Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 260 385
  • 6 355

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Leskinen on pelannut kyllä valtit nyt omiin käsiin ja näinhän se pitää ollakin prospekteilla. Luulen, että Sport olisi jo tiedottanut, jos heillä olisi Leskisen kanssa sopimus. "Turha koettaa, Ville jatkaa meillä!" Jos sopimusta ei olisi tehty jo joulu- tai tammikuussa, veikkaan nyt Leskisen ja agentin katsovan kaikki kortit mahdollisimman pitkään parhaan mahdollisen sopimuksen saamiseksi Villelle.

Sport ei ole tehnyt jatkoa Leskisen kanssa joulukuussa, koska mies pelasi ensimmäisen ottelunsa tällä kaudella 25. marraskuuta. Sitä ennen siis vuoden kuntoutusjakso.

Se ei toki muuta sitä tosiasiaa, Leskisellä on kaikki avaimet omissa käsissä, sen verran vakuuttavia näyttöjä on iskenyt paluunsa jälkeen pöytään. Harmittaisi todella paljon jos siirtyisi muualle.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Mikä on Junttilan sopimustilanne, kun sitä monet tuossa kokoonpanoihin sijoitti? Hallihuhut kovin varmasti sano, ettei Julius jatka Kärpissä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä on Junttilan sopimustilanne, kun sitä monet tuossa kokoonpanoihin sijoitti? Hallihuhut kovin varmasti sano, ettei Julius jatka Kärpissä.
Ei ole sopparia, muttei ole sen tarkempia huhujakaan ollut Jullesta. Itse sijoitin kokoonpanoon lähinnä toiveajattelulla, että Julle lopulta jengissä pidetään ensi kaudellakin.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Hallihuhut kertoivat, että nimenomaan Julius haluaa pois Kärpistä ei niinkään toisinpäin. Tiedä sitten, mutta melko usein nämä huhut on olleet oikeassa.
 
Hallihuhut kertoivat, että nimenomaan Julius haluaa pois Kärpistä ei niinkään toisinpäin. Tiedä sitten, mutta melko usein nämä huhut on olleet oikeassa.

Itse olen kuullut saman huhun. Olen vain ymmärtänyt siten, että haluaapi lihavampien pöytien ääreen kovempiin sarjoihin. Mene sitten ja tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen kuullut saman huhun. Olen vain ymmärtänyt siten, että haluaapi lihavampien pöytien ääreen kovempiin sarjoihin. Mene sitten ja tiedä.
Lihavampiin pöytiin ja kovempiin sarjoihin haluaa kaikki itseään kunnioittavat jääkiekkoilijat, mutta Julle ei ole sen kaliiberin pelaaja, että hänet ihan käsistä vietäisiin. Kaikella kunnioituksella toki Jullea kohtaan. Omasta mielestäni Kärpät pystyy palkassa kyllä kilpailemaan niiden kanssa, jotka voisivat olla Junttilasta kiinnostuneita.
 
Itse olen kuullut saman huhun. Olen vain ymmärtänyt siten, että haluaapi lihavampien pöytien ääreen kovempiin sarjoihin. Mene sitten ja tiedä.
Varmasti haluaisi, mutta itse en vain vieläkään ymmärrä, miksi tämän kauden jälkeen kelpaisi esim. KHL:lään, mutta ei viime kauden. Kuitenkin omaan silmään aika identtiseltä näyttää. Vielähän tässä toki on aikaa vetää vaikka huippupleijarit, mutta mutta...
 
Eli tarkoittaen tuosta huhusta juuri sitä, että ellei paikka ulkomaille aukea niin ei ole välttämässä liigan sisäisesti siirtymässä. Kaikkihan on mahdollista, mutta sillä tavalla minä sen huhun olen ymmärtänyt.
 

Elmox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen vähän ulkona sopparitilanteista, mutta hyvin moni on lähdössä Kärpistä.
Ymmärrän hyvin Julius Junttilaa joka tarvitsee uralleen uutta nostetta eikä tänä vuonna ole esittänyt kummempaa.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin melkein puolet ovat neuvotteluvaiheessa ja varsin todennäköisiä lähtijöitä.
Jos tilalle hankitaan tyyliin Ilkka Mikkolaa jne. , niin voi jessus !
Voi olla että meille ja K Suikkasella käy tosi kylmät. Pelossa eletään...
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Itseäni ei niinkään huolestuta nämä huhut lähtijöistä ja tulijoista. Jos joukkue heikkenee ensi kaudeksi niin onpahan sitten joku syy siihen että otteluita hävitään. Tällä kaudella niitä hävitään, vaikka joukkueen pitäisi paperilla olla melko ylivoimainen muihin verrattuna.
Junttila tuskin saa ruotsia kauempaa paikkaa. Kaveri nyt ei mikään korvaamaton missään nimessä Kärpille ole. Tekee maalin silloin tällöin, mutta liian monesti peli menee pörräämiseksi. Antaa pojan käydä kokeilemassa rajansa muualla. Voi sitten muutaman vuoden jälkeen palata taas Kärppiin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Olen vähän ulkona sopparitilanteista, mutta hyvin moni on lähdössä Kärpistä.
Ymmärrän hyvin Julius Junttilaa joka tarvitsee uralleen uutta nostetta eikä tänä vuonna ole esittänyt kummempaa.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin melkein puolet ovat neuvotteluvaiheessa ja varsin todennäköisiä lähtijöitä.
Jos tilalle hankitaan tyyliin Ilkka Mikkolaa jne. , niin voi jessus !
Voi olla että meille ja K Suikkasella käy tosi kylmät. Pelossa eletään...
Mitähän Junttilan pitäisi vielä esittää? 8 pistettä Niemeä perässä sisäisessä pistepörssissä 7 peliä vähemmän pelanneena. Tehnyt joukkueesta eniten maaleja + voittomaaleja täten myös laukonut joukkueen hyökkääjistä eniten. Pelaa yli-ja alivoimaa. Käväsipä tuossa tällä kaudella MJ peleissäkin. No läpimurtoa kait häneltä isommin toki odotettiin niin ehkä siihen nähden on huonosti pelannut.
 

Zinetula

Jäsen
Mitähän Junttilan pitäisi vielä esittää? 8 pistettä Niemeä perässä sisäisessä pistepörssissä 7 peliä vähemmän pelanneena. Tehnyt joukkueesta eniten maaleja + voittomaaleja täten myös laukonut joukkueen hyökkääjistä eniten. Pelaa yli-ja alivoimaa. Käväsipä tuossa tällä kaudella MJ peleissäkin. No läpimurtoa kait häneltä isommin toki odotettiin niin ehkä siihen nähden on huonosti pelannut.
Ehdottomasti komppaus! Kyllä Julle on mennyt kokoajan eteenpäin. Nyt ei ole ollut vaan entisen vahvaa ketjua (JJJ), mistä saa koko ajan tukea. Itse asiassa Julle on yksi heistä, ketkä ovat pompotelleet ketjuista toiseen kun on tarvittu muutosta. Paras kombinaatio on ehkä ollut tämä Junttila - Pirnes - Aaltonen, mitä voisi pitää yhtenä mahdollisen loppukevään kolmosketjuna.

Junttilan vastuu on kasvanut ja hän pelaa paljon ottelun loppuhetkillä, alivoimilla ja myös yv:tä on tullut välillä Kärppien kovasta yv-tungusta huolimatta. Vaikkapa Jokereissa voidaan olla hyvinkin kiinnostuneita Junttilasta. Sopisi joukkueen sapluunaan eli mielestäni siellä päästään hyvin hyökkäämään hajanaista viisikkoa vastaan etenkin vieraskaukalossa. Toki sielläkin on pelityylit tiivistyneet takavuosista, mutta luisteluvoima on siellä trapin tilalla kovassa kurssissa. Junttila olisi myös KHL:ssä yksi kovimmista luistelijoista.

Otetaampa esiin Pekka Jormakka. Ei voi ihan yks yhteen vertailla pelaajia, mutta aika paljon samaakin. Jormakka pääsee hyvällä luistelulla paikoille ja itse kommentoi Viasatilla pääsevänsä huomattavasti paremmin verrattuna Liigaan. Tämän näkee tilastoistakin ja tehot ovat nousseet liigaan verrattuna, vaikka monilla pelaajilla käy juuri päin vastoin. Jullen statsit ei todellakaan häviä Jormakalle, vaika Pekalla enemmän maajoukkuekokemusta onkin. Kyllä seuraava steppi voisi tehdä Jullellekin hyvää ja uusi ympäristö inspiroida. Siksi pidän todennäköisenä lähtöä tässä vaiheessa.
 

Elmox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitähän Junttilan pitäisi vielä esittää? 8 pistettä Niemeä perässä sisäisessä pistepörssissä 7 peliä vähemmän pelanneena. Tehnyt joukkueesta eniten maaleja + voittomaaleja täten myös laukonut joukkueen hyökkääjistä eniten. Pelaa yli-ja alivoimaa. Käväsipä tuossa tällä kaudella MJ peleissäkin. No läpimurtoa kait häneltä isommin toki odotettiin niin ehkä siihen nähden on huonosti pelannut.

Kyllä - Yes komppaan sitä että Junttila on kärkikaartia - anteex vaan vähän huonot sanansijoittelut, mutta edellisvuodelta lähti kaverit (Donskoi/Kemppainen) änäriin, niin voi olla ettei Jullekaan halua "polkea paikallaan" ja ehkä etsii uusia tuulia. Sitä vaan, herrahan on ihan huippu.
Kirjoitin pääosin siksi, että yleensä ottaen ryhmä hajoaa enemmänkuin viime vuonna ja tulee uusi valmentaja.
Siksi myös suuret huolet.
 
Viimeksi muokattu:
Joo "korjataan" nyt itsekin sen verran, etten todellakaan pidä Junttilaa huonona. Olisin mielellään suonut jo viime kauden jälkeen hänelle paikan isommissa liigoissa. Ainoa ihmetyksen aiheeni olikin se, että mitä niin erikoista viime kauteen verrattuna Julle on esittänyt, että hänet nyt (esim. huhuttuun KHL:ään.) sinne halutaan.

Toisaalta nuo venäläiset puuhastelijat eivät varmaan vain nähneet metsää puilta (vrt. Junttilaa Joonasten ympäriltä). Tällä kaudella Junttila on luonut enemmän "soolouraa", joten huomaaminenkin voisi olla helpompaa.

Kaikkea hyvää! #13 löytyy kaapista.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Komppaan täysin Zinetulaa. Jopa Jormakka esimerkki oli suoraan kuin omista ajatuksista poimittu. Kaiken lisäksi Jokerit on kärsinyt nimenomaan siitä, ettei löydy kiekon viejää syvyyteen, jossa Julle on elementissään. Ainakin Kennedyyn verrattuna Jullelta löytyy järeästi enemmän päättäväisyyttä jo nyt kiekollisena. Olisi suorastaan typerää Jokereilta olla hankkimatta Junttilaa ja päästää hänet muualle kuin NHL:ään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisikohan mitenkään mahdollista kupata tuota Bluesia vielä yhdellä pelaajalla ja korjata Urho Vaakanainen pois kuleksimasta? Tämä olisi satsaus tulevaisuuteen, ei niinkään tälle kaudelle enää. Vaakanainen kun on yksi ikäluokkansa kärkipakeista koko maailmassa ja vahvasti näyttää siltä että Espoossa ei liigakiekkoa ensi kaudella pelata niin johonkinhan Urho tuolta lähtee. Ja Kärpissäkin on tilaa pakistossa ensi kaudelle.

Aikamoista toiveajattelua lienee, mutta siitähän se on lähdettävä että parhaita tavoitellaan jos hankinnoille lähdetään.
 

JPL

Jäsen
Käsittääkseni Vaakanaisella on jo sopimus ensi kaudesta johonkin, jolloin tämä ei kovin järkevää olisi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käsittääkseni Vaakanaisella on jo sopimus ensi kaudesta johonkin, jolloin tämä ei kovin järkevää olisi.
Luultavasti soppari on Bluesiin, mutta kuinka todennäköistä on että Espoossa ensi kaudella liigaa pelataan? Sillä mietin, että pitäisi olla Kärppänä paikalla jos ja kun Blues menee kauden jälkeen nurin.
 

JPL

Jäsen
Luultavasti soppari on Bluesiin, mutta kuinka todennäköistä on että Espoossa ensi kaudella liigaa pelataan? Sillä mietin, että pitäisi olla Kärppänä paikalla jos ja kun Blues menee kauden jälkeen nurin.

Epäilen kyllä, että siellä on näillä kärkijunnuilla jo sopimukset muualle, siltä varalta että Blues menee nurin tai eivät kuittaa eläkemaksuja ja muita velvoitteitaan. Toki jos ei ole, niin antaa mennä vaan. :)
 

Maametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhaws, Ville Koivunen
Viime aikoina tullut työnpuolesta noita Lukon pelejä seurattua aktiivisemmin ja täytyy kyllä sanoa, että onhan tuo Aaron Gagnon aivan hemmetin kova sentteri Liigaan. Aloitustaito luokkaa A+ pelitaidoista puhumattakaan. Pelaa jokaisen vaihdon kovalla sykkeellä ja usein Lukon ykkönen Vahalahti-Gagnon-Nurmi vastustajan hyökkäysalueella suurimman osan ajasta viettää. Gagnonin sopimus Lukkoon päättyy tähän kauteen ja itse olisin valmis kotiuttamaan hänet Ouluun ensi kaudeksi. Tämä tarkottaisi samalla sitä, että Hirson optiolle ei olisi käyttöä. Hyvin todennäköistä kuitenkin on, että tie vie venäjälle isompien palkkakuittien perässä. Taso varmasti riittää kovempiin sarjoihin.
 

Abdel

Jäsen
Täytyy sanoa, että odotan kyllä erittäin suurella mielenkiinnolla ensi kautta. Uudet tuulet puhaltavat mikä on ehdottomasti ainakin omasta mielestä tervetullutta. Lähtijälista voi olla melko pitkä: Masuhr, Laatikainen, Huml, Pirnes, Hirschovits, Pentikäinen, Nutivaara, Puljujärvi, Aho, Junttila, Keränen, Suoranta, Ikonen, Sailio ja Rajaniemi. Näistä joilla sopimus päättyy jatkoa toivoisin vilpittömästi Humlille, Pirnekselle, Pentikäiselle ja Sailiolle. Muita ei tulisikaan sitten pätkääkään ikävä paitsi Kerästä, joka ilmeisesti on suuntaamassa Hämeenlinnaan.

Kärppien kannalta pahimmassa tapauksessa koko kolmikko Nutivaara, Puljujärvi, Aho suuntaa rapakon taakse. Ikosesta en tykkää yhtään, taitava joo mutta niin saamarin pehmeä ja pelityyliltäänkin neppaileva. Junttila on ollut itselle paha pettymys tällä kaudella, koska odotin että pystyy ottamaan vielä seuraavaan askeleen ja olemaan selkeästi johtava pelaaja, mutta vähän sellainen kaartelun maku on jäänyt vaikka maaleja onkin tehnyt mukavasti. Hirso vaikuttaa todella miellyttävältä ihmiseltä, mutta odotuksiin nähden on ollut varmasti monelle pettymys. Toki vähän epäreilua arvioida kesken kauden tullutta pelaajaa. Kun keskustaan sopimukset on ensi kaudesta jo Niemellä ja huhutulla Ruohomaalla, niin periaatteessa toiselle kokeneesta kaksikosta Pirnes, Hirso olisi omissa papereissa paikka joukkueessa. Näiden kahden välillä kallistuisin siis Pirnekseen joka on ollut mielestäni Kärppien paras sentteri tällä kaudella. Polkkareihin tykittelevää Masuhria ei tule tosiaankaan ikävä kuten ei myöskään loukkaantumisen jälkeen todella vaisusti esiintynyttä Laatikaista. Pentikäisestä sen sijaan olen tykännyt kovasti ja sopisi mielestäni hyvin tuohon Suikkasen alleviivaamaan aggressiivisempaan pelitapaan. Vaikka Humlilla onkin vaikea jakso meneillään, niin jotenkin on semmoinen kutina että Suikkasen alaisuudessa homma alkaisi taas toimimaan. Sailio taas täyttäisi Keräsen saappaat hyvin. Ronkaiselle ja Kalaputaalle toivoisin isompaa roolia ensi kaudella. Pitkäsen tilanne myös mielenkiintoinen.

Mikäli oikein muistan ulkoa kaikki huhutut pelaajat ensi kaudeksi niin hehän ovat siis: Mikkola, Tarkki, Pesonen, Ruohomaa ja Karjalainen. Oliko muita?
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Humlille jatkoa @Abdel ? Et voi olla tosissasi? Kaveri olis pitänyt tumpata jo viime kauden jälkeen. Ei missään nimessä enään jatkoa!
Pirneksen, ja kyllä Pentikäisen pitäisin myös ja miksei myös Sailion, mutta Humlin on aika siirtyä isiensä maille jäähdyttelemään jonnekin Sparta Prahaan tai jonnekin vastaavaan.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä, vähän kiihottaisi nähdä Huml Suikkasen isännöimässä Kärpissä.. Mikäli saisi sen tunteenpalonsa tuohon peliin takaisin vähän vapaammassa roolissa, voisi nousta taas sinne 40+ pisteen mieheksi. Ei kuitenkaan vielä mikään ihan ikäloppu ole. Tosin liikkeen kanssahan Ivanilla on pahimmat ongelmat olleet, ja en tiedä onko se enää korjattavissa. Realistisesti ajateltuna kuitenkin tuskinpa Ivan ensi kaudella Oulussa pelaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös