Olen lähes varma että pudotuspelien alettua nähdään täysin erilainen joukkue mikä tänään oli jäälle eksynyt.
Olisi todellakin suotavaa, sillä... haluatteko kuulla? Kerron sen silti.
Kärppien kotiottelut tämän hetken playoff-joukkueita vastaan:
Tappara - ei voittoja tällä kaudella. Ottelut kotona Tapparalle 2-3ja sekä 2-3.
Lukko - viimeisin voitto kotona 30.10. maalein 4-2.
Ilves - viimeisin voitto kotona 28. syyskuuta maalein 5-0.
KooKoo - viimeisin voitto kotona 5.12. maalein 6-3.
HIFK - viimeisin voitto kotona 2.11. maalein 2-0. Voitot Raksilassa HIFK:lle 3-1.
HPK - viimeisin voitto kotona pari viikkoa sitten 26.2. maalein 4-1.
JYP - viimeisin voitto kotona pari viikkoa sitten 29.2. maalein 3-1.
Ässät - viimeisin kotivoitto 3.10. maalein 3-0.
KalPa - viimeisin kotivoitto 30.12. maalein 3-1.
Ei mulla ensimmäisen kierroksen suhteen mitään isoja huolenaiheita ole. Ihan luottavaisin mielin lähden seuraamaan puolivälieriä, vaikka vastaan tulisi mikä tahansa tuosta sääliporukasta.
Välierät ja kotietu mua kuitenkin mietityttää. Niinkuin
@Huml71 tuolla jossain bittiavaruudessa sanoi, niin vieraspeli on tiivistä ja näyttääkin jääkiekolta, mutta kotipelit näyttävät ihan paskalta. Kymmenen pelin kuntopuntarissa YV% on surkeat 12%. Tänään vielä Danforth jätti Heshkan ja Lammikon niinkuin täin tervaan ja karkasi vielä alivoimalla maalintekoon. Oikein kruunu paskuudelle. Ja samalla kun Kärppien alivoimakaan ei enää olekaan Liigan maagisinta, niin mitä tässä pitäisi miettiä? Että kaikki muuttuu kuin taikaiskusta simsalabim ja ollaankin yhtäkkiä niskan päällä välierissä?
Onhan se mahdollista. Pakko siihen on uskoa, mutta pitääkö tässä oikeasti ummistaa silmät totuudelta? Suurin osa kärkitiimeistä ollaan voitettu kotona joskus alkukaudesta, jolloin niitten peli oli hakusessa ja meillä toimi vanhasta muistista. Siinä ei paljon niukat TPS tai Sport-voitot tilastoissa paina, kun kaverit tulee tänne pelaan lätkää ja me keskitytään kulmissa pyörimiseen, vastuun pakenemiseen ratkaisutilanteissa ja kiekon logoon ampumisessa.
Vaikka katsoisi peliä supervahvojen Kärppävärilasien läpi ja keskittyisi kuinka vain kannustamaan joukkuetta silloin kun se sitä eniten tarvitsee, niin siltikin kotipelaamiselle on tapahduttava jotain, että meillä olisi mahdollisuudet palauttaa Poika sinne minne se kuuluukin eli Raksilaan.