Tyhjä olo. Puhe Päällikölle.
OJ todella oli parasta mitä Jukureille pystyi tapahtumaan.
OJ todella oli juuri sitä, mitä Jukurit tarvitsi tähän saumaan.
RD oli Mestiksessä meille Messias, mutta OJ ansaitsee vähintään saman arvonimen. Seura otti rohkean riskin, se kannatti, huikeat kolme vuotta. Todella haikea olo tällä hetkellä.
Muistan kuin eilisen ne ekat reenipelit OJn kanssa syksyllä '21, Palmu ja Jormakka roikkuu vihun sinarilla ja pelkkää pitkää pystyavausta työkalupankissa. Mietin, että mitähän h*lvettiä tästä oikeasti tulee. Olo oli tietyllä tavalla jännittynyt ja pelokas. Vaikka samaan aikaan halusin kovasti uskoa tähän.
Nyt projekti on ohi, ja mitä kokemuksia se meille tuloksellisesti toikaan.
- Parhaimmillaan Liigan viihdyttävintä lätkää.
- Kaksi suoraa pudotuspelipaikkaa runkosarjasijoituksilla 2. ja 5.
- CHL hokia ja sielläkin puolivälieriin.
Playoff-sarjat Liigassa hävittiin 3-4 ja 4-2. Hienot taistelut käytiin kuitenkin, kaaduttiin saappaat jalassa. Mitä sitä sen enempää jossittelemaan. Tiukat Playoff-sarjat ja Euroopan matkailut ovat suuri ylpeyden aihe aiemmin ainoastaan jämäsijoilla kelluneelle Mikkelille. Tästä kiitokset kaikille pelaajille ja valmentajille, ketkä tässä projektissa mukana olivat.
Kiitos Olli, kun olit joka solulla hommassa mukana ja annoit kaikkesi. Olit suorapuheinen ja rehellinen, pidit aina omiesi puolia. Muistan kun sanoit jo ennen saapumistasi: "Pidetään omista huolta ja annetaan muiden huudella". Käänsit todellakin varmasti joka kiven ja koitit vaikuttaa kaikkeen mitä ympärillä tapahtuu. Kun itse luot ympäristön, sitä on helpompi hallita ja johtaa.
Kiitos Olli, kun olit räiskyvä ja viihdyttävä persoona. Pelasit mediapeliä tietoisesti. Lehdistötilaisuuksia ja haastattelujasi oli aina hieno kuunnella. En skipannut ainuttakaan. Puhut kuin todellinen johtaja. Jotkut pitivät joskus lausuntojasi itkemisenä, sekä aktiivinen vaihtopenkkikäytöksesi tuomareita kohtaan aiheutti vastustajissa närää. Itse rakastin sitä! Toimillasi osoitit vain kuinka paljon välität ja kuinka omistautunut olet sille mitä teet. AINA mielummin näin, kuin toteemipatsaana kädet housujen taskussa. Taistelun tauottua kunnioitit vastustajaa ja puhuit vain asiaa. Teit sen tyylikkäästi. Muistit myös onnitella vastustajaa nöyrästi tappion hetkellä.
Kiitos Olli, kun tarjosit kansalle viihdettä ja sirkushuveja. Tunteiden vuoristorataa, jollaista ei Mikkelissä oltukaan koskaan koettu Liiga-aikana. Jukurit ja koko Liiga olisivat jääneet paljosta paitsi ilman sinua näiden kolmen kauden aikana. Loit Jukureista yhden Liigan viihdyttävimmistä tuotteista 2021-2024.
Jukurit on ollut minulle lapsesta asti rakas seura, sekä Mikkeli rakas kaupunki. Joten olen todella kiitollinen panoksestasi. Kiitos kun olit Heimopäällikkö ja loit tänne jotain ennen näkemätöntä, ennen kokematonta. Nyt seuralla on ensimmäistä kertaa Liigassa jotain aihiota, minkä päälle voi yrittää rakentaa jotain omaa ja kestävämpää.
Luot varmasti hienon uran valmentajana. Minne ikinä menetkin, kannustan sinua ja seuraan uraasi. Tsemppiä!
Mikkeli, Jukurit ja Heimo ei unohda. Kerran Heimossa, aina Heimossa.
Kiitos Olli Jokinen.