Oulun Kärpät kaudella 2019–2020

  • 781 718
  • 3 023

Micol

Jäsen
Toivottavasti Kärpät hommaa vielä yhden laadukkaan puolustavan puolustajan ennen siirtorajaa (koodinimi "Ivan Svarny"). Sille olisi helvetin paljon enemmän tilausta kuin millekään leskisille. Tilkitään oma pää entistä paremmin, niin ei tarvitse miettiä, että riittääkö Huttulan tai Mäkelän taso kovissa peleissä.
 

Takapaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HIFK, Pekka Virta
Kärpät hakee hyökätessä myös turhan usein sitä ns. kakkosaaltoa, kun voisi välillä yrittää suoraviivaista ratkaisua ja käydä hakkaamas vaikka riparit sisään.

Tämähän oli jo Marjamäen pelitavan ytimessä. Takapainetta antava vastustaja täyttää omassa päässä keskustaa ja usein menee monta ukkoa (liian) lähelle maalia. Tällöin tila tulee lähelle siniviivaa, johon Kärpätkin niitä syöttöjä jakelee. Aivan kuten myös moni muu joukkue Liigassa. Montako kertaa takavuosina Junttila pyörähti viiksillä laidan kautta takaisin päin ja antoi syötön toiseen aaltoon? Monta.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Annuselta voisi myös kieltää MM-kisat, koska veskarit loppuu kesken. Nuo Raipen johtamat kisat menevät kuitenkin penkin alle.
Liigassa tätä ei saa harrastaa, koska sopimus velvoittaa pelaajan osallistumaan kutsusta maajoukkuetoimintaan, jollaisen Annunenkin sai.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mielenkiintoinen "vastaanotto" omalle pojalle. Veikkaan Leskisen olevan nyt ihan tyytyväinen, jopa enemmmän mitä oli valintaansa IFKhon. Olihan tuo nyt aika noloa huutelua katsomosta, tosin tulihan oikea karva esiin miten arvostetaan "omia" ei siinä.. Toki periaatteessa ymmärrän mistä kumpuaa, mutta käytännössä aika noloa toteuttaa. Noh ei siinä, pisteet vaan laski jos mahdollista niin vielä lisää minun silmissä ko. seuran "kannattajilta"..

Tästä enää puuttuisi se, että Leskinen upottaisi keväällä Kärpät ratkaisevasti.

Toinen asia mikä tuolta lehtijutusta tökkäsi silmään oli mielenkiintoinen sanavalinta tältä nuorelta debyytin tehneeltä maalivahdilta. "shokki tuli, nyt joudun minä tuonne" tms. Käykää nyt joku herranjumala sanomassa, että jos poika haluat tätä hommaa tehdä ja edetä, saat paikan yhden parhaimman näyttää, niin tuota ajatusmaailmaa ja henkistä puolta kyllä pitäisi "hiukan" ehkä tarkastella.. En ymmärrä sitäkään miten maailman parhaimman ja tyylikkäimmän valmentajan joukoissa voi olla näin ajatteleva nuori pelaaja.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Mielenkiintoinen "vastaanotto" omalle pojalle. Veikkaan Leskisen olevan nyt ihan tyytyväinen, jopa enemmmän mitä oli valintaansa IFKhon. Olihan tuo nyt aika noloa huutelua katsomosta, tosin tulihan oikea karva esiin miten arvostetaan "omia" ei siinä.. Toki periaatteessa ymmärrän mistä kumpuaa, mutta käytännössä aika noloa toteuttaa. Noh ei siinä, pisteet vaan laski jos mahdollista niin vielä lisää minun silmissä ko. seuran "kannattajilta"..
No mitähän noloa tuossa nyt oli? Onks sulla vähän hampaankolossa Kärppiä kohtaan?

En muista mitä niistä jämäjengeistä sinä kannatit, vai kannatatko mitään, mutta kyllähän takinkääntäjille kuuluu vähän antaa hiillostusta kun siihen tarjoillaan eväät oikein debyyttiottelun muodossa. Olisiko pitänyt vetää standing ovationit Leskiselle, kun tuli punanutussa Raksilan lauantai-iltaan? Valoja pääälle.

Outoa myös tulla meidän hiekkalaatikkoon kertomaan kuinka vihaat Kärppäkannattajia. Painuisitko sinne saipan osioon vaikka nolojen viestiesi kanssa?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En muista mitä niistä jämäjengeistä sinä kannatit, vai kannatatko mitään, mutta kyllähän takinkääntäjille kuuluu vähän antaa hiillostusta kun siihen tarjoillaan eväät oikein debyyttiottelun muodossa. Olisiko pitänyt vetää standing ovationit Leskiselle, kun tuli punanutussa Raksilan lauantai-iltaan? Valoja pääälle.
Kumpi käänsi takkinsa: Kärpät vai Leskinen?
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Kumpi käänsi takkinsa: Kärpät vai Leskinen?
No tuosta ei kieltämättä ole konsensukseen täällä päästy, eikä varmaan päästäkkään. Oli miten oli, mutta sopimusta on kaiketi tarjottu ja valitsi IFK:n.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Olisiko pitänyt vetää standing ovationit Leskiselle, kun tuli punanutussa Raksilan lauantai-iltaan? Valoja pääälle.

Kärpäthän teki aikoinaan JMA:lle kunnioitusvideon kun tuli vierailemaan Raksilaan IFK:n paita päällä. Ei siinä muistaakseni hyvin käynyt kun Juhamatti teki pari maalia Kärppien verkkoon silloin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli miten oli, mutta sopimusta on kaiketi tarjottu ja valitsi IFK:n.
Varmasti tarjottiin, muttei sellaista, mikä olisi pelaajalle kelvannut.

Ymmärrän molempia osapuolia. Kärpät haluaa jatkuvuutta, koska Junttilalle annettiin aiemmin jo periksi ja solmittiin ainoastaan loppukauden sopimus. Ja melkoisella varmuudella voi sanoa, että Junttila olisi myöskin siirtynyt johonkin toiseen liigajoukkueeseen, jos Kärpät ei olisi antanut periksi.

Leskinen on omasta puolestani tervetullut takaisin Kärppiin, kun aika on oikea.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Leskinen on omasta puolestani tervetullut Kärppiin, kun aika on oikea.
Ehkäpä, jos ja kun pöly tästä laskeutuu. Ja myös, että ei ole 45 vanha ja tulee rahastamaan kotiseuraansa viimeisiksi pelivuosiksi vanhoilla meriiteillä.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Keskustelu Leskisen menosta HIFK:hon alkaa mennä jo liian överiksi. Leskisellä oli vapaana pelaajana oikeus valita seuransa ihan itse, hän valitsi itselleen mieluisen tarjouksen tehneen Helsingin IFK:n ja that's it. Leskinen on pelannut aikoinaan liigaa Kärppien lisäksi myös KalPassa ja Sportissa. Joten annetaan jokaisen pelaajan Valita seura ihan itse.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Annetaan jokaisen valita seura itse, mutta annetaan kannattajille myös vapaus valita, jos he haluavat mielipiteensä ilmaista. Esimerkiksi itse kunnioitan seurauskollisia omia kasvatteja äärimmäisen suuresti, ja he ovat aina automaattisesti minun "arvojärjestyksessä" jokaseuranluutia edellä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Otetaan nyt tapaus Leskinen. Oma poika. Oma kasvatti. Miten Leskinen eroaa Kukkosesta, Pyörälästä, Jokisesta.
Taitaa Jokisellakin olla urallaan kymmenkunta seuraa. Pyörälä käytti oman ulkomaan option ja käväisi vuoden Sveitsissä kesken sopimuksen.
Leskisellä taitaa olla yksi seura ja yksi laina ennen case Hifk:ta.
Pitääkö pelaajan joka ei saa sopimusta NHL tai KHL pelata sitten koko ura yhdessä ja samassa seurassa.
Missähän tilanteessa Leskisen ura olisi nyt, jos olisi jäänyt Kärppiin tahkoamaan 3-4 kenttiin.
Toisaalta osalle omia poikia a`la Anttila nähdään paremmaksi siirtyä toiseen seuraan hakemaan peliaikaa ja roolia.
Veikkaan Niemelän olevan seuraava oma poika , joka lähtee tienaamaan eläkerahoja isompiin ympyröihin, kun on päässyt nyt näyteikkunaan.
Olisi kiva kuulla miten palstaveljet käsittää termin oma poika.
Enempi minua harmittaa näiden junnujen lähtö ison veden taakse hakemaan uran alkua. Esim. tämä Vili Saarijärvi.
Olisi hienoa nähdä junnujen jalostuvan Kärpissä, sitten sinne kirkkaisiin valoihin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Otetaan nyt tapaus Leskinen. Oma poika. Oma kasvatti. Miten Leskinen eroaa Kukkosesta, Pyörälästä, Jokisesta.
Taitaa Jokisellakin olla urallaan kymmenkunta seuraa. Pyörälä käytti oman ulkomaan option ja käväisi vuoden Sveitsissä kesken sopimuksen.
Leskisellä taitaa olla yksi seura ja yksi laina ennen case Hifk:ta.
Kerrotki nämä Jokisen muut kymmenen seuraa missä on pelannut liigaa?

Ketään ei vituta jos lähdet ulkomaille. Se että siirryt veriviholliseen joka on tarjonnut käytännössä samaa sopimusta kun Kärpät (ainakin näillä tiedoilla mitä nyt on, joku @McTorso voisi avata enemmän joskus) ei tee susta Kukkosen, Jokisen tai Pyörälän tasoista pelimiestä.

Jätetään seuralegendoihin vertailut pois kun puhutaan Ville Leskisestä. Näistä ei voi puhua samassa lauseessa.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Enempi minua harmittaa näiden junnujen lähtö ison veden taakse hakemaan uran alkua. Esim. tämä Vili Saarijärvi.
Olisi hienoa nähdä junnujen jalostuvan Kärpissä, sitten sinne kirkkaisiin valoihin.

Ei voi verrata näitä junnuja, jotka lähtevät yliopistosarjaan tähän case Leskiseen. Ymmärrän toki silti sun mielipiteen, mutta kaikille junnuille ei voi luvata paikkaa Liigasta.

Mitä tulee näihin Anttiloihin yms. alaketjun/rotaatiopelaajiin, niin heille suon luvan lähteä hakemaan isompaa roolia pienemmistä Liigaseuroista. Kävihän Leskinenkin Sportissa ja ei kukaan sitä pahalla muistele. Tämä HIFK case on kuitenkin nyt aivan eri asia.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Otetaan nyt tapaus Leskinen. Oma poika. Oma kasvatti. Miten Leskinen eroaa Kukkosesta, Pyörälästä, Jokisesta.
"Hieman" on puurot ja vellit sekaisin. Leskistä on ihan aiheesta kritisoitu kilpailevaan joukkueeseen siirtymisen vuoksi. Ei IFK:hon siirtyminen verrattuna Kärppiin mitään isompiin ympyröihin siirtymistä ole.

Minun tietojeni mukaan siirtyminen ei jäänyt kiinni siitä, että Kärpät ei olisi ollut aidosti kiinnostunut. Leskinen teki paskat temput ja sinänsä se ei yllätä pelaajan aikaisemman persoonan ja käyttäytymisen huomioon ottaen. Esimerkiksi aikoinaan Sporttiin siirtyminen ei tapahtunut mitenkään äärettömän siististi.

Paljon on keskustelupalstoilla annettu kritiikkiä Raksilan pilkkalauluista ja vihellyksistä. Itse olen erittäin hyvilläni, että Oulusta löytyy urheilukulttuuria sen verran, että kaikkea ei purematta niellä. Samanlaisissa tilanteissa maailmalla prostestoidaan paljon likaisemminkin.
 

Micol

Jäsen
Otetaan nyt tapaus Leskinen. Oma poika. Oma kasvatti. Miten Leskinen eroaa Kukkosesta, Pyörälästä, Jokisesta.
Taitaa Jokisellakin olla urallaan kymmenkunta seuraa. Pyörälä käytti oman ulkomaan option ja käväisi vuoden Sveitsissä kesken sopimuksen.
Leskisellä taitaa olla yksi seura ja yksi laina ennen case Hifk:ta.
Pitääkö pelaajan joka ei saa sopimusta NHL tai KHL pelata sitten koko ura yhdessä ja samassa seurassa.
Missähän tilanteessa Leskisen ura olisi nyt, jos olisi jäänyt Kärppiin tahkoamaan 3-4 kenttiin.
Toisaalta osalle omia poikia a`la Anttila nähdään paremmaksi siirtyä toiseen seuraan hakemaan peliaikaa ja roolia.
Veikkaan Niemelän olevan seuraava oma poika , joka lähtee tienaamaan eläkerahoja isompiin ympyröihin, kun on päässyt nyt näyteikkunaan.
Olisi kiva kuulla miten palstaveljet käsittää termin oma poika.
Enempi minua harmittaa näiden junnujen lähtö ison veden taakse hakemaan uran alkua. Esim. tämä Vili Saarijärvi.
Olisi hienoa nähdä junnujen jalostuvan Kärpissä, sitten sinne kirkkaisiin valoihin.
Miten voi vittu olla näin käsittämättömän vaikeaa jollekin ihmiselle ymmärtää tätä leskisen keissiä kärppäfanien näkökulmasta?! Lähtee järki ja loppuu rautalanka maailmasta.

Edelleen kertauksena; tässä tapauksessa oli vain ja ainoastaan kyse siitä, että lese päättikin siirtyä verivihollisen leipiin oman kasvattajaseuran "nenän edestä". Ihan turhaa vedät tähän mukaan Kärppien todellisia seuralegendoja, jotka eivät ole KOSKAAN pukeneet toisen liigajoukkueen paitaa päälle. Sillä ei ole mitään vitun merkitystä, että missä seuroissa olet ulkomailla edustanut ja montako vuotta. Sillä puolestaan on helvetisti merkitystä faneille, että haluatko edustaa uskollisesti kasvattajaseuraa vai loikata yhden pahimman/vittumaisimman vihollisen leiriin. Siitä leskistä muistettiinkin lauantaina ja aivan ansaitusti.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
No mitähän noloa tuossa nyt oli? Onks sulla vähän hampaankolossa Kärppiä kohtaan?

En muista mitä niistä jämäjengeistä sinä kannatit, vai kannatatko mitään, mutta kyllähän takinkääntäjille kuuluu vähän antaa hiillostusta kun siihen tarjoillaan eväät oikein debyyttiottelun muodossa. Olisiko pitänyt vetää standing ovationit Leskiselle, kun tuli punanutussa Raksilan lauantai-iltaan? Valoja pääälle.

Outoa myös tulla meidän hiekkalaatikkoon kertomaan kuinka vihaat Kärppäkannattajia. Painuisitko sinne saipan osioon vaikka nolojen viestiesi kanssa?

Noloa siksi moiset huutelut, että mies nyt valitsi itselleen mieluisemman vaihtoehdon tässä kohtaa. En oikein ymmärrä miten se nyt on niin verinen loukkaus, kun nykyään pelaajat pelaa kuka missäkin ja milloinkin ja vaihdellaan seuroja tämän tästä. Oma poika se silti on, kärkipäätä vieläpä niin itse ainakin toivon sellaisille vain hyvää enkä huutele moisia. En ymmärrä miten joku kuviteltu kärpät hampaankolossa liittyy asiaan mitenkään?

Takinkääntäjä? Missä se lukee, että Kärpissä aiemmin pelannut ja loistanut ei saa muualla pelata? Ymmärrän harmituksen, mutten sitä et mies lynkataan alimpaan helvettiin jonain takinkääntäjänä kun ei tehnyt edes mitenkään törkeästi mitään. Valitsi vain itselleen mieluisemman vaihdoehdon, mitä pahaa siinä on?
Ei minun puolesta ainakaan olisi tarvinnut mitään sen ihmeemmin seisoen taputella, mutta moiset hölmöt huutelut olisi voinut jättää tekemättä, kuten sanottua, noloa.

Missä kohtaa lukee, että vihaan? Kun pisteet laskee silmissä nolojen tekojen jälkeen niin se vihaamista? Pahoittelut jos tämä oli väärä paikka, jos oikeastaan pelkästään Kärppiin liittyvää kommenttia on niin oletin et tämä on oikea paikka.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Annetaan jokaisen valita seura itse, mutta annetaan kannattajille myös vapaus valita, jos he haluavat mielipiteensä ilmaista. Esimerkiksi itse kunnioitan seurauskollisia omia kasvatteja äärimmäisen suuresti, ja he ovat aina automaattisesti minun "arvojärjestyksessä" jokaseuranluutia edellä.

Toki.

Ulottuuko tämä vapaus mielipiteen ilmaisuun sinne asti, jos haluaa kommentoida joidenkin huuteluiden olevan esim. noloja ihan vain yhden ihmisen mielipiteenä?

Ja tietenkin se on noin, itsekin kunnioitan ehkä yhtä seurauskollisinta seuralegendaa yli kaiken, muttei se poista sitä et muillekin ihan asiallisesti siirtyneille/siirtyville "omille pojillekin" -varsinkin jos on kärkiäijjiä ollut- löytyy myös kunnioitusta enemmän kuin hiekkalaatikkotason huuteluita.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toinen asia mikä tuolta lehtijutusta tökkäsi silmään oli mielenkiintoinen sanavalinta tältä nuorelta debyytin tehneeltä maalivahdilta. "shokki tuli, nyt joudun minä tuonne" tms. Käykää nyt joku herranjumala sanomassa, että jos poika haluat tätä hommaa tehdä ja edetä, saat paikan yhden parhaimman näyttää, niin tuota ajatusmaailmaa ja henkistä puolta kyllä pitäisi "hiukan" ehkä tarkastella.. En ymmärrä sitäkään miten maailman parhaimman ja tyylikkäimmän valmentajan joukoissa voi olla näin ajatteleva nuori pelaaja.
Kieltämättä itsekin kummastelin tuota kommenttia. Luultavastihan Blomqvist on ollut kakkosveskarina sillä puheella, että todennäköisesti minuutteja ei tule, joten ehkäpä poika itsekin ajatteli vain availevansa luukkua. Sikäli yllätyksen joutua yhtäkkiä kentälle, ymmärtää. Silti olen samaa mieltä myös siitä, että näiden junnujen, jotka saa pukea matsiin, pitää muistaa partiopoikien tunnuslause: Ole valmis. Joka hetki pitää olla sillä mielellä, että kun vain pääsisikin kentälle. Ei sitä pelikomennusta saa pelätä tai säikähtää vaan ottaa innolla vastaan kun sen saa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noloa siksi moiset huutelut, että mies nyt valitsi itselleen mieluisemman vaihtoehdon tässä kohtaa. En oikein ymmärrä miten se nyt on niin verinen loukkaus, kun nykyään pelaajat pelaa kuka missäkin ja milloinkin ja vaihdellaan seuroja tämän tästä. Oma poika se silti on, kärkipäätä vieläpä niin itse ainakin toivon sellaisille vain hyvää enkä huutele moisia. En ymmärrä miten joku kuviteltu kärpät hampaankolossa liittyy asiaan mitenkään?

Takinkääntäjä? Missä se lukee, että Kärpissä aiemmin pelannut ja loistanut ei saa muualla pelata? Ymmärrän harmituksen, mutten sitä et mies lynkataan alimpaan helvettiin jonain takinkääntäjänä kun ei tehnyt edes mitenkään törkeästi mitään. Valitsi vain itselleen mieluisemman vaihdoehdon, mitä pahaa siinä on?
Ei minun puolesta ainakaan olisi tarvinnut mitään sen ihmeemmin seisoen taputella, mutta moiset hölmöt huutelut olisi voinut jättää tekemättä, kuten sanottua, noloa.

Missä kohtaa lukee, että vihaan? Kun pisteet laskee silmissä nolojen tekojen jälkeen niin se vihaamista? Pahoittelut jos tämä oli väärä paikka, jos oikeastaan pelkästään Kärppiin liittyvää kommenttia on niin oletin et tämä on oikea paikka.

Kaikella kunnioituksella hienoa seuraanne kohtaan, mutta varmasti pienempien seurojen kannattajien on vaikeampi nähdä asioita samalta kantilta kanssamme. Teille on kuitenkin aika luonnollista että pelaajat siirtyvät isompiin seuroihin. Oulussa pystytään tarjoamaan kilpailukysyiset olosuhteet sekä palkkaus minkä tahansa seuran kanssa. Tämän myötä toiseen seuraan siirtyminen on vähän eri asia.

Toisaalta kyse on kuitenkin pelaajasta jonka eteen joukkue on tehnyt kasvatustyötä joten kyllähän se kirpaisee kun sellainen menee jotakuinkin pahimpaan viholliseen. Eipä sillä, olen osin samoilla linjoilla kanssasi eli nykypäiväähän tämä seurojen vaihtaminen on. Yhtä lailla ymmärrän omien tyrmistyksen, mutta en toki tiedä mitä sopimusneuvotteluissa on oikeasti tapahtunut.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kieltämättä itsekin kummastelin tuota kommenttia. Luultavastihan Blomqvist on ollut kakkosveskarina sillä puheella, että todennäköisesti minuutteja ei tule, joten ehkäpä poika itsekin ajatteli vain availevansa luukkua. Sikäli yllätyksen joutua yhtäkkiä kentälle, ymmärtää. Silti olen samaa mieltä myös siitä, että näiden junnujen, jotka saa pukea matsiin, pitää muistaa partiopoikien tunnuslause: Ole valmis. Joka hetki pitää olla sillä mielellä, että kun vain pääsisikin kentälle. Ei sitä pelikomennusta saa pelätä tai säikähtää vaan ottaa innolla vastaan kun sen saa.

Juuri näin. Mutta täytyy kyllä sanoa, että onhan tuo aikamoinen juttu 17-vuotiaalle kaverille. Hän nyt sattui sanomaan ääneen sen mitä lähes jokainen tuon ikäinen yllättäen mukaan pompannut kaveri ajattelisi. Haastattelusta ei myöskään pysty lukemaan kuinka paljon virnettä sanojen takana on. Joka tapauksessa on ihan hienoa että poika pääsi pelaamaan ensi minuuttinsa liigassa, uskon että se antaa lisämotivaatiota ja helpottaa pään pitämistä kylmänä jatkossa.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Toki.

Ulottuuko tämä vapaus mielipiteen ilmaisuun sinne asti, jos haluaa kommentoida joidenkin huuteluiden olevan esim. noloja ihan vain yhden ihmisen mielipiteenä?

Ja tietenkin se on noin, itsekin kunnioitan ehkä yhtä seurauskollisinta seuralegendaa yli kaiken, muttei se poista sitä et muillekin ihan asiallisesti siirtyneille/siirtyville "omille pojillekin" -varsinkin jos on kärkiäijjiä ollut- löytyy myös kunnioitusta enemmän kuin hiekkalaatikkotason huuteluita.
Me täällä Oulussa elämme vielä keskiajalla, joten normaalisti täällä petturit joko kivitetään hengiltä tai poltetaan roviolla ja mielipiteitä säätelee Junnon sensuuri. Siihen peilaten olemme mielestäni kohdelleet Leskistä silkkihansikkain.

Mukavaa muuten, että jaksat vängätä täällä Kärppien hiekkalaatikolla tänään joka ketjussa. Televisiokaapelit ulottuvat vain Jyväskylän korkeudelle, joten emme näe TV:n tarjoamaa viihdettä (täällä toimii vain TeliaTV+joukkuepassit), joten vitsikirjojen lukemiselle on mukavaa vaihtelua, kun pääsee esimerkiksi vääntämään täällä kanssasi. :)
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kaikella kunnioituksella hienoa seuraanne kohtaan, mutta varmasti pienempien seurojen kannattajien on vaikeampi nähdä asioita samalta kantilta kanssamme. Teille on kuitenkin aika luonnollista että pelaajat siirtyvät isompiin seuroihin. Oulussa pystytään tarjoamaan kilpailukysyiset olosuhteet sekä palkkaus minkä tahansa seuran kanssa. Tämän myötä toiseen seuraan siirtyminen on vähän eri asia.

Toisaalta kyse on kuitenkin pelaajasta jonka eteen joukkue on tehnyt kasvatustyötä joten kyllähän se kirpaisee kun sellainen menee jotakuinkin pahimpaan viholliseen. Eipä sillä, olen osin samoilla linjoilla kanssasi eli nykypäiväähän tämä seurojen vaihtaminen on. Yhtä lailla ymmärrän omien tyrmistyksen, mutta en toki tiedä mitä sopimusneuvotteluissa on oikeasti tapahtunut.

Pitää nyt huomioida, että alunperin kommentoin vain mielestäni hölmöjä huuteluita. Se ei mielestäni liity tähän millään tavalla, eikä mielestäni eroa siinä mikä joukkue, pieni tai suuri. Ja sellainen pieni kuriositeetti - se jokin pieni hieno seura, ei toki ole ainut jota kannatan.. Ja siinä "seurassa" (ei siis joukkue vaan porukka) Kärpätkin on "suomisarjan" seura.. tämä vain siihen jos meinaat sanojani vähätellä etten tiedä mitä tuo on "ison silmissä"..
Tietenkin Suomessa tuo ero on. Ja totta on et pienemmästä enemmän helpommin menee "ohi suun" omia poikia - kirveltää kyllä ihan samoin, muttei sekään silti mielestäni muuta noloja huuteluita sen kummemmiksi..

Ja ensimmäisessä jo kirjoitinkin jotenkin "ymmärrän toki mistä se kumpuaa.." tms. en jaksa nyt tarkistaa sanoja mutta pointti kuitenkin selväksi. Sekään ei silti muuta sitä asiaa et moiset huutelut on mielestäni noloja..
Ja onhan tässä tapauksessa varmasti Kärppien tarjous ollut kilpailukykyinen. Oletettavasti vain jäänyt silti vähintään toiseksi, kun kerran pelaaja on muualla. Niin ollen ei se nyt kauheasti kai lopputulemalta eroa siitä pikkuseuran tarjouksesta, jos kuitenkin toiset vie? Vai onko tässä se oletus, että kun Kärpät tekee kilpailukykyisen tarjouksen niin vaikka se ei ihan paras olisi niin se silti pitää ottaa mukisematta? Vierastan tätä ajatusta hiukan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös