Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 260 347
  • 6 355

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mukavaa kesä kärppäosion kirjoittajille, palataan asiaan elokuussa - osion negatiivisuus ei kuulu Beukeboomin kesään.
Voisi harkita itsekin. Tosin olen kyllä sen verran itserakas ja tykkään sanoa aina viimeisen sanan, joten tuskin maltan pysyä pois. Voisi toki olla mielenterveyden kannalta fiksumpaa. Mitenkähän voisi hoitaa itselleen jonkun määräaikaisen parin kuukauden matkan banaanisaarille kesän ajaksi?
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taas ihan selkeetä itku vai nauru osastoa täällä. Taidan seurata Beukeboomin esimerkkiä ja siirtyä kesälaitumille blokkaamalla jatkoajan kärppäkeskustelun pois omasta selaimestani.

Asiathan on juuri niin huonosti jääkiekkojoukkueessa "fanin" mielestä kuin itse haluaa. Hankinnat, vahvistukset, omat junnut, hallin kapasiteetti, skouttaus, uusi valmentaja, lihapiirakat ja juomavesi voi kaikki olla ihan täyttä paskaa jos itse niin päättää. Varsinkin kun on kyse kesäkuun alusta ja ensimmäisen pelin alkuun yli kolme kuukautta. Harmi vaan jos sattuvatkin vahingossa pärjäämään niin kylläpä vituttaa sekin kun väärin voitettu paskoilla valmentajilla ja pelaajilla.

Viime kauden ratkaisupelaajista suurimpaan osaan pätee nuo samat negatiivisuudet jos haluaa niin katsoa. Aholla ei ollut minkäänlaisia meriittejä mistään ennen viime kauden alkua, mitä nyt yksi ratkaisumaali kun oli pelitapaa vasten väärin sijoittuneena. Puljujärvi myös, ei NHL eikä edes KHL kokemusta ja heti kärpissä ratkaisijan roolissa. Pirnes, Pyörälä ja Kukkonenkin vain parhaat päivänsä nähneenä jäähdyttelemässä. Ei voi ymmärtää tällaista pelaajapolitiikkaa. Tajuan kyllä jos Kähkönen ei paljoa mieltä lämmitä viime kauden tilastoja katsomalla, mutta enemmän sillä on näyttöjä aikuisten sarjoista kovalla tasolla pelatessa entä Aholla ja Puljulla yhteensä ennen viime kauden alkua. Hymiö.

Pääsääntöisesti tuntuu että porukka täällä on tottunut aivan liian hyvälle. Esimerkiksi Pyörälän ja Kukkosen tasoisia pelaajia ei pitäisi liigassa pelata, onneksi kärpät on kuitenkin ollut näillekin kahdelle aikoinaan niin hyvä seura, että ovat palanneet uransa huipulla vielä joukkueeseen tähtipelaajien statuksella loistamaan. Jussi Jokinenkin tulee varmaan kunhan saa NHL pelit pelattua joku vuosi. Rynnäskään ei meille tulisi, jos olisi NHL tasoa. Onneksi ei ole.

Ja edelleen, joukkueella on kaksi mestaruutta ja pronssi viimeiseltä kolmelta kaudelta. Mua ei ainakaan haittaa jos on pari seuraavaa kautta vähän hiljaisempaa menestyksen osalta, kunhan peli on viihdyttävää, mitä se Suikkasen alaisuudessa todennäköisesti on. Rosterinkaan ei tarvitse olla aivan maaginen jos pelataan ylärajoilla ja taistellaan.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Itse taas en ymmärrä tällaista asennetta, että ihan sama vaikka ei voitettaisi. Ollaan niin tyytyväisiä viimeiseen kolmeen vuoteen, että nyt voi vähän himmailla. Viimeksi kun näin kävi, niin tulikin suhteellisen monen vuoden mittainen korpivaellus. Toivon syvästi ettei nyt päädytä samaan tilanteeseen.

Ja @Joonatan varmaan ottaisi mieluummin esimerkiksi Hannes Hyvösen kuin Sebastian Ahon joukkueeseensa? Jos puhutaan että kyllä Kähkösellä on enemmän aikuisten pelejä takana kuin Aholla tai Puljulla, niin onhan jälkimmäiset hiukan eri tason lahjakkuuksia, joilta voi odottaa valtavaa harppausta kehityksessä. Itse en esimerkiksi jaksa uskoa, että Kähkönen yhtäkkiä muuttuisi 40p mieheksi.

Jos tykkää mieluummin katsoa vauhdikasta lätkää, missä voittajalla ei juurikaan ole merkitystä, niin eikö se sitten kannata mennä katsomaan jotain divaripelejä? Voin sanoa että ihan eri tavalla siellä sattuu ja tapahtuu erikoisia tilanteita kuin Liigassa. Itse katson mieluummin voittavaa lätkää.

E. Kehitys loppuu tyytyväisyyteen. Toivottavasti Kärpät ei ole liian tyytyväinen edellisiin kausiin.
 
Viimeksi muokattu:
Pyörälä ja Kukkonenkin vain parhaat päivänsä nähneenä jäähdyttelemässä

Esimerkiksi Pyörälän ja Kukkosen tasoisia pelaajia ei pitäisi liigassa pelata, onneksi kärpät on kuitenkin ollut näillekin kahdelle aikoinaan niin hyvä seura, että ovat palanneet uransa huipulla vielä joukkueeseen tähtipelaajien statuksella loistamaan

Älä vaan unohda että ne on ihan varmana lähdössä ulkomaanpykälän turvin K. Jalosen mukana Berniin, siksi olivat MM-joukkueessakin ;)
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse taas en ymmärrä tällaista asennetta, että ihan sama vaikka ei voitettaisi. Ollaan niin tyytyväisiä viimeiseen kolmeen vuoteen, että nyt voi vähän himmailla. Viimeksi kun näin kävi, niin tulikin suhteellisen monen vuoden mittainen korpivaellus. Toivon syvästi ettei nyt päädytä samaan tilanteeseen.

Ja @Joonatan varmaan ottaisi mieluummin esimerkiksi Hannes Hyvösen kuin Sebastian Ahon joukkueeseensa? Jos puhutaan että kyllä Kähkösellä on enemmän aikuisten pelejä takana kuin Aholla tai Puljulla, niin onhan jälkimmäiset hiukan eri tason lahjakkuuksia, joilta voi odottaa valtavaa harppausta kehityksessä. Itse en esimerkiksi jaksa uskoa, että Kähkönen yhtäkkiä muuttuisi 40p mieheksi.

Jos tykkää mieluummin katsoa vauhdikasta lätkää, missä voittajalla ei juurikaan ole merkitystä, niin eikö se sitten kannata mennä katsomaan jotain divaripelejä? Voin sanoa että ihan eri tavalla siellä sattuu ja tapahtuu erikoisia tilanteita kuin Liigassa. Itse katson mieluummin voittavaa lätkää.

En ottaisi Hannesta ennen Ahoa, mutta nämä "ei tästä mitään tuu ku Rynnäski on ihan paska ja Heshkakin ollu ihan saha pari kautta yhyy yhyy kausi on menetetty" -tyypit olisivat ennen viime kautta ottaneet Hanneksen ennen Ahoa todennäköisesti. Tuo oli vain piikkinä sinne suuntaan tuo kappale, itse en ole tuota mieltä, että Kähköseen pitäisi olla tyytyväinen, ainakaan jos on hankittu tulosta tekemään.

Mieluummin aina voittaa kuin häviää, se on totta. En vaan näe järkeä siinä että se voittaminen pitää pakottaa ostamalla väkipakolla KHL-hintaan ukkoja joita ei tänne muuten saada. Kyllä tänne saadaan Pesoset ja Aaltoset kun lämästään 400 000€ kaudesta molemmille käteen. Se, että näille meidän nykyisille omista kasvateista lähteneille tähdille kelpaa puolet vähemmän ei tarkoita että muiden pitäisi siihen tyytyä. Ja kannattaa muistaa että näin suuren vaihtuvuuden ollessa kyseessa ja varsinkin kun vaihtuvuus paperilla ainakin on luokkaa tähtipelaajat lähtee ja normi liigajyrät tulee tilalle, niin on ihan realistista sanoa että mestaruus ei ehkä ole tavoitteena paitsi kaiken mennessä maagisesti kohdalleen. Vuosituhannen alkupuolen Jokereilta voi kysellä lisää, miten mestaruuksia ostetaan hommaamalla joka kaudelle pari kentällistä teksti TV skoutattuja pistepörssien kärkinimiä eri sarjoista. Ainiin, paitsi että eihän kovin montaa mestaruutta tuolla taktiikalla koskaan voittaneet...
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Älä vaan unohda että ne on ihan varmana lähdössä ulkomaanpykälän turvin K. Jalosen mukana Berniin, siksi olivat MM-joukkueessakin ;)
Kyllä taitaa Bern olla vielä hetken aikaa ihan mahdollinen vaihtoehto ainakin Pyörälälle. En voi kieltää, etteikö asia minua hieman hirvitä. Kukkosen ja Pyörälän lähtö olisi Kärpille pelillisesti iso menetys. Kärppäläisyyden ja johtajuuden näkökulmasta menetys olisi korvaamaton, siis täysin korvaamaton. No, toivotaan toki, että kyseinen kaksikko pellaa Kärpissä koko lopun uraansa.
 

Zinetula

Jäsen
Aholla ei ollut minkäänlaisia meriittejä mistään ennen viime kauden alkua, mitä nyt yksi ratkaisumaali kun oli pelitapaa vasten väärin sijoittuneena.
Puhumattakaan siitä kun tämä urheilutoimenjohtajan poika sai isänsä takia vastuuta Kärpissä. Näinhän luki muutaman nimimerkin toimesta toissa- ja sitä edellisellä kaudella täällä palstoilla, Kärpätfanclubin keskustelussa ja sosiaalisessa mediassa. Kun katsoo maailmaa/lätkää pessimistisesti ja negan kautta ja ajattelee osaavansa asiansa kärppäjohtoa paremmin, niin tätähän se on. Ihan nauratti ääneen kun Marjamäki muisteli tällä kaudella Ahon ensimmäisiä liigapelejä. Late totesi, ettei Sepe tehnyt eka peleissään juuri virheen virhettä ja sanoi, ettei ollut aiemmin nähnyt edes kokeneempia pelaajia, ketkä pystyivät toteuttamaan annettua taktiikkaa ja tehtävää niin hyvin kun ohjeistusta oli pitänyt muuttaa kesken pelin. Late sanoi Ahon olleen heti alusta saakka niin älykkäästi sijoittuva, ettei juuri kertaakaan pelannut itseä junnumaisesti pulaan. Silti näillä paikallisilla kiekkoprofeetoilla oli vahva näkemys, että Sepellä pitäisi olla enemmän painoa, voimaa jne. kyetäkseen auttamaan Kärppiä.

Joukkueen kokoaminen on kuin palapelin rakentamista ja tärkeimpien pelaajien kohdalla voi puhua kulmapalasista. Meillä on jo monia kuten Kukkonen, Pyörälä ja vahva maalivahtikaksikko. Kulmapelaajia ei ole aina saatavissa markkinoilta sormia napsauttamalla ja siksi vaaditaan myös kärsivällisyyttä. Silti joillakin on otsaa tyrmätä täysin seuraavan kauden mahdollisuudet, vaikka sokea Reettakin näkee, ettei vielä ole koossa koko joukkue. Pitäisi ymmärtää, että siellä kärppäjohdossakin lyödään viisaita päitä yhteen ja yritetään saada paras mahdollinen joukkue kokoon. Aina vaan ei kaikki halutut ole saatavilla kuten nyt vaikkapa monisyisestä KHL:n tilanteesta johtuen. Joukkueen kannattajana oleminen vaatii kärsivällisyyttä ja aina ei hankinnat onnistu vaikka pelaajalla on alla kuinka huikea kausi tahansa. Toiset voivat taas tehdä kaikkensa päästäkseen uudelleen hyvään moodiin huonon kauden jälkeen. Vai miten meni ennen Kärppiä huikeita AHL-tehoja tehneellä St. Pierrellä tai Deschampsilla. Vondrka oli ihan pihalla, mutta samana keväänä mm-mitalisti Tsekin paidassa.

Ps. Hyvä, että niin moni on tunnistanut tämän pessimistisen ja sitä ruokkivan keskustelukulttuurin. Itse he eivät tunnista itseään, kun eivät mene negaosioon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä taitaa Bern olla vielä hetken aikaa ihan mahdollinen vaihtoehto ainakin Pyörälälle. En voi kieltää, etteikö asia minua hieman hirvitä. Kukkosen ja Pyörälän lähtö olisi Kärpille pelillisesti iso menetys. Kärppäläisyyden ja johtajuuden näkökulmasta menetys olisi korvaamaton, siis täysin korvaamaton. No, toivotaan toki, että kyseinen kaksikko pellaa Kärpissä koko lopun uraansa.
Kyllä mä uskon että ihan kumman tahansa lähtö olisi jo tiedotettu. Käytännössä kaikki isot seurat on jo ilmoittaneet siitä että jos kärkijätkiä lähtee (esim. Tappara ja Kuusela), joten en nyt näe syytä miksi Kärpät ei ilmottaisi.

Tuntuu kyllä edelleenkin elävän jotenkin käsittämättömän vahvana tämä varma tieto jonka mukaan "Pyörälä lähtee Sveitsiin". Edelleenkin kyseessä on joskus toissa kaudella alkunsa saanut väärinkäsitys siitä että Spede olisi lähdössä Sveitsiin pelaamaan, joka sai alkunsa siitä kun Tommi Paakkolanvaara meni loppukaudeksi Luganoon ja joku ruotsalaistoimittaja sotki keskenään Pyörälän ja Paakkiksen. Missään ei ole ollut edes puolikasta huhua siitä että Pyörälä olisi menossa mihinkään Kärpistä, ja olen kyllä todella luottavainen sen suhteen että Pyörälä pelaa uransa loppuun Kärpissä.
 

sinikettu

Jäsen
Kyllä mä uskon että ihan kumman tahansa lähtö olisi jo tiedotettu. Käytännössä kaikki isot seurat on jo ilmoittaneet siitä että jos kärkijätkiä lähtee (esim. Tappara ja Kuusela), joten en nyt näe syytä miksi Kärpät ei ilmottaisi.
Ei välttämättä. Tällä hetkellä Kärpät on pelaajien kohdalla aikamoisessa myllerryksessä, joka näkyy myös tällä palstalla. Aikamoinen paskamyrskyhän siitä nousisi, jos Kukkosen ja/tai Pyörälän lähtö julkistettaisiin ilman päteviä korvaajia. Erityisesti ennen kausikorttien mahdollista lunastusta.

Mielestäni ei enteile kovinkaan hyvää, kun lähestulkoon täpötäyteen puolustukseen hankitaan try-out-jätkää allsvenskanista. Saa kuitenkin nähdä. Kärppätoimistolla elellään edelleen täydessä hiljaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei välttämättä. Tällä hetkellä Kärpät on pelaajien kohdalla aikamoisessa myllerryksessä, joka näkyy myös tällä palstalla. Aikamoinen paskamyrskyhän siitä nousisi, jos Kukkosen ja/tai Pyörälän lähtö julkistettaisiin ilman päteviä korvaajia. Erityisesti ennen kausikorttien mahdollista lunastusta.
Niin no, tämä nyt on lähinnä spekulaatiota ja menee salaliittoteorioiden puolelle jo. Mielestäni kuitenkin ollaan kesän suhteen jo sen verran pitkällä että mahdolliset ulkomaille siirtyvät pelaajat olisi jo tiedotettu. Ainoa jonka kohdalla tässä nyt osittain on pantattu on Sebastian Aho, vaikka onhan tuo Sebu tainnut jo itse epäsuorasti todeta että lähtee ainakin tavoittelemaan pelipaikkaa NHL:stä.

Syön kilon mämmiä jos Pyörälä ei pelaa Kärpissä tulevalla kaudella. :)
 

sinikettu

Jäsen
Ainoa jonka kohdalla tässä nyt osittain on pantattu on Sebastian Aho, vaikka onhan tuo Sebu tainnut jo itse epäsuorasti todeta että lähtee ainakin tavoittelemaan pelipaikkaa NHL:stä
Täytyy kyllä sanoa, että olisi aikamoista typeryyttä, jos Aho jäisi Liigaan vielä kaudeksi. Aho oli kevätkaudella Liigan tehokkain pelaaja. Pelasi todella hyvin maajoukkue-höntsiä ja mm-kisoissakin ihan kohtuullisesti. Esimerkiksi Kanadaa vastaan finaalissa olikin jo sitten Suomen parhaita pelaajia.

Liigalla ei ole enää mitään tarjottavaa Sebastian Aholle. Enemmän pidättelen peukkuja Puljujärven jäämisen puolesta.
 

sinikettu

Jäsen
Niin no, tämä nyt on lähinnä spekulaatiota ja menee salaliittoteorioiden puolelle jo
Ehkä menee, mutta on vähän outoa, kun ensin pelaaja huhuttiin try-out-sopimuksella Kärppiin, mies ilmestyy treeneihin, eikä joukkueen taholta ei informoida mitään. Pelaaja on vielä sen luokan edustaja, josta joukkueessa ei ole mitään puutetta.

Onneksi sentään haukankatseisia faneja on tarkkailemassa mahdollisia muutoksia. Pysykää linjoilla. Best is yet to come.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä mä uskon että ihan kumman tahansa lähtö olisi jo tiedotettu.
Ei seura voi tiedottaa sellaista asiaa varmaksi, mikä ei ole vielä varmaa.

Tuntuu kyllä edelleenkin elävän jotenkin käsittämättömän vahvana tämä varma tieto jonka mukaan "Pyörälä lähtee Sveitsiin". Edelleenkin kyseessä on joskus toissa kaudella alkunsa saanut väärinkäsitys siitä että Spede olisi lähdössä Sveitsiin pelaamaan, joka sai alkunsa siitä kun Tommi Paakkolanvaara meni loppukaudeksi Luganoon ja joku ruotsalaistoimittaja sotki keskenään Pyörälän ja Paakkiksen. Missään ei ole ollut edes puolikasta huhua siitä että Pyörälä olisi menossa mihinkään Kärpistä, ja olen kyllä todella luottavainen sen suhteen että Pyörälä pelaa uransa loppuun Kärpissä.
En ole puhunut mistään varmasta tiedosta. Pidän kuitenkin vielä mahdollisena, että Pyörälä Berniin tai johonkin muuhun sveitsiläiseen seuraan ensi kaudeksi siirtyy. Minulle on jonkin ruotsalaistoimittajan höpinät ihan se ja sama. Minun pelkoni perustuu siihen, että Pyörälä teki viime syksynä kolmen vuoden jatkosopimuksen Kärppiin, jossa on optio nimenomaan vain Sveitsiin siirtymiseksi ja nimenomaan vain ensi kaudeksi. Toki Pyörälä itse sanoi, että tuskin lähtee, mutta halusi option Sveitsiin, koska ei ole koskaan siellä pelannut ja siellä pelaaminen voisi kiinnostaa, jos aivan erinomainen mahdollisuus ilmenee. Minä en tiedä, millä päivämäärällä tuo optio purkautuu. Toivottavasti mahdollsimman pian ja näemme Pyörälän viilettämässä Raksilassa ensi kaudellakin. Sitä seuraavat kaudet hän pelaa meillä takuuvarmasti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole puhunut mistään varmasta tiedosta. Pidän kuitenkin vielä mahdollisena, että Pyörälä Berniin tai johonkin muuhun sveitsiläiseen seuraan ensi kaudeksi siirtyy. Minulle on jonkin ruotsalaistoimittajan höpinät ihan se ja sama. Minun pelkoni perustuu siihen, että Pyörälä teki viime syksynä kolmen vuoden jatkosopimuksen Kärppiin, jossa on optio nimenomaan vain Sveitsiin siirtymiseksi ja nimenomaan vain ensi kaudeksi.
No en nyt viitannut tällä suoraan sinuun, vaan ihan yleisellä tasolla kun Pyörälästä tulee aina puhetta. Toki sen verran kyllä kysyn, että mistä olet löytänyt tuon tiedon että Pyörälän tuoreessa sopimuksessa on pykälä Sveitsiin siirtymisestä? Tein pikaisen googletuksen, ja ainakaan Oulun Kärppien tiedotteessa, Jatkoajan uutisessa tai Liigan nettisivujen uutisessa ei ollut mitään mainintaa siitä että sopimuksessa olisi minkäänlaista pykälää ulkomaille siirtymisestä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@McTorso onko tästä Sveitsioptiosta mitään konkreettista todistetta esim jossain haastattelussa?
Ainakaan missään haastattelussa tai Kärppien omien nettisivujen tiedotteessa ei ollut mitään mainintaa tästä. Lisäksi Googlesta hakusanoilla "Mika Pyörälä Sveitsi" ainoa siirtoon liittyvä "uutinen" on YLE:n uutinen tammikuulta 2015, joka siis perustui siihen kun Mika Pyörälä ja Tommi Paakkolanvaara sekoitettiin toisiinsa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso onko tästä Sveitsioptiosta mitään konkreettista todistetta esim jossain haastattelussa?
Nyt en kyllä muista, mikä media miestä haastatteli. Mieleeni kuitenkin syöpyi tuollainen mielestäni aika erikoinen optio eli mahdollisuus siirtyä vain yhteen maahan ja yhtenä vuonna.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt en kyllä muista, mikä media miestä haastatteli. Mieleeni kuitenkin syöpyi tuollainen mielestäni aika erikoinen optio eli mahdollisuus siirtyä vain yhteen maahan ja yhtenä vuonna.
En muista minäkään, eikä varmaan kukaan muukaan, sillä tämän jatkosopimuksen yhteydessä Pyörälä ei ole mitään tuollaista sanonut. Vuoden 2013 lokakuussa Pyörälä sanoi että: "Mennään vuosi kerrallaan. Mukava oli tulla tänne takaisin. En ole vielä mikään vanha pelaaja. Vielä jossain vaiheessa tekisi mieli ulkomailla pelata. Milloin se tulee ajankohtaiseksi tai tuleeko ollenkaan, sen näkee sitten. Nyt keskitytään täysillä tähän kauteen." Tämä lainaus on poimittu YLEn uutisesta.

Tuossakaan nyt ei ole suoraan siitä Sveitsistä puhuttu, ja tosiaan tuo on pikaisella googletuksella ainoa juttu missä Spede kertoilee haluistaan pelata ulkomailla. Ja tosiaan lokakuulta 2013.
 
Tuo on vanha juttu. Pyörälä teki syyskuussa 2015 uuden kolmen vuoden sopimuksen.

Vaan itse muistelin sitä, että juuri tuossa sopparissa oli optio ja uudessa ei. Muistan varmasti päin helevettiä, mutta Sveitsistä puhuttiin tuon aiemman sopparin yhteydessä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En muista minäkään, eikä varmaan kukaan muukaan, sillä tämän jatkosopimuksen yhteydessä Pyörälä ei ole mitään tuollaista sanonut.
Se, ettet sinä löydä sitä Internetin ihmeellisestä maailmasta, ei tarkoita, ettekö Pyörälä olisi noin sanonut. Muistan nimittäin varsin hyvin, että sanoi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Se, ettet sinä löydä sitä Internetin ihmeellisestä maailmasta, ei tarkoita, ettekö Pyörälä olisi noin sanonut. Muistan nimittäin varsin hyvin, että sanoi.
Menee jo vähän juupas eipäs -väittelyksi, mutta kyllähän tässä todistustaakka on sinun puolella, mikäli siis tästä tarvitsee vääntää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös