Yksi harjoituspeli keskitason Mestis-joukkuetta vastaan ja aikamoisia johtopäätöksiä täällä ihmiset tekevät niin pelaajista kuin itse pelistäkin. Ei siinä, se on ihan sallittua, mutta omasta mielestäni esimerkiksi eilisen ottelun perusteella ei voi vetää isompia johtopäätöksiä yhtään mistään.
Mitä tämän kauden joukkueeseen tulee, niin hyökkäyksen suhteen tilanne näyttää paperilla hyvältä. Verkot on vesillä ja eihän joukkueen tarvitse olla vielä täysin valmis, kuten esim. Lukolla on. Reagoidaan sitten, kun sopiva vonkale osuu reitille.
Muutenkin olen sitä mieltä, että meidän omille pojille pitää nyt antaa mahdollisuus näyttää, että kehitystä on tapahtunut. Antti-Roiko pelasi loistavasti viime kaudella. Olisiko lisävastuu paikallaan? Alasiurua ja Yliniemi: joko pärjäisivät Liiga-vauhdissa? Nikupeteri: nelosesta isommille minuuteille? Mistä sitä tietää, jos joku näistä tekee "koivuset" tai "korpimäet" ja nappaa paikan pelaavassa kokoonpanossa ja tekee vielä tulostakin omassa roolissaan? Ei meillä ole todellakaan liikaa omia poikia rosterissa. Tiedän, että kuulun vähemmistöön tässä suhteessa, mutta kyllä minä haluaisin, että oululaisuus säilyisi Kärppien arvona joukkueenrakentamisessa.
Puolustuksen osalta olen kyllä samoilla kuin aika moni muukin palstaveli ja -sisko. Olisi onnenpotku, jos Berglund saataisiin kaupattua muualle. Muuten olen tyytyväinen puolustuksen kokoonpanoon.
Joukkue on aika pienikokoinen. Saa nähdä, että suosiiko uudistunut tuomarilinja pieniä vikkeliä pohjoisen petoja? Mulla on paha pelko, että ne pillit pysyy taskussa tiukemmin, mitä pidemmälle kausi etenee? Tappara on myös keskiarvoiltaan samoilla pituus- ja painolukemilla kuin Kärpät. Ilves ja HIFK taas ovat selkeästi kookkaampia joukkueita. Syyskuun alussa Liigan isokokoisin joukkue JYP on hyvä mittari Kärpille, että voittaako nopeus massan?
Kaikenkaikkiaan ihan luottavaisin mielin lähden seuraamaan Kärppien tämän kauden kasvutarinaa. Pelaajat kehittyvät ja joukkue hioutuu pikkuhiljaa paremmin ja paremmin yhteen. Kaiken onnistuessa nappiin se kirkkainkin on täysin mahdollinen.