lyhyemmän kilpailukiellon kuin Eremenko omalla kohdallaan aineesta jonka merkitys urheilussa on paljon vähäisempi. Urheilijathan on lähes aina käryn hetkellä koittaneet selittää että aine joutui elimistöön vahingossa, ei mitenkään suomalaisten juttu.Suomalaista tekopyhyyttä. Mietekähän huumauaine päätyy majoukkuemieheen vahingossa?
Lakimies väitti kokaiinin joutuneen Eremenkon elimistöön vahingossa
No eipä joku Virpi Sarasvuo nyt sen kummemmin bussin alle tullut heitettyä kuin Therese Johaug Norjassa. Keksittiin selitys, ei mennyt läpi ja bannia tuli, mutta kilpailukiellon jälkeen menestys jatkui ja kansa hurrasi. Tietysti Norjassa on kaikki suurempaa, niin menestys, urheilussa liikkuvat rahat kuin median hulabaloo. Mutta periaatteessa samalla lailla kohdeltiin.
Virpi ei joutunut asian tiimoilta kovin paljon esille. Ei ollut niinsanottuna puhemiehenä ja kilpenä.
https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/909c4493-4f7a-48b5-b990-c71e7f7b2f0f
Johaug tuomitsee mm-kisoissa kärähtäneet. Tähän voisi kirjoittaa paljon kaikkia hauskoja juttuja, mutta en nyt jaksa muuta kuin lol.
Eikös se Viron hiihtäjä jo kertonut miten veritankkasivat Lahdessa 2017, eli ei tuo uutinen edes ole.
Mä vähän autan. Therese Johaug: "Minä oletan, että eivät kaikki kisoihin osallistujat tee sitä. Tietysti minä keskityn vain siihen, mitä itse teen." Eli kaikki eivät tee, mutta hän tekee.
@Salama44 unohdit, että Aku Kiuru jo 1950-luvulla käytti toopinkia. Ja vuosikymmentä varhemmin Suomi pelastui kommunismilta vain huumeiden ansiosta. Jätän 1930-luvun mietittäväksesi, mutta annan vihjeen: Paavo Nurmi.
Ettei 20-luvun. Silloinhan Nurmi itse kertoi maistelleensa erilaisia aineita, toki ne eivät silloin kiellettyjä olleet.
Eikös se ole vähän niin että suurin osa kaikesta vähänkään mullistavasta lähes minkä tieteen alalla hyvänsä kehitetään alunperin sodankäynnin edistämiseen ja siitä sitten sovelletaan vähemmän merkittäville aloille kuten terveydenhoitoon, hyvinvointiin sekä urheiluun.Dopingin käyttö alkoi historian mukaan ensin sodissa ja levisi sieltä urheiluun.
Urheilun maailmassa on vallinnut koko 2000 luvun se, että on ollut tarve käräyttää ja tuomita kotimainen suomalainen. Maissa jossa tulokset tehdään, on ollut ja edelleenkin tarve löytää uusia keinoja pärjätä, ja välttää kärähtäminen.
Tässä on suuri ero. Ilman sopivaa järjestelmää on toivottavan vaikeaa päästä top 12 joukkoon.