No onko tuo nyt tämän maailman rikoksista suurin? Pelkkä derby olisi todennäköisesti aiheuttanut vielä metroderbyakin enemmän valittamista.
Onko joku sitä mieltä, että meillä on Liigassa tarjolla liikaa "derbyjä" ja "klassikoita"? Minun mielestäni niitä on pikemminkin olematon määrä ja niitä pitäisi saada luotua lisää, vaikka vähän keinotekoisestikin. Pohjimmiltaan niissä kuitenkin luodaan mielikuvia ja kiinnostusta tapahtumien ympärille, joka taas tuo lisää lipputuloja ja näkyvyyttä, joka taas sataa koko suomalaisen kiekkoilun laariin. Tässä kohti on pakko yrittää luoda jotain, kun nuorempaa polvea kiinnostaa tubettajat enemmän kuin urheilijat, eikä noste jääkiekon ympärillä ole nyt missään järin hyvässä huudossa.
Tehdään itse tapahtumista ikimuistoisia, kyllä niille nimi syntyy jos tapahtuma on sen arvoinen. Se että kerrotaan kuluttajille että tämä tässä on kulttuuriperinnettä (esim. "Talviklassikko") on lähinnä ärsyttävää. Hyvähän se toki on että yritetään, mutta ennemmin näkisin panostukset itse tapahtumaan. Tietysti se että saadaan paljon porukkaa paikalle tekee yleensä myös tapahtumasta paremman (kunhan palvelut pelaavat).
Metroderby on nimenä ihan OK, joskaan ei varsinaisesti mikään oma suosikki.
Keskustelussa olevassa tapahtumassa mitellään tämän hetken pääkaupunkiseudun herruudesta. Mielestäni se kertoo kaiken mitä tarvitsee tietää.
En tykkää siitä että 2 peliä pelataan niin lähekkäin, jos molemmat voittavat niin se on vähän niinkuin tasapeli. Sellainen jättää vähän kylmäksi seuraavaa kohtaamista ajatellen.
El plastico oli hyvä tapahtumana ja nimenä. Seuroilla oli monessa mielessä samanlaiset lähtökohdat, eli kyseessä oli kaikin puolin reilu kilpailuasetelma. HIFK:n puolestaan vähän niinkuin pitäisi voittaa K-Espoo ainakin kotonaan, eli asetelma on jossain määrin erilainen. Näinpä joskus olen Nordikselta joskus lähtenyt hymyssä suin hävityn pelin jälkeen. HIFK-kannattajissa on se mukava puoli etteivät liikoja puolustele omiaan, vaan saattavat tuollaisessa tilanteessa todeta että huonompi voitti.