Sen verran otan kantaa, että näihin koutsien mediapuheisiin (oli sitten kokenut tai kokematon) en lähtisi ihan näin voimakasta tuomiota jakamaan. HPK:ssa syksyllä Maso Lehtonen veti samanlaiset jonkinnäköiset itkupotkuraivarit tähtipelaajilleen Tappara-pelin jälkeen. Sen jälkeen Lehtosen jengi on nostanut tasoa melkoisesti. Joskus ihmisten puheen osuvat, joskus eivät. Tulevaisuus näyttää, oliko tämä Heiskasen ulostulo virhe. Ei se välttämättä ole, jos pelaajat vastaavat siihen hyvin.
Risto Dufva sanoi aikanaan, kun sai potkut JYPistä, että ne olivat vain ajan kysymys. Dufva tiivisti silloin ajatuksensa jotenkin näin:
"Kun organisaatiossa menee liian kauan liian hyvin niin kaikki alkavat luulla, että se olen juuri minä, jonka ansiosta hommat ovat hyvin. Kun riittävän moni alkaa luulla, että minä olen tässä se tärkeä tyyppi, niin lopputuloksena pikku hiljaa loppuu myös yhteistyö. Kun yhteistyö loppuu ja jokainen on se tarinan sankari eikä kukaan enää ole se konna, niin menestyskin loppuu."
Tosiasiassa JYPissä toki on mennyt huonosti jo tovin, mutta nähdäkseni homma oli oikenemassa oikeaan suuntaan. Nyt otettiin askel ainakin pikaisella analyysilla väärään suuntaan. JYPissä on paljon korvaamattomia ihmisiä ja kun ihmiset ovat jengiytyneet ennemmin itsensä puolelle ja toisiaan vastaan niin lopputulos on harvoin kaunis.