Oulun Kärpät kaudella 2024–2025

  • 469 993
  • 2 100

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensimmäinen harjoituspeli perjantaina (9.8.2024) RoKi-Kärpät, niin eiköhän siinä Kärpät pistä junnupitoisen joukkueen jäälle pelituntumaa hakemaan ja sen mitä rosteri jää junnuista vajaaksi, nämä nimimiehet Tardif, Kovarcik, Gardiner, Turunen, Anttila, Ohtamaa, Koivisto ja Kivistö ehkä on sitten mukana. Ensi viikolla alkaa sitten nämä kovatasoisemmat harjoitusottelut, joissa sitten Kärpät pelaa parhaalla mahdollisella kokoonpanolla. Onko tietoa, että leireileekö Kärpät tuolloin Rovaniemellä pitempääkin.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tsekki Jandus sai seuraa maamiehestään Kovarcikista, ja kanadalaiset Gardiner ja Tardif saa seuraa jenkki Melnickistä, niin ruotsalaispakki Victor Berglund jää nyt melkein ypöyksin, kun ruotsia äidinkielenään puhuvat Kasper Björkqvist ja Peter Tiivola (?) häipyivät muille maille vierahille. Noh, jäihän Niclas Westerholm ja Luulajasta tullut Olli Nikupeteri Kärppiin, niin vähän saa sentään Berglund puhua äidinkieltään joukkueessa tarvittaessa.
 

Senmutsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tsekki Jandus sai seuraa maamiehestään Kovarcikista, ja kanadalaiset Gardiner ja Tardif saa seuraa jenkki Melnickistä, niin ruotsalaispakki Victor Berglund jää nyt melkein ypöyksin, kun ruotsia äidinkielenään puhuvat Kasper Björkqvist ja Peter Tiivola (?) häipyivät muille maille vierahille. Noh, jäihän Niclas Westerholm ja Luulajasta tullut Olli Nikupeteri Kärppiin, niin vähän saa sentään Berglund puhua äidinkieltään joukkueessa tarvittaessa.
Tardif lienee kuitenkin québécois; epäilemättä puhuu täydellisesti/hyvin myös englantia :-) Taitaa olla nykyään niin, että on jonkinlainen edellytys osata ainakin auttavasti englantia, jos meinaa kiekkouralla menestyä. Ainakin siitä on valtava etu sopimuksia tehdessä. Kärpissä on kieltämättä on hyvä perintö myös ruotsinkielisesistä pelaajista; Blomqvist, Andersson, Nylander, Masuhr, jne... Boumediennelle kävi suomi tai ruotsi :-)
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saa nähdä, että onko McTorson lanseeraama "viime kaudella pronssin voittanut puolustus" Ohtamaa, Kivistö, Koivisto, Paaso, Jandus, Berglund ja Olkkonen säilyttänyt viime kevään tasonsa, ja pystyykö jopa nostamaan sitä tasoa täksi kaudeksi, vai onko tämä pakisto tällä kaudella Kärppien akilleen kantapää?

Paljonhan puhuttiin, että tuosta pakistosta Paaso lähtee muualle, ja Jandusista, Berglundista ja Olkkosesta Kärpät hankkiutuu eroon, mutta siellä se em. kvartetti vielä Kärppien rosterissa seisoo.

Ohtamaa oli koko viime kauden se takuuvarma, tehtaan takuulla jne. Kärppien puolustuksen selkäranka, sielu ja sydän, kun taas puolet kaudesta Kivistö ja Koivisto vetelivät puolilla valoilla. Onneksi tämä kaksikko nosti tasoaan loppukaudesta, se oli todella tärkeää.

Paaso on Paaso - pelaa silloin hyvin, kun hänen pelaamistaan ei kentällä huomaa. Toivottavasti Paaso on kehittynyt kesätreenien aikana, ja on aiempaa valmiimpi liigatasolle - nuoresta pelaajasta on kuitenkin kysymys. Olkkosen viime kauden pilasi loukkaantumiset - mutta milloin ylipäätään Olkkonen on pelannut täyden kauden?

Jandus pelasi muutaman hyvän pelin putken viime syksynä ja alkutalvesta, mutta Suomen Liiga oli tsekille liian kova, liian pitkä ja liian raskas, koska mitä pidemmälle kausi eteni, sitä enemmän Jandusin taso laski. Toivoa vaan sopii, että Jandus on vetänyt hyvät kesätreenit - muuten voi käydä niin, ettei joulukuuta näe Kärpissä.

Berglundilta odotan enemmän kuin Jandusilta - en tiedä miksi? Ehkä siksi, että on Modon junnukoulun kasvatti, varattu NHL:ään, on jääkiekkoilijan kokoinen, pelannut SHL:ää Luulajassa (ja Liigaa myös Hifkissä) - kyllähän noita "odotusarvotekijöitä" löytyy. Toivoa vaan sopii, että myös Berglund on vetänyt todella hyvät kesätreenit nyt kauden alle. Jos peliotteet ja esitykset eivät ole hyvät, ei hänkään tule näkemään Joulua Oulussa.

Täytyy kyllä sanoa, että (Ohtamaata lukuunottamatta) mielelläni ajattelen kauden aikana Kärppien puolustajasta, että hemmetti soikoon, jätkä on aivan eri tasolla kuin viime kaudella, onpa jätkä kehittynyt, kuin, että jätkä on yhtä paska, tai vielä paskempi kuin viime kaudella. Ohtamaan kohdallahan se viime kauden taso riittää minulle vallan mainiosti. Nyt vaan odotellaan niitä tasonnostajia Kärppien puolustuksessa. Näkisin, että siitä on Kärpille hyötyä, että tämä seitsikko oli sama jo viime kaudella. Toivottavasti jokainen heistä tajuaa, että viime kaudesta täytyy parantaa, ja joidenkin kohdalla todella paljon.
 

Uraanitumppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets, Bärilund
Jos johonkin tämä kausi kaatuu on ehdottomasti pakistoon. Paljon pitää monen ukon parantaa, että nuista miehistä muodostuva pakisto ottaa vastustajan vastaavan rintataskuunsa.
Ohtamaa, Kivistö ja Paaso ainoat varmat kortit, kaikki tietää mitä sieltä saadaan. Sitten loppujen onkin kaikkien otettava merkittäviä steppejä ylöspäin ihan peruspelaamisesta lähtien.
 

Arbelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut, Oulun Kärpät
Pakistosta sen verran, että itse pidin kovasti Juusolan liikkeestä ja kiekollisuudesta viime kauden lainastintillä. Otanta oli toki lyhyt, mutta toi viime kaudella raikasta maustetta.

Ja muistetaan, että kaveri on vasta 21-vuotias.

Katsotaan miten käy.
Sama mielikuva jäi itsellänikin Juusolasta. Ja muistaakseni olin ekan pelin puolivälissä jo vaatimassa loppukauden (vähintään) sopparia pöytään.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos johonkin tämä kausi kaatuu on ehdottomasti pakistoon. Paljon pitää monen ukon parantaa, että nuista miehistä muodostuva pakisto ottaa vastustajan vastaavan rintataskuunsa.
Ohtamaa, Kivistö ja Paaso ainoat varmat kortit, kaikki tietää mitä sieltä saadaan. Sitten loppujen onkin kaikkien otettava merkittäviä steppejä ylöspäin ihan peruspelaamisesta lähtien.


Tätä samaa mä itsekin sanoin täällä muutama päivä sitten, sillä omasta mielestäni tämä teidän puolustuspää antaa tällä hetkellä liikaa tasoitusta muille joukkueille.

Nyt kun teillä on siellä parhaimpana pakkina se Ohtamaa, sekä Kivistö ja Koivisto myös hyviä puolustajia, sekä Paaso nuorena lupauksena, niin sen jälkeen onkin vaan sitten hieman vaisumpaa pakkikalustoa. Jandus ja varsinkin Berglund ovat pitkää kautta varten ajateltuna liian suuria kysymysmerkkejä, sillä etenkin Berglund vaikutti ainakin meillä pelatessaan aika hasardilta ja hyvin epävarmalta. Pahin skenaario kautta ajatellen onkin aina just se, että mitä jos se ykköspakki tai vaikka kaksikin sattuu loukkaantumaan, niin silloin joukkue voi olla tosi isoissa ongelmissa, varsinkin jos Ohtamaa sattuu olemaan sairastuvan puolella.

Nyt ainakin IFK:n lisäksi myös se Tapparan ja Ilveksen puolustusosasto on käytännössä Kärppiä kovempi, sekä ehkä myös TPS, KalPa ja Lukko teitä tällä osastolla vahvasti haastamassa. Kuten oon aina tuolla omallakin palstalla usein sanonut just sitä, että miten se joukkue olisi hyvä ja pitäisi rakentaa just siten, että se yhden tai edes kahden pelaajan loukkaantuminen ei joukkuetta vielä kaada.

Mutta toki joukkuetta on mahdollista ja ehtii täydentämään tässä kauden aikanakin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Tätä samaa mä itsekin sanoin täällä muutama päivä sitten, sillä omasta mielestäni tämä teidän puolustuspää antaa tällä hetkellä liikaa tasoitusta muille joukkueille.
Hyökkäys kestää minusta tällä hetkellä vertailun melkeimpä joka joukkueeseen, ollen parempi kuin melkein kaikilla. Puolustus taas poistaa tuon edun. Ohtamaa ja Kivistö pelasivat viime kaudella hyvän kauden, molemmat on vuoden vanhempia iässä, jossa tehdään kaikkea muuta paitsi kehitytään. Koivisto pelasi pisteiden valossa aivan uskomattoman kevätkauden, mutta puolustus oli niin ja näin. Jandus ja Berglund lähinnä laantuivat junnutasolle Havun alaisuudessa. Toivottavasti saavat tasonsa nostettua takaisin. Berglund on osoittanut että pistepotentiaalia liigaan riittää. Minä hyväksyisin pienen haparoinnin omissa jos edes tekisi pisteitä samaan tahtiin kuin hifkissä. Jandusilla riittää todisteltavaa. Toisin kuin muutamat viime nimimerkit niin en ole yhtään innoissani Juusolasta. Tulee mieleen Ronkaiset ja Niemelät.

Toivotaan että maalivahdit ja hyökkäys riittää. Nämä sentään on liigan eliittiä.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Hyökkäys kestää minusta tällä hetkellä vertailun melkeimpä joka joukkueeseen, ollen parempi kuin melkein kaikilla.

Toivotaan että maalivahdit ja hyökkäys riittää. Nämä sentään on liigan eliittiä.
Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Kärppien kärki on terävä, mutta 3-4 kentät on tällä hetkellä heikkoja. Joo on siellä Anttilan muodossa hyvä roolipelaaja, mutta siihen se jääkin. Potentiaalia monella toki on, mutta ilman näyttöjä on vaikea hehkuttaa. Sentteristö on myöskin kysymysmerkki, että onko Kovarcik lopulta ainoa sellainen, joka saa luotua hyökkäyspäässäkin jotain. Aika monella joukkueella loppupeleissä tällä hetkellä on vakuuttavampi sentteristö, kuin Kärpillä. Ainoastaan seuraavien joukkueiden keskushyökkääjiä en vaihtaisi päittäin Kärppien sentterien kanssa: HPK, Jukurit, KooKoo, Pelicans, SaiPa ja Ässät.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyökkäys kestää minusta tällä hetkellä vertailun melkeimpä joka joukkueeseen, ollen parempi kuin melkein kaikilla. Puolustus taas poistaa tuon edun. Ohtamaa ja Kivistö pelasivat viime kaudella hyvän kauden, molemmat on vuoden vanhempia iässä, jossa tehdään kaikkea muuta paitsi kehitytään. Koivisto pelasi pisteiden valossa aivan uskomattoman kevätkauden, mutta puolustus oli niin ja näin. Jandus ja Berglund lähinnä laantuivat junnutasolle Havun alaisuudessa. Toivottavasti saavat tasonsa nostettua takaisin. Berglund on osoittanut että pistepotentiaalia liigaan riittää. Minä hyväksyisin pienen haparoinnin omissa jos edes tekisi pisteitä samaan tahtiin kuin hifkissä. Jandusilla riittää todisteltavaa. Toisin kuin muutamat viime nimimerkit niin en ole yhtään innoissani Juusolasta. Tulee mieleen Ronkaiset ja Niemelät.

Toivotaan että maalivahdit ja hyökkäys riittää. Nämä sentään on liigan eliittiä.


Joo hyökkäyspää onkin Kärpillä kyllä tulevalla kaudella ihan koko liigan ehdotonta eliittiä, kun löytyy mm. Teemu Turunen, Gardiner, Kovarcik, Tardif ja nuorista lupauksista sitten Antti-Roiko ja NikuPeteri. Eikä pidä unohtaa sitä Virtaa tai konkari Mörkö Anttilaa.

Uskoisin itse kyllä Kärppien pärjäävän tulevalla kaudella ainakin sen hyökkäys- ja veskariosaston osalta, koska nämä puolet on joukkueessa erittäin hyvällä mallilla.

Meillä taas sen sijaan vastaavasti se puolustuspää on ainoa joukkueen vahvuus, sillä tällä hetkellä se hyökkäyspuoli arveluttaa melkoisesti ja veskariosasto taas vieläkin enemmän, josta laittaisin sen syyttävän sormen meidän seurajohdon suuntaan, kun päästivät sen Karhusen teille sinne kesken viime kauden.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Kärppien kärki on terävä, mutta 3-4 kentät on tällä hetkellä heikkoja. Joo on siellä Anttilan muodossa hyvä roolipelaaja, mutta siihen se jääkin. Potentiaalia monella toki on, mutta ilman näyttöjä on vaikea hehkuttaa.
Aivan, minä kirjoitin tämän sillä oletuksella että Kepun korvaaja ei ole tämä uusi kaveri, vaan sinne hommataan vielä yksi. Sen jälkeen kolmoseenkin meillä on heittää Antti-Roikon ja edes lähelle Kemppaisen tasoista kaveria. Neloseen sitten Anttilaa, Korpimäkeä ja Nikupeteriä. Ei tuo minusta ihan niin heikolta enää näytä. Tietenkin joku Junttila olisi lottovoitto mutta jonkun syyn takia mies on kuin kirous osalle täällä.

Se nyt on totta että jos hyökkäykseen ei enää ketään tule niin näyttääkin yhtäkkiä aika pelottavalta. Potentiaalia on ja mistä sitä tietää millaista jälkeä Alasiurua, Loponen ja kumppanit saa aikaan, mutta lähtökohtaisesti oletan sinne vielä yhden vahvistuksen tulevan. Mistä sen tietää ettei pakistossakin nähdä vielä kauden aikana vahvistusta, vaikka lupasinkin itselle toisen hudin jälkeen olla huhuilematta enää mitään tietyistä pelaajista.

Senttereistä minä olen yksiselitteisesti aivan eri mieltä. Jos tämä nykyinen sentteristö missä on jo valmiiksi Kovarcik, Virta ja Melnick ei ole tarpeeksi vahva liigaan niin en edes halua tietää minkälaista 2000-luvun alun dreamteamia porukka kuvittelee olevan mahdollista vuonna 2024 liigaan saada. Tietenkin on aina mahdollista että jokainen floppaa karmeasti, toisaalta on mahdollista että jokainen tekee +80 pistettä. Minä olen tähän yllättävän tyytyväinen, Kepu olisi uskomattoman kova lisä, vaikka 90% viime kaudesta miehen väitettiin olevan täysin paska jääkiekkoilija.

Puolustuspää tulee olemaan tämän joukkueen Akilleen kantapää. Meidän top3 pakit on kuitenkin jokainen +33v. Eivät ne enää paranna ensi kaudelle. Ainoa toivo on Berglundin ja Jandusin totaalinen herääminen tai junnuosaston esiinastuminen. Tuon takia minä pidän kautta erittäin onnistuneena jos päästään edes finaaleihin. Ellei tuonne sitten vahvistuksia ilmene kesken kauden.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan, minä kirjoitin tämän sillä oletuksella että Kepun korvaaja ei ole tämä uusi kaveri, vaan sinne hommataan vielä yksi. Sen jälkeen kolmoseenkin meillä on heittää Antti-Roikon ja edes lähelle Kemppaisen tasoista kaveria. Neloseen sitten Anttilaa, Korpimäkeä ja Nikupeteriä. Ei tuo minusta ihan niin heikolta enää näytä. Tietenkin joku Junttila olisi lottovoitto mutta jonkun syyn takia mies on kuin kirous osalle täällä.

Se nyt on totta että jos hyökkäykseen ei enää ketään tule niin näyttääkin yhtäkkiä aika pelottavalta. Potentiaalia on ja mistä sitä tietää millaista jälkeä Alasiurua, Loponen ja kumppanit saa aikaan, mutta lähtökohtaisesti oletan sinne vielä yhden vahvistuksen tulevan. Mistä sen tietää ettei pakistossakin nähdä vielä kauden aikana vahvistusta, vaikka lupasinkin itselle toisen hudin jälkeen olla huhuilematta enää mitään tietyistä pelaajista.

Senttereistä minä olen yksiselitteisesti aivan eri mieltä. Jos tämä nykyinen sentteristö missä on jo valmiiksi Kovarcik, Virta ja Melnick ei ole tarpeeksi vahva liigaan niin en edes halua tietää minkälaista 2000-luvun alun dreamteamia porukka kuvittelee olevan mahdollista vuonna 2024 liigaan saada. Tietenkin on aina mahdollista että jokainen floppaa karmeasti, toisaalta on mahdollista että jokainen tekee +80 pistettä. Minä olen tähän yllättävän tyytyväinen, Kepu olisi uskomattoman kova lisä, vaikka 90% viime kaudesta miehen väitettiin olevan täysin paska jääkiekkoilija.

Puolustuspää tulee olemaan tämän joukkueen Akilleen kantapää. Meidän top3 pakit on kuitenkin jokainen +33v. Eivät ne enää paranna ensi kaudelle. Ainoa toivo on Berglundin ja Jandusin totaalinen herääminen tai junnuosaston esiinastuminen. Tuon takia minä pidän kautta erittäin onnistuneena jos päästään edes finaaleihin. Ellei tuonne sitten vahvistuksia ilmene kesken kauden.


Sitä mä kyllä itse kovasti ihmettelin, että miksi ihmeessä sitä Kemppaista niin paljon viime kaudella oikein aina haukuttiin! Ainakin omasta mielestäni se Kepu vaikutti ihan paikkansa täyttävältä ja oli ainakin näissä vieraspeleissä Nordiksella joka kerta ihan jäätävän kova tuolla hyökkäyspäässä niin tilastollisesti, kun myös sitä likaista työtä tekemässä ja hyvin siinä onnistuen.

Puolustuspää voi olla ensi kaudella teillä juurikin se kompastuskivi, varsinkin jos siellä tulee vähänkin jotain loukkaantumista tai pidempää poissaoloa, niin se antaa kyllä hieman liikaa sitä tasoitusta muille joukkueille.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Aivan, minä kirjoitin tämän sillä oletuksella että Kepun korvaaja ei ole tämä uusi kaveri, vaan sinne hommataan vielä yksi. Sen jälkeen kolmoseenkin meillä on heittää Antti-Roikon ja edes lähelle Kemppaisen tasoista kaveria. Neloseen sitten Anttilaa, Korpimäkeä ja Nikupeteriä. Ei tuo minusta ihan niin heikolta enää näytä. Tietenkin joku Junttila olisi lottovoitto mutta jonkun syyn takia mies on kuin kirous osalle täällä.

Se nyt on totta että jos hyökkäykseen ei enää ketään tule niin näyttääkin yhtäkkiä aika pelottavalta. Potentiaalia on ja mistä sitä tietää millaista jälkeä Alasiurua, Loponen ja kumppanit saa aikaan, mutta lähtökohtaisesti oletan sinne vielä yhden vahvistuksen tulevan. Mistä sen tietää ettei pakistossakin nähdä vielä kauden aikana vahvistusta, vaikka lupasinkin itselle toisen hudin jälkeen olla huhuilematta enää mitään tietyistä pelaajista.

Senttereistä minä olen yksiselitteisesti aivan eri mieltä. Jos tämä nykyinen sentteristö missä on jo valmiiksi Kovarcik, Virta ja Melnick ei ole tarpeeksi vahva liigaan niin en edes halua tietää minkälaista 2000-luvun alun dreamteamia porukka kuvittelee olevan mahdollista vuonna 2024 liigaan saada. Tietenkin on aina mahdollista että jokainen floppaa karmeasti, toisaalta on mahdollista että jokainen tekee +80 pistettä. Minä olen tähän yllättävän tyytyväinen, Kepu olisi uskomattoman kova lisä, vaikka 90% viime kaudesta miehen väitettiin olevan täysin paska jääkiekkoilija.
Kausi on pelottavan lähellä ja huomenna käynnistyy jo ensimmäinen harjoitusottelu. Toivottavasti joukkue vahvistuu vielä, mutta pieni pelko perseessä on olemassa sen suhteen, että Myli jää tyhjin käsin. Puhuttu pelaajabudjetin nousu toki antaa pienen toivonkipinän sen suhteen, että NHL:n harjoitusleireiltä joku seppä jää ilman paikkaa ja Kärpät saisi houkuteltua hänet Ouluun.

Melnick voi olla hyvä hankinta, mutta kuten joukkueen sisältäkin jo kuultiin, niin häneltä ei odoteta hirveästi tehopisteitä. Ja jos Virran kahta viimeistä kautta katsoo, niin ei sielläkään olla tehopisteillä juhlittu. Ennakkoon me ollaan Kovarcikin varassa ikävä kyllä. Sormet ja varpaat on laitettava ristiin, että vielä yksi sentteri tuohon saadaan. Kemppainenkin tietysti kelpaa, vaikka ei häntäkään voi kutsua miksikään pistelingoksi.

Onneksi meillä on Alasiuruan, Loposen ja Yliniemen kaltaisi sentterilahjakkuuksia silti olemassa. Toivottavasti heillekin annetaan reilut mahdollisuudet jossain vaiheessa.

Niin ja kuten mainitsit, niin yksi laiturikin olisi kyllä tervetullut. Itsekin toivoisin Junttilan jatkavan.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Sitä mä kyllä itse kovasti ihmettelin, että miksi ihmeessä sitä Kemppaista niin paljon viime kaudella oikein aina haukuttiin! Ainakin omasta mielestäni se Kepu vaikutti ihan paikkansa täyttävältä ja oli ainakin näissä vieraspeleissä Nordiksella joka kerta ihan jäätävän kova tuolla hyökkäyspäässä niin tilastollisesti, kun myös sitä likaista työtä tekemässä ja hyvin siinä onnistuen.
Minä olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että tämä johtui puhtaasti siitä että Kemppainen tehtaili aivan järkyttävät tehot Donskoin kanssa eräänä pudotuspelikeväänä. Noin muutenhan Kepun viimeiset pari kautta olivat sitä taattua Kemppaista mitä täällä nähtiin ennen kun lähti ulkomaille. Sekä pisteiden että työmoraalin puolesta, ainoa mikä muuttui oli ettei muutenkin raskasjalkainen pelaaja ollut enää yhtä "nopea" kuin aikoinaan. Onneksi viimeistään pudotuspeleissä tämä unohdettiin yleisesti ja alettiin jälleen huomata miehen olevan enemmän, kuin painonsa arvoista kultaa.

Puolustuspää voi olla ensi kaudella teillä juurikin se kompastuskivi, varsinkin jos siellä tulee vähänkin jotain loukkaantumista tai pidempää poissaoloa, niin se antaa kyllä hieman liikaa sitä tasoitusta muille joukkueille.
Ei se tarvi edes sitä loukkaantumista minun mielestä. Koivisto ja Berglund on molemmat sellaisia pelaajia joita toivoisi joukkueessa olevan maksimissaan yhden kappaleen verran. Tässä nyt käytän suurta sutia missä ajattelen Berglundin olevan se pelaaja joka teki 20 pistettä 29:ssä pelissä, eikä se luisteleva katastrofi mitä viime kaudella nähtiin. Sen lisäksi meillä on Ohtamaa joka täytti ainakin viime kaudella saappaansa, sekä Kivistö joka oli yksi suurimmista positiivisista yllätyksistä viime kaudella. Se ei tarvi kun yhden tämän kolmikon jäsenen floppaamisen ja me ollaan kirjaimellisesti kusessa.
 
Viimeksi muokattu:

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Kausi on pelottavan lähellä ja huomenna käynnistyy jo ensimmäinen harjoitusottelu. Toivottavasti joukkue vahvistuu vielä, mutta pieni pelko perseessä on olemassa sen suhteen, että Myli jää tyhjin käsin. Puhuttu pelaajabudjetin nousu toki antaa pienen toivonkipinän sen suhteen, että NHL:n harjoitusleireiltä joku seppä jää ilman paikkaa ja Kärpät saisi houkuteltua hänet Ouluun.
Minä otan tämän kymmenen kertaa kymmenestä entä jonkun Ahomaisen hätähaun. Jos sieltä ei ketään löydy, niin mielummin omat junnut kentälle entä Bunnamanit, mutta kyllä minä uskon että joku löytyy. Myöskin nuo Havun kommentit Melnickistä minä näen hyvin eritavalla kun ilmeisesti suurin osa täällä. Minä näen ne sillä tavalla että Havunkaan mielestä on turha odottaa sellasita +50 pisteen kautta ykkösketjussa, vaan enemmänkin juuri sitä Lasumaista kautta. Voin olla toki väärässä, mutta tämä kaveri on Maxwellin jälkeen eniten innostuneisuutta itsessä herättäny PA-värväys. Nähtäväksi jää mihin asti riittää.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että tämä johtui puhtaasti siitä että Kemppainen tehtaili aivan järkyttävät tehot Donskoin kanssa eräänä pudotuspelikeväänä. Noin muutenhan Kepun viimeiset pari kautta olivat sitä taattua Kemppaista mitä täällä nähtiin ennen kun lähti ulkomaille. Sekä pisteiden että työmoraalin puolesta, ainoa mikä muuttui oli ettei muutenkin raskasjalkainen pelaaja ollut enää yhtä "nopea" kuin aikoinaan. Onneksi viimeistään pudotuspeleissä tämä unohdettiin yleisesti ja alettiin jälleen huomata miehen olevan enemmän, kuin painonsa arvoista kultaa.


Ei se tarvi edes sitä loukkaantumista minun mielestä. Koivisto ja Berglund on molemmat sellaisia pelaajia joita toivoisi joukkueessa olevan maksimissaan yhden kappaleen verran. Tässä nyt käytän suurta sutia missä ajattelen Berglundin olevan se pelaaja joka teki 20 pistettä 29:ssä pelissä, eikä se luisteleva katastrofi mitä viime kaudella nähtiin. Sen lisäksi meillä on Ohtamaa joka täytti ainakin viime kaudella saappaansa, sekä Kivistö joka oli yksi suurimmista positiivisista yllätyksistä viime kaudella. Se ei tarvi kun yhden tämän kolmikon jäsenen floppaamisen ja me ollaan kirjaimellisesti kusessa.


Joo no niiden floppaamisten ja loukkaantumisten takia sitä onkin aina hyvä pitää kokoonpanoa sen tasoisena, että sieltä löytyy tarvittaessa niitä korvaajia, jos joku puuttuu tai peli ei vaan jostain syystä kulje.
 

JPL

Jäsen
Minä otan tämän kymmenen kertaa kymmenestä entä jonkun Ahomaisen hätähaun. Jos sieltä ei ketään löydy, niin mielummin omat junnut kentälle entä Bunnamanit, mutta kyllä minä uskon että joku löytyy. Myöskin nuo Havun kommentit Melnickistä minä näen hyvin eritavalla kun ilmeisesti suurin osa täällä. Minä näen ne sillä tavalla että Havunkaan mielestä on turha odottaa sellasita +50 pisteen kautta ykkösketjussa, vaan enemmänkin juuri sitä Lasumaista kautta. Voin olla toki väärässä, mutta tämä kaveri on Maxwellin jälkeen eniten innostuneisuutta itsessä herättäny PA-värväys. Nähtäväksi jää mihin asti riittää.
Eiköhän kommentit juonnu Bunnamanin oppirahojen maksamisesta. Turha sovitella pisteroolia ja hehkuttaa ykköshevoseksi, kun sillä saadaan luotua ainoastaan odotuksia. Joukkueen sisällä ja varsinkin pelaajan omassa päässä luodaan kyllä niitä paineita ihan riittävästi, ilman turhaa hehkutusta.

Hyvä, stabiili pelaaja ennakkoon ja kausi kertoo sitten loput.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse katsoisin kyllä valmennuksen suuntaan, jos tuosta pakistosta ei saada parempaa ulosmitattua mitä viime kaudella nähtiin. Berglundin teoreettisesta potentiaalista tuossa puhuttiinkin jo, on kuitenkin tehnyt AHL:ssäkin pakkina samoja pisteitä kuin Melnick hyökkääjänä. Pelannut Ruotsin junnumaajoukkueissa jne. Itse uskon ja haluan nähdä häneltä kyllä vielä tulevan syksyn ennen kuin lyön hanskat tiskiin. Berglundille pisteitä yrittämisestä, harmillisen usein riskinotto vain näkyi pahoina virheinä.

Janduksen täytyy maajoukkuemiehenä päästä suurempaan kiekolliseen rooliiin ja saada hyödyntää luisteluaan paremmin. Minusta hänen roolituksensa oli väärä viime kaudella. Kivistölle ja Koivistolle riittää kun pitävät viime kauden tasonsa, olivat keväällä loistavia. Paason uskon ottavan taas uusia askelia ja kirittävän muita. Mutta siltikin, tällä kaudella ja tuolla pelaajabudjetilla ei voida olla tilanteessa, jossa Arttu Paaso on parasta mitä heittää Oulun Kärppien ykköspakkipariin.

Kyllä meillä hyvä materiaali on, mutta toki yksi tähtipuolustaja ja tähtihyökkääjä tuohon niin sitten oltaisiin ihan jo mestaruusrosteri.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse katsoisin kyllä valmennuksen suuntaan, jos tuosta pakistosta ei saada parempaa ulosmitattua mitä viime kaudella nähtiin.
Nimenomaan. Sama pätee myös hyökkääjien kohdalla. Ei edes Ohtamaa ja Turunen pelaa automaattisesti huippukautta, vaan siinä täytyy olla myös erinomainen valmennus ja loistava peli-ideologian myyminen pelaajille yhdistettynä pelaajan omaan kovaan asenteeseen, työntekemisen ja treenaamisen, jotta saadaan ryhmästä ulosmitattua enemmän. Tämä on näytön kausi myös sinun osalta, Havu Mäntymaa!
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä on vain mun mielipide, mutta oikein roolitettuna, sopivalla palkalla Juhis menisi vielä kolmosen laidassa ja kakkos yv:ssä minun Kärpissäni.
B-pisteille on jo valmiina ylivoimiin Turunen, Gardiner, Tardif ja Kovarcik, niin mitä paikkaa Aaltonen sitten pelaisi? Neliön keskellä vai maskissa? :D
 

JMA50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
B-pisteille on jo valmiina ylivoimiin Turunen, Gardiner, Tardif ja Kovarcik, niin mitä paikkaa Aaltonen sitten pelaisi? Neliön keskellä vai maskissa? :D
Operoiko Tardif viime kaudella B-pisteen kaarelta ylivoimia? (57peliä, 7yv pistettä, toisiksi eniten yv-aikaa hyökkääjistä). Otanta toki pienempi mutta suhteutettuna yv-aikaan Juhis teki Tardif/Kovarcik kaksikkoon nähden enemmän pisteitä yvllä. Hämärä muistikuva että Kovarcik ois pelannut ylivoimaa enemmän maalinkulmalla/päädyssä.

Gardinerin ja Turusen paikat lienee sementoidut vasemmalle ja oikealle kaarelle, onko samaan ylivoimaa - sen kausi näyttää kun lähtee käyntiin.

Väitän, että Juhis siitä oikealta takakaarelta laittaa edelleen sen kovan ohjurin neliön keskelle tai poikittaissyötön vasemman kaaren laukojalle. Joskushan se oikeen intoutuu ja laukoo ite siitä sisään, kuten ratko sen yhden suht ison jatkoeräpelin Ilvestä vastaan.

En kuitenkaan usko, että enää Aaltoselle tekevät sopimusta ja ristiriitaiset tuntemukset on siitä haluaisinko että tehdään vielä sopimus. Toisaalta olen niin typerä ihminen, että katsoisin mielummin peliä jossa Kärppien kolmosen laidassa on Aaltonen kuin että siinä olisi esimerkiksi Julius Hermonen. Silti sillä Aaltosen kolikolla on aina se toinen kääntöpuoli.

Jos Juhin kanssa käydään selkeästi tulevan kauden lähtökohdat läpi ja tehdään selväksi, että lähtee samalta viivalta muiden saman roolin pelaajien kanssa eikä pelipaikka yhtenäkään iltana ole kiveen hakattu - eikä se oikeuta minkäänlaiseen kiukutteluun niin miksipä sitä yhden kauden, uran päättävä sopimusta, voisi vielä kerran takaisin kotiin tehdä. Varsinkin jos hintalappua saadaan tuon Pelicansin voimassa olevan sopimuksen myötä alhaiseksi.

Sehän on kuitenkin fakta, että Juhis haluaa voittaa ja ei se missään muualla oo koskaan mittään voittanu.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
B-pisteille on jo valmiina ylivoimiin Turunen, Gardiner, Tardif ja Kovarcik, niin mitä paikkaa Aaltonen sitten pelaisi? Neliön keskellä vai maskissa? :D
Ennakoltahan paikat voi jakaa noin, mutta tilanteet muuttuu. Kyllähän ylivoimaa voi pelata vaikka neljällä hyökkääjällä ja keksiä eri sapluunoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös