Ei maalivahtiosasto minunkaan mielestä laadukas ole, mutta luotan siihen potentiaalin realisoimiseen. Varsinkin Kokon kohdalla.
Kokko nousee Westerholmin ohi hierarkiassa ennen pitkää. Westerholm on liian epätasainen.
Hyökkäystä rasittaa Leskisen poistuminen, vaikka olikin silmätestin perusteella ihan perseestä. Tehot ihan ok kuitenkin.
Antonen paikkaa mielialapelaajana Leskisen tontin. Karikoilta tuskin vältytään.
Ei sovi unohtaa Koivusta, jonka saamme takas, ja joka toivottavasti jatkaa siitä mihin jäi viime kaudella. Oli paljon parempi loppupuoliskolla, kuin syksyllä.
Enhän minä Koivusta unohtanut. Hän vain oli mukana viime kaudellakin, joten ei ollut tarvetta mainita. Mutta hänestä kun nyt puhuit, niin luistelu kaipaa edelleen työstöä, jotta ura aukeaisi jonain päivänä NHL:ssä. AHL:ssä ei homma loppukaudesta oikein lähtenyt.
Mutta tuosta ei tarvitse kuin esimerkiksi muuttaa Koivusen 12 maalia -> 18-22 maalia, niin onkin jo muuttunut reilusti. Kyllä Koivuselta ainakin itse odotan 20 maalia. Kunhan Marjamäki antaa poikien pelata.
Minulle on jäänyt edelleen hämärän peittoon Koivusen rooli ylivoimapelissä. Onko hän enemmän pelintekijä, vai laukoja? Koivunen teki kuitenkin viime kaudella Kärpistä eniten pisteitä ylivoimalla yhdessä Kunykin kanssa. Ylivoimalla Koivusen vahvuudet kiekollisen taidon myötä korostuvat, kun luistelu-, sekä suunnanmuutospeli eivät ole avainasemassa.
20 maalia on kova odote nuorelle kaverille. Itse laitan budjettiin maltillisen yhden maalin korotuksen per kausi. 11, 12, ja ensi kaudella 13.
Tämä kyllä itsellä kans kieltämättä mielessä. Ainakaan ei tarvitse Heikkalaa heittää neliön keskelle, kun lienee siihen ihan oikea laatu-ukko Bunnaman joukkueessa. Hänen pitäisi olla aika just eikä melkein siihen rooliin.
Tästä homman ei pitänyt jäädä Kemppaisen myötä viime kaudellakaan kiinni. Ongelmat olivat ihan muualla.
Snaipperi puuttuu lähtökohtaisesti, mutta Mingoialla/Koivusella/Turusella mahdollisuudet siihen. Mielestäni Berglund, Koivisto ja Jandus ovat ihan päteviä viivaan. Sanotaanko näin, että kyllä noilla palasilla pitäisi saada ylivoima toimimaan edes kohtalaisesti.
Turunen ei ole sniper. Ei kuuna päivänä. Tämä nähtiin useat kerrat viime kauden ylivoimapelissä: yksi tehty maali!
Jandusin heitit tuohon sokkona. No, emme vielä tiedä, että pelaako hän edes ylivoimaa. Koivisto ei ole vuosikausiin pelannut säännöllisesti ylivoimapeliä, joten vieläkö 'tatsi' on tallella? On profiloitunut vuosien saatossa enemmän ja enemmän yleispuolustajaksi, kun edellisellä liigataipaleella mies oli vielä kiekollisen pelin aivot.
Sanoisin, että Berglundin on onnistuttava.
Kyllä. Heikompi, miksei myös vahvempi pelaajisto vaatii aina myös sen joukkuehengen. Sen uskon olevan parempi tulevalla kaudella, kuin päättyneellä kaudella. Toki sen on myös oltava.
Tiedätkö, miten joukkuehengen saa kasvamaan vaivatta? Voittamalla pelejä! Onnistumisten kautta: niin henkilökohtaisten, kun joukkueen onnistumisten. Jos tulokset alkavat valua alamäkeen heti kauden alusta, niin Marjamäen johtamistyylillä paineen kasvaessa homma on finito alkuunsa, ja Marjamuki kilometritehtaalla.