Mikäs tässä se suuri riski on, siis oikeasti? Minusta kyseesä on mielummin low risk, high reward.28-vuotiaana yhtäkkiä alkaisi treeni maistua? Hyvin vaikea uskoa. High risk, medium reward.
Mikäs tässä se suuri riski on, siis oikeasti? Minusta kyseesä on mielummin low risk, high reward.28-vuotiaana yhtäkkiä alkaisi treeni maistua? Hyvin vaikea uskoa. High risk, medium reward.
Täysin samaa mieltä. Lucenius voisi tuoda juurikin kolmosketjuun tehoja, jota tällä kaudella ei liikaa missään nimessä ole ollut. Olisi muutenkin mielenkiintoinen pelaaja seurata. Mitään suurta en kaverilta odota, mutta Kärpissä mielellään näkisin. En myöskään usko, että häntä mihinkään ratkasijan rooliin hankittaisiin. Kärpät kuitenkin aika vahva seura, että eiköhän sieltä suurempiakin nimiä tule.Hankalat persoonat aiheuttaa ongelmia vasta silloin, kun vastassa on omalla tavallaan yhtä hankala persoona. Jos jonkun uskon pärjäävän millaisen pelaajan kanssa tahansa, niin ehdottomasti Mannerin. Auktoriteetti ilman valtavaa egoa.
En minäkään ihan täysin Luceniuksen hankintaa suorilta tyrmää, mutta kun saa tällaisia kommentteja lukea: "Kaukana oli Lucce liigatasosta ainakin Mestiksen finaaleissa. Ei erottunut kentällä mitenkään, paitsi ottamalla tyhmiä jäähyjä muutenkin käymällä aika kierroksilla." (edeltävä lainaus Tapparan omalta foorumilta, jossa Luceniuksen tulevaisuus ymmärrettävästi kiinnostaa Tapparataustan takia) niin kyllä siinä aina väkisinkin vähän epäilykset nousee pintaan.Mikäs tässä se suuri riski on, siis oikeasti? Minusta kyseesä on mielummin low risk, high reward.
Kerästä kyllä oltiin hankkimassa myös tulevan kauden kärkihyökkääjäksi. Ei kelvannut vaikean luonteen vuoksi.Onhan se nyt aivan eri asia hommata kaveri jo harjoituskaudelle kuin juuri ennen pudotuspelejä. Tästä syystä en kyllä vetäisi johtopäätöksiä Keräsen hankkimatta jättämisestä. Lucenius pääse kesällä näyttämään treenihalukkuutensa ja sopivuutensa joukkueeseen, jos siis huhu pitää paikkansa.
Kiitos huolenpidosta. Muutenhan tämä osa oli oikein mukava tuulahdus sieltä menneeltä ajalta. Mitäs muuta sinne 90-luvulle kuuluu? Eurodance on kova juttu ja silleen? Kolmeenkin ketjuun voi ihan hyvin rakentaa siten että jokaisessa ketjussa on taitoa, eri juttu tosiaan joskus 90-luvulla kun oli kaksi kärkietjua ja kaksi jarruketjua.
Itse en ymmärrä ihan täysin tuollaista täystyrmäystä, etenkin kun kyseessä on HUHU. Toki jos Kärpät rakentaa ensi kauden jenginsä sille pohjalle että Lucenius on ykkösnimi niin sitten kaikille kenkää ja täystyrmäys, mutta jos Lucea kokeillaan vaikka kolmosketjussa ja tuomassa backuppia niiden ihan kovimpien pyssyjen taakse. Onhan tuo esim. Tapparassa liigafinaalejakin tahkonnut tällä vuosikymmenellä, ja oli itse asiassa ihan tehokas tuona keväänä.
Varmaan riippuu enemmänkin siitä, onko Lucenius itse saanut kasvettua aikuiseksi ja pystyy elämään säännöllistä huippu-urheilijan elämää ainakin yhden koko liigakauden ajan. Manner on uusi kärppämessias, mutta tuskin hänkään tuosta vaan ongelmatapauksista leipoo Liigaan tekijämiehiä.Luce olisi kyllä taas yksi paska joka Mannerin käsissä muuttuisi timantiksi. Kaikin puolin tiatava kaveri, jolla se jokin on kuitenkin aina estänyt tasapainoisen uran. Mielestäni Kärpät on tällä kaudella tehnyt hyvää jälkeä esim. Bertrandin ja Veinin kanssa. Itse en pitänyt kumpaakaan mitenkään erikoisena hankintana varsinkaan suoraan noin suureen ruutuun, ja mitäpä vielä. Pää ei kestä Veini on ollut todella kova, puhumattakaan tarvitsen tuhat paikkaa yhteen maaliin Charles, joka on ollut oikea maalipyssy tällä kaudella. Miksi ei siis voisi myös Luce löytää taas itsensä Mannerin alaisuudessa.
Mutta kuitenkin käsittääkseni kesken tämän kauden, aivan pudotuspelien kynnyksellä. Ero ajankohtien väillä on kriittinen.Kerästä kyllä oltiin hankkimassa myös tulevan kauden kärkihyökkääjäksi. Ei kelvannut vaikean luonteen vuoksi.
Kiitos. Oli mukava lukea sellaisen ihmisen ajatuksia, jolla on asiaan liittyen aivan konkreettista kerrottavaa. Minä en ole nähnyt Luceniuksen pelaavan sitten liigavuosien. Mieleeni on jäänyt kuva erittäin taitavasta ja lahjakkaasta hyökkääjästä. Oliskohan Oulu nyt vihdoin se pysäkki Luceniukselle, jossa pysyvämpi muutos parempaan saadaan aikaiseksi.Tulenpa minäkin avaamaan sanaisen arkkuni Lussen suhteen, jonkinlaista kompetenssia kun asian tiimoilta kuitenkin on.
Kärpät tosin jätti Keräsenkin hommaamatta ilmeisesti juuri vaikean luonteen takia ja Lucenius ei tähän tekisi poikkeusta. Keränen oli myös parempi pelaaja. Ei tässä yhtälössä ole kyllä mitään järkeä.
Kiekkoareena tms. nettisivusto teki Luceniuksesta isohkon jutun ennen sitä pitkään pelikieltoon johtanutta toilailua:
Ex-liigatähti tekee uutta nousua Mestiksessä, mutta onko Niclas Lucenius maineensa vanki? - Kiekkoareena
Linkki vie Kiekkoareenan tms. nettisivuston artikkeliin.
Elikkäs lähtijöitä ovat ainakin seuraavat:
Junttila, Ruohomaa, Koivisto.M, Bertrand sekä Mäenalanen.
Paikkaus: helppoa.
Kiva avautuminen. Itse en haluaisi Kärppiin näitä keräsiä ja luceniuksia, joilla tuppaa tulemaan liian usein niitä pelejä, ettei näytä kiinnostavan vittuakaan. Sallittakoon tämä mielipide minulle? Kärppiin luulisi olevan tarjolla varmempiakin kortteja kuin Lucenius. Itse ainakin toivon, että huhu ei pidä paikkaansa.Onhan siellä nytkin jo Leskinen, ja neljä vuotta sitten asennevammainen sooloilija ratkaisi finaalien game sevenin jatkoajalla ja valittiin pudotuspelien parhaaksi pelaajaksi. Ja tokihan ihmiset ei voi koskaan muuttua kun vanhemmaksi tulevat, vaan jos olet joskus ollut asennevammainen kusimulkku sooloilija, niin olet sellainen lopun ikääsi teit sitten mitä tahansa.
Välillä ihmetyttää miten mustavalkoisena ihmiset joskus maailman näkevät.
Eiköhän tuo Leskinenkin ole lähdössä? Ja Hakanpään ei näillä näytöillä tarvitse liigaa pelata.Elikkäs lähtijöitä ovat ainakin seuraavat:
Junttila, Ruohomaa, Koivisto.M, Bertrand sekä Mäenalanen.
Paikkaus: helppoa.
Lesestä ei ollut Ilta-Sanomien jutussa mainintaa. Tässä alla juttu kokonaisuudessaan:Eiköhän tuo Leskinenkin ole lähdössä?
Kyllähän se lähtee. Miksi ei lähtisi. Leskinen on varmastikin noista se pelaaja, joka menestynee parhaiten esimerkiksi KHL-jäillä Ruohomaan ohella.Lesestä ei ollut Ilta-Sanomien jutussa mainintaa. Tässä alla juttu kokonaisuudessaan:
JYP menettää tähtensä, myös SM-liigan maalikuningas siirtyy KHL:ään - SM-liiga - Ilta-Sanomat
Mielenkiintoista. Itse olen taas sitä mieltä, että Leskinen tulee noista ensimmäisenä takaisin. Hakanpään(jos edes menee KHL:ään) ja Koiviston uskon pärjäävän parhaiten.Kyllähän se lähtee. Miksi ei lähtisi. Leskinen on varmastikin noista se pelaaja, joka menestynee parhaiten esimerkiksi KHL-jäillä Ruohomaan ohella.