Pienikokoisille Mustoselle ja Kristofille ei löydy kyllä tilaa enää Kärppien rosterista, vaikka kuinka pyörittelisi. Kylmänviileästi vaan uutta joukkuetta etsimään näille miehille, Harri Aho. Ja jatkossa et palkkaa enää kääpiöitä Kärppiin seuran ulkopuolelta - kiitos.
Pitkälti hyvin samaa mieltä kanssasi, mutta pakko todeta että totuus taitaa olla jossain siellä kahden ääripään välissä.
Leskinenhän ei koostaan huolimatta ole mitenkään erityisen fyysinen pelaaja, vaan Lesen vahvuudet ovat luisteluvoimassa ja kiekon käsittelyssä. Mäenalanen taas osaa ja pystyy pelaamaan tarvittaessa fyysisestikin, mikä ei nyky-Kärppissä ole mitenkään negatiivista.
Itse näen Ohtamaan enemmän upgreidina Kukkoseen, pakkina joka on omassa päässä ihan yhtä ilkeä mutta kykenee auttamaan joukkuetta myös hyökkäyspäässä. Tämän hetkinen pakisto sisältää kysymysmerkkejä mutta uuteen kauteen lähtiessä oli selvää että nuorennusleikkaus oli edessä.
Itse näen Kristofin edelleen koostaan huolimatta käyttökelpoisena pelaajana joka on oikeassa roolissa sekä oikeassa ketjussa kykenevä tulokseen. Mustonen on itsellenikin kysymysmerkki ja pahoin pelkään että odotettua tulosta ei tule ensikaudellakaan.
Tuo fyysisyys aspekti on pulmallinen jo siksikin että Liiga on viime vuosina nopeutunut ja kärkijoukkueiden peli nojaa yhä enemmän luisteluvoimaan. Se asettaa tiettyjä vaatimuksia kookkaille pelaajille: Luisteluvoimaa pitää löytyä. Hyvinä verrokkeina Karvinen ja Hakanpää. Nykyisessä Liigassa isot ja hitaat pelaajat ovat joukkeilleen enemmän rasite kuin voimavara. Itse olen ennen kaikkea huolissani Kärppien santapaperi-osastosta Karvisen ja Sailion poistumisen myötä. Sille osastolle pitää löytää ratkaisuja ja toistaiseksi meillä on sille tontille laittaa Koskenkorva ja ehkä myös Hyry.
Taklausvoimaa kun ei ole koskaan liikaa.
Esimerkkinä fyysisestä pelaajasta käy muun muassa Daniel Corso (178cm), ei se kaukalon isoin kaveri mutta ei juuri hävinnyt kaksinkamppailuja eikä väistänyt ketään. Samoin Pyörälän on oikeasti melko fyysinen pelaaja vaikka onkin vain 183cm (kannattaa googlata vanhoja edesottamuksia), Speden taklaukset ovat oikeasti painavia.
Fyysisyyttä pitää ehdottomasti olla, mutta se ei välttämättä korreloi suoraan pituuden ja painon kanssa.