Pääkaupunkiseudun Metroderby – HIFK vs. Kiekko-Espoo

  • 7 341
  • 45

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Eikös tuossa käsittääkseni ollut pointtina juuri se, että molemmat joukkueet olivat melko muovisia? En oikein näe että K-Espoossa olisi samallalailla muovia mitä Bluesissa. Sikäli ''El Plastico'' terminä taitaa jäädä historiaan, tuossa asiayhteydessä nyt ainakin.
Jep, El Plastico tuli siitä kun molemmilla joukkueilla oli englanninkieliset, "uushienot" nimet, K-Espoon ja Reippaan sijaan.

Mutta edelleenkin, itse profiloin (ja monet muutkin) nykyisen K-Espoon ihan samaksi seuraksi periaatteessa kuin kuopattu Blues. Tai jatkumona entiselle. Espoo United ei sitä puolestaan koskaan ollut.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ainakin tuon metroderby-sanan voisi tuhota. Jalkapallon puolelta (josta tämäkin termi on peräisin) ärsyttävää terminologiaa, että mahdollisimman monesta ottelusta on pakko saada väännettyä derby tai klassikko.
No onko tuo nyt tämän maailman rikoksista suurin? Pelkkä derby olisi todennäköisesti aiheuttanut vielä metroderbyakin enemmän valittamista.

Onko joku sitä mieltä, että meillä on Liigassa tarjolla liikaa "derbyjä" ja "klassikoita"? Minun mielestäni niitä on pikemminkin olematon määrä ja niitä pitäisi saada luotua lisää, vaikka vähän keinotekoisestikin. Pohjimmiltaan niissä kuitenkin luodaan mielikuvia ja kiinnostusta tapahtumien ympärille, joka taas tuo lisää lipputuloja ja näkyvyyttä, joka taas sataa koko suomalaisen kiekkoilun laariin. Tässä kohti on pakko yrittää luoda jotain, kun nuorempaa polvea kiinnostaa tubettajat enemmän kuin urheilijat, eikä noste jääkiekon ympärillä ole nyt missään järin hyvässä huudossa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No onko tuo nyt tämän maailman rikoksista suurin? Pelkkä derby olisi todennäköisesti aiheuttanut vielä metroderbyakin enemmän valittamista.

Onko joku sitä mieltä, että meillä on Liigassa tarjolla liikaa "derbyjä" ja "klassikoita"? Minun mielestäni niitä on pikemminkin olematon määrä ja niitä pitäisi saada luotua lisää, vaikka vähän keinotekoisestikin. Pohjimmiltaan niissä kuitenkin luodaan mielikuvia ja kiinnostusta tapahtumien ympärille, joka taas tuo lisää lipputuloja ja näkyvyyttä, joka taas sataa koko suomalaisen kiekkoilun laariin. Tässä kohti on pakko yrittää luoda jotain, kun nuorempaa polvea kiinnostaa tubettajat enemmän kuin urheilijat, eikä noste jääkiekon ympärillä ole nyt missään järin hyvässä huudossa.
Tehdään itse tapahtumista ikimuistoisia, kyllä niille nimi syntyy jos tapahtuma on sen arvoinen. Se että kerrotaan kuluttajille että tämä tässä on kulttuuriperinnettä (esim. "Talviklassikko") on lähinnä ärsyttävää. Hyvähän se toki on että yritetään, mutta ennemmin näkisin panostukset itse tapahtumaan. Tietysti se että saadaan paljon porukkaa paikalle tekee yleensä myös tapahtumasta paremman (kunhan palvelut pelaavat).

Metroderby on nimenä ihan OK, joskaan ei varsinaisesti mikään oma suosikki.

Keskustelussa olevassa tapahtumassa mitellään tämän hetken pääkaupunkiseudun herruudesta. Mielestäni se kertoo kaiken mitä tarvitsee tietää.

En tykkää siitä että 2 peliä pelataan niin lähekkäin, jos molemmat voittavat niin se on vähän niinkuin tasapeli. Sellainen jättää vähän kylmäksi seuraavaa kohtaamista ajatellen.

El plastico oli hyvä tapahtumana ja nimenä. Seuroilla oli monessa mielessä samanlaiset lähtökohdat, eli kyseessä oli kaikin puolin reilu kilpailuasetelma. HIFK:n puolestaan vähän niinkuin pitäisi voittaa K-Espoo ainakin kotonaan, eli asetelma on jossain määrin erilainen. Näinpä joskus olen Nordikselta joskus lähtenyt hymyssä suin hävityn pelin jälkeen. HIFK-kannattajissa on se mukava puoli etteivät liikoja puolustele omiaan, vaan saattavat tuollaisessa tilanteessa todeta että huonompi voitti.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Minun mielestäni niitä on pikemminkin olematon määrä ja niitä pitäisi saada luotua lisää, vaikka vähän keinotekoisestikin.
Omasta mielestäni ongelma on juuri tässä. Eli se, että derbyjä luodaan väkisin.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Metroderby on nimenä ihan OK, joskaan ei varsinaisesti mikään oma suosikki.
Ja lisätään sen verran, että en varsinaisesti ottanut kantaa metroderby sanaan, vaan siihen, että luodaan väkisin derbyä K-Espoon ja IFK:n välille. Se kyllä syntyy, jos on syntyäkseen.

Itse sana Metroderby on itselleni ihan ok, mutta se on luotu tarkoittamaan HJK-Honka ottelua. Sen apinointi ja suora siirtäminen lätkän puolelle tuntuu itselleni ideaköyhältä ja pakotetulta. Itse olen sitä koulukuntaa, että annetaan tapahtumien ja kohtaamisten synnyttää derbyt.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Päästads-derby sopisi ainakin omaan korvaan. Kansainvälistä meininkiä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mitä ysäriltä itse muistan herjoja, täähän on vain Stadi vs. Lande. Ja sekin on mulle ok.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onpahan jotain mitä odottaa ensi kaudelle, kun isompia odotuksia menestyksen suhteen ei ole. Burana Arena kutsuu syyskuussa, olen aina tykännyt hallista ja edellisestä omasta visiitistä on jo aikaa. Pääsee nykyään ihan metrollakin eikä tarvi kenenkään olla ajokunnossa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Oli se sitten Länsiautoareena tai Barona Areena tai Metro Areena, niin kyllä tässä jo sormia syyhyttää sinne pääseminen kun pelit joskus alkavat.
Meidän kaveriporukassa sitä kutsuttiin Länsiautoareenan aikaan Autotalliksi, ja myöhemmin Buranaksi.

Mutta ei siinä, tervetuloa takaisin Liigaan minun puolestani, eiköhän visiitti Espooseen tulevalla kaudella ole vielä tulossa , viime kerrasta on jo aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Tässä sitä malttamattomana jo laskee päiviä kunnes kausi alkaa.. Taitaapi olla tänään tasan 50 päivää kauden alkuun Nordiksella ja 18 päivää harkkapeliin.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Harmi, että jää itsellä harkkapeli välistä, mutta eiköhän se tee kauden alun paikallispeleistä vieläkin erityisempiä.

Päästään haastamaan heti IFKn miljoonamiehistö ekoissa peleissä. Onhan tuo aikamoinen koetus uudelle jengille, mutta samalla hyvä iskunpaikka.

Lets go!
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Meidän kaveriporukassa sitä kutsuttiin Länsiautoareenan aikaan Autotalliksi, ja myöhemmin
Buranaksi.

Mutta ei siinä, tervetuloa takaisin Liigaan minun puolestani, eiköhän visiitti Espooseen tulevalla
kaudella ole vielä tulossa , viime kerrasta on jo aikaa.
Ei kai siinä, on sitä tullut itsekin Buranaksi kutsuttua ei oo nii vakavaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Päästään haastamaan heti IFKn miljoonamiehistö ekoissa peleissä. Onhan tuo aikamoinen koetus uudelle jengille, mutta samalla hyvä iskunpaikka.
IFK:n rosteri saattaa olla inasen verran kalliimpi, mutta se laatu suhteessa käytettyyn budjettiin menee kyllä melkolailla tasan tässä vaiheessa. Esimerkkinä ihan vaan vaikka se, että joku osaavampi UTJ olisi voinut käyttää Leksan, Jasun ja Åstenin lappuihin meneet eurot kenties vähän parempiin ukkoihin, jotka tuovat kentälle asioita joilla voitetaan pelejä.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
IFK:n rosteri saattaa olla inasen verran kalliimpi, mutta se laatu suhteessa käytettyyn budjettiin menee kyllä melkolailla tasan tässä vaiheessa. Esimerkkinä ihan vaan vaikka se, että joku osaavampi UTJ olisi voinut käyttää Leksan, Jasun ja Åstenin lappuihin meneet eurot kenties vähän parempiin ukkoihin, jotka tuovat kentälle asioita joilla voitetaan pelejä.
Toki, mutta se nimenomaan tekee IFKsta karrikoidusti miljoonamiehistön kun on laittaa Leksa Komarovia neloseen ja sitten mietitään, että mahtuuko edes kokoonpanoon palstoilla. Se vähän tässä olilin se juju.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
IFK:n rosteri saattaa olla inasen verran kalliimpi, mutta se laatu suhteessa käytettyyn budjettiin menee kyllä melkolailla tasan tässä vaiheessa. Esimerkkinä ihan vaan vaikka se, että joku osaavampi UTJ olisi voinut käyttää Leksan, Jasun ja Åstenin lappuihin meneet eurot kenties vähän parempiin ukkoihin, jotka tuovat kentälle asioita joilla voitetaan pelejä.
Sori huutelu ulkopuolelta.. mutta Jasu on nimenomaan ukko jollaisia tarvitaan että voitetaan pelejä. Ei ole Jasun syy ettei ratkaisuvoimaa ole hommattu. Eli ei ole mies joka tekee ne maalit mutta on mies joka hoitaa lopun puolustustaistelut ja alivoimat.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tänään ensimmäinen metroderby harjoitusten osalta. Huomiotavaa, että Metrohan ei kulje rautatieasemalla ollenkaan, joten sopii pelin teemaan. Helsinkiläiset joutuvat ensin siirtymään kohti Kampin asemaa muilla keinoin.

Viimeksi joukkueet tainneet olleet vastakkain (Bluesin nimellä) 23.2.2016 kun HIFK voitti Espoossa 4-1. Liigan sivujen mukaan hallille raahautui vaivaiset 3755-katsojaa. Kiekko-Espoo nimellä vastakkain pelattu viimeksi 1998 syksyllä.

Tässä omat veikkaukseni illan otteluun.

1.) Metro-areenan pleksit ovat niin huurussa, että alakatsomosta pelin katselu menee ajoittain mahdottomaksi ja peli joudutaan keskeyttämään pleksien pyyhkimisen ja pelaajien turvallisuuden takia

2. Metro areenan uusi jättinäyttö, sekä muutamat areenalle asennetut uudet lisänäytöt häikäisevät yleisön.

3. HIFK kannattajat ovat ostaneet liput halliin etukäteen, kun taas Espoolaiset jonottavat hallin ulkopuolella lippuja ja ostavat ovelta.

4. Yleisöä on enemmän kuin Bluesin ja HIFK:n viimeisimmässä liigapelissä ( 3800 katsojaa)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suurin mielenkiinto on meidän veskassa. Otteet antavat suuntaa sille riittääkö itse sarjassa vai ei.

On kyllä kiva korkata uusi kausi ja ennenkaikkea paluu liigaan helteisenä perjantai-iltana. Aloittelut Taukossa metriksen kupeessa ja sit hallille.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Kai tässä tosiaan uuden mediakuution ja kuinka monta pistettä Järvinen tekee, ohella oma mielenkiinto suuntautuu pääosin molempiin aloittaviin maalivahteihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös