Oulun Kärpät kaudella 2024–2025

  • 469 591
  • 2 100

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis se HIFK:in suorittama peppuraiskaushan oli parasta mitä Kärpille pystyi tapahtua silloin. Sehän se sinetöi Laten potkut lopullisesti. Ilman tätä Late olisi voinut roikkua vielä pitkäänkin mukana tuossa selityksineen.


Just eilen mietin, että kumpi valmentaja oikein olikaan Kärppien peräsimessä tämän selkäsaunan aikana, kunnes ajattelin että todennäköisesti just Marjamäki. Huomasin lopulta myös tämän sitaatin tässä sun profiilisi lopussa, niin sain vastauksen asiaan.

Mutta tosiaan joo eiköhän tämä meidän antama rökitys varmasti edesauttanut aika paljon niitä Marjamäen potkuja, jotka eivät tulleet kyllä yhtään liian myöhään teidän jengin materiaaliin nähden.

Uskoisin että aika moni meidän jengin faneista salaa toivoisi myös tällaista murskatappiota IFK:lle, jos sillä saataisiin aiheutettua kenkää Peltoselle.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo oon tykännyt aina lukea ja osallistua myös näihin muiden joukkueiden keskusteluihin, kun ylipäätään SM-liiga ja sen joukkueet kiinnostavat kovasti muutenkin, kun vain sen oman jengin osalta, vaikka se oma jengi onkin toki se kaikkein rakkain.
Vaikka pienen piikin laitoin siiheen suuntaan, niin tarkennetaan sen verran, että itseäni ei haittaa yhtään jos kirjoittelet tälle palstalle. Tulee sitä kirjoiteltua samalla tavalla teidänkin palstalle. Oli vaan niin toistuva teema, ettei malttanut olla tarttumatta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Samoin Juha Koivisto siirsi Kärpät 3-0 johtoon finaalisarjassa Tapparaa vastaan. Siitä huolimatta olen vieläkin sitä mieltä, että kyseessä oli aivan järjetön sopimus.
Juha Koiviston sopimus osoittautui lopulta kaikkea muuta kuin järjettömäksi. Ale-hintaan mies toi sopivasti kilpailua alaketjuihin, ratkaisi erittäin tärkeän finaalisarjan ottelun jatkoajalla ja toi lempeänä ihmisenä, mutta tuliseiluisena taistelijana kokeneen jääkiekkoilijan arvon pukukoppiin. Mestaruus Kärpille ja Koivistolle kruunu pitkän uran päätteeksi. Hankala nähdä järjettömyyttä tällaisen lopputuleman jälkeen.

Mitä Hermoseen tulee, niin hänen sopimuksensa se vasta järkevä onkin. Oma kasvatti ja takuuvarma alaketjujen pyyteetön puurtaja, joka oli pudotuspeleissä laitureiden parhaimmistoa Koivusen ja Turusen jälkeen. Ei mökötä, vaikka ei aina mahdu pelaamaan ja tiedostaa kyseessä olevan oma valinta. SaiPassa saisi kunnolla vastuuta. Mies kuitenkin haluaa pelata Kärpissä ja menestyä sekä asua Oulussa lääkäri vaimonsa kanssa. Minusta tämä on win-win sekä Kärpille että Hermoselle.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Hermonen myös pelaa/pelasi loppukaudesta uransa parasta kiekkoa, kun ei tarvi miettiä sitä, mahtuuko kokoonpanoon. Tällä kaudella tekee 15 pistettä nelosen laiturina (Nikupeteri pelannee kolmoskentässä tai ylempänä, on sen verran taitava ja juonikas) ja on loistava roolissaan.
 

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tardif - Kovarcik - Gardiner
Turunen - Melnick - X
Antti-Roiko - Virta - Nikupeteri
Hermonen - Korpimäki - Anttila
Yliniemi, Heikkala, Matikainen,Alasiurua, Loponen

Kyllähän tuo näyttää jo hyvältä kun tuohon X paikalle saadaan vielä sopiva palanen. Varsinkin Antti-Roiko ja Nikupeteri pystyvät tarvittaessa paikkaamaan loukkaantumisia myös ylempänä ja reservissä on sitten alaketjuihin ukkoja. Veikkaisin, että Alasiurua ja Loponen tekevät ainakin jossain vaiheessa pienen pätkän Hermeksessä. Toki oikeastaan kaikki nimet jotka tuossa jäävät kokoonpanon ulkopuolelle niin voivat mahdollisesti tehdä pätkiä Hermekseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varsinkin Antti-Roiko ja Nikupeteri pystyvät tarvittaessa paikkaamaan loukkaantumisia myös ylempänä ja reservissä on sitten alaketjuihin ukkoja.
Juuri näin. Virran nostan vielä kyvykkääksi paikkomaan kahden kärkiketjun loukkaantumisia.

Hyökkäyksessä on terävä kärki, kolmosketjussa tehoiluun pystyvää laatua ja nelosketju eliittitasoa roolissaan. Junnut vaikuttavat myös enemmän kuin valmiilta liigavastuuseen. Hyökkäys on Kärpillä täyttä timanttia ja Liigan paras vailla epäilystä, mikäli saadaan huippu-ukko tuohon Turusen ja Melnickin oikeaan laitaan.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yksi harjoituspeli keskitason Mestis-joukkuetta vastaan ja aikamoisia johtopäätöksiä täällä ihmiset tekevät niin pelaajista kuin itse pelistäkin. Ei siinä, se on ihan sallittua, mutta omasta mielestäni esimerkiksi eilisen ottelun perusteella ei voi vetää isompia johtopäätöksiä yhtään mistään.

Mitä tämän kauden joukkueeseen tulee, niin hyökkäyksen suhteen tilanne näyttää paperilla hyvältä. Verkot on vesillä ja eihän joukkueen tarvitse olla vielä täysin valmis, kuten esim. Lukolla on. Reagoidaan sitten, kun sopiva vonkale osuu reitille.

Muutenkin olen sitä mieltä, että meidän omille pojille pitää nyt antaa mahdollisuus näyttää, että kehitystä on tapahtunut. Antti-Roiko pelasi loistavasti viime kaudella. Olisiko lisävastuu paikallaan? Alasiurua ja Yliniemi: joko pärjäisivät Liiga-vauhdissa? Nikupeteri: nelosesta isommille minuuteille? Mistä sitä tietää, jos joku näistä tekee "koivuset" tai "korpimäet" ja nappaa paikan pelaavassa kokoonpanossa ja tekee vielä tulostakin omassa roolissaan? Ei meillä ole todellakaan liikaa omia poikia rosterissa. Tiedän, että kuulun vähemmistöön tässä suhteessa, mutta kyllä minä haluaisin, että oululaisuus säilyisi Kärppien arvona joukkueenrakentamisessa.

Puolustuksen osalta olen kyllä samoilla kuin aika moni muukin palstaveli ja -sisko. Olisi onnenpotku, jos Berglund saataisiin kaupattua muualle. Muuten olen tyytyväinen puolustuksen kokoonpanoon.

Joukkue on aika pienikokoinen. Saa nähdä, että suosiiko uudistunut tuomarilinja pieniä vikkeliä pohjoisen petoja? Mulla on paha pelko, että ne pillit pysyy taskussa tiukemmin, mitä pidemmälle kausi etenee? Tappara on myös keskiarvoiltaan samoilla pituus- ja painolukemilla kuin Kärpät. Ilves ja HIFK taas ovat selkeästi kookkaampia joukkueita. Syyskuun alussa Liigan isokokoisin joukkue JYP on hyvä mittari Kärpille, että voittaako nopeus massan?

Kaikenkaikkiaan ihan luottavaisin mielin lähden seuraamaan Kärppien tämän kauden kasvutarinaa. Pelaajat kehittyvät ja joukkue hioutuu pikkuhiljaa paremmin ja paremmin yhteen. Kaiken onnistuessa nappiin se kirkkainkin on täysin mahdollinen.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Yksi harjoituspeli keskitason Mestis-joukkuetta vastaan ja aikamoisia johtopäätöksiä täällä ihmiset tekevät niin pelaajista kuin itse pelistäkin. Ei siinä, se on ihan sallittua, mutta omasta mielestäni esimerkiksi eilisen ottelun perusteella ei voi vetää isompia johtopäätöksiä yhtään mistään.

Mitä tämän kauden joukkueeseen tulee, niin hyökkäyksen suhteen tilanne näyttää paperilla hyvältä. Verkot on vesillä ja eihän joukkueen tarvitse olla vielä täysin valmis, kuten esim. Lukolla on. Reagoidaan sitten, kun sopiva vonkale osuu reitille.

Muutenkin olen sitä mieltä, että meidän omille pojille pitää nyt antaa mahdollisuus näyttää, että kehitystä on tapahtunut. Antti-Roiko pelasi loistavasti viime kaudella. Olisiko lisävastuu paikallaan? Alasiurua ja Yliniemi: joko pärjäisivät Liiga-vauhdissa? Nikupeteri: nelosesta isommille minuuteille? Mistä sitä tietää, jos joku näistä tekee "koivuset" tai "korpimäet" ja nappaa paikan pelaavassa kokoonpanossa ja tekee vielä tulostakin omassa roolissaan? Ei meillä ole todellakaan liikaa omia poikia rosterissa. Tiedän, että kuulun vähemmistöön tässä suhteessa, mutta kyllä minä haluaisin, että oululaisuus säilyisi Kärppien arvona joukkueenrakentamisessa.

Puolustuksen osalta olen kyllä samoilla kuin aika moni muukin palstaveli ja -sisko. Olisi onnenpotku, jos Berglund saataisiin kaupattua muualle. Muuten olen tyytyväinen puolustuksen kokoonpanoon.

Joukkue on aika pienikokoinen. Saa nähdä, että suosiiko uudistunut tuomarilinja pieniä vikkeliä pohjoisen petoja? Mulla on paha pelko, että ne pillit pysyy taskussa tiukemmin, mitä pidemmälle kausi etenee? Tappara on myös keskiarvoiltaan samoilla pituus- ja painolukemilla kuin Kärpät. Ilves ja HIFK taas ovat selkeästi kookkaampia joukkueita. Syyskuun alussa Liigan isokokoisin joukkue JYP on hyvä mittari Kärpille, että voittaako nopeus massan?

Kaikenkaikkiaan ihan luottavaisin mielin lähden seuraamaan Kärppien tämän kauden kasvutarinaa. Pelaajat kehittyvät ja joukkue hioutuu pikkuhiljaa paremmin ja paremmin yhteen. Kaiken onnistuessa nappiin se kirkkainkin on täysin mahdollinen.
Ihan samoilla linjoilla minäkin mitä on tullu mietittyä.
Hyvää tekstiä taas @1971
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yksi harjoituspeli keskitason Mestis-joukkuetta vastaan ja aikamoisia johtopäätöksiä täällä ihmiset tekevät niin pelaajista kuin itse pelistäkin.
Hyvä viesti sulta ja lainaamaani kohtaa lukuunottamatta olen samaa mieltä kanssasi. Minulla on sellainen tuntuma, ettei täällä eilisen harjoitusottelun perusteella johtopäätöksiä vedellä, vaan taustalla on kokonaisvaltaisempi kuva. Toki varmasti eilisellä on ollut sellainen vaikutus, että preseasonin alettua ihmiset aktivoituivat kirjoittamiseen.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muutenkin olen sitä mieltä, että meidän omille pojille pitää nyt antaa mahdollisuus näyttää, että kehitystä on tapahtunut. Antti-Roiko pelasi loistavasti viime kaudella. Olisiko lisävastuu paikallaan? Alasiurua ja Yliniemi: joko pärjäisivät Liiga-vauhdissa? Nikupeteri: nelosesta isommille minuuteille? Mistä sitä tietää, jos joku näistä tekee "koivuset" tai "korpimäet" ja nappaa paikan pelaavassa kokoonpanossa ja tekee vielä tulostakin omassa roolissaan? Ei meillä ole todellakaan liikaa omia poikia rosterissa. Tiedän, että kuulun vähemmistöön tässä suhteessa, mutta kyllä minä haluaisin, että oululaisuus säilyisi Kärppien arvona joukkueenrakentamisessa.
Pelipaikka- ja aika tulee toki ansaita, mutta itse en pistäisi ollenkaan pahakseni vaikka alkukaudesta lähdettäisiin rohkeasti kokeilemaan kokoonpanoja. Eli ei kaikkia munia samaan koriin vaan kuusi kärkipelaajaa ripoteltuna kolmeen kenttään, joissa kaikissa lisänä joku oma lupaus tai muuten ennakolta alaketjuun sijoitettava pelaaja.

Tämä on tietenkin vähän urheiluromantiikkaa, ettei kaksi ensimmäistä ketjua olisi ns. ostomiehiä ja toisi muukalaislegioonavaikutelmaa, mutta näkisin että parhaiden rinnalla lupauksetkin voisivat saada sen seuraavan stepin otettua.

No, menipä miten hyvänsä, pitää se tälläkin kaudella seurata joukkueen edesottamuksia. Kokoonpano ja vahvistukset ainakin vaikuttavat ihan onnistuneilta paperilla.
 
Juha Koiviston sopimus osoittautui lopulta kaikkea muuta kuin järjettömäksi. Ale-hintaan mies toi sopivasti kilpailua alaketjuihin, ratkaisi erittäin tärkeän finaalisarjan ottelun jatkoajalla ja toi lempeänä ihmisenä, mutta tuliseiluisena taistelijana kokeneen jääkiekkoilijan arvon pukukoppiin. Mestaruus Kärpille ja Koivistolle kruunu pitkän uran päätteeksi. Hankala nähdä järjettömyyttä tällaisen lopputuleman jälkeen.

Mitä Hermoseen tulee, niin hänen sopimuksensa se vasta järkevä onkin. Oma kasvatti ja takuuvarma alaketjujen pyyteetön puurtaja, joka oli pudotuspeleissä laitureiden parhaimmistoa Koivusen ja Turusen jälkeen. Ei mökötä, vaikka ei aina mahdu pelaamaan ja tiedostaa kyseessä olevan oma valinta. SaiPassa saisi kunnolla vastuuta. Mies kuitenkin haluaa pelata Kärpissä ja menestyä sekä asua Oulussa lääkäri vaimonsa kanssa. Minusta tämä on win-win sekä Kärpille että Hermoselle.
Ihan vaan pikkusen vähän aika kultaa torson muistoja.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Hyvä viesti sulta ja lainaamaani kohtaa lukuunottamatta olen samaa mieltä kanssasi. Minulla on sellainen tuntuma, ettei täällä eilisen harjoitusottelun perusteella johtopäätöksiä vedellä, vaan taustalla on kokonaisvaltaisempi kuva. Toki varmasti eilisellä on ollut sellainen vaikutus, että preseasonin alettua ihmiset aktivoituivat kirjoittamiseen.
Boldaus on mun.
Näinhän se menee, täältäkin käsi ylös. Pelaajatkin viettää kesällä lomaa.

Mutta ihan vaan omassa mielessä ajateltuna niin tämmöset harkkapelithän ajaa hyvää asiaa joukkueen sisäisen kemian suhteen?
Mukavahan se on kävästä pellailemassa ja saada onnistumisia ennen kautta.

Ja kyllähän se joukkueen kemia on oltava kunnossa koko kauden. Myli on siinä hommassa kova.
Ihan vitun kova.
 

wanhaa gauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mukavahan asiallisia kirjoituksia toisen joukkeen kannattajilta on lukea. Liian monesti se on vaan sitä provoilua ja keppien mittailua. Eli @Marleau voi mielestäni jatkossakin vierailla Kärppien osiossa.
Mikäs siinä, kunhan kommentointi kohdistuu Kärppiin.

Vähemmän parkumista hesalaisten joukkueen huolista ja vertailua kokoonpanoista, ne kuuluvat toisille palstoille.
 

hemppa73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan hermes, ja alasarjan symppikset
Tardif - Kovarcik - Gardiner
Turunen - Melnick - X
Antti-Roiko - Virta - Nikupeteri
Hermonen - Korpimäki - Anttila
Yliniemi, Heikkala, Matikainen,Alasiurua, Loponen

Veikkaisin, että Alasiurua ja Loponen tekevät ainakin jossain vaiheessa pienen pätkän Hermeksessä. Toki oikeastaan kaikki nimet jotka tuossa jäävät kokoonpanon ulkopuolelle niin voivat mahdollisesti tehdä pätkiä Hermekseen.
Itse näkisin että Alasiurua, Yliniemi,Hiekkala ja Matikainenkin olisivat liiga valmiita pelaajia tai ainakin rehellisen mahdollisuuden ansaitseva pelaajia! Mutta mutta Kärppien rosteri on niin kova että vaikea tuolta on sitä pelipaikkaa saada, varsinkin kun Kärpät eittämättä on tuohon vähintään yhden-kaksi hyökkääjää hommaamassa, puolustajista puhumattakaan. Tietysti Kokkolalaisena ja Hermeksen kannattajana, on tietysti mielekästä lukea että yhteistyö seuralla on laaja ja laadukas rinki, josta on mahdollista tulla Kokkolaan pelaamaan ja ottamaan seuraavan stepin kohti isompia ympyröitä nuoria nälkäisiä tulevaisuuden SM-liiga ja jopa NHL-pelaajia
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tiedän, että kuulun vähemmistöön tässä suhteessa, mutta kyllä minä haluaisin, että oululaisuus säilyisi Kärppien arvona joukkueenrakentamisessa.
Nyt on kyllä vähän outoa oman hännän nostamista. Aika paljonhan täällä on puhuttu siitä, että esim. Alasiurualle tai Yliniemelle voi antaa alkukaudesta hyvinkin näyttöpaikkaa ja myös Antti-Roiko voi hyvin ottaa entistä isompaa steppiä.
 

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja kyllähän se joukkueen kemia on oltava kunnossa koko kauden. Myli on siinä hommassa kova.
Ihan vitun kova.
Hankinnoissa on selkeästi panostettu pelaajien hyviin persooniin ja tiimityötaitoihin aiempaa enemmän. Selkeästi on mietitty, millainen persoona halutaan joukkueeseen. Joukkue joka pelaa joukkueelleen menestyy!
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt on kyllä vähän outoa oman hännän nostamista. Aika paljonhan täällä on puhuttu siitä, että esim. Alasiurualle tai Yliniemelle voi antaa alkukaudesta hyvinkin näyttöpaikkaa ja myös Antti-Roiko voi hyvin ottaa entistä isompaa steppiä.
Ei tässä mitään kuvaamasi kaltaista itsensä jalustalle nostamista ole takana. Minulla on vain tunne, että enemmistö täällä on ostamassa kaikki vahvistukset muualta, vaikka meillä olisi reserviä omastakin takaa? Kai se sitten on vain tunne minussa.

Toivotaan, että pojat nappaavat hyvillä otteillaan itselleen pelipaikan joukkueessa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei meillä ole todellakaan liikaa omia poikia rosterissa. Tiedän, että kuulun vähemmistöön tässä suhteessa, mutta kyllä minä haluaisin, että oululaisuus säilyisi Kärppien arvona joukkueenrakentamisessa.

Olen samaa mieltä. Oululaisuudeen pitää olla iso arvo, kun joukkuetta rakennetaan. Tuon on linjannut niin Myllykoski kuin Virkkunen.

Nyt on vain sellainen tilanne, että ihan sinne kärkeen ei ole hyökkäyksessä omia poikia laittaa. Muutoin tilanne on ihan hyvä. Antti-Roiko ja Nikupeteri pelaavat secondary scoring -osastolla, Hermonen ja Heikkala alemmissa ketjuissa sekä Korpimäki nelosen keskellä, mikäli tämä liigauransa Kärpissä aloittanut nuorimies lasketaan omaksi. Nuoret Loponen, Alasiurua ja Yliniemi iskevät kyllä läpi, jos ovat siihen kypsiä. Hyvä, että pistävät taustalta painetta.

Pakistossa Pieniniemi(?) ottamassa isoakin roolia, Ohtamaa on meidän ykköspakki ja Paaso jo coreplayer. Peltonen haastaa taustalla.

Maalivahdeista 2/3 on omia poikia.

Päävalmentajakin on tullut oman valmennusputken läpi.

Kyllä tuossa on ainakin kelvollisesti oululaisuutta.
 

Nceto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes
Pelipaikka- ja aika tulee toki ansaita, mutta itse en pistäisi ollenkaan pahakseni vaikka alkukaudesta lähdettäisiin rohkeasti kokeilemaan kokoonpanoja. Eli ei kaikkia munia samaan koriin vaan kuusi kärkipelaajaa ripoteltuna kolmeen kenttään, joissa kaikissa lisänä joku oma lupaus tai muuten ennakolta alaketjuun sijoitettava pelaaja.

Tämä on tietenkin vähän urheiluromantiikkaa, ettei kaksi ensimmäistä ketjua olisi ns. ostomiehiä ja toisi muukalaislegioonavaikutelmaa, mutta näkisin että parhaiden rinnalla lupauksetkin voisivat saada sen seuraavan stepin otettua.

No, menipä miten hyvänsä, pitää se tälläkin kaudella seurata joukkueen edesottamuksia. Kokoonpano ja vahvistukset ainakin vaikuttavat ihan onnistuneilta paperilla.
Sytyin kyllä kovasti aiemmassa viestissä ehdotetulle kolmen kärkikentän mallille, jossa kaikissa ajettaisiin jotain nuorempaa pelaajaa eteenpäin ja isompaan rooliin. Yhtenä ehdotelmana seuraava:

AR - Kovarcik - Gardiner
Turunen - Virta - Nikupeteri
Tardif - Melnick - Alasiurua / Yliniemi / …
Hermonen - Korpimäki - Anttila

Kolmessa kärkikentäsdä voisi toki aina vaihtaa nuorempia pelaajia sen mukaan miten kauden edetessä kemiat ja kehittymiset näyttävät kohtaavan.

Suurena etuna tälle näkisin nimenomaan aiemmassa viestissä mainitun ”ei tuntuisi niin ostojoukkeelta” (huom. ei tarkka lainaus), mutta myös sen että hyvällä tuurilla silloin olisi todellisuudessa kolme kentää jotka voi tasaisesti häkkiä heiluttaa, eikä vastustajalle välttämättä olisi niin selkeä että mitä kenttää vasten pimennysketjua kannattaisi peluuttaa.
 

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Sytyin kyllä kovasti aiemmassa viestissä ehdotetulle kolmen kärkikentän mallille, jossa kaikissa ajettaisiin jotain nuorempaa pelaajaa eteenpäin ja isompaan rooliin. Yhtenä ehdotelmana seuraava:

AR - Kovarcik - Gardiner
Turunen - Virta - Nikupeteri
Tardif - Melnick - Alasiurua / Yliniemi / …
Hermonen - Korpimäki - Anttila

Kolmessa kärkikentäsdä voisi toki aina vaihtaa nuorempia pelaajia sen mukaan miten kauden edetessä kemiat ja kehittymiset näyttävät kohtaavan.

Suurena etuna tälle näkisin nimenomaan aiemmassa viestissä mainitun ”ei tuntuisi niin ostojoukkeelta” (huom. ei tarkka lainaus), mutta myös sen että hyvällä tuurilla silloin olisi todellisuudessa kolme kentää jotka voi tasaisesti häkkiä heiluttaa, eikä vastustajalle välttämättä olisi niin selkeä että mitä kenttää vasten pimennysketjua kannattaisi peluuttaa.
Tämän sorttista olen itsekin yrittänyt tänne kirjoitella. En nyt jaksa omia viestejäkään kaivella, että mitä on tullu tarkalleen sanotuksi, mutta juurikin kärkikuusikon levittämistä kolmeen ketjuun ja sinne vielä junnu/alempiketjumies. Tuo sinun alustava malli olisi juurikin kuin omasta päästä kirjoitettu! Peukku!
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Sytyin kyllä kovasti aiemmassa viestissä ehdotetulle kolmen kärkikentän mallille, jossa kaikissa ajettaisiin jotain nuorempaa pelaajaa eteenpäin ja isompaan rooliin. Yhtenä ehdotelmana seuraava:

AR - Kovarcik - Gardiner
Turunen - Virta - Nikupeteri
Tardif - Melnick - Alasiurua / Yliniemi / …
Hermonen - Korpimäki - Anttila

Kolmessa kärkikentäsdä voisi toki aina vaihtaa nuorempia pelaajia sen mukaan miten kauden edetessä kemiat ja kehittymiset näyttävät kohtaavan.

Suurena etuna tälle näkisin nimenomaan aiemmassa viestissä mainitun ”ei tuntuisi niin ostojoukkeelta” (huom. ei tarkka lainaus), mutta myös sen että hyvällä tuurilla silloin olisi todellisuudessa kolme kentää jotka voi tasaisesti häkkiä heiluttaa, eikä vastustajalle välttämättä olisi niin selkeä että mitä kenttää vasten pimennysketjua kannattaisi peluuttaa.
Valmennuksen tavoitteena on varmasti luoda kolme kovaa tulosyksikköä, ja mikäli vaan nuoret jätkät pystyvät pelaamaan tähän systeemiin vaaditulla tasolla, niin kentät saattavat hyvinkin näyttää lokakuussa tämän kaltaiselta. Näyttää kuitenkin siltä, että joukkueeseen on tulossa edelleen se yksi laituri, joten liikkeelle kannattaa lähteä ennen kaikkea siitä, että pelaajien kemiat natsaavat mahdollisimman hyvin yhteen.

Eiköhän Mäntymaa tule kokeilemaan seuraavan parin kuukauden aikana useita erilaisia kombinaatioita treeneissä ja peleissä, ja sieltä ne tutkaparit ja parhaiten onnistuvat yksilöt sitten nousevat myös isommalle vastuulle. Viimekaudella Havu yritti kauan löytää toimivia kenttiä, joissa parhaita munia ei laitettu samaan koriin, mutta homma ei valitettavasti toiminut. Saatiin sitten yksi Kärppähistorian hienoimmista kentällisistä joka oli erittäin vaikea pimentää... Kentällisten lopullinen muoto on varmasti kiinni siitä miten eri yksilöt onnistuvat ja millaisia vahvistuksia hyökkäyspäähän vielä tulee. Nyt Kärpillä on luultavasti sen verran laadukkaita palasia kolmeen kenttään, että vaikeaa sinne on mahduttaa Nikupeteriä tai Alasiuruaa Kemppaisen jatkaessa. Kärpät kuitenkin tiedotti ihan vasta hakevansa sitä laituria ja huhut jylläävät uuden hankinnan pikaisesta ilmoituksesta...

Turunen - Kovarcik - Hankinta
Tardif - Melnick - Gardiner
Antti-Roiko - Kemppainen - Virta

Mielestäni tuo on niin kova hyökkäysosasto, että tuonne on erittäin vaikea murtautua. Antti-Roiko saattaa pelata Anttilan kanssa yhteisen historian vuoksi, Virtaa voidaan hyödyntää myös sentterinä, tai Kemppainen saattas tuosta ryhmästä puuttua. Mutta tilanne taitaa olla sellainen, että jos mennään tuolla "kolmen kärkikentän mallilla" niin meillä on kohta Melnick ja Tardif nelosessa. Niin hurjaa nippua se meidän Myli kasaa. Ostojoukkue tai ei niin meikäläinen on hemmetin innoissaan!
 

Kärppäpappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo kyllä Kärppien joukkue vaikuttaa tosi hyvältä jo näin elokuussa.
Tuossa mietin että olisi kyllä hienoa jos Joonas Kemppainen vielä sen yhden kauden vetäisi kuten Anttilakin .Voisi saada uralleen komean päätlksen sillä niin kovaa joukkuetta Myli kasaa. Toivotaan parasta!
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vedenpää ja Peltonen Hermekseen.


E: Käppä olikin laittanut sopivampaan ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös