Siis olisit sijoittanut Kermanin kolmosketjuun? Aika isoa budjettia sitten kaavailit, koska varmaa on, että tällä hetkellä Kermanin arvo on huipussaan. Tuskin liikkui kolmosketjun miehen palkalla.
Nimenomaan en kaavaillut isoa budjettia, vaan mietin sellaista optiota että Anderssonin tasoista korvaajaa ei välttämättä ole noin vain saatavilla, joten yritetään saada riittävän hyvä pelaaja sopivaan hintaan, koska niille Andersson-rahoille varmasti löytyy käyttöä esimerkiksi puolustuksen vahvistamisessa. Näinhän ei nyt tapahtunut Kermanin kohdalla, eikä se oleellista ole Kärppien joukkueen kasaamisen kannalta. Ei tässä kukaan ole itkenyt menetetyn huippuvahvistuksen perään, ainakaan minun käsittääkseni.
Jos nyt ollaan ihan inhorealistisia, niin paljon on mahdollista, että tässä joudutaan etsimään parikin laitahyökkääjää, koska Koiviston siirtyminen rahakkaampiin kaukaloihin lienee lähempänä kuin jääminen Kärppiin. Tällöin Kermanin tontti olisi lähtökohtaisesti ollut kakkosketjun laidassa, hyödyllinen ylivoimalla, tarvittaessa voi todistettavasti paikata sentterivajetta. Minähän en ole ollut missään vaiheessa hankkimassa Kermania Kärppiin, totesin vain että olisin kyllä miehelle ehdottomasti tontin löytänyt. Mikäs tässä nyt on epäselvää? Ja aivan totta, Kerman ei missään nimessä halvalla ollut liikkeellä, ja näin ollen meni Kalpaan aivan varmasti isompaan rooliin ja isommalla palkalla kuin Kärpät tarjosi. Kalpassa on ainakin parinkymmenen minsan mies per peli, Kärpissä ei aivan huippuminuutteja voinut rehellisesti lupailla. Näin ollen kysyntä ja tarjonta kohtasivat Kuopiossa, ja hyvä niin.
Minä pidän edelleenkin ajatusta siitä, että Kärpät olisi Kermanin kanssa neuvotellut pohjalta Anderssonin korvaaminen yksi yhteen täysin absurdina. Eivät Kalpan ja Kärppien perusteet sopimuksen tarjoamisessa Kermanille ole missään nimessä olleet identtiset keskenään. Jos joku haluaa scoutata pelaajansa pistepörssien ja varausnumeroiden perusteella, niin siitä vain. Minä pohdin mieluummin yksittäisen pelaajan sopivuutta joukkueen pelitapaan, ja Alatalon Kärpät pyrkii pelaamaan kiekollista peliä varsin nopeilla hyökkäyksillä. Tällä perusteella olen sitä mieltä, että Kerman olisi ollut hyvänä luistelijana ja mailankäsittelijänä, sekä hanakkana ja hyvänä laukojana hyödyllinen Kärpille, siis nimenomaan tähän tyyliin realistisesti roolitettuna, ilman että kuvitellaan tässä olevan uusi Andersson/Koivisto. Ei siis ykköspyssyksi, mutta hyökkäävään rooliin kuitenkin. Joko tämä nyt tuli esitettyä riittävän selkeästi?