Olen jo aiemminkin täällä tästä kirjoittanut, mutta palaan aiheeseen, tai siis näkemykseeni. Eli Kärpät on liigan ns suurseura, joten jos ja toivottavasti kun toimisto on ollut hereillä ja sitä kautta olleet terävinä, niin uskon että siellä on tarjolla meille faneille sellainen joukkue, jolla voidaan oikeasti, siis aikuisten oikeasti, taistella kärkisijoista, myös siitä mestaruudesta?
Tällähetkellä Kärppien tilanne (julkisuuteen) on aika epäselvä, kun melkein kaikki seurat ilmoittelevat uusista sopimuksista. Tämän hetken tiedon mukaan lähtijöitä olisi aika paljon, mutta kun niitä tulijoitakin tarvittaisiin? Eikä ne kaikki voi olla junioreista, vaikka kuin lahjakkaita olisikin. Varsinkin kun moni kärppäjunnu jatkaa matkaa muualle, jonkin syyn takia. Esim on puhuttu, että Puutio lähtisi isomman peliajan toivosta ( Kalpaan?). Tavallaan ymmärrän, että jokainen pelaaja nykyjään ajattelee sitä omaa uraa, mutta toisaaltaan, nykyisin on kaikilla kiire rakentaa se ura "tässä, nyt ja heti"-tyylillä? Ehkäpä Puutiollekin se jatko Kärpissä olisi ollut parempi ratkaisu? No, se tiedetään , ehkä, myöhemmin, mene ja tiedä?
Oli miten oli, kyllä Kärpillä tulee olla uskottava joukkue myös ensi kaudella, vaikka korona taloutta onkin syönyt. Niin se on tehnyt muillakin joukkueilla, tosin kuinka paljon, ei ole vertailukelpoista ns yks yhteen.
Ymmärrän, että toimistossa tehdään työtä kokoajan, eikä se varmasti ole helppoa. Siinä pitää miettiä taloutta ja sitä kautta pelaajan hinta-laatu suhdetta. Tässä tulee ensiksi mieleen tapaus Heshka, josta en itse tiedä taustoista mitään, ja tuskin moni muukaan, mutta itse olisin halunnut hänet nähdä myös ensi kaudella. Eli kai ne toimistolla puntaroi tilannetta, tai sitten ei kuulunut valmentajan (Mikkolan) suunnitelmiin? Tätä en silti usko, etteikö olisi kelvannut, ainakaan tietyn ehdoin?
Summa summarum.... vaikka nyt näyttää huolestuttavalta, niin eiköhän sieltä jossain vaiheessa ala tippumaan, myös positiivisia pelaajauutisia? Näin ainakin toivon, kun tässä tämän kauden haavoja vielä nuoleskelen....