Kemppaisen paluun harteilla on siis Kärppien ensi kauden sentteristö aika pitkälti. Voin itsekin rehellisesti sanoa, että Tiivola ei minua hirveästi sytytä hankintana. 1.sentteriksi en usko mestaritason joukkueessa riittävän ja 2.sentterin statuksestakin olen hieman epäileväinen, mutta kaipa tuo Kemppaisen takana menisi ja potentiaalia olisi myös nostaa tasoaan, kun kerrankin pääsisi huippuorganisaatiossa pelaamaan.
Jos tuon viime kauden suorituksen Ässissä (37 ottelua, 30 pistettä), jättää pois, niin muuten Tiivola on ollut sellainen n. 25-30 pinnan (aleksimustosmainen) kaveri, joten en kyllä ole täysin vakuuttunut en ole hänen kyvyistään kantaa Kärppien tasoisessa organisaatiossa kärksientterin viittaa ja jos loukkaantumisia tulee, voi olla, että joutuisi tuuraamaan jopa 1.sentterinä. Yksi "suonenveto" kausi ja muuten sellaista ok-tason suorittamista Liigassa. Siitä on piiiiitkä matka Kärppien tasoisen seuran kärkisentteriksi, siis todella pitkä.
Näen edelleen itse, että Kärppien tasoisessa organisaatiossa kahden kärkisentterin pitäisi olla Liigan eliittitason pelaajia ja niin, että se 2.sentteri pystyisi tarvittaessa jopa tuuraamaan sitä ykkössentteriä, jos paikka tulisi. Tiivolan kyvyistä en itse ole ihan varma...
Itse jopa näen Koppasen todennäköisempänä kaverina nappaamaan tuon toisen kärkisentterin ruudun Tiivolan nenä edestä. Nuori ja lupaava kaveri, joka on tällä kaudella tehnyt hyvää jälkeä AHL:ssää (taitaa olla ilman yv-vastuuta?).
Kärppien sentteristön pitäisi pelaajientasoltaan mielestäni olla mallia: 1.sentteri, 1.-2.sentteri, 2.-3.sentteri ja 3.-4.sentteri. Vertailukohtana voi käyttää esim. Marjamäen ajan sentteristö, joka itse asiassa oli tuotakin asteikkoa kovempi, kun kolmea kärkikenttää johtivat herrat Maxwell, Pirnes ja Kemppainen, joista kaikki olivat kovan luokan 1.-2. kaliiberin senttereitä tähän Liigaan.
Nyt, jos Tiivolan sekä Koppasen haut toteutuvat (+ Kemppainen), niin Kärppien ensi kauden sentteristö on mielestäni 1.sentteri, 3.sentteri, 3.sentteri ja 4.sentteri (Koskenkorva/Hyry). Koppanenkin on lähtökohtaisesti 3.sentteri kaliiberia, vaikka omaa mielestäni kovemman potentiaalin kehittyä, kuin Tiivola, mutta lähtökohta on tuo. Ja jos Kemppainen ei tulekaan, niin nesteessä ollaan...
Joten kun asiaa ajattelee tämän kautta, niin Kemppainen kärkisentterinä ja Koppanen-Tiivola duo taistelemassa 2.-3.sentterien tointeista ja sitten päälle vielä Hyry-Koskenkorva alaketjuissa, niin eihän tuo nyt niin huonolta periaatteessa näyttäisi, vaikka en Tiivolan hausta itsekään sen suuremmin syttyisi. Mutta se vaatii ehdottomasti sen Kemppaisen paluun tai jonkun muun piinkovan ykkössentterin siihen, jos Kepu ei tulekaan. Koppanen-Tiivola-Koskenkorva-Hyry olisi aivan liian heppoinen mielestäni.
Edit. Unohdin näköjään Kalapudaksen, mutta ei toki tuo mitään lisäarvoa mielestäni tuohon sentteristöön, joten samapa tuo. Painimaan 4.-5.sentterin tontista, mutta omissa papereissani sekä Koskenkorva että Hyry ovat Kalapudaksen edellä.