ehkä hieman offtopic, mutta itse olen saanut huomattavasti helpotusta kannabiksen käytöstä vaikeaan ja pitkäaikaiseen masennukseen.
Ei tuo mitenkään tavatonta ole ja hieman sama homma itselläkin, paitsi etten tietenkään käytä kannabista, koska se on laitonta. Ja jos käyttäisinkin, en voisi kertoa lääkärilleni sen auttavan sairastamani MS-taudin aiheuttamaan jäykkyyteen, unettomuuteen ja masennukseen, koska tämän jälkeen olisin paha huumeidenkäyttäjä, eikä mulle määrättäisi edes buranaa. Koska tahansa olisin valmis vaihtamaan Opamoxit, Tenoxit, Sirdaludit ja Stilnoctin pois, jos tilalle saisi lääkekannabista reseptillä. Sativex on myös sellainen lääke, jota tekisi mieleni kokeilla, mutta eipä se Suomessa ole kai vielä edes mahdollista.
Tuota mitätöntä rikkaruohoa ei voida käyttää lääkkeenä, ei vaikka on olemassa tutkimustuloksia, jotka osoittavat sen tehon esim. juuri MS-taudin osalta. Riippuvuuspotentiaali on naurettavan pieni verrattuna bentsoihin tai vaikka hermokipulääke Tramaliin. Mömmöjä, joiden rinnalle tai jopa kokonaan tilalle voisi helposti kokeilla kannabista. Itse asiassa minulla saattaisi olla jopa jonkinlainen mahdollisuus kannabiksen lääkekäyttöön, koska käsittääkseni Suomessa jo vastaavia tapauksia on. En kuitenkaan aio asiasta mainita neurologilleni vielä, koska jos mainitsen, rinnastaa hän minut huumeidenkäyttäjään ja vähentää/lopettaa lääkkeitä, jotka kuitenkin auttavat, vaikka ne mitä luultavimmin olisivat korvattavissa kannabiksella.
Sori osittainen OT. Lähden nyt apteekkiin hakemaan uudet fatiikkilääkkeet,
Atarin 100 mg. Jos se ei auta, niin sitten vaihdetaan modafiniililääke
Provigiliin. Provigilia saa Suomessa vain lääkelaitoksen erityisluvalla, eikä mikään ihme, kun lukee netistä siitä miten aine ihmisiin vaikuttaa. "Korotonta univelkaa", jep jep.