Jääkiekko kyllä varmasti kiinnostaa kouvolalaisia ja myös lähikuntien asukkaita. Kyseessä on maan suosituin urheilulaji ja emmekä sijaitse esimerkiksi missään pohjanmaalla vaan hyvin lähellä pääkaupunkiseutua. Täällä lätkä on ykköslaji tai ainakin kamppailee siitä tittelistä vuosittain muutaman muun lajin kanssa.
Potentiaali on siis valtava ja se pitäisi saada nyt vain jotenkin hyödynnettyä. Yksinkertaisesti täytyy löytää ne keinot, jolla tuotteesta tehdään mahdollismman tunnettu, houkutteleva, helposti saatava ja hinnaltaan sopiva. Kun kaikkiin näihin kohtiin saadaan suurten massojen kohdalla vastaukseksi kyllä, on vain ajan kysymys kun jäähallista löytyy se 3000 ihmistä.
Lippujen hinnan suhteen kannattaa olla hyvinkin tarkka, sillä se on varmasti se yksi selkeimmin yleisömäärään vaikuttava tekijä. Näin ollen kannattaa miettiä, että missä se balanssi menee? Rahaa on saatava lipuista, mutta toisaalta täytyy muistaa, että katsoja myös kuluttaa rahaa itse hallillakin. No KooKoossa taitaa edelleen mennä kioskimyynnin voitot junnuille, mutta alkomaholin myynnissä taitaa olla toisin. Lippujen hinnat ovat mielestäni ihan ok tasolla, mutta niissä ei ole kyllä varaa korotuksiinkaan.
Houkuttelevuudelle on tällä kaudella tehty paljon työtä kun joukkueesta on kasattu kiinnostavin vuosiin. Panostuksia on tehty ja se varmasti osaltaan tuo tulosta. KooKoossa on hyvin nähty se, että lippujen hinnan ohella tämä on se tärkein tekijä, jolla saadaan yleisöä hallille ja seuran talouteen lisää pelimerkkejä. Jyp käy tästä hyvänä esimerkkinä. Urheilullinen menestys seuraa aina taloudellista menestystä ja ilman panostuksia urheilulliseen menestykseen, ei voida olettaakaan, että yleisö tai sponsorit olisivat kiinnostuneita tuotteista.
Sen sijaan ottelutapahtuman kanssa KooKoo on kamppaillut pitkään. Kolkko halli tuo sen ongelman, että jotain äksöniä pitäisi olla tai muuten tunnelma jää helposti valjuksi. No yleisömäärän kasvu on tietysti paras tunnelman luoja. Muitankin asioita kuitenkin täytyy miettiä.
Markkinointiin taas voi laittaa rahaa palamaan vaikka kuinka paljon ja joukkue ei voi koskaan olla liian tunnettu. Tässä riittää kuitenkin paljon tekemistä. Vielä enemmän pitäisi paukuttaa KooKoon ilosanomaa erilaisissa medioissa ja olla kokoajan näkyvillä.