Havaitsen tässä ketjussa ikäväkseni pientä nokittelua, joka on aivan turhaa. Toki minä ja moni muu oli vielä jokin aika sitten vahvasti sitä mieltä, että Kivi täytyy pistää pihalle tai play offeja ei tänä keväänä Porissa pelata. Siihen mielipiteeseen oli silloin ihan perusteltu syy. Hienoa että joukkue ja Kivi on todistanut moisen pelon vääräksi. On kai turhaa miettiä sen kummemmin että kenestä tämän hetkinen menestys johtuu ja kenestä ei. Uskon että siihen on osansa ihan jokaisella, aina hallin siivoojasta Ässien hallituksen puheenjohtajaan asti. Nyt on aika nauttia hienoista otteista jäällä ja vähän ehkä hymyillä Rauman suunnasta säteilevälle katkeruudelle: ei se häviö ilmeisesti tunnu yhtään sen paremmalta, vaikka sitten puoli Raumaa laulelisi ja tanssahtelisi, kun samalla Lukkopelaajat liukuvat kohti pukukoppia päät painuksissa :)
Itselleni ei tuota mitään ongelmaa myöntää, että Kiven ulkoistaminen olisi sittenkin ollut väärä veto. Olen edelleen kiitollinen siitä, että joku muu kuin minä tekee ne päätökset Porin Ässissä. Tosin minä en ole koskaan väittänytkään olevani muuta kuin pelkkä perusjätkä, joka ei ole mikään lätkän asiantuntija. Löytyyhän palstalta niitäkin, jotka kovasti esittävät jotain asiantuntijaa ja heille tuntuukin olevan todella vaikeaa oman väärässäolemisensa myöntäminen. Yhtä kaikki, asiantuntijat, väärinkannattajat, hitsarit, chanttaajat, gloryhuntterit ja kaikki muutkin, toivon että koko porukka ottaa tästä hienosta ajasta kaiken irti ja jättää edes hetkeksi tuon keskinäisen nokittelun. Eiköhän niitä huonojakin aikoja ole perinteisesti tulossa vielä yllin kyllin, joten silloin on taas hyvää aikaa vittuilla joka suuntaan :)
Uskon että Kivellä tulee olemaan vielä pitkä valmentajaura edessään. Tämä on vasta hänen ensimmäinen pestinsä liigan ykköskoutsina, tulevaisuudessa tulee takuulla paljon uusia mahdollisuuksia. Kuka tietää vaikka iso menestys tulisi jo tällä kaudella. Ja vaikkei tulisikaan, niin kyllä se vielä joskus tulee. Ei se ole Jalosella tai Westerlundillakaan aina ihan putkeen mennyt, mutta ajan kanssa heistäkin tuli huippukoutseja. Onnea vaan matkaan Karrille ja toivotaan että jo tämä kausi tuo tullessaan jättipotin!