Tulihan se sieltä - the kausi.
Onkos raumlaissil muistella omaa The Kautta? 1963?
Tulihan se sieltä - the kausi.
Tulihan se sieltä - the kausi. Hienoa, että se lämmittää vieläkin. Mä koitan lämmittää mieltäni ajatuksella tulevaisuudesta. Tämä ketju kannattanee lyödä lukkoon tai lisätä otsikkoon kaudella 2009-2010.
Hyviä playoutteja.
Odotetaan reilu kuukausi. Tämä kausi on sellainen, kun Lukko menee Mestarien liigaan.Onkos raumlaissil muistella omaa The Kautta? 1963?
Hei, sinä aloitit tämän. Sinä sanoit ettet ole kateellinen Ässien kymmenen viime vuoden menestykselle, en minä tai kukaan muukaan Ässä kirjoittaja.
Minä muistutin vaan keväästä 2006, mistä sinun kannattaa olla kateelinen. Syy tähän löytyy sinun toteamuksestasi, viimeisen kymmenen vuoden aikana Raumalla ei olla koettu sellaista menestystä.
Sinun alkuperäisessä lauseessasi ei ollut mitään tulevaisuudesta, vain menneisyydestä. Minäkin lämmitän itseäni ajatuksella tulevaisuudesta.
...Luetaan uudestaan. Poffien pelaaminen on nimenomaan sitä tulevaisuutta. Kannattaa lämmitelläkin, koska kyllähän Ässien toiminta nyt näyttääkin pitkästä aikaa valoisammalta kuin vuosiin.
Minä vastaan: Kyllä.Hetkinen. Miksi minä olisin kateellinen Porin Ässien saamasta yhdestä hopeasta?
Tämä olisi enemmänkin Lukko-ketjun asioita, mutta miksi? Siellä ylenkatsotaan omia junioreita ja ostetaan ylihinnalla tusinaa miettimättä joukkueen rakennetta ja kemiaa sen kummemmin, puhumattakaan siitä, että hankittaisiin pelaajia, joiden motivaatio tulla Raumalle olisi kohdallaan. Nyt menee resurssit täysin hukkaan, kun amatöörit tykkää puuhastella kaikenlaista. Ison luudan pitää lakaista, jotta homma saadaan oikeille raiteille.Mä koitan lämmittää mieltäni ajatuksella tulevaisuudesta.
Minä vastaan: Kyllä.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana Lukko on toki ollut useimmiten sijoituksissa Ässien edellä, mutta konkreettinen saldo on tämä: Ässät on kasvattanut mitalimäärää yhdellä verrattuna Lukkoon.
Ainoastaan nuo lasketaan, eikä ynnä muut -sijoituksia.
Tämä olisi enemmänkin Lukko-ketjun asioita, mutta miksi? Siellä ylenkatsotaan omia junioreita ja ostetaan ylihinnalla tusinaa miettimättä joukkueen rakennetta ja kemiaa sen kummemmin, puhumattakaan siitä, että hankittaisiin pelaajia, joiden motivaatio tulla Raumalle olisi kohdallaan. Nyt menee resurssit täysin hukkaan, kun amatöörit tykkää puuhastella kaikenlaista. Ison luudan pitää lakaista, jotta homma saadaan oikeille raiteille.
:DKaikki mahdollisuudet pelata kultamitalista playoffeissa lasketaan.
Ei vaan, muistan kun Bosman -tapaus astui voimaan kaudelle 1996-97 ja silloin oli kovasti tapetilla se, että Lukossa ei juuri raumalaisia ollut ja Sahlstedt totesi, että pelkillä oman kylän jätkillä ei liigassa pärjättäisi (eli otti toisen ääripään). Olen muodostanut mielikuvan, että raumalaiselle kadunmiehelle paikallisuus olisi kuitenkin aika tärkeää ja sen vuoksi otin tuon junioreiden ylenkatsomisen esille.Ehkä tuo on kuitenkin ainoa asia, jossa Ässät on Lukkoa edellä ja halusit tuoda sen siksi esiin.
Totta – se on ihan hyvin mahdollista, että Ässät skarppaa vähän viimeisessä kotiottelussa, ja päihittää Lukon. Pelicansilla ja TPS:llä on molemmilla aika vaikea peli, joten saattaa hyvinkin olla, että ennen vimeistä ottelukierrosta tälläkin palstalla ovat vielä hirvittävät toiveikkaat spekulaatiot käynnissä :)Ässillä on edelleen pieni (erittäin pieni) mahdollisuus päästä sääliplayoffeihin.
Ässillä on edelleen pieni (erittäin pieni) mahdollisuus päästä sääliplayoffeihin. Kyseinen mahdollisuus on tasan yhtä pieni, kuin todennäköisyys kuuden ottelun pitkävedon oikein menemiselle, jossa kohteet luonnollisesti ovat Ässien, TPS:n ja Pelicansin viimeiset pelit, joista merkataan Ässille kaksi voittoa ja Pelicansille & TPS:lle häviöt. Eli todennäköisyys lienee hiukan parempi kuin 1/1000.
Ässillä on edelleen pieni (erittäin pieni) mahdollisuus päästä sääliplayoffeihin. Kyseinen mahdollisuus on tasan yhtä pieni, kuin todennäköisyys kuuden ottelun pitkävedon oikein menemiselle, jossa kohteet luonnollisesti ovat Ässien, TPS:n ja Pelicansin viimeiset pelit, joista merkataan Ässille kaksi voittoa ja Pelicansille & TPS:lle häviöt. Eli todennäköisyys lienee hiukan parempi kuin 1/1000.
Näinhän se on. Pudotuspeleihin ei sitten kaikella todennäköisyydellä mennä. Pelaajien ja valmentajan kommentit kuitenkin hieman ihmetyttävät. Yleensähän niin kauan taistellaan kuin teoreettiset mahdollisuudet ovat olemassa. Nyt joukkue kuitenkin jo kommenttien perusteella luovutti täysin. Ehkä huomasivat lauantain tasostaan, että on viisaampaa päästää paremmat joukkueet "ylempään loppusarjaan".
Jäävuorolistaankin on jo päivitetty playout peli Tapparaa vastaan ensi lauantaiksi.
Hyvää ennakointia. Samaan listaan ei kuitenkaan ole otettu huomioon sunnuntaina pelattavaa sääli-playoffien kotiottelua, joka on sentään teoriassa mahdollinen.
Eikä muuten Tapparaa vastaan tuo kotietukaan varma asia ole. Porissa pelataan ehkä vasta maanantaina. Sitten jos vielä osuu päällekkäisiä kotimatseja Ilvekselle ja Tapparalle niin yksittäisiä ottelusiirtoja on tiedossa.
Voi pojat. Siinä se sitten meni. Jos seuraava kierros menee putkeen, tässä voi tosiaan käydä vielä niin, että pudotuspeleistä karsiudutaan juurikin maalierolla. Esimerkiksi "viivalla" tasapisteissä Lukon kanssa Ässät olisi selkeästi parempi keskinäisten otteluiden perusteella, mutta luovutsselkäsaunat pitkin kautta ratkaisevat. Joukkueen oma vika, häpeäisivät, mutta huoh.Siihen päättyi rimpuilu. Torstaina vielä viimeinen ottelu, ja sitten alkavat playout-ottelut. Ehkä sitten ensi kaudella..?
Ihmeen negatiivista porukkaa täällä. Jos TPS ja Lukko häviävät torstaina ja Pata voittaa Bluesin noin 50 maalilla niin pudotuspeleissä ollaan. Eli saumat on vielä. Ei kannata luovuttaa.
Mä kyllä pelaisin ennemmin vaikka 2 miljoonaa kalliimmalla joukkueella playoffeja kuin taistelisin sarjapaikasta.
Hyviä playoutteja.
Harmittaa kyllä jälkeenpäin todella paljon tuo Ässien 12 ottelun kotitappioputki syksyllä. Offeihin ei tosiaan päästy, mutta toivottavasti Outit loppuvat lyhyeen.