Ottelutapahtumasta saadaan heti mielenkiintoinen ja yleisöä halliin, kun hommataan yleisöä kiinnostavia pelaajia.
Esimerkki. Poriin palasi muuan Matt Nickerson. Lähes heti, kun tulo varmistui, alkoi lippuja mennä Kalpa-peliin huimaa tahtia. Normaalisti Kalpa ei varmasti kiinnosta porilaista yleisöä, nyt melko varmasti halli loppuunmyytynä. Ja vaikutukset jatkuvat varmasti koko syksyn ajan, varsinkin jos joukkue alkaa taas pelaamaan ja voittamaan (vrt. Porin huuma 2005-6).
Eli summasummarum, "tavallinen tallaaja" ei hallille eksy katsomaan heille tuntemattomia junnupelaajia. Jos "tavallinen tallaaja" kuulee töissä/baarissa/kahvilassa yms. että KooKoossa pelaa kaveri, joka rymistelee ja voi tehdä ihan mitä tahansa kaukalossa, hän saattaa ihan mielenkiinnosta lähteä katsomaan tätä ihmettä. Toki tämä on hieman kärjistettyä mutta pieni totuuden siemen piilee asiassa. Myös markkinointi joukkueen tunnetuksi tekemisessä suurelle yleisölle on tärkeää. Paras keino on pienessä kaupungissa on kuitenkin "viidakkorummut" ja vakikatsojat voisivat yrittää raahata mukaan aika ajoin näitä, jotka eivät yleensä peleissä käy. Kipinä saattaisi syttyä, jos jää hyvä fiilis pelistä ja tapahtumasta.
Ja vielä tuohon Nickersoniin, jos joku ajattelee "ei meillä rahat riitä tommoisiin". Johdon pitäisi kerätä joku summa ja alkaa kalastelemaan sopivia kavereita ECHL tai muista alasarjoista. Kyllä sieltä halvallakin voi kavereita löytää, jos aikaa/vaivaa asiaan halutaan käyttää.
Pahoittelen etukäteen, jos tästä tekstistä ei löydä "punaista lankaa" tai olen täysin hakoteillä mietteissäni. Pistetään krapulanpiikkiin :)