Oulu – paska kaupunni?

  • 151 877
  • 594

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Fransmanni, Amarillo, Rosso ja Golden Rax sekä toki hese ja mäkki.

Suhtautuisin Syöttöpisteenä epäileväisesti sellaisen henkilön suosituksiin, joka suosittelee Golden Raxia, Amarilloa, Rossoa ja Heseä. Tai Mäkkiäkään. Menet sinne Hadiaan ja sitten tulet tähän ketjuun kehumaan sitä. :)
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
En suositellut vaan sanoin, että keskustasta löytyy.

E: Jos keskusta alueelta jotain voisin suositella edellä mainittujen Pannun ja Kauppuri 5:n lisäksi, niin näin urheilupalstalla voisi suositella Urheiluravintola Kenttää, josta saa ihan hyviä wingsejä ja jossa voipi katella kaiken maailman urheilua syödessään.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ja se minun mielestä paras burgeripaikka ei suinkaan ole Kauppuri 5, vaan Cafe Rooster siinä Finnkinon korttelissa kulmittain Stockalta. Olipa tuonne nyt viime Oulun visiitillä avattu oikein komea pubikin alakertaan kera laatuoluiden.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tuosta Roosterista itsekin sain kuulla tovi sitten, mutta vielä ei oo tullu käytyä. Pitänee sekin käydä testaamassa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Roosterin pubi on kuulemma hyvä, mutta en ole sitä vielä testannut. Kahvilapuoli on suorastaan erinomainen, mutta burgerit eivät mielestäni Kauppurin tasoa, vaikka toki perusgrillimättöä parempia (myös varsin kalliita ja vaihtoehtoja menyyssä vain muutama).
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässähän täytyy budjetoida yksi Oulun reissu lisää, kun hyviä vinkkejä alkaa tulemaan. Kenties sitä voisi tulla katsomaan joku kerta kun Kärpät ottaa kuokkaan JYPiltä. Täytyypä pistää mietintämyssyn alle. Kiitoksia kaikille vinkeistä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minkä takia Oulu on tuollainen friikkisirkus? Melkein yhtä paha paikka kuin Sodankylä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
mutta burgerit eivät mielestäni Kauppurin tasoa, vaikka toki perusgrillimättöä parempia (myös varsin kalliita ja vaihtoehtoja menyyssä vain muutama).

No joo, kertakokemus on molemmista, joten sen pohjalta vain julistan. Roosterissa Viskaalin naudanlihaburger päihitti Kauppurin Teurastajan, mutta onhan se burgerin valinnastakin kiinni. Ranskalaiset olivat ainakin Roosterissa omaa luokkaansa. Pari euroa toki taisi olla kalliimpi annos.
 

Pawe87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ura, Hermes
Tohon kirvesmieheen liittyen: perkele, oon uudessa duunipaikassa lähes uudella alalla (8kk tehny vähän samaa 10v sitten) ja yks keski-ikänen rouva jauhaa puol päivää siitä miten suomi on autoritäärinen poliisivaltio, miten rasistisia Suomen poliisi on ja olisivat voineet ampua vaikka jonkun verkon tän miehen päälle. Oikeesti... Huhhuh. Joo, olishan se kiva, et taaserilla kundi olis saatu maihin, mut jotain realismia. Poliisi saa päähänsä voimakkaan iskun kirveestä, niin mitenköhän siinä pitäis kelailla, et mitenköhän saadaan toi kundi vahingoittumana rautoihin. "Tää on yks Amerikka tää Suomi. Sisäinen tutkinta tehdään lähimmän aseman kanssa yhteistyössä, on liipasinsormi herkässä, kun vastaan tulee musta. On niin herkkä liipasinsormi poliisilla. Silloin Mikkelissäkin....BOOM". Ja kertoi vielä vihaavansa poliiseja, kun ovat niin ylimielisiä ja agressiivisia rasisteja.

Selittäkää mulle tää vittu ennenku mun aivot räjähtää!!!

Särähti aika pahasti korvaan pöllöuutisia katsoessa, kun tästä kirvesmiehestä joku haastateltu (oliko poliisi, syyttäjä vai mikä, ei ehtinyt itselle tajuntaan) puhui uhrina. Ei oikein mahdu omaan järkeen että olet uhri, kun satut kuolemaan yrittäessäsi murhata poliisia.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Hadialle kehut täältäkin. Muistaakseni myös kebabrulla oli varsin hyvä, ja kokoakin taisi olla melkoisesti. Viime vierailusta on jo aikaa, pitää käydä korjaamassa asia.

Varsin ikävä tämä Tuiran tapaus. Kaikenlaisia sekopäitä sitä mahtuu joukkoon.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tohon kirvesmieheen liittyen: perkele, oon uudessa duunipaikassa lähes uudella alalla (8kk tehny vähän samaa 10v sitten) ja yks keski-ikänen rouva jauhaa puol päivää siitä miten suomi on autoritäärinen poliisivaltio, miten rasistisia Suomen poliisi on ja olisivat voineet ampua vaikka jonkun verkon tän miehen päälle. Oikeesti... Huhhuh. Joo, olishan se kiva, et taaserilla kundi olis saatu maihin, mut jotain realismia. Poliisi saa päähänsä voimakkaan iskun kirveestä, niin mitenköhän siinä pitäis kelailla, et mitenköhän saadaan toi kundi vahingoittumana rautoihin. "Tää on yks Amerikka tää Suomi. Sisäinen tutkinta tehdään lähimmän aseman kanssa yhteistyössä, on liipasinsormi herkässä, kun vastaan tulee musta. On niin herkkä liipasinsormi poliisilla. Silloin Mikkelissäkin....BOOM". Ja kertoi vielä vihaavansa poliiseja, kun ovat niin ylimielisiä ja agressiivisia rasisteja.

Selittäkää mulle tää vittu ennenku mun aivot räjähtää!!!
Selitys: Hän on tyhmä ihminen.
 

Stieg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Hadia on jees, mutta intohimoisena känkkyharrastajana pakko todeta, että parhaat rullat löytyy Kaijon Kipsalta. Vähän syrjäinen sijainti, mutta aika suvereenisti kaupungin paras grilli nykyään.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Hadia on jees, mutta intohimoisena känkkyharrastajana pakko todeta, että parhaat rullat löytyy Kaijon Kipsalta. Vähän syrjäinen sijainti, mutta aika suvereenisti kaupungin paras grilli nykyään.

Kaijon Kipsa on ollut aivan kaupungin kärkipäätä ns. GP-ruoassa siitä lähtien, kun bosnialaiset ottivat putiikin haltuun. Cevapcicia talon leivällä voi suositella varauksetta kaikille.

Da Max ja pizza numero 23 taas on edelleen se känkkyjen kuningas.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edellisen kerran Suomessa poliisin luoteihin on kuollut kiinnitotettava vuonna 2009, ylipäätänsä vastaavia tapauksia 2000-luvulla on tämä Oulun eilinen tapaus mukaanlukien vain kolme.

Saman tiedon löysin eilen itsekin. Tuosta vuoden 2009 tapauksesta, joka tapahtui muistaakseni Humppilassa, poliisille ei tullut syytettä. Tämä puhuu sen puolesta, että syytteen tuleminen tässä Oulun tapauksessakin on epätodennäköistä.

Poliisilla tuossa Oulun ampumisessa tuskin jää kovin suurta taakkaa todistella omaa syyttömyyttään, kirves kun heiluu kohti päänuppia niin vaihtoehdot ovat todella vähissä ja hienoa jos säästyi pahemmilta vammoilta. Ikävä toki, että kiinniottotilanne menee tuohon pisteeseen että joutuu virka-asettaan käyttää kohtalokkain seurauksin. Varmasti tutkitaan tarkasti ja syyttäjä hoitaa oman rooliinsa, kuitenkin mielestäni turha edes miettiä poliisin syyllisyyttä tällaisessa tapauksessa jossa sitä ei ole olemassa.

Juurikin näin. Sanotaan vielä tarkennukseksi kaikille, että vaikka eilen pidin syytteen tuloa todennäköisenä (ja tuomion tuloa äärettömän epätodennäköisenä), en minäkään poliisia millään muotoa syyllisenä pidä. Syytteen tuloa pidin todennäköisenä oikeastaan ihan siksi, että ajattelin prosessin näissä menevän usein niin, että virallinen vahvistus poliisin syyttömyydelle haetaan oikeuslaitoksen tuomioilla. Toisaalta eikö tuon poliisin luotiin kuolleen miehen omaisilla ole mahdollisuus myös nostaa syyte, jos haluaisivat asiaa tutkia pidemmän kaavan kautta? Lopputulos on kaikissa luonnollisesti sama, joten prosessien turha pitkittäminen on melkeinpä ajan ja resurssien hukkaamista.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Tosin tässä voi mahdollisesti tulla syyte myös poliisin kenttäjohtajalle työturvallisuusrikoksesta. Toki tuolle poliisille ei mitenkään käynyt kun kypärä oli päässä, mutta eiköhän sekin tutkita että määrättiinkö hänet tarpeettomasti kohtuuttoman vaaralliseen tehtävään joka olisi voitu hoitaa muutenkin.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Taas on veitsi heilunut Oulussa. Ei viikkoakaan etteikö joku sekoile siellä.
 
Viime yönä Oulun Heinäpäässä paloi Limmin talona tunnettu hirsirakennus. Tämä tarkoittaa sitä että nyt kaikki ne neljä rakennusta joissa olen Oulun Heinäpäässä/Leverissä asunut ovat poissa. Kolme aikaisempaa vei kaivinkoneen kauha ja nyt tuli. Oulunlahdestakin purettiin joitakin vuosia sitten entinen asuntoni. Meikäläisen asumishistorialla ennen pitkää lähtee puukerrostalo niin Raksilasta kuin Karjasillaltakin. Sori.

Stokmann ilmoitti myös lopettavansa viimeistään 2017 alusta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä hetkellä Oulussa käydään väkivaltaista mafiasotaa. 2000-luvun alun halvat pitsat ovat vaihtuneet nyrkkeihin, puukkoihin ja käsiaseisiin. Koskaan et tiedä mennessäsi syömään, minkä leirin känkkylän olet valinnut. Lätynpyörittäjät heräävät hevosenpäät vaimojensa tilalla ja toiset löytävät itsensä Toppilansalmesta kalvenneena ankkurit kiinni jaloissaan. Itse olen jo alkanut suunnitella perheeni muuttamista kaupunkiin, jopa toiseen maahan, jossa pitsan vääntämiseen suhtaudutaan edelleen taiteenlajina, jopa koko elämän täyttävänä kutsumksena. God help us. Violence on the streets. Parkkipaikalla auto jo palaa.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Mafiasodan lisäksi Oulussa on ilmeisesti aika outoa juomavettä. Se aiheuttaa melko runsasta persoonallisuuden jakautumista ja kummallista ajattelua. Varsinkin poliitikkojen osalta. Olli Immonen kammoaa siirtolaisia, maahanmuuttajia ja muslimeja. Reaktio: Menee maahanmuuttajan ja muslimiperheestä olevan naisen kanssa naimisiin. Junes Lokka vihaa afrikkalaisia maahanmuuttajia, jotka eivät tee työtä eivätkä opiskele. Ja tämähän on varsin luonnollista, sillä Junes Lokka on taustaltaan marokkolainen maahanmuuttaja (afrikasta), ei tee töitä eikä saa opintojaan valmiiksi. Sebastian Tynkkynen ei osaa oikein fb:n päivitysten perusteella päättää, onko hän edelleen BB talossa vai Telluksella. Suomen vastarintaliikkeen aka. teininatsien valtakunnanjohtaja, Führer ite, on oululainen Tahvanaisen Juuso. Juuso partioi kadulla ja liimaa julisteita Hiukkavaaran takamettien pylväisiin. Näistä hän tekee selkoa "taisteluraporteissaan".

Oulu tuottaa maukkaiden pizzojen ohella hienoja poliitikoita ja muita yhteiskunnallisesti aktiivisia ihmisiä. Olen ylpeä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olli Immoselle olen syvästi kiitollinen, kuinka toit kaupunkimme ensin koko Suomen, sitten mahtavan Yhdysvaltojen ja viimein jopa Kiinan tietoisuuteen. Hienosti vedetty. Olet kyllä rohkea. Et kylläkään reaalielämässä. Mutta kuitenkin jossain. Se on ihan jees.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Ei kelvannut jo olemassa oleva, Oulua käsittelevä viestiketju?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Juuri kuulleena kuinka paska kaupunki tämä Oulu on niin haluaisin kysyä teiltä arvon Jatkislaiset, onko Oulu muka "niin paska?

Ei sanon minä. Onhan täällä Puolen Suomen Kärpät ja.. ja enpä nyt keksi mitään.

Elikkä mitä hyvää/huonoa tässä pohjosessa paska kaupunnissa on?

Minun mielestäni vallan hauska mesta kaikkinensa. Ouluja saisi olla enemmänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös