Oudoin elokuva jonka olet nähnyt

  • 10 822
  • 83

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
The Performance, jota tähdittää mm. Anita Pallenberg ja Mick Jagger. Ei kahta sanaa, loisto pätkä.

Ja tietenkin koko Halosen tuotanto, kuten Takaisin Ryssiin. Mahtava komedia-annos.
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Ruotsalaisen Arla-mainoksillakin kunnostautuneen ohjaajan vuosituhannen vaihteen tienoilla valmistunut Toisen kerroksen lauluja. Hälsa Göring-kohtaus lienee surrealistisimpia kohtauksia, joita minä olen nähnyt.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
http://www.imdb.com/title/tt0304584/

Tuo on outoudessaan ylivoimaisesti huonoin ikinä tehty toimintaleffa. Komediana ehkä menisi, mutta ihan vakavasti otettavana se kai oli tehty. Chuck käy kaivamassa "Osaman" jostain Afganistanista maan alta ja lentelee rakettirepulla... Katsominen oli jotenkin suurta tuskaa, kun ne elokuvan typeryydet eivät naurattaneet sitten mitenkään.
 

scholl

Jäsen
Omasta mielestäni Being John Malkovich ei nyt ole niin outo leffa. Siinä on kuitenkin selkeä juoni, mikä Eraserheadistä puuttuu ja muutenkin tuo Malkovich-pätkä on hyvä leffa. Eriasia olisi, jos Malkovichin päästä tehtäisiin vaikkapa lyijykyniä.
 

akik

Jäsen
Monty Python and the Holy Grail. Alkaa olla jo oikeesti outo leffa. Mutta todella hauska. Itselleni ainakin aiheutti monet hyvät naurut.
 

Tuamas

Jäsen
Itselle tulee ensimmäisenä mieleen lähinnä aihevalintansa takia Espanjalainen hyviä arvosteluita saanut elokuva joka kertoo miehestä joka kiertää sirkuksen tyyliin esittämässä piereskelytaitojaan. Leffassa sitten seurataan hepun elämää ja esiintymisiä.

Ei voinut kyllä mitenkään uskoa että kyseinen leffa oli saanut niin hyviä arvosteluita, kun suurin osa leffasta keskittyy tämän piereskelytaiteen esittämiseen.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
akik kirjoitti:
Monty Python and the Holy Grail. Alkaa olla jo oikeesti outo leffa.

??? Enpä osaa muuta kommentoida.

Cronenbergin vanhemmista nyt ainakin Naked lunch ja ehkä Videodrome + Dead ringers vastannevat otsikon aihetta. Alaston lounas tosin selittyy hourailulla ja aineiden käytöllä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuamas kirjoitti:
Itselle tulee ensimmäisenä mieleen lähinnä aihevalintansa takia Espanjalainen hyviä arvosteluita saanut elokuva joka kertoo miehestä joka kiertää sirkuksen tyyliin esittämässä piereskelytaitojaan. Leffassa sitten seurataan hepun elämää ja esiintymisiä.

Ei voinut kyllä mitenkään uskoa että kyseinen leffa oli saanut niin hyviä arvosteluita, kun suurin osa leffasta keskittyy tämän piereskelytaiteen esittämiseen.

Mahtaako kyseessä olla Joseph Pujolista eli Le Petomanista kertova elokuva? Pujolhan oli oikeassa elämässä juurikin suolikaasuvirtuoosi joka kiersi ympäri Eurooppaa konsertoimassa erikoisen suolijärjestelmänsä sulosointuja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Le_Pétomane Miehen urasta on julkaistu tiukkahuulinen elämäkerta, joka on myös suomennettu.

Luultavasti jokin tämän listan kolmesta ensimmäisestä lämminhenkäyksisestä Petoman-leffasta.
http://www.imdb.com/find?s=all&q=petoman

Enpä ollut aiemmin huomannut että kansainvälisessä taiteessa Pujolin ammattia nimitettiin "fartistiksi"...
 
Viimeksi muokattu:

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Master Chief kirjoitti:
Crash menee samaan kategoriaan. Yllättäen Spader on siinäkin.
Crashin puolesta liputan myös. Varmaankin tarkoitat sitä vanhempaa joka on pari kertaa tullut töllöstä. Siinä tyypit saa aivan uskomattomia kiksejä autokolareista ja auton raadoista... Todella kummallinen pätkä...
 

tutzba

Jäsen
Lisätään listaan vielä The Truman Show. Vai oliko se tämän niminen? Jim Carreyn esittämä tietämätön tosi-tv-tähti. Mielettömän ahdistava elokuva, en kyllä tiedä miksi.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
tutzba kirjoitti:
Lisätään listaan vielä The Truman Show. Vai oliko se tämän niminen? Jim Carreyn esittämä tietämätön tosi-tv-tähti. Mielettömän ahdistava elokuva, en kyllä tiedä miksi.

Yhdyn tähän. Mutta hyvä leffa kyseessä kuitenkin.
Outoa on se että elokuvan kansilehdissä oli kategorioitu leffa komediaksi. Missäkähän kohden siinä elokuvaa oli jotain komediaa?
 

tutzba

Jäsen
Lauriman kirjoitti:
Yhdyn tähän. Mutta hyvä leffa kyseessä kuitenkin.
Outoa on se että elokuvan kansilehdissä oli kategorioitu leffa komediaksi. Missäkähän kohden siinä elokuvaa oli jotain komediaa?

Onhan se hyvä leffa. Koukuttaa heti ensisekunneista alkaen. Itse olen miettinyt aivan samaa, en kyllä sitä komediaksi luokittelisi. Ehkä pikemminkin draama.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitäs outoa Truman Showssa on? Eikös se ole aika selkeä leffa?

Being John Malcovichin ja Tahrattoman Mielen lisäksi kannattaa tsekata Adaptation. Nämä ovat juuri sopivalla tavalla omituisia leffoja minun makuuni. Sitten kun mennään Lynchin sfääreihin, niin juoni kannattaa unohtaa ja keskittyä fiilistelemään.
 

tutzba

Jäsen
V-man kirjoitti:
Mitäs outoa Truman Showssa on? Eikös se ole aika selkeä leffa?

No onhan se sillain omituinen. Selkeä kyllä, mutta omalla tavallaan omituinen. Jokin siinä on, mikä ahdistaa. Tuo samanlaisen ahdistuksen kuin elokuva K-19 - The Widowmaker.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Lars von Trier on vuodesta toiseen osannut tehdä hitusen oudohkoja leffoja ja sarjoja. Monet niistä olen kuitenkin katsout mielen kiinnolla loppuun asti.
 

muzakian

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, St.Louis Blues, SiiPe, Koparit, Man City
"Hyvällä" tavalla outoja = mielenkiintoisia leffoja on myös tänään kakkoselta tuleva Brad Andersonin The Machinist. Christian Balen leffoista myös Equilibrium ja American Psyko ovat hyviä hieman epätavallisempia leffoja. Tosin eihän tuo Amerikan Psyko pääse kirjan tasolle. Sitten tuli mieleen Donnie Darko, jolle kannattaa antaa myös mahdollisuus.
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin että Pi, takakansikin taisi mainostaa elokuvaa oudoksi ja migreeninomaiseksi(!). Ei siitä sentään migreeniä saanut mutta jätti kyllä "mitä helvettiä?" -fiiliksen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kaikenlaisia bulgarialaisia, pelkialaisia ja vinkuintiaanilaisia leffoja olen nähnyt, mutta pari vuotta sitten kotona kuumeessa maatessani leffakanavalta tuli joku olisko ollut japanialainen tai etelä-korealainen leffa, joka meni aika yli hilseen. Saattoi tosin johtua kuumeesta tai siitä etten katsonut sitä ihan alusta tai sitten en muuten vaan jymmartanut.

Leffassa oli joella lauttoja ja niille lautoille tuli veneellä huoria. Lautoilla olevat tyypit kalastelivat. Sitten tuli jeparit ja yksi tyyppi teki itsarin nielemällä koukkuja ja nykimällä ne itse ylös. Joku myös vuoli kalastamastaan kalastaan sushipalan kyljestä ja laski kalan takaisin veteen uimaan. Jälkeenpäin kuulin, että joku palkittu leffa.

Outo.
 

Theone

Jäsen
Battle Royale

Battle Royale on juoneltaan vähintäänkin erikoinen/outo elokuva. Elokuva tosin on mielestäni omallatavallaan nerokas ja ehdottomasti katsomisen arvoinen. Käsittääkseni leffasta on tehty jatko-osakin mutta itse en ole sitä nähnyt. Jatkaa varmasti hyvin paljon ykkösen hengessä?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
tutzba kirjoitti:
Onhan se hyvä leffa. Koukuttaa heti ensisekunneista alkaen. Itse olen miettinyt aivan samaa, en kyllä sitä komediaksi luokittelisi. Ehkä pikemminkin draama.

Ei se minustakaan komedia ollut, mutta siinä oli se naamanvääntelijä, joka ei nyt väännellyt naamaansa.

Jim Carrey näytteli erittäin hyvin tässä leffassa. Siksi tämä on outo elokuva.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös