Oulun Kärpät 2016–2017

  • 1 255 353
  • 6 355

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL

Mielenkiintoista unohtunutta asiaa uutisen loppupuolella,

"Kun Aravirta allekirjoitti tammikuussa Kärppien kanssa jatkosopimuksen, hän sai myöhemmin keväällä kivikovan sopimustarjouksen KHL-joukkue Torpedo Novgorodista. Eli samasta paikasta, jonne Novgorodin kakkosvaihtoehto Kari Jalonen singahti Pelicansista heti kun Aravirta oli vastannut venäläisille ”njet”."

Olisi vain mennyt, tuota en kyllä saa päähäni että KJ olisi jossain vaiheessa Pelicansia koutsannut..

edit. Jaa oli vissiin menossa Pelicanssiin mutta nimiä ei ollut paperissa missään vaiheessa..
 
H

Hidas_ja_kankea

Uusi kappale mielenkiintoiseen keskusteluun (välttämättömästä) pakkihankinnasta tarjoaa päivän Kaleva.

Junnon kertomana "Pystymme hankkimaan uusia pelaajia, jos sellaiseen on tarvetta. Mutta tällä hetkellä sellaiseen ei ole tarvetta"
Niin kai sitten.

Samassa artikkelissa käsiteltiin yleisövajetta. Tänään tuo voi realisoitua kunnolla syksyn kausareiden umpeuduttua.
Oululaiset äänestivät jaloillaan – Kärppien yleisökeskiarvo putosi alle viiden tuhannen | Liiga | Kaleva.fi

Verkkoversiossa käsitellään ainoastaan yleisövajetta.

Itse seuraan useampaa palloilulajia livenä ja voi oma kärppiin budjetoitu käyntimäärä kevään osalta alittua. Tuote ei ole ollut odotuksien mukainen. Minkäs teet, jos keskikastin lentopalloilu ja divarikoris kiinnostavat enemmän.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä kyllä kaukana muualla asuvana suosittelisin kaikille, että käykää niissä Kärppien peleissä Raksilassa. Itse jos asuisin Oulussa, niin varmasti Kärppä-pelit olisivat pelipäivinä minun päiväohjelmassa. Tämä kommenttini ei ole "joke", kaikesta huolimatta, ihan vakavasti tuota pohdin. Tämä nykyhetkinen konttaus on vain yksi episodi isossa kuvassa. Välillä tulee turpaan, välillä annetaan turpaan. Lisäksi jääkiekko on parasta paikan päällä, siellä Raksilan hallissa. Ei Ruudusta tule sitä fiilistä mikä hallissa tulee. Ei vaikka Ruudussa selostaisi kuka tahansa aristenius.
 

akkeP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä kyllä kaukana muualla asuvana suosittelisin kaikille, että käykää niissä Kärppien peleissä Raksilassa. Itse jos asuisin Oulussa, niin varmasti Kärppä-pelit olisivat pelipäivinä minun päiväohjelmassa. Tämä kommenttini ei ole "joke", kaikesta huolimatta, ihan vakavasti tuota pohdin. Tämä nykyhetkinen konttaus on vain yksi episodi isossa kuvassa. Välillä tulee turpaan, välillä annetaan turpaan. Lisäksi jääkiekko on parasta paikan päällä, siellä Raksilan hallissa. Ei Ruudusta tule sitä fiilistä mikä hallissa tulee. Ei vaikka Ruudussa selostaisi kuka tahansa aristenius.

Täysin samaa mieltä asiasta.
 
Uusi kappale mielenkiintoiseen keskusteluun (välttämättömästä) pakkihankinnasta tarjoaa päivän Kaleva.

Junnon kertomana "Pystymme hankkimaan uusia pelaajia, jos sellaiseen on tarvetta. Mutta tällä hetkellä sellaiseen ei ole tarvetta"
Niin kai sitten.

Eli kyllä tämä kausi on virallisesti nyt luovutettu. Eihän tuota pysty mitenkään muuten tulkitsemaan.
 
Minä kyllä kaukana muualla asuvana suosittelisin kaikille, että käykää niissä Kärppien peleissä Raksilassa. Itse jos asuisin Oulussa, niin varmasti Kärppä-pelit olisivat pelipäivinä minun päiväohjelmassa. Tämä kommenttini ei ole "joke", kaikesta huolimatta, ihan vakavasti tuota pohdin. Tämä nykyhetkinen konttaus on vain yksi episodi isossa kuvassa. Välillä tulee turpaan, välillä annetaan turpaan. Lisäksi jääkiekko on parasta paikan päällä, siellä Raksilan hallissa. Ei Ruudusta tule sitä fiilistä mikä hallissa tulee. Ei vaikka Ruudussa selostaisi kuka tahansa aristenius.

Itse olen yleensä samaa mieltä. Minulle riittää, jos yritetään ja pyritään olemaan kilpailukykyisiä. Joskus vain urheilu on häviämistä ja se on selvää. Mutta minä en hyväksy periksiantamista. Sen Kärpät ovat selvästi tehneet.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ahaa, että ei ole tarvetta pelaajahankinnoille.

Mihinkäs se koko kesän ja syksyn olemassa ollut tarve on nyt yhtäkkiä kadonnut? Vastaan itse, Kärpät löi virallisesti hanskat tiskiin tämän kauden osalta. Nyt on jännä nähdä, aiotaanko ensi kaudellakaan pelata.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ahaa, että ei ole tarvetta pelaajahankinnoille.

Mihinkäs se koko kesän ja syksyn olemassa ollut tarve on nyt yhtäkkiä kadonnut? Vastaan itse, Kärpät löi virallisesti hanskat tiskiin tämän kauden osalta. Nyt on jännä nähdä, aiotaanko ensi kaudellakaan pelata.
Taitaa olla toiveajattelua vain, mutta olisikohan kulisseissa jo ensi kaudeksi katseltu uusi valmentaja? Selittäisi kyllä sen, miksi tähän kauteen ei enää satsata yhtään. Surullista toimintaa. Toivottavasti tämä kausi antaa nyt opetuksen Junnolle ja kumppaneille, että maksavien katsojien kustannuksella ei leikitä.
 

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä nykyhetkinen konttaus on vain yksi episodi isossa kuvassa. Välillä tulee turpaan, välillä annetaan turpaan. Lisäksi jääkiekko on parasta paikan päällä, siellä Raksilan hallissa. Ei Ruudusta tule sitä fiilistä mikä hallissa tulee. Ei vaikka Ruudussa selostaisi kuka tahansa aristenius.

Tämä on tietysti aivan totta. itselläni on lippu, mutta en mene halliin vaan katson peli ruudusta. Omalta osaltani kyse on siitä, että tuosta sekoilusta pitää löytyy jotain parannettavaa. Jos ei ole aikomustakaan löytää ja ratkoa ongelmia, niin omalta osaltani äänestän jaloilla. Jos teemana on omien nuorten kasvattaminen ja tulevaisuuden rakentaminen, niin sijoitukselle ei ole väliä.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Junno sitten lopulta alleviivaa sen, mitä huhuja on kuukauden päivät kuulunut. Helmikuussa palataan asiaan, jos palataan. Tammikuu näyttää sen, onko tuote johdon silmään tarpeeksi uskottava, että sillä voi keväällä millään tasolla pärjätä.

Minä kyllä kaukana muualla asuvana suosittelisin kaikille, että käykää niissä Kärppien peleissä Raksilassa. Itse jos asuisin Oulussa, niin varmasti Kärppä-pelit olisivat pelipäivinä minun päiväohjelmassa. Tämä kommenttini ei ole "joke", kaikesta huolimatta, ihan vakavasti tuota pohdin. Tämä nykyhetkinen konttaus on vain yksi episodi isossa kuvassa. Välillä tulee turpaan, välillä annetaan turpaan. Lisäksi jääkiekko on parasta paikan päällä, siellä Raksilan hallissa. Ei Ruudusta tule sitä fiilistä mikä hallissa tulee. Ei vaikka Ruudussa selostaisi kuka tahansa aristenius.

Sanoisin aika yksipuoliseksi mielipiteeksi. Miksi jonkun pitäisi maksaa kallista hintaa tuotteesta, joka on ollut pääsääntöisesti roskaa? On eri asia, jos puhutaan jalkapallon Ykkösestä tai jostain Lipon peleistä. Niihin pääsee sisään alennuksilla varmaan mediaani kympillä / matsi. Kärppien osalta, jos puhutaan istumapaikoista, on mediaani varmaan 20-25 euroa ja siihen tarjoilut päälle. Tuolla yhden pelin hinnalla saa sen Ruudun kuukaudeksi himaan. Näkee vieraspelitkin.

Itse käännän asian niinpäin, että mitä suurempi herätys Kärppien johdolle katoavan yleisön muodossa, sitä parempi. Tämän kauden toiminta on liian monelta osin osoittanut, että kolmen vuoden makea nykäisi taas rotsin napit auki ja pusakka ei taida pysyä kiinni ilman, että maksaja reagoi asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eli kyllä tämä kausi on virallisesti nyt luovutettu. Eihän tuota pysty mitenkään muuten tulkitsemaan.
Hyvin suoraanhan tuo on nyt ilmaistu. Vielä kun myöntäisivät senkin suoraan, että Suikkasen potkut jäivät ja jäävät tekemättä täysin vituiksi menneen joukkueen "rakentamisen" vuoksi. Ei mopolla moottoritielle, eikä paskasta timanttia, jne.

Se olisikin sitten jo joululahja, jos ilmoitettaisiin UTJ:n tehtävän olevan auki... mutta eiköhän keväällä kuulla taas samaa paskanjauhamista niistä mystisistä skouteista.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
...Se olisikin sitten jo joululahja, jos ilmoitettaisiin UTJ:n tehtävän olevan auki... mutta eiköhän keväällä kuulla taas samaa paskanjauhamista niistä mystisistä skouteista.
Ei varmaankaan missään yrityksessä näin "munaileva" työntekijä saa jatkaa. Ja kun tuota ammattitaidottomuutta on saanut seurata useamman vuoden niin ihmetellä pitää Junnon pitkämielisyyttä Ahon suhteen.

Olisi todellakin joululahja, mikäli Aho kengittäisiin. Mutta kuten sanoit, not gonna happen.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tunti ottelun alkuun, eikä otteluketjuforumilla ole ketjua illan ottelusta. Ilmeisesti kaikki palstalaiset ovat rynnänneet hyvien paikkojen saatavuuden myötä hallille, eikä Ilveksen leirissä olla vielä ulkoilmaottelun krapulasta selvitty?

Tuote on kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tunti ottelun alkuun, eikä otteluketjuforumilla ole ketjua illan ottelusta. Ilmeisesti kaikki palstalaiset ovat rynnänneet hyvien paikkojen saatavuuden myötä hallille, eikä Ilveksen leirissä olla vielä ulkoilmaottelun krapulasta selvitty?

Tuote on kunnossa.
No Ilvesfoorumilla sentään on otteluketju avattuna, mutta eihän tuo mikään ylitsepursuavan innostuksen merkki ole, ettei otteluketjua Jatkiksessa näy.
 

Zinetula

Jäsen
Junnon kertomana "Pystymme hankkimaan uusia pelaajia, jos sellaiseen on tarvetta. Mutta tällä hetkellä sellaiseen ei ole tarvetta"
Yksi pointti löytynee sitä kautta, mikä täälläkin palstalla on tullut hyvin selväksi. Ettei 1-2 kovan tason pelimiestäkään välttämättä käännä laivaa mihinkään. Tässä tullaan sitten siihen, että minkä signaalin joukkueenjohto antaa joukkueelle. Nyt kun niitä pelastavia enkeleitä (sairastupaa lukuunottamatta) ei ole Junnon lausuntojen mukaan tulossa, joka ikisellä pelaajalla pitää nostaa tasoa entisestään ja ryhdistäytyä vielä kun kerkiää. Eli vastuu sälytetään nyt niille keitä on eikä keitä mahdollisesti tulossa. Pelaajien kasvua onkin mielestäni tapahtunut monen kohdalla. Sitten se tarve voi tulla myöhemmin hankkia lisää jos ja kun pleijarit siintävät.

15. helmikuuta mennessä tehdyt hankinnat on ennenkin perusteltu joukkueelle laajuudella. Toisekseen johdon ympäripyöreitä lausuntoja voi tulkita monella muullakin tapaa. Ne kun ovat vaihdelleet milloin mitenkin. Yksi voi olla, ettei sitä kovan tason pakkia ole löytynyt tänne, niin akuutti haku ei välttämättä ole enää ihan tapissa. Kuitenkin sellainen "silmät ja korvat auki" -systeemi voi silti olla huolimatta johdon puheista. Itse en osaa jostakin syystä ottaa stressiä heidän puheistaan. Jos vahvistuksia tulee, niin tulee. Jos ei, niin näillä mennään. Junnut saavat ainakin lisävastuuta.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö tämä kausi ole todellakaan ihmisille opettanut, että Kärpistä puhutaan medialle aivan mitä sylki suuhun tuo. Kyllä sieltä se pakki ja jopa hyökkääjä tulee, mikäli ne kuuluisat scoutit Aholle/Junnolle/Suikkaselle sopivat palaset löytää.

Kyllähän tämä kausi ihan kivaa (ei sanan varsinaisessa merkityksessä) vaihtelua on tuonut. Joka pelissä on panosta, ja jokainen piste on arvokas. Ainoa jännityksen kohde ei enää ole odotella pleijareita, vaan selvitäänkö edes sinne. Kärpät tulee menemään Suikkasella ainakin tämän kauden, joten eiköhän anneta kaikki tuki joukkueelle. Ensi kaudeksi toivottavasti on uusi koutsi jo signattu, mutta sepä onkin jo eri ketjun asioita.
 
Tunti ottelun alkuun, eikä otteluketjuforumilla ole ketjua illan ottelusta. Ilmeisesti kaikki palstalaiset ovat rynnänneet hyvien paikkojen saatavuuden myötä hallille, eikä Ilveksen leirissä olla vielä ulkoilmaottelun krapulasta selvitty?

Olenkohan ihan itse mutujeni kanssa, mutta tuntuisi ettei tällä kaudella ole juuri kertaakaan ollut seurantaketjua "ajoissa".
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rauhalliselta vaikuttaa Raksilassa 10 minuuttia ennen ottelun alkua. Tehdäänköhän nyt yleisöennätys sieltä väärästä päästä moneen, moneen vuoteen. Vaikuttaa pahasti siltä, että tehdään. No, onneksi päätyaitiot on sentään myyty.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rauhalliselta vaikuttaa Raksilassa 10 minuuttia ennen ottelun alkua. Tehdäänköhän nyt yleisöennätys sieltä väärästä päästä moneen, moneen vuoteen. Vaikuttaa pahasti siltä, että tehdään. No, onneksi päätyaitiot on sentään myyty.
Siltähän tuo vaikuttaa. Todella, todella surullisen näköistä on Raksilassa tällä hetkellä. Suomalaiset on menestyshullua kansaa, sehän nyt onkin jo tiedossa. Jottain tarttis tehrä.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin aika yksipuoliseksi mielipiteeksi. Miksi jonkun pitäisi maksaa kallista hintaa tuotteesta, joka on ollut pääsääntöisesti roskaa? ... Itse käännän asian niinpäin, että mitä suurempi herätys Kärppien johdolle katoavan yleisön muodossa, sitä parempi. Tämän kauden toiminta on liian monelta osin osoittanut, että kolmen vuoden makea ...
Kerrotko enemmän, miten tuo herättely-logiikka toimii, ja tehoaa? Lipputulojen laskemisella on aika kauaskantoiset seuraukset. Ei se ole pelkkää herättelyä. Lasku näkyy miinusmerkkisenä ensimmäisenä ensi kauden joukkueen rakentamisessa. Ei minuakaan tyydytä Kärppien tekeminen, mutta lipputulojen ehtyminen pahentaa vain tilannetta. Se on lopun alkua eikä kierre oikene kaudessa eikä kahdessa. Mitä tulee pelin tasoon, johon lienet viittaavan "roskalla", ainakin tämän illan Kärpät-Ilves peli on ollut ihan hyvä peli, kaukana roskasta. Yksi erä kuitenkin on tuota jäljellä - tuo kaiken muuttaa voi. Varsinkin kun puhutaan lyhyen jänteen Oulun Kärpistä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Mitä tulee pelin tasoon, johon lienet viittaavan "roskalla", ainakin tämän illan Kärpät-Ilves peli on ollut ihan hyvä peli, kaukana roskasta. Yksi erä kuitenkin on tuota jäljellä - tuo kaiken muuttaa voi. Varsinkin kun puhutaan lyhyen jänteen Oulun Kärpistä.
Olipa hyvin sanottu. Vittu mitä paskaa. Nyt ois oikeesti ollut hyvä mahis nousta kunnolla sinne kymppisakkiin, 1-0 kolmanteen erään ja mitä tekee Kärpät. Tarjoaa harvalukuiselle yleisölle järkyttävän sulamisen. Tämä kausi oli tässä, nyt lähtee suunta vyörymään kohti jumbopaikkaa tammikuun aikana.
 

Jälkipeli#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivottavasti joulun jälkeen peliin tulee hieman tasaisuutta, jos telakalta saadaan oikea nelosketju Kähkönen -Humaloja -Sailio sekä Ruohomaa Kossun tai Hruskan tilalle. Tämän hetkisellä nelosketjulla ei vaan ole käyttöä, kun taso ei riitä muuta kuin täytemieheksi Liiga -tasoisten pelaajien rinkiin.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Ihan käsittämätöntä, miten peli ei pysy ei pysy kasassa. Rynnäs haluaa pitää joukkueen pinnalla. Ei näin, ei vtu näin. Yleisömäärä tänään 4477. Räkänokat jääny kotio, vissiin. Vai mitä Kaitsu?
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Ihan käsittämätöntä, miten peli ei pysy ei pysy kasassa. Rynnäs haluaa pitää joukkueen pinnalla. Ei näin, ei vtu näin. Yleisömäärä tänään 4477. Räkänokat jääny kotio, vissiin. Vai mitä Kaitsu?
Täällä yksi räkänokka ilmoittautuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös