Siis se Otto the Maschott on bulkannut onnistuneesti viimeisen vuoden aikana. Vuosi sitten se tuli pelikatkolla mun paikkani viereen heittämään femmaa, joten läppäsin sitä kohteliaasti. Oli sellainen tervehenkinen pläts kämmenestä kämmeneen ei mitään. Juuri sellainen yläfemma kuin yläfemmat yleensä ovat. Otto oli itseäni ehkä parisen senttiä lyhkäisempi, jos ei laske niitä pehmeitä narrinhiippoja siinä pään päällä. Mukava muisto jäi tästä kohtaamisesta. Olin ihan näin aikuisenakin tyytyväinen, että meillä on kujeileva narri mestoilla jos tekee mieli sellaista läheisyyttä.
Tälle kaudelle Otto on saanut ns. vanhavenäläisen rauta- ja b-vitamiinikuurin. Se on nykyään jotain kaksimetrinen ja liikkuu Arenalla nopeasti sekä ennen kaikkea hiljaa kuin kissa yössä. N. kuukausi sitten pelästyin aivan helvetisti, kun sellainen keskiverto muurinpohjapannun kokoinen - ja painoinen - kangaskäsi iskeytyi mun päälakeen ja hieroi sitä aivan vitullisella furiositeetilla. Tsiigasin äkkiä kivusta ja uudesta yllättäen ja pyytämättä saamastani pälvikaljusta säikähtäneenä taakseni, jossa vekkulin näköinen Otto oli tuulettamassa pelikatkomusan tahtiin. Voi olla, että arvioin ihan reisille, kun ylempi rivi on mun riviä ylempänä, mutta Otto vaikutti todellakin kolmatta metriä pitkältä. Muskel knutte saatana.
Mun mielestä Eteläpäätyyn ei tulisi päästää näitä ylivoimakkaita ja ylisosiaalisia maskotteja. Siinä on se ongelma, että kun lätkämatsissa juodaan aina kaljaa ja yritetään silti keskittyä matsiin ihan täysillä, niin ei voi mitenkään varautua, että joku lyöttäytyy syliin out of nowhere. Erien ajan mä olen usein pahalla tuulella ja tosi fokusoitunut kentän ja oman kehon tapahtumiin. Erätauolla voi sitten vessassakäynnin jälkeen ottaa iisimmin ja on varaa ns. yllätyksiin. On se erienkin aikana ihan ok, jos puhutaan, itsekin puhun, mutta takaapäin ei saisi tulla varoittamatta. Haluaisin kyllä ylimmälle riville oman paikkani, ettei Otto enää tulisi sen kouransa kanssa, kaveri koki vieressä saman kohtelun silloin, eikä tykännyt sekään, joten en ole ihan yksin.