Epäilen, että aika suuri osa erilaisten julkisten laitosten johtajista on täysin epäpäteviä.
Eräskin helsingin kaupungin johtava lääkärivirkamies surkutteli hesarissa pari päivää sitten koronarokotuspaikkojen jonoja ja ihmetteli miksi ihmiset eivät varaa aikaa netistä. Sama henkilö jonka vastuulla on koko rokotusruljanssin johtaminen ei tiedä, että aikoja ei ole vapaana ja niitä ei voi tilata netistä.
Kuinka saatanan tyhmä voi olla että tekee noin. Voi vain kuvitella monta kymmentätuhatta puhelua tuo on aiheuttanut kaupungin eri puhelinvaihteisiin kun jengi on soitellut että mistä niitä aikoja voi tilata. Itse työskentelen yrityksessä millä isohko osa suomaisista asiakkaina ja voin kertoa, että ihmisten halukkuus soittaa puhelimella on helvetin yleistä ja vastaajalle todella kallista. Yksi "mitä mä nyt teen" puhelu maksaa noin karkeasti kympin. Kaikki yksityiset yritykset tekevät kaikkensa, että asioiden hoitaminen olisi mahdollisimman helppoa sekä automaattista ja ei olisi ikinä mitään syytä soittaa aspaan.
Helsingillekin olisi paljon halvempaa suunntella joku automaatti mikä varaisi vaikka eläkeläisille automaattisesti ajan ja lähettäisi ehdotuksen tai jotain vastaavaa. Mutta toiminta on täysin 80-lukulaista pelleilyä johtuen täysin epäpätevästä toimivasta johdosta ja ylimmän johdon vielä alhaisemmasta kyvystä ymmärtää yhtään mitään. Poliittiset johtajat ovat kyllä syvältä perseestä.
Hyvää pointtia, mutta olen kyllä merkittävästi eri mieltä tuosta yksityisten yritysten kyvystä -saati halustakaan-tuottaa laadukasta asiakaspalvelua. Sen verran on tuon asian kanssa saanut tekemisissä olla, että enpä kyllä mainostaisi sen parempaan suuntaan menneen asiakkaiden kannalta. Vastuunpakoilukin on yksi merkittävä osa nykyistä asiakaspalvelua. Lisäksi jotkut ns palveluyritykset tarjoavat asiakkaan houkuttelemiseksi ns "huikeita etuja", joista sitten pyritään hakemaan vapautusta lisäislemällä palvelunoston jälkeen erilaisia "porsaanreikiä" omiin kuitteihinsa sekä työselostuksiinsa, joiden nojalla voivat sitten peräytyä noista lupauksistaan.
Olisi siis ihan rehtiä olla koko ajan vain dumppaamassa julkisia palveluita je korostomalla yksityisten korkeaa moraalia, sillä sille ei löydy oikein lihasta luun ympärille monessakaan tapauksessa.
Kyllä todella useissa tilanteissa asiakas joutuu hoitamaan asioitaan, suhteessa yrityksiin, kulttujasuojan kautta.
Ja koko ajanhan saadaan lukea yksityisten ylilyönneistä joissa ei todellakaan tule mieleen hyvä asiakaspalvelu. Meikäläisellekin myytin kerran autoliiton jäsennys puoleen hintaan puhelimessa.
Autoliitolta tuli sitten parin kuukauden kuluttua lasku täydestä hinnasta, ja soittaessani sinne selvisi, että ei moista kampanjaa koskaan ole ollutkaan.
Joten en siis osta lainatun kirjoittajan näkemystä yksityisen tuottamasta paremmasta asiakaspalvelusta. Ja vaikka nyt onkin jatkuvasti ongelmakohtia julkisen puolen terveydenhuoltoon liittyen, niin kyllä niisä vastuuseen saa asettaa ihan poliitikotkin, joiden päätöksillä ja avustuksellahan noita virkoja jaetaan. Kuten jo aiemmin totesinkin, niin kyllä niitä epäpäteviä johtajia riittää ihan jokaiseen paikkaan, ja mikä parasta vielpä usein ihan turhiakin.
Eittämättä tässä tapauksessa lääkärillä ei ihan kaikki muumit kotona olleet, mutta suuntahan muutenkin on ollut, että lääkärit ovat kujalla, koska he vain viimekädessä diagnosoivat ja paljon vastuistakin siirretty ihan muulle rintamalle. Palkka tosin jäänyt kuitenkin lekurille.