Samaa mieltä, ettei Kristof ole pelkästään pisteet. Av-osaamistakin on. Muttei ole av:lla korvaamaton. Jos vetäisi aloitukset kuten joku J. Jasu, niin alettaisiin puhua. Häviää paljon aloituksia, mikä heikentää kokonaisuutta. Kärpissä paljon muitakin hyviä av-pelaajia.
Ja eniten onnistumisten/pisteiden uupuminen näkyy rassaavan slovakin omaa pääkoppaa. Tulee vaikeita ratkaisuja molemmissa päissä eikä peli etene. Jotenkin koko mies on ollut viimeisen vuoden vähintään osavartalokipsissä. Rankuissa on tullut onnistumisia, mutta nekään eivät ole vapauttaneet miestä eikä ajoittaiset tehohetket viime kaudella Jullen kanssa.
No, toivottavasti slovakki sais liigan alkuun nopeasti onnistumisia ja se kantaisi läpi kauden. Jos takkuaminen vain jatkuu, ehkä olisi molempien kannalta parempi katsella uusi seura.
Aika erikoista, että kauden 2019-2020 alussa, CHL-peleissä kaveri iski pongoa toisensa perään ja vaikutti aika ajoin ylivoimaiselta pelurilta, mutta tämä ei nyt vaan kantanut ihan Liigan puolelle. Varmaan näin jälki käteen voi todeta, että suurin vaikutus tuohon Kristofin kovaan vireeseen noissa CHL-peleissä oli se, että pääsi pelaamaan Speden ja Puljun kanssa.
Huolestuttavinta tuossa Kristofin pelaamisessa, mielestäni oli se, että vaikka pelasi alkukauden Anttilan kaltaisten pelaajien kanssa ja ketjukaverit vaihtuivat lähes joka peliin, niin ei pystynyt luomaan juurikaan maalipaikkoja ketjukavereilleen ja edistämää itse ketjun peliä. Eli vaikka ketjukaverit eivät olleet aivan priima luokkaa luulisi, että Kristof olisi silti itse pystynyt petaamaan näille ns. heikommille ketjukavereille paikkoja, mutta näin ei ollut. Vaikuttaisi, että Kristof itse ei ole tällainen ns. "Play-driver" eli itse peliä edistävä pelaaja, vaan loistaa enemmänkin kun saa hyvät toverit rinnalle.
Yksi asia mikä Kristofin pelistä myös ehkä omasta mielestäni paistaa on tietynlainen mukavuudenhalu eli tiedosti viime kaudella aika selvästi tuon 2.sentterin tontin ja siihen ei oiken realistista uhkaa ollut ja täten kilpailutilanne oli aika olematon ja Kristof pystyi vetelemään viime kaudella ilman minkäälainetta painetta takaa ja tuloksella ei niin väliä, koska ei oikeastaan parempaakaan kaveri ollut laittaa tilalle. Toivotaan, että nuo viime pelien 4.ketjun herättelyt tepsisivät ja ketsuppipullo aukeaisi ja tulosta alkaisi tulemaan saman tien kauden alusta, mutta hieman skeptinen olen, koska mikää ainakaan tähän mennessä harjotuskaudella ei tätä indikoi. Ehkä tosiaan molempien kannalta olisi parempi alkaa katsella uutta seuraa, mikä olisi sinänsä sääli, koska itse silti näen Kristofin potentiaalisena kaverina, mutta aina asiat nyt eivät vaan kohtaa.
Edit: Typot