Pääkaupunkiseudulla nössöimmät nuoret

• 6 137
  • 34

ipaz

Jäsen
Oon helvetin ylpee näistä tuloksista. Täällä iso osa jengistä näköjään tajuu suht ajoissa, ettei Armeijan käymisessä ole mitään järkeä. Hyvä pojat!

Ja perustelut tähän kiitos. Siis ei ole mitään järkeä että Suomessa on armeija? (Ollaankohan jo väärässä ketjussa)?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse tässä pohdin sitä minkälainen vaikutus esimerkiksi tahdon (sisun) puutteella on näihin keskeytyksiin. Tai mukavuudenhakuisuudella. Nykyään ollaan kauhean herkästi heittämässä kirvestä kaivoon mikäli jokin asia ei miellytä. Ei se oma armeijan käyntikään mitään herkkua ollut ja kuntokin on itse asiassa sieltä heikoimmasta päästä. Sitä kun otti kuitenkin sellaisen asenteen että jumalauta, mähän menen intin läpi vaikka mikä olis niin kyllä sen klaarasin. Puolessa vuodessa tosin mutta itseäni ei haittaa miten ja missä ajassa kävin armeijan, pääasia että kävin. Ansiot sitten haen muualta kuin intistä... Nykyään ei kuitenkaan tällaista tahtoa niin kauheasti nuorisolla ole vaan heti kun jokin asia ei miellytä niin ollaan ruikuttamassa ja luovuttamassa. Ne itseään epämiellyttävätkin asiat pitäisi kestää kuin mies. Nykyään ollaan totuttu myös liian hyvään. Hieman saisi nykyteinit oppia nöyrempää asennetta, sellaista ettei kaikki tulekaan kuin Manulle illallinen niin ehkä sitä elämän arvostuskin kasvaisi. Kolmantena asiana haluan nostaa esille sen että moni taitaa ottaa myös liian vakavissaan tuon intin. Korostaisin sitä että otettaisiin tietty pilke silmäkulmaan niin kyl se siitä. Ja aika helppoahan tuo armeija nykypäivänä on. Sitä se oli jo viis vuotta sitten kun minä sen kävin ja varmaan vaan helpottunut vielä siitäkin ajasta. Alikessujenkaan ja skapparien huudotkaan tuntunut omalla kohdalla missään kun tuollaiseen käskytykseen olin jo tottunut kotona... Nykypäivänä siihenkään ei enää kotona totuta...

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Oon helvetin ylpee näistä tuloksista. Täällä iso osa jengistä näköjään tajuu suht ajoissa, ettei Armeijan käymisessä ole mitään järkeä. Hyvä pojat!
Ei siinä mitään järkeä olekaan meille, jotka on eletty suojattua elämää vapaudessa, jonka meitä kovemmat miehet on meille taanneet.

No, ajat muuttuu ja puolustusvoimatkin yrittää mukautua (jäykällä organisaatiollaan) mukana. Palvelusaikaa lyhennetään, palvelusta kevennetään, jopa taaksepoistuttaminen on kuulemma nykyisin kielletty ja silti nämä äidin pikku tissihuulet ei selviä tuosta, säälittävää.

Itselleni lätkäisivät jo kutsunnoissa b-miehen arvon papereihin, jota ei tosin kukaan kysellyt itse armeijassa ja homma oli muutenkin enemmän silleen, että se tehtiin ja silleen mentiin kun pystyi, ei siinä kukaan tosin ehtinyt ajattelemaankaan lopettamista ei sillä, että se olisi ollut edes mahdollista. Yksi kermaperse taisi alkaa sivariksi, mutta kukas niitä laskee.

Ai niin, miten tämä liittyy topicciin, no siten, että olen pk-seudulta, kävin armeijan siinä missä muutkin ja vielä yli viisitoista vuotta armeijan jälkeen minulla ei ole kuin hyviä muistoja ko. paikasta.

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Armeijakeskusteluissa pyritään mielestäni aina hieman yksinkertaistamaan asioita. Ikään kuin Suomen Puolustusvoimat eivät tarjoaisi kuin sitä ryynäämistä ja kuuden kuukauden pituista metsäleiriä?

On kestämätöntä vedota siihen, ettei armeijasta ole hyötyä. Tarjolla on tehtäviä laidasta laitaan, voit esim. hyödyntää omaa jo hankittua tietoteknistä osaamistasi, mediataitoja, ajokorttia, teknologiatuntemusta tai pitkäaikaista harrastusta. Moniin erikoisjoukkojen koulutuksiin on pääsykokeet ja vähintään tehtävä kirjallinen hakemus, mutta uskoisin, että suurimpaan osaan riittää kun kutsuntoja ennen ottaa asioista hieman selvää ja muistaa sanoa kutsunnoissa jotain muuta kuin "En mä nyt oikein tiedä, en mä mitään osaa."

Toki P-kausi on sitä ryynäämistä ja henkien taistoa, mutta kun kavereiden juttuja kuuntelee, tuolta ajalta tulevat sitten yleensä ne mukavimmat muistotkin. Oma armeija-aikani antoi minulle paljon tilaisuuksia käydä paikoissa, joihin ei takuulla ole enää koskaan mitään asiaa, paljon hyvää esiintymiskokemusta, ja mahdollisuuden tavata paljon mielenkiintoisia ihmisiä. Ja kaikki hyvässä hengessä ilman pokkurointia. Tämä tosin vaati ennakkohakemista erikoisjoukkoihin, suositusten hakemista, pääsykokeita, yön viettämistä kasarmilla ennen kuin edes oli armeijaa aloittanut ja hieman suhteita, mutta ei mitään, mistä ajatteleva nuori mies ei selviäisi.

Jotta teksti edes jotenkin liittyisi otsikon aiheeseen, totean, että omalla aktiivisuudella ja asioista selvää ottamalla saa armeijankin tuntumaan mielekkäältä. Ehkäpä nössöily vähenisi ja motivaatio P-kaudella paranisi, jos armeija mainostaisi näitä monia mahdollisuuksiaan tehokkaammin?

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heh, kaverini sai tänään vapautuksen, koska hänelle ei löytynyt sopivan kokoisia kenkiä. Hymyilytti kyllä tuo uutinen.
Tässä on kyllä Puolustuvoimien materiaalinhankinta pettänyt pahasti! Mahdollisimman suuria maihareita pitäisi olla tarjolla miinanpolkijoita varten. Sitä kautta pystyttäisiin hyödyntämän myös vähän tuhdimpaan kuntoon päässeet varusmiehet. Jokaisen jääkäripataljoonan esikuntakomppaniassa pitäisi olla komennusosasto, jonka pääsyvaatimuksena olisi vähintään 100 kg elopainoa ja 47 numeron kenkä. Tämä erikoisryhmä kyllä "raivaisi" kulkuväylän vähän syvemmällekin kaivetuista miinoista.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mutta käsittääkseni Suomessakin on kaksi joukko-osastoa, joihin haetaan paljon ja jonne ei pääse kuin harvat, eli taistelusukeltajat ja laskuvarjojääkärit. Näitä pitäisi markkinoida enemmän juuri näille hieman alle kutsuntaikäisille.

Kolmantena tällaisena joukko-osastona voitaneen esille nostaa Imatralla erikoiskoulutuksen saavat erikoisrajajääkärit (jotka saavat "karhunpääbaretit" suoritettuaan kymmeniä kilometrejä pitkän tehtäväreittikokeen onnistuneesti). Etenkin tätä "karhunpääbaretti" voisi markkinoida tiukkakuntoisille ja tiukkaa (fyysistä ja psyykkistä) koulutusta kaipaaville nuorukaisille.

Yhteen saapumiseräänkään kun ei valita kuin sellaiset 70-80 nuorukaista eli jonkin sortin valiojoukkoa heistäkin ollaan rakentamassa.

vlad.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tässä on kyllä Puolustuvoimien materiaalinhankinta pettänyt pahasti! Mahdollisimman suuria maihareita pitäisi olla tarjolla miinanpolkijoita varten.

Käyttävätkö alokkaat nykyään maihareita? Kyllä ennen alokasaikana käytettiin varuskuntapalveluksessa nahkasaappaita ja metsässä kumisaappaita. Maiharit tulivat kuvioihin vasta myöhemmin.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Käyttävätkö alokkaat nykyään maihareita? Kyllä ennen alokasaikana käytettiin varuskuntapalveluksessa nahkasaappaita ja metsässä kumisaappaita. Maiharit tulivat kuvioihin vasta myöhemmin.

Kyllä käyttävät. En tiedä koska on alettu käyttää, mutta ainakin 2004 Parolannummella oli maiharit.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy