Oulun Kärpät 2009-2010

  • 337 623
  • 714
Tila
Viestiketju on suljettu.

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä Anderssoniin ja Kermaniin tulee, en edes vertaile kumpi on parempi koska se ei ole millään tavalla relevanttia, ehkä olisi jos kyseessä olisivat millään tavalla saman tyyppiset pelaajat, mistä nyt ei todellakaan ole kysymys. Minä en ole mistään kuullut, että Kärpät olisi ollut hankkimassa Kallea nimenomaan Anderssonin korvaajaksi. Kerman on monipuolinen, hyvä kahden suunnan pelaaja, jota olisi voinut käyttää monessakin roolissa. Kyllä minä Kärpissä olisin Kermanille roolin löytänyt, mutta en todellakaan mitään ykköspyssyn roolia. Kuvittelin sen tulleen selväksi jo aiemmasta viestistäni, mutta ilmeisesti ei.
Siis olisit sijoittanut Kermanin kolmosketjuun? Aika isoa budjettia sitten kaavailit, koska varmaa on, että tällä hetkellä Kermanin arvo on huipussaan. Tuskin liikkui kolmosketjun miehen palkalla.
 

peikko#13

Jäsen
Kärppien toiminta näyttää taas palanneen vuoden poukkoilun jälkeen asialliseksi. Turhakkeet laitettiin mäkeen ja saatiin toivottuja jatkoja ensialkuun. Ainoa pieni virhe tähän astisessa joukkueen rakennuksessa on nähdäkseni Forrestin kiinnittäminen. Omissa puolustusunelmissa olisi ollut kauden alusta kaksi korista Kukkonen, Lehtonen, Niinimaa, Boumedienne ja Lupaschuk. Yleisen taloustilanteen takia on tyytyminen yhteen ja kai se Forrest menettelee toisen kiekollisen pakin roolissa. Ehkä sieltä joku Lupatsukki tulee sitten talven mittaan veroedulla..

Hyökkäys on myös jatkosopimusten ja Saarenheimon kiinnityksen jälkeen hyvässä reilassa. Pari kovaa laituria ja puolustava sentteri niin on taas yksi kovimpia hyökkäyksiä liigassa. Toki sinne voi myös Normion kanssa pyöräyttää vielä jatkon, jos halvalla saa duunarimarkkinoilla. Granlundia en itse ainakaan kaipaa enää tippaakaan, typerä nulikka teki päätöksensä ja pelatkoon HIFKssä. Kaikkea hyvää.

Eli tältä näyttäisi joukkue jolla Alatalonkin pitäisi pystyä kiikuttamaan pytty vuoden päästä takaisin pohjoiseen:

Kuusela-Viuhkola-"Koivisto"
Ohtamaa-"Kukkonen"
"Pikkarainen"-Saarenheimo-Aaltonen
Forrest-Korpikari
Alikoski-Karppinen-Normio/Keränen/Pekkala
Mikkola-Grönholm
Viitakoski-"Pakaslahti"-Keränen/Pekkala

Tarkki, Koivisto

Hodariosasto: Aarnio, Jokinen/Ylönen
Lainaosasto: Pekkala, Donskoi, Jokinen/Ylönen

Eihän tuo aivan niin säväyttävältä näytä kuin muutamina aiempina vuosina, mutta taloudellinen tilanne tulee näkymään kaikissa joukkueissa, Ilmalan hurjia lukuunottamatta.

Laitetaan nyt loppuun vielä Kermanista. Ihan ok pelaaja, mutta ei olisi tuonut Kärppiin mitään lisäarvoa. Ennenstään on jo taitavempia ja tehokkaampia laitureita ja liian kallis kolmoskenttään. Ilkka Pikkarainen mielummin samalla rahalla ja vaikka sitten hieman vähemmillä pisteillä. Toisi kuitenkin kaivatun rouhija-aspektin kärppähyökkäykseen.
 
Viimeksi muokattu:

CGLN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Routasydän, #17 Wendel Clark, #8 Cam Neely, TML
Siis olisit sijoittanut Kermanin kolmosketjuun? Aika isoa budjettia sitten kaavailit, koska varmaa on, että tällä hetkellä Kermanin arvo on huipussaan. Tuskin liikkui kolmosketjun miehen palkalla.

Nimenomaan en kaavaillut isoa budjettia, vaan mietin sellaista optiota että Anderssonin tasoista korvaajaa ei välttämättä ole noin vain saatavilla, joten yritetään saada riittävän hyvä pelaaja sopivaan hintaan, koska niille Andersson-rahoille varmasti löytyy käyttöä esimerkiksi puolustuksen vahvistamisessa. Näinhän ei nyt tapahtunut Kermanin kohdalla, eikä se oleellista ole Kärppien joukkueen kasaamisen kannalta. Ei tässä kukaan ole itkenyt menetetyn huippuvahvistuksen perään, ainakaan minun käsittääkseni.

Jos nyt ollaan ihan inhorealistisia, niin paljon on mahdollista, että tässä joudutaan etsimään parikin laitahyökkääjää, koska Koiviston siirtyminen rahakkaampiin kaukaloihin lienee lähempänä kuin jääminen Kärppiin. Tällöin Kermanin tontti olisi lähtökohtaisesti ollut kakkosketjun laidassa, hyödyllinen ylivoimalla, tarvittaessa voi todistettavasti paikata sentterivajetta. Minähän en ole ollut missään vaiheessa hankkimassa Kermania Kärppiin, totesin vain että olisin kyllä miehelle ehdottomasti tontin löytänyt. Mikäs tässä nyt on epäselvää? Ja aivan totta, Kerman ei missään nimessä halvalla ollut liikkeellä, ja näin ollen meni Kalpaan aivan varmasti isompaan rooliin ja isommalla palkalla kuin Kärpät tarjosi. Kalpassa on ainakin parinkymmenen minsan mies per peli, Kärpissä ei aivan huippuminuutteja voinut rehellisesti lupailla. Näin ollen kysyntä ja tarjonta kohtasivat Kuopiossa, ja hyvä niin.

Minä pidän edelleenkin ajatusta siitä, että Kärpät olisi Kermanin kanssa neuvotellut pohjalta Anderssonin korvaaminen yksi yhteen täysin absurdina. Eivät Kalpan ja Kärppien perusteet sopimuksen tarjoamisessa Kermanille ole missään nimessä olleet identtiset keskenään. Jos joku haluaa scoutata pelaajansa pistepörssien ja varausnumeroiden perusteella, niin siitä vain. Minä pohdin mieluummin yksittäisen pelaajan sopivuutta joukkueen pelitapaan, ja Alatalon Kärpät pyrkii pelaamaan kiekollista peliä varsin nopeilla hyökkäyksillä. Tällä perusteella olen sitä mieltä, että Kerman olisi ollut hyvänä luistelijana ja mailankäsittelijänä, sekä hanakkana ja hyvänä laukojana hyödyllinen Kärpille, siis nimenomaan tähän tyyliin realistisesti roolitettuna, ilman että kuvitellaan tässä olevan uusi Andersson/Koivisto. Ei siis ykköspyssyksi, mutta hyökkäävään rooliin kuitenkin. Joko tämä nyt tuli esitettyä riittävän selkeästi?
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Olihan taas ex. kärppäläisistä jäätävä peli mm-debyytissä. Lehtonen vapaana miehenä märkä uni ensi kauden puolustukseen.

Jäätävää meininkiä ex. kärpiltä. Kyllä täällä jotain oikein tehdään!
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä pidän edelleenkin ajatusta siitä, että Kärpät olisi Kermanin kanssa neuvotellut pohjalta Anderssonin korvaaminen yksi yhteen täysin absurdina.
No kerro sitten, mikä se Kermanin rooli olisi ollut? Turha jankuttaa hyödyllisyydestä, ei joukkueta kasata niin, että hommataan ensin kaikki mahdolliset pelaajat ja sitten mietitään, mitä niillä kuudella kakkosketjun miehellä tehdään. Andersson on lähtenyt, Koivisto mahdollisesti. Heille pitää löytää korvaajat. Huonompia jos hommataan, niin nuo miehet on edelleen korvaamatta.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Minä pidän edelleenkin ajatusta siitä, että Kärpät olisi Kermanin kanssa neuvotellut pohjalta Anderssonin korvaaminen yksi yhteen täysin absurdina. Eivät Kalpan ja Kärppien perusteet sopimuksen tarjoamisessa Kermanille ole missään nimessä olleet identtiset keskenään. Jos joku haluaa scoutata pelaajansa pistepörssien ja varausnumeroiden perusteella, niin siitä vain. Minä pohdin mieluummin yksittäisen pelaajan sopivuutta joukkueen pelitapaan, ja Alatalon Kärpät pyrkii pelaamaan kiekollista peliä varsin nopeilla hyökkäyksillä. Tällä perusteella olen sitä mieltä, että Kerman olisi ollut hyvänä luistelijana ja mailankäsittelijänä, sekä hanakkana ja hyvänä laukojana hyödyllinen Kärpille, siis nimenomaan tähän tyyliin realistisesti roolitettuna, ilman että kuvitellaan tässä olevan uusi Andersson/Koivisto. Ei siis ykköspyssyksi, mutta hyökkäävään rooliin kuitenkin. Joko tämä nyt tuli esitettyä riittävän selkeästi?

Minulle ainakin tuli. Täysin saman olisin voinut kirjoittaa itsekin.
 
Koivisto mahdollisesti. Heille pitää löytää korvaajat. Huonompia jos hommataan, niin nuo miehet on edelleen korvaamatta.

Tuli vaan mieleen, että eikö tuo Larva edustanut myös Koivistoa (en ihan satavarma asiasta), joten teidän neuvotteluvaikeudet Koiviston kanssa voi johtua jo pelkästään siitä. Mikäli tämä on totta, niin saattaa olla jo tuon takia suuntaamassa muualle, jollei vaihda agenttia.
 

CGLN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Routasydän, #17 Wendel Clark, #8 Cam Neely, TML
No kerro sitten, mikä se Kermanin rooli olisi ollut? Turha jankuttaa hyödyllisyydestä, ei joukkueta kasata niin, että hommataan ensin kaikki mahdolliset pelaajat ja sitten mietitään, mitä niillä kuudella kakkosketjun miehellä tehdään. Andersson on lähtenyt, Koivisto mahdollisesti. Heille pitää löytää korvaajat. Huonompia jos hommataan, niin nuo miehet on edelleen korvaamatta.

Lukaiseppa nyt uudelleen se minun edellinen viestini, siinä on kyllä sinulle vastaus mikä Kermanin rooli olisi ollut. Ja millä laskuopilla yhdestä laitahyökkääjästä saat väännettyä kuusi kakkosketjun miestä? Se on kyllä tullut jo selväksi miten sinun mielestäsi joukkue kasataan, varausnumeroilla ja pistepörssejä selaamalla. Tätä metodiahan on myös parivaljakko Harkimo & Virmanen käyttänyt koko vuosituhannen alun. Joten saat aivan kaikessa rauhassa kertoa minulle miten joukkueita ei voi kasata, minä osaan kyllä jokaisen mielipiteille antaa aika pitkälti sen arvon mikä niille kuuluu.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lukaiseppa nyt uudelleen se minun edellinen viestini, siinä on kyllä sinulle vastaus mikä Kermanin rooli olisi ollut. Ja millä laskuopilla yhdestä laitahyökkääjästä saat väännettyä kuusi kakkosketjun miestä? Se on kyllä tullut jo selväksi miten sinun mielestäsi joukkue kasataan, varausnumeroilla ja pistepörssejä selaamalla. Tätä metodiahan on myös parivaljakko Harkimo & Virmanen käyttänyt koko vuosituhannen alun. Joten saat aivan kaikessa rauhassa kertoa minulle miten joukkueita ei voi kasata, minä osaan kyllä jokaisen mielipiteille antaa aika pitkälti sen arvon mikä niille kuuluu.
Sinä sanoit, että "kyllä tontin olisi löytänyt". Kummasti välttelet vastaamasta suoraan, että mikä se tontti on? Mihin ketjuun Kerman sijoitettaisiin?
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Rooli olisi täällä varmaan ollut sama kuin Vertalalla, joten ei kiitos. Ei olisi tuonut mitään erityisosaamista.

Parempi vaan että saa KalPassa pelata vastuullisessa roolissa, kunnon peliajalla.
 

CGLN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Routasydän, #17 Wendel Clark, #8 Cam Neely, TML
Sinä sanoit, että "kyllä tontin olisi löytänyt". Kummasti välttelet vastaamasta suoraan, että mikä se tontti on? Mihin ketjuun Kerman sijoitettaisiin?

Juu, niin sanoin ja se tontti on ilmoitettu ihan kiertelemättä ja perusteluineen suomen kielellä juurikin samassa viestissä. Minä en ihan rehellisesti aio alkaa lainaamaan omia viestejäni sinulle referenssiksi, koska lainaukset eivät tekstin sisältöä millään tavalla selkeytä tai muuta. Jos se vastaus on todellakin liian vaikeasti sieltä poimittavissa, niin sitten en kyllä paljoa enempää voi tehdä asian hyväksi, valitettavasti.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu, niin sanoin ja se tontti on ilmoitettu ihan kiertelemättä ja perusteluineen suomen kielellä juurikin samassa viestissä. Minä en ihan rehellisesti aio alkaa lainaamaan omia viestejäni sinulle referenssiksi, koska lainaukset eivät tekstin sisältöä millään tavalla selkeytä tai muuta. Jos se vastaus on todellakin liian vaikeasti sieltä poimittavissa, niin sitten en kyllä paljoa enempää voi tehdä asian hyväksi, valitettavasti.
OK, siis tämä on ilmeisesti vastauksesi?

"Tällä perusteella olen sitä mieltä, että Kerman olisi ollut hyvänä luistelijana ja mailankäsittelijänä, sekä hanakkana ja hyvänä laukojana hyödyllinen Kärpille, siis nimenomaan tähän tyyliin realistisesti roolitettuna, ilman että kuvitellaan tässä olevan uusi Andersson/Koivisto. Ei siis ykköspyssyksi, mutta hyökkäävään rooliin kuitenkin. Joko tämä nyt tuli esitettyä riittävän selkeästi?"

Koska et selvästikään kykene ymmärtämään, miten ketjuja rakennetaan, niin eiköhän tämä riitä tältä erää.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko Bumen tilanne mikä? Kuvittelisin miehen olevan lähdössä muille maille, mutta Kärpät ei maininnut hänen olevan varmojen lähtevien joukossa eikä myöskään neuvoteltavien joukossa. Toivottavasti tarkoittaisi sitä, että jatkosopimus on jo.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
OK, siis tämä on ilmeisesti vastauksesi?

"Tällä perusteella olen sitä mieltä, että Kerman olisi ollut hyvänä luistelijana ja mailankäsittelijänä, sekä hanakkana ja hyvänä laukojana hyödyllinen Kärpille, siis nimenomaan tähän tyyliin realistisesti roolitettuna, ilman että kuvitellaan tässä olevan uusi Andersson/Koivisto. Ei siis ykköspyssyksi, mutta hyökkäävään rooliin kuitenkin. Joko tämä nyt tuli esitettyä riittävän selkeästi?"

Koska et selvästikään kykene ymmärtämään, miten ketjuja rakennetaan, niin eiköhän tämä riitä tältä erää.

Ihme itkemistä sinulta, jos 3. sentteri on Corso/Granlund, kuten on mahdollista, Kermanilla olisi ollut selkeä hyökkäävä rooli joukkueessa. Ja yleensäkin joukkueen roolittamisessa painavat eniten näytöt, lisäksi Kermanin hyvyys sentterinä olisi mahdollistanut monipuolisen käytön. Olisi korvannut Dahlmanin loistavasti, tosin siihen nyt olisi riittänyt Tatu Backmankin.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihme itkemistä sinulta, jos 3. sentteri on Corso/Granlund, kuten on mahdollista, Kermanilla olisi ollut selkeä hyökkäävä rooli joukkueessa.
Ensinnäkin, Corso kolmossentterinä? Just. Toiseksi, ilmeisesti meinaat, että Kerman olisi pelannut myös kolmosketjussa? Olisi siinä ollut kyllä kallis kolmosketju..
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ensinnäkin, Corso kolmossentterinä? Just. Toiseksi, ilmeisesti meinaat, että Kerman olisi pelannut myös kolmosketjussa? Olisi siinä ollut kyllä kallis kolmosketju..

Corson kanssa neuvotellaan jatkosta, ja Corson jäädessä joko Viuhkola, Saarenheimo tai Viuhkola olisi 3. sentteri, tai sitten mahdollisesti jopa Granlund.

Sellaiselle 3. sentterille tarvitaan myös kädelliset laturit, mallia Kerman. Nythän siellä oli 150K-puukäsi Dahlman, ei Kermanin liksa tuota enempää suuresti olisi ollut.

Voihan se olla kallis kolmosketju mutta olisi ollut hyvin käytettyä rahaa, toisin kun nämä Dahlmanit, jonka korvaajaksi Kermania on helppo ajatella. Koiviston & Anderssonin korvaajat ovatkin sitten samaa tasoa mainittujen herrojen kanssa.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Corson kanssa neuvotellaan jatkosta, ja Corson jäädessä joko Viuhkola, Saarenheimo tai Viuhkola olisi 3. sentteri, tai sitten mahdollisesti jopa Granlund.
Onko tähän mitään muuta viitettä kuin se yksi Kalevan juttu? Minä kun en ihan helposti tuohon usko. Saarenheimohan se väistämättä olisi kolmossentteri tuossa tilanteessa (jos Viuhkola saa itsensä kuntoon), mutta mietipä, voiko seura käyttää luokkaa 800,000 kolmeen sentteriin?
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Onko tähän mitään muuta viitettä kuin se yksi Kalevan juttu? Minä kun en ihan helposti tuohon usko. Saarenheimohan se väistämättä olisi kolmossentteri tuossa tilanteessa (jos Viuhkola saa itsensä kuntoon), mutta mietipä, voiko seura käyttää luokkaa 800,000 kolmeen sentteriin?

Voi toki, jätetään huonot hankinnat pois ja ostetaan laatua. Onhan meillä ollut sentteristö mallia Viuhkola - Saarenheimo - Palsola - Sihvonen. Ja jos Junno haluaa kultaa niin laittaa paalua kehiin, eipä tuo mun pussista ole poissa.

Kärpillä on liigan paras talous eikä se yhden kauden satsauksista horju, ja sitäpaitsi ennemmin käyttää sen 3 - 3,5 Me kunnon joukkueeseen, toisin kun viime kaudella kun jätettiin joukkue vajavaiseksi tai hankittiin jätteitä isolla rahalla. 3,0Me oli viime kauden pelaajabudjetti.

Kyllä mulle kelpaa Corso - Saarenheimo - Viuhkola - Granlund-pakettikin. Poijjaat pistää kiekkoa liikkeelle ja laiturit sitä pussiin.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edellisiin viesteihin viitaten muistutan vielä siitä että kultakausillahan Kärpillä onkin ollut yleensä kolme ja jopa neljä loistavaa kiekollista sentteriä. Viime kausi oli itse asiassa hieman takapakkia sillä saralla ja saattoikin olla yksi tekijä siinä ettei loppuun asti päästy. Esim. edellisellä kaudella (Viuhkolan saavuttua) sentterit olivat Viuhkola-Bros-Sahlstedt-Paakkolanvaara. Monena vuonna kolmonenkin on ollut hurjan hyvä, tuo edellisen vuoden Aaltonen-Sahlstedt-Andersson ei tainnut olla edes paras esimerkki. Siihen nähden komikko Viuhkola-Saarenheimo-Corso ei olisi edes ihan mahdottomuus, mutta vaatisi kaikille loistavat pelaajat ympärille ja ehkäpä erikoiskentällisiä ylivoimaan. Veikkaisinpa jopa että mikäli Granlund lähtee toimistolla tullaan satsaamaan senttereihin jotta menetys ei olisi sillä puolella pelillisesti niin suuri.Tai no en sitten tiedä tuosta pelillisestä puolesta sillä tuollainen kolmoskentän rooli saattaisi kuitenkin olla aika haasteellinen vaikka kyseessä onkin poikkeuksellisen lahjakas kaveri.
 
Viimeksi muokattu:

zztop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Odotellaan

Nyt odotellaan pari viikkoa kun pojat käy katsomassa kisoja. En odottele kahvitilaisuuksia pariin viikkoon. Tosin Sveitsistä on lyhyempi matka lentää kahvitilaisuuteen.

Monenlaisia tarjokkaita on ollut ja esillä olleista mahdollisista uusista pelaajista Ridan ja Lasse Kukkosen kohdalta en ole kuullut ainakaan sitä, että heillä olisi sopimus muualle. Tai sitten tuo tieto on mennyt ohi korvien. Corso, Normio, Koivisto ja varmaan myös Granlund ja Bume ovat vielä auki. Lopuksi; jos tsekkejä tulee, tulee heitä yleensä sosiaalisen yhteenkuuluvaisuden ja sopeutumisen helpottamiseksi kaksi eli nyt pakki ja hyökkääjä.

Tätä kaikkea ei saada mahtumaan samaan joukkueeseen eikä ainakaan budjetin raameihin. Ketä jäisi sitten pois: Corso, Koivisto ja Bume tai Kukkonen? Siis tulisiko Rita, jäisivätkö Granlund ja Normio sekä saisimmeko tsekkikeskushyökkääjän ja pakin sekä pakistoon Bumen tai Lassen? Siinähän olisi entisten kanssa joukkue lähes kasassa, ainakin Hillin kertoma "pelaajia jokaiselle pelipaikalle" olisi kasassa, sillä maalivahtiosasto on kunnossa.
 
Ensinnäkin, Corso kolmossentterinä? Just. Toiseksi, ilmeisesti meinaat, että Kerman olisi pelannut myös kolmosketjussa? Olisi siinä ollut kyllä kallis kolmosketju..

Sinä täällä haukut muiden taitoja suunnitella ketjukoostumuksia ja tunnut itse tekevän niitä vain hintalappujen kautta. Eli kolmosketjun mies saa maksaa summan x ja kakkosen summan y.... ykkösen mies taitaakin olla x+y.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinä täällä haukut muiden taitoja suunnitella ketjukoostumuksia ja tunnut itse tekevän niitä vain hintalappujen kautta. Eli kolmosketjun mies saa maksaa summan x ja kakkosen summan y.... ykkösen mies taitaakin olla x+y.
No, ehkä sitten pitäisi puhua "ykköskorin miehestä" jne, kyse on kahdesta asiasta: Kärpillä(kin) on rajallinen budjetti ja toiseksi pelaaja hankitaan yleensä johonkin rooliin, esimerkiksi "ykkösketjuun", vaikka viime vuonna ykkösketjun mies pelasi kakkosessa (Koivisto). Toisaalta ns. kakkosketjun mies pelasi ykkösessä (Aaltonen).

Fantasiarosterit, joissa Kärpillä on kolme ketjua miehiä yli 200,000 euron hintalapulla on erikseen. Minua tuollaiset fantasioinnit ei kauheasti kiinnosta, koska saman tien voi alkaa kaavailla, ketä sen Crosbyn laitureiksi laittaisikaan Kärppien ykköseen. Realismi on jokseenkin samaa luokkaa.
 
Fantasiarosterit, joissa Kärpillä on kolme ketjua miehiä yli 200,000 euron hintalapulla on erikseen. Minua tuollaiset fantasioinnit ei kauheasti kiinnosta, koska saman tien voi alkaa kaavailla, ketä sen Crosbyn laitureiksi laittaisikaan Kärppien ykköseen. Realismi on jokseenkin samaa luokkaa.

Jos muistelet niinkin kauaksi kuin vuoden taakse ja mietit kevättä 2008. Aikamoinen "fantasiarosteri" Kärpistä tuolloin löytyi. Toki eletään nyt "lamaa" ja talous on tiukempaa. Ihan ilman Crosbyakin kuulostaa allaolevat hyökkäysvitjat aika hemmetin laadukkailta mutta myös kalliilta, vielä kun muistetaan että puolustuskaan ei ollut aivan pilipali-tasoa. Mielestäni Kärppä-faneina pystymme aika realistisesti unelmoimaan "fantasiarosterista" SM-liiga tasolle Kermannilla ja Corsolla taikka ilman.

Hyvönen-Bros-Pesonen
Kratena-Viuhkola-Kuusela
Andersson-Sahlstedt-Aaltonen
 

CGLN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Routasydän, #17 Wendel Clark, #8 Cam Neely, TML
No, ehkä sitten pitäisi puhua "ykköskorin miehestä" jne, kyse on kahdesta asiasta: Kärpillä(kin) on rajallinen budjetti ja toiseksi pelaaja hankitaan yleensä johonkin rooliin, esimerkiksi "ykkösketjuun", vaikka viime vuonna ykkösketjun mies pelasi kakkosessa (Koivisto). Toisaalta ns. kakkosketjun mies pelasi ykkösessä (Aaltonen).

Niin, nyt sinäkin siis olet tajunnut että pelaajaa hankittaessa häntä siis kaavaillaan tiettyyn rooliin. Tämä kaavailtu rooli on sitten aika keskeisessä asemassa pelaajan kanssa neuvotellessa, eikä vähiten palkkauksen takia. Sinähän se tässä olet keuhkonnut siitä, ettei Kerman ole riittävän hyvä paikkaamaan Anderssonia, vaikka sinulla ei todellisuudessa ole hajuakaan siitä millaista roolia Kärpät on Kermanille tarjonnut. Perusteina olet maininnut menneiden vuosien pistesaldot, ja NHL-varausnumerot, pelaajan ominaisuuksillahan ei niinkään ole väliä.

Kyllä noilla meriiteillä kannattaisi nimenomaan keskittyä kasaamaan niitä fantasiarostereita, koska sen syvemmille vesille ei pelkillä statistiikoilla joukkueen kasaamisessa ole mitään asiaa. Mutta kyllä tämä alkaa tästä aiheesta jo minullekin riittää, etenkin kun Kerman on jo Kalpan mies. Onnea hänelle valitsemallaan tiellä, toivottavasti löytää Kuopiossa paikkansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös