Olen itse tainnut joskus tuollaiseen "Anteeksi, kun vieraisiin pöytiin huutelen, mutta..."-alustukseen kommentoidakin, että aivan suotta anteeksi pyytelet. Asialliset kommentit ovat omastanikin puolestani aina tervetulleita Kärppien osioon myös muiden joukkueiden kannattajilta. Monesti noissa kommenteissa on myös sellaisia näkökulmia, joita ei välttämättä tule niin Kärppien kannattajana edes ajatelleeksi.
Nimimerkiltä
@Marleau en muista täällä Kärppien osiossa mitään provoiluja edes lukeneeni ja hän on kertonut Kärppiä jossain määrin symppaavansakin pohjois-suomalaisen geeniperimänsäkin vuoksi. Ymmärrän tuon symppausnäkökulman hyvin. Vaikka itselle Kärpät on se kaunein ja rakkain seura jääkiekossa, niin onhan tässä viime vuosien aikana hieman turhankin usein joutunut miettimään keväisin, että kenenkäs bandwagoniin sitä leikkimielisesti asettuu Liigan pudotuspelien myöhäisempiä vaiheita jännittämään...
Joo oon tykännyt aina lukea ja osallistua myös näihin muiden joukkueiden keskusteluihin, kun ylipäätään SM-liiga ja sen joukkueet kiinnostavat kovasti muutenkin, kun vain sen oman jengin osalta, vaikka se oma jengi onkin toki se kaikkein rakkain.
Mutta juu tosiaan, kuten oon joskus sen täällä sanonutkin, että oon siis mutsini puolelta puoliksi Pohjois-Suomalainen, niin siksi just sitä on tullut tietynlaiset sympatiat sitä Pohjois-Suomea, sen ihmisiä ja tietenkin Kärppiä kohtaan. Sukulaisten kanssa on myös lätkästä puhuttu, niin heidän kanssa ollut myös tällaisia hyvähenkisiä keskusteluja, kun siellä luonnollisesti symppaavat Kärppiä ja usein hekin ihmetelleet sitä IFK:n jatkuvaa alisuorittamista, kun "Ei se ison pääkaupungin suurseura pärjää tuon paremmin", jota oon sitten just kommentoinut miten milloinkin.
Usein sitä on vaan itsekin tullut just Kärppien joukoissa siinä vaiheessa kautta, kun se IFK on valitettavan usein pudonnut noista play offseista jo puolivälierissä tai viimeistään välierissä joitakin harvoja poikkeuskausia lukuunottamatta.
Onhan toki Kärpät tarjonnut sitten myös sitä karvasta kalkkia, kun varsinkin just siellä play offseissa se kärppälauma on vaan ollut aina niin vaikea vastustaja ja siitä just sukulaiset päässeet sitten naljailemaan, vaikka ihan hyvässä hengessä toki, mutta silti.
Mutta tosiaan paljon on silti Kärpät tarjonnut myös ihan hienoja muistoja kaikkien näiden kausien aikana, mitä oon lätkää seurannut ja kun Kärpät uudestaan nousi takaisin liigaan vuosituhannen alussa. Varsinkin nämä pudotuspelisarjat narreja vastaan ovat olleet aina erittäin ikimuistoisia, kun on se vaan ollut aina niin hienoa saada se ilkeä naapuri sinne ennenaikaiselle kesälomalle.
Sitten varsinkin se kevään 2004 Kärppien mestaruus oli kyllä sellainen asia, josta riemuitsin tuolloin itsekin valtavasti, kun oli se Ari Vallinin voittomaali Tepsiä vastaan jatkoajalla vaan niin upea, jota on tullut fiilisteltyä YouTubesta niin monta kertaa vielä vuosien jälkeenkin.
Kuten myös pari vuotta sitten keväällä vitutti kovasti se Kontiolan jatkoaikamaali, jossa Ilves selvitti tiensä välieriin. Eli paljon on monenlaisia muistoja tullut kyllä vuosien aikana Kärpistä, ettei voi todellakaan sanoa seuran olevan itselleen mikään täysin yhdentekevä.
No tässä tulikin nyt paljon asiaa Kärpistä näin Pk-seutulaisena.