Aika paljon oli tuossa pari viikkoa sitten kirjoittelua siitä, ettei Kärppien kannata Leskistä tälle kaudelle hommata. Koetin silloin muistuttaa siitä tosiasiasta, että Leskisen siirtyminen toiseen liigaseuraan olisi erittäin vittumaista. No, nyt se on totta. Miltä maistuu?
Näillä tiedoin on hankala tietää, ketä tulisi suolata, Kärppiä vai Leskistä. Minä epäilen, että Kärpät on tarjonnut Leskiselle pidempää sopimusta kuin pelkästään tämä kausi, eikä ole suostunut vain loppukauden sopimukseen, tai edes löysään optio-oikeuteen. Tätähän valtaosa Kärppiä kannattavista palstalaisista käsitykseni mukaan halusi? Leskiselle kynnyskysymys lienee ollut vain loppukauden sopimus tai ainakin pelaajan kannalta erittäin löysä optio muualle siirtymisestä ensi kaudeksi.
Yhtäkaikki, minä olen laittamassa Ville Leskisen nyt samaan järkisyyt -koriin kuin Pesosen. Pitää kuitenkin vielä odotella sopimuksen pituutta ja kaikkien kolmen osapuolen ulostuloa. Taas nousi kohisten Pyörälän, Viuhkolan, Niemelän ja Kukkosen kaltaisten pelaajien arvostus meikäläisen rinnassa. Pesonen ja Leskinen ovat sitten vain pelaajia muiden joukossa. Ei tässä Leskisen perään kannata itkeskellä. Näin ne routasydämet valikoituvat.