Päivän biisi

  • 96 098
  • 640
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Nyt on niin hieno täysikuu, että laitetaanpa Remun samanniminen kappale. Muistan, kun edesmennyt isoisäni - alkuperäinen Stadin kundi, pitkän linjan Hifkiläinen, professorismies, sotaveteraani, käsittämättömän huikea, ihka-aito sankari - kuunteli tätä:


Juuri tänäänhän onkin uusikuu, joten siksipä pääsemmekin tänä iltana ihailemaan kerrassaan täydellistä täysikuuta. Ja kyllähän sitä kieltämättä kelpaakin ihailla jos sattuu illalla/yöllä ulkona talsimaan!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tää se ois mulle

"So long, I won't stay where I don't belong.
The higher I climb, the more I leave behind.
So let go, the hardest part is holding on.
But the higher you climb, the brighter you shine."


Tää vaan sopi niin hyvin yhteen sen kanssa, että luin just äsken mun ja ex-kaverin viimesiä yhteisiä viestittelyitä läpi.

 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Anna Eriksson julkaisi keväällä 2012 suunnattoman hienon, juurevan ja koskettavan Mana-levyn, joka on taiteellisuudessaan, katarttisuudessaan ja tummanpuhuvuudessaan yksi suomalaisen musiikin ehdottomista helmistä. Levyn ensimmäinen singlejulkaisu "Jos mulla olisi sydän" kuvastaa täydellisesti levyn teemoja, jotka tulivat hyvin, hyvin lähelle omaa elämänvaihettani tuona keväänä.

Youtubesta löytyi oheinen video, jossa Anna esittää ko. kappaleen "Iskelmäkesä"-festivaaleilla toissa kesänä. Poikkeuksellisen hiljaista, ja toivottavasti vaikuttunutta, porukkaa näyttää olevan yleisössä - ymmärrettävästi. Etenkin, jos olivat tuolla kuuntelemassa ns. kivoja, kevyitä kesähittejä.

Bravo!


 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
En tiedä miten yleistä on pystyä kuulemaan biisejä, saati laulamaan niiden mukana unessa ja olenko jotenkin poikkeustapaus kun tähän kykenen, mutta tuli juuri vedettyä tämän aivan loistavan kipaleen loppuosa tunteella äsköisen uneni loppupuolella, joten kai tän on myös oltava mun päivän biisi silloin



 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tasan kahdeksan vuotta sitten julkaistiin Lana Del Reyn eteerisen kaihoisa "Born To Die"-mestariteos, joka on mielestäni yksi kaikkien aikojen upeimmista ja koskettavimmista kappaleista videoineen päivineen. Puhdasta, kaunista, aitoa taidetta.


Videolla erityisesti kohtaus öisellä palatsikäytävällä tekee joka kerta vaikutuksen.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Näin uutena vuotena saattaa tulla mieleen sokeutuminen ja samalla yksi suosikkikappaleistani viime vuosilta, jota varmaan kukaan muu ei ole koskaan kuullutkaan.



 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Haloo Helsinki!-yhtyeen aivan loistava kappale "Rakas" on tämän päivän biisi. Sopii tähän päivään, kuin nyrkki silmään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös