Kirjoittelenpa itsekin muutamia ajatuksia kauden ensimmäisestä pelistä, vaikka aika myöhässä tulevatkin. Uusista pelaajista:
OPG Jokunen väläytys, mutta välillä pahasti hukassa. Mussutti tuomareille useampaan kertaan, vaikka kyseessä vain treenimatsi.
Koivisto Ekassa erässä näkymätön, mutta pääsi vauhtiin pelin edetessä. Ei kuitenkaan mitään kovin erikoista saanut aikaiseksi.
Viitakoski Järkevää ja rauhallista peruspelaamista. Pelinluku hyvää muutamissa tilanteissa, joissa pääsi syötönkatkoihin tai AV:lla sai pelattua hyvin aikaa. Liike oli kyllä aikas hidasta.
Fiala Moni kehunut kaveria, mutta itse olen skeptisempi. Piti toki kiekkoa pehmeästi lavassaan, liikkui hyvin pitkäksi mieheksi, laukoi suht hanakasti. Silti jäi jotenkin sellainen pehmeä maku, ei vaikuta mielestäni finaalien ratkaisupelaajalta. Yhden ottelun perusteella ei voi kuitenkaan tuomita täysin. Lisäksi on sanottava, että tarkkailin Fialaa aika ankarin kriteerein. Kolmen ulkolaisvahvistuksen aikana ei kohtalaisen hyviä kannata palkata. Koviakin ulkomaalaisia kun on saatavilla (esim. Platt [tilastojen perusteella] Ilvekseen).
Ohtamaata on ihan pakko kehua. Kaverilla on tosi hyvä itseluottamus, nousee hienosti mukaan hyökkäyksiin, hyvää peliä hyökkäyssinisellä, koko riittää puolustuspäässä. Oon kyllä pettynyt jollei saa kunnolla peliaikaa ens kaudella. Ilman muuta paras meidän nimettömämmistä kavereista. Kunnon vastuun myötä voisi hänestä kasvaa todellinen timantti sm-liigan tasolle muutamassa vuodessa.
Ihan mukavaa peliä kauden ekaan treenimatsiin. Toinen tuomari vaan sekoili aika paljon kolmannessa erässä. Meinas tuoda Kärpät väkisin rinnalle. Lopussa toki tasoitteli vähän.