En millään usko, ettö vielä syksyllä Kärpät alkaisi hommaamaan uusia hyökkääjiä. Eiköhän ensin katsota junnujen ja uusien tulokkaiden kompetenssit täyttää oma roolinsa. Sanoisin, että tällä hetkellä Puljujärvi on ensimmäisenä korvaamisuhan alla. Vaikka porukka tuntuu Humlia läpeensä haukkuvan, niin itse en kyllä pidä Humlin suorituksia niin huonoina mitä täällä lukiessa saa ymmärtää.
Muutenkin yllättävä negatiivisuusaalto on pyyhkäissyt Kärppä-osion yli. Ja minkä takia? No yhden tappion. Ja vielä sellaisen tappion, jonka pääsyyllinen oli maalivahti ja liian tehoton maalinteko. Ei Kärpät tule voittamaan jokaista runkosarjan tai playoffien ottelua. Ei hyviä eikä huonoja joukkueita vastaan. Jos Kärpät jatkaa samaa tahtia ja voittaa 3/4 otteluista itse ainakin olen helvetin tyytyväinen. Viime ottelusta huolimatta Kärpillä on todella tasapainoinen joukkue verrattuna viime vuoteen. En tiedä onko mestaruuspokaalin kiilto sumentanut täällä kirjoittajien silmät, mutta viime vuonna Kärpillä ei todellakaan ollut sellainen tilanne, että joukkueessa oli vain yksi ketju, jonka kemiat eivät kohdanneet. Oikeasti Kärpillä oli lähestulkoon pari-kolme ketjullista alisuorittavia pelaajia ja ketjumuutoksia rukkailtiin kaiken aikaa, mutta siltikin Kärpät kairaili voittoja yksilötaidon ja onnen avittamana. Miltä kuulostavat herrat nimeltä Deschamps, Haataja, Davis, Glenn, Spang? Tällä kaudella ulinat ovat sitä luokkaa, että Huml ei teekään piste per ottelu eikä Puljujärvi olekaan pohjoisesta tullut kaikkivapahtaja, joka nousee yksin karuja vuoripolkuja Liigan ylivoimaiseksi messiaaksi. Nyt puolestaan on hirveä älämölö siitä, kuin yksi-kaksi pelaajaa eivät teekään kymmentä maalia muutamassa ottelussa. Lukekaapa ihan huviksenne
tätä viimekauden kärppäketjua sivu tai pari eteenpäin. Miltä näyttää silloiset joukkueen ongelmat tähän päivään verrattuna?