En tiedä onko kulttuuria vai mitä kun maajoukkue pelaa niin oululaiset buuavat Suomen maalivahdille. Pelin jälkeen vastustan loukkaantuneelle pelaajalle buuataan palkintojen jaossa ottelun jälkeen.
Todellista kulttuuria ehkä oulussa, mutta verrattuna esim Tampereeseen jossa on oikeasti kiakkokulttuuria niin tällänen perseily ei tulisi kysymykseenkään.
Kulttuurieroja. Kuka sanoo mikä on "oikeaa" kulttuuria? Narrifanien mielestä askartelu on oikeaa kulttuuria ja katsomossa huutaminen on väärin kannustamista. Jos äännellään kannustaessa niin sävellyksen täytyy olla vähintäänkin Savonlinnan oopperajuhlien tasoa.
Itsellä ainakin Kärpät tulee aina ennen maajoukkuetta ja Oulu ennen Suomea. Ja omien puolella ollaan henkeen ja vereen. Tämä ei tosin tarkoita sitä että väheksyisin Suomea tai maajoukkuetta vaan korostaa sitä mitä Oulu ja Kärpät merkitsee oululaisille yleensä. Ei toki voida taaskaan yleistää ja puhua "kaikista". Olin muuten itsekin tuossa matsissa.
Niin se vain menee. Ja tiedän että monella muullakin oululaisella. Olen asunut eri puolilla Suomea ja nykyään Oulun lisäksi myös pääkaupunkiseudulla. Missään muualla en ole tavannut samanlaista kotiseuturakkautta kuin Oulussa. Voi toki olla etten vain ole sitä huomannut mutta väitän että Oululaiset ovat keskimääräistä kotiseuturakkaampia ja ylpeämpiä omasta kaupungistaan kuin Suomalaiset yleensä. Toki tämä voidaan kääntää myös kateudeksi, huonoksi itsetunnoksi tai alemmuudentunnoksi mutta itse en tuollaisia ainakaan ole kokenut. Olen ylpeä juuristani ja aina oululainen vaikka asuisin missä.
Mr Lordia mukaillen, "Mies voi lähteä Oulusta mutta Oulu ei lähde miehestä". Lordin tapauksessa Oulu-sanan tilalla oli vain Lappi.
Ja miksi vitussa hopeajoukkueelle ei saisi buuata? Sillä maksimoidaan nöyryytys ja lyödään lyötyä. Antiikin Roomassa hävinneet marssitettiin areenalle. Eikä nyt tarkoiteta kirkkaita valoja vaan matkaa kohti petoeläinten vatsahappoja.