Viikon hauskin viesti, heittämällä. Totta kai, jos itse olet tyytyväinen säälikierrokselta aloitukseen, niin hieno juttu. Jotkut tyytyy vähään.
Kritisoida saa toki, mutta jos kehitystä tapahtuu kauden aikana noinkin paljon, niin kyllä siinä kultareunus on, vaikka sääleistä joutuisi lähtemään. Ihan kaikki ei kuitenkaan ole huonosti ollut viime aikoina, vaikka edelleen todennäköisempää on jäädä puolivälieriin tai sääleihin, kuin yltää mitalipeleihin. Pari kuukautta takaperin ei kuitenkaan voinut edes kuvitella, että joukkue voisi taistella välieräpaikasta. Nyt kuitenkin näyttää, että kaikkia joukkueita vastaan pystytään tasapäiseen pelaamiseen. Eli suosittelen levyn vaihtamista, koska kaiken kääntäminen negatiiviseksi kuulostaa rikkinäiseltä levyltä.
Menneille tuloksille ei mahda mitään ja pitää katsoa vain nykytilannetta ja tulevaisuutta. Olen itse myös ollut hyvin kriittinen varsinkin joukkueen kasaamisesta, missä mielestäni epäonnistuttiin tällä kaudella. Vieläkin annetaan sentteriosastolla liikaa etua muille, eikä edelleenkään löydy kiekollisuutta pakistosta tarpeeksi, minkä lisäksi joukkue lienee liigan kallein. Mutta turha niistä on joka välissä marmattaa, kun tähään ei enää voida vaikuttaa. Ensi kauden joukkuetta aletaan ihmettelemään sitten, kun se alkaa muotoutumaan. Mutta annan kuitenkin tunnustusta parantuneelle pelille sekä myös Suikkaselle siitä, että on kyennyt jakamaan pelitavallista vastuuta muille, kun hänen pelitapansa todettiin toivottomaksi. On myös hienoa, että joukkueesta on löytynyt uusia onnistujia samaan tahtiin, kuin joukkuepeli on parantunut. Kärpät on kuitenkin tällä hetkellä yksi liigan parhaista joukkueista, vaikka jääkin edelleen vähintään JYP:n ja Tapparan taakse. TPS, KalPa ja HPK lienee se ryhmä, kenen kanssa tällä hetkellä Kärpät vääntää sijoituksista, unohtamatta tieten muitakaan. Potentiaalisia mitalijoukkueita on oikeastaan 10, koska sääliryhmät pelaa kaikki tällä hetkellä melkoisen tasapäisesti kaikkia vastaan. Ilves. Lukko, HIFK, Pelicans, Kärpät ja Ässät on kaikki sellaisia joukkueita, että voivat pärjätä varsinkin TPS, KalPa ja HPK kolmikolle.