Oletin kuitenkin itse, että tuossa viestissä kritisoitiin lähinnä kausikorttien hintoja, koska en nyt kuvitellut että kenelläkään peleissä käynti voi olla kiinni kioskin hinnoista. Se lienee kuitenkin yksi helvatin hailee maksaako nakki jäähallissa euron vai 80 senttiä.
Tämä keskustelu nakkien osalta on lähinnä naurettavaa, mutta siitä huolimatta kiinnostavaa. Tai ehkä juuri siksi, kuten eräs urheiluselostaja voisi sanoa.
Itse olen nähnyt Kouvolalaista jääkiekkoyleisöä sen verran paljon että väitän että vaikka nakkien hinnoilla ei olisi suoranaista vaikutusta yleisömääriin niin sillä on selkeä negatiivinen vaikutus jokkueen ja pelitapahtuman imagoon. (ja kioskimyyntiin.) Voi sitä valituksen määrää joka kauden alkupuolella kuuluukaan hallin käytäviltä. Siinä unohtuu betonin väriset hallinseinät monelta kun pääsee valittamaan nousseista hinnoista. Sama ilmiö tapahtui silloin muutamia vuosia sitten kun lippujen hintoja korotettiin ensimmäistä kertaa vuosiin.
Toinen asia mitä hintojen muutoksessa ei oltu otettu huomioon on se, että juomien hintojenkorotus 1 -> 1,60 hankaloitti ja hidasti myyntiä huomattavasti. Nyt pitää sekä myyjien että asiakkaiden nysvätä pikkukolikoiden kanssa kun ennen pääsi fiksusti tasarahalla osti melkein mitä tahansa. Ensimmäisessä harjoituspelissä ei ainakaan ollut myyjillä sen enempää laskutaitoa kuin vaihtorahojakaan. Kohta on kioskimyynti samaa tasoa lipunmyynnin kanssa. No, jonotettiin sitä neuvostoliitossakin.
Minulla KooKoon kannattaminen muuttui 2,1€ kalliimmaksi peliä kohti, joten eiköhän tässä vielä ole varaa ostaa se sama perusannos kuin ennenkin. Silti ärsyttää maksaa euro yhdestä nakista. Se on sitten eri juttu jääkö annos joskus ostamatta sen vuoksi että erätauko ei nykynopeudella riitä jonottamiseen.
Kausikorttien ja lippujen hinnat ovat mielestäni kohdallaan, vaikka nykysysteemi eri lippukategorioineen onkin "tyhjässä" hallissa aika turha.