Ottelut ja ”show”

  • 665 845
  • 2 622

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli ymmärsin hieman väärin, pahoittelut siitä.

Ja mitä tulee EP:n uudelleenorganisointiin, niin toivon ettei siellä ala mikään sisäinen valtataistelu KHL-porukan ja ei-KHL ihmisten välillä. Jos jotain Jokerit nyt tarvitsee, on se että fanit vetävät yhtä köyttä. Oli sitten capona Roope Räty, @-Ville- tai Aku Ankka.

Ei se mitään, kirjoitin hieman epäselvästi.

Ja samaa toivon itsekin. Koko yhteisö tarvitaan Jokereiden taakse, mutta mielestäni pitäisi olla kirkkaan selvää, että tämä koheloaika ihan oikeasti näkyviltä usein unohdetaan.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tarkoittanut, että keneltäkään pitää evätä pääsyä katsomoon, mutta näkyvä rooli on täysin eri asia. Mielestäni Roope Rädyllä ei pitäisi olla minkäänlaista asiaa EP:n Capoksi, mutta toki katsomoon saa tulla ihan kuka tahansa.

EP vaatii täyden uudelleenrakennuksen - ja käsitykseni mukaan siihen kyllä tekijöitä riittää ja suunnitelmat ovat osilla ryhmittymistä suhteellisen pitkällä. Toivottavasti näistä kuullaan viimeistään kesällä lisää.
En oikein ymmärrä tällaisia kommentteja. Pystytkö avaamaan tätä sun näkökantaa vähän lisää, miksi näin pitäisi toimia? Mitä pahaa Roope on tehnyt, kun on toiminut capona huudattaen ja laulattaen Eteläpäätyä, luoden tunnelmaa katsomoon, kannustaen Jokereita? Mun käsittääkseni myös järkkäilee fanireissuja ja muutenkin edistää meidän fanien yhteisöllisyyttä. En keksi yhtäkään syytä siihen, miksi hän ei voisi toimia samassa hommassa myös jatkossa. Kiitosta hänelle pitäisi antaa pyyteettömästä duunista, eikä yrittää mustamaalata. Enkä ole edes siis Eteläpäädyn jäsen, mutta näin sivusta seuranneena on mielestäni tehnyt tärkeää työtä.

Nyt olisi äärimmäisen tärkeää kaikkien meidän kannattajien seistä yhtenä rintamana Jokereiden tukena. Kaikkia tarvitaan katsomoon kannustamaan yhdessä meidän yhteistä seuraa. Yhteisöllisyys on se sana, jolla täytyy lähteä rakentamaan tulevaa. Niin seuran, omistajien, yhteistyökumppaneiden kuin meidän fanienkin osalta. Kyräileviin kuppikuntiin järjestäytyminen tai täälläkin niin monta kertaa läpikäydyt "oikeiden" ja "väärien" fanien erottelut ei auta yhtään ketään. Tässä on ihan riittävästi haasteita edessä ilman että aletaan jälleen fanien kesken tappelemaan.

Minä, ME, Jokerit! Yhdessä.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Ei, ei ja vielä kerran ei.

Nyt viimeistään olisi jokaisen hyvä ymmärtää, että Jokerit pelasi äärimmäisen vihamielisen valtion masinoimaa propagandaliigaa, jonka tarkoitusperät eivät missään vaiheessa olleet urheilullisia. Tässä on itse kunkin nostettava käsi pystyyn ja todettava, että vituiksi meni. KHL:stä ei pidä tuoda yhden yhtä elementtiä kotimaahan, vaan se koko touhu on mahdollisimman pitkälle unohdettava; oli kyse sitten EP:n caposta, Kuivalaisesta tai mistä vaan.

Historiaa ei voi pyyhkiä pois, mutta sitä ei missään nimessä pidä tuoda tietentahtoen esille. En ollenkaan ymmärrä tällaisia viestejä, jossa näitä vielä haikaillaan.

Ettekö ihan oikeasti edelleenkään ymmärrä missä sitä tuli pelattua ja millaista propagandaa tuotua esille?
Nyt tuli taas sellainen oksennus että muakin alkoi yrjöttämään. Fanipäädyn toimintaan millä tavalla tahansa osallistuneita ei voi kyllä mitenkään nähdä jatkumona KHL-ajalle. Tai Kuivalaisen Pekkaa. Alkaa pistämään vihaksi tällaiset todellisuudesta irtaantuneet ääriaatteet.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt tuli taas sellainen oksennus että muakin alkoi yrjöttämään. Fanipäädyn toimintaan millä tavalla tahansa osallistuneita ei voi kyllä mitenkään nähdä jatkumona KHL-ajalle. Tai Kuivalaisen Pekkaa. Alkaa pistämään vihaksi tällaiset todellisuudesta irtaantuneet ääriaatteet.

Kuivalaisen Pekkaa -joka lauloi jokaikisessä kotiottelussa Maamme-laulun- ei voi pitää jatkumona khl-ajalle? Selvääkin selvempi homma.

Ääriajattelu naapuria kohtaan on vain ja ainoastaan tervettä. Tiedän sinun olevan täysin pro-khl ihminen, mutta se ajattelu ei nimenomaan voi enää jatkua.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ei, ei ja vielä kerran ei.

Nyt viimeistään olisi jokaisen hyvä ymmärtää, että Jokerit pelasi äärimmäisen vihamielisen valtion masinoimaa propagandaliigaa, jonka tarkoitusperät eivät missään vaiheessa olleet urheilullisia. Tässä on itse kunkin nostettava käsi pystyyn ja todettava, että vituiksi meni. KHL:stä ei pidä tuoda yhden yhtä elementtiä kotimaahan, vaan se koko touhu on mahdollisimman pitkälle unohdettava; oli kyse sitten EP:n caposta, Kuivalaisesta tai mistä vaan.

Historiaa ei voi pyyhkiä pois, mutta sitä ei missään nimessä pidä tuoda tietentahtoen esille. En ollenkaan ymmärrä tällaisia viestejä, jossa näitä vielä haikaillaan.

Ettekö ihan oikeasti edelleenkään ymmärrä missä sitä tuli pelattua ja millaista propagandaa tuotua esille?
Tämä menee nyt kyllä jo todella kovaa ja korkealta yli ja ohi maalin. Jotain rajaa näille jutuille. Tehtyä ei tekemättömäksi saa ja historiaa ei voi muuttaa.

Ossi Väänänen pelasi Jokereissa A rinnassa KHLää. Miksi saa toimia keulakuvana, jos kerta MAAMME-LAULUN laulaja tai Eteläpäädyn Capo ei saisi olla tekemisissä? Eihän näissä ole mitään logiikkaa enää.

Ja kyllä, mielestäni sekä Ossi, Roope että Kuivalainen saavat olla Jokereiden touhussa mukana ihan niin paljon kun itse haluavat tai heitä seuran puolesta halutaan.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä menee nyt kyllä jo todella kovaa ja korkealta yli ja ohi maalin. Jotain rajaa näille jutuille. Tehtyä ei tekemättömäksi saa ja historiaa ei voi muuttaa.

Ossi Väänänen pelasi Jokereissa A rinnassa KHLää. Miksi saa toimia keulakuvana, jos kerta MAAMME-LAULUN laulaja tai Eteläpäädyn Capo ei saisi olla tekemisissä? Eihän näissä ole mitään logiikkaa enää.

Ja kyllä, mielestäni sekä Ossi, Roope että Kuivalainen saavat olla Jokereiden touhussa mukana ihan niin paljon kun itse haluavat tai heitä seuran puolesta halutaan.

Se on jännä, millainen tulee olemaan yhteisön suhtautuminen tähän. Sen mitä olen itse kuullut monestakin eri väylästä, tullaan ainakin EP:n toimintaa varmastikin järjestelemään uudelleen.

Itse olen sen kannalla, että yhteisö vetää yhtä köyttä - mutta helppoa se ei tule olemaan. Tällaiset Kuivalaiset on hyöty-haittasuhteelta aivan turhia heittoja, kun ainoa mihin kaveri assosioituu on khl. Siitä ei mitään positiivista seuraa kenenkään mielessä, kuten on jo aika selkeästi nähty.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Itse olen sen kannalla, että yhteisö vetää yhtä köyttä - mutta helppoa se ei tule olemaan. Tällaiset Kuivalaiset on hyöty-haittasuhteelta aivan turhia heittoja, kun ainoa mihin kaveri assosioituu on khl. Siitä ei mitään positiivista seuraa kenenkään mielessä, kuten on jo aika selkeästi nähty.
Se on täysin totta, että jollain Kuivalaisella ei tehdä yhtään mitään ja varmasti löytyy monta parempaakin laulajaa tilalle, jos sellaista missään vaiheessa tarvitaan.

Yhteistö ei kuitenkaan tule vetämään yhtä köyttä missään vaiheessa, jos KHL-aikana peleissä käyneet ja pelejä boikotoineet eivät löydä yhteistä säveltä, niin kuin tämän foorumin perusteella valitettavasti tällä hetkellä näyttää.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän vaaralliselta yhteishengen nostattajalta kuulostaa, jos Eteläpäädyn suhteen kaavaillaan jotain vallankaappausta. Toki uudelleenjärjestely voi viitata muuhunkin.

Minun silmiini Roopen tekemisestä huokuu vain kova rakkaus seuraa kohtaan.

Vallankaappaus on väärä termi ja varmasti ihan jokainen on tervetullut toimintaan.

Mutta onhan se selvä, että EP tarvitsee todella paljon uutta verta, jos ikinä haluaa nousta Liiga-aikojen kukoistukseen. Nyt aktiiveja oli viimeisinä vuosina 20-30 ja näistä puolet teinityttöjä (with all due respect).
 

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Yhteistö ei kuitenkaan tule vetämään yhtä köyttä missään vaiheessa, jos KHL-aikana peleissä käyneet ja pelejä boikotoineet eivät löydä yhteistä säveltä, niin kuin tämän foorumin perusteella valitettavasti tällä hetkellä näyttää.
En ymmärrä, miksi näiden kahden ”leirin” välillä on mitään kinaa.

Näiden boikotoijien kannattaisi ymmärtää, että ilman KHL-peleissä käyneitä faneja, tätä seuraa ei enää yksinkertaisesti olisi.

KHL-peleissä käyneiden fanien puolestaan täytyy ymmärtää, että sille on ihan valideja syitä, miksi seura ei enää kiinnostanut tai miksi siitä oli vaikea kiinnostua; seuran muovisuus, liigan muovisuus, Venäjä, Valko-Venäjä, Rotenberg, rahanpesu…

Täytyy muistaa, että tällainen kilpailusarjan vaihtaminen on ihan uniikki juttu Suomen urheiluhistoriassa — oli vaikea tietää, mikä olisi se paras tapa toimia.

Ainoa ryhmä, jota en itse ymmärrä, on KHL-aikakauden ihannoijat. Siis tuo Venäjän reissu oli jotain NIIN surullista seuran kannalta. Jokerit ja siihen kuuluva kulttuuri kuihtui silminnähden.
 

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Mutta onhan se selvä, että EP tarvitsee todella paljon uutta verta, jos ikinä haluaa nousta Liiga-aikojen kukoistukseen. Nyt aktiiveja oli viimeisinä vuosina 20-30 ja näistä puolet teinityttöjä (with all due respect).
EP:n tilanne ollut muutaman jo ainakin muutaman vuoden ajan todella surullinen, mutta ei se uusi veri sinne tule capoa vaihtamalla, varsinkin kun kysessä on erittäin fiksu kaveri, joka rakastaa Jokereita.

Vai onko meillä piilossa jotain faneja, jotka jostain syystä tulevat päätyyn heti kun capo vaihtuu?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
En ole täysin perillä Clubittajan pointeista.

Tässä kohtaa keskustelua lienee taas paikallaan muistuttaa siitä, mikä on Eteläpääty ja mikä on Eteläpääty ry. Vaikka osittain näiden toiminta nivoutuu yhteen, puhutaan silti kahdesta eri asiasta.

Nämä on päivänselviä asioita, mutta kerrataan nyt silti taas:

Eteläpääty ry on yhdistys, johon voi liittyä kuka tahansa. Yhdistyksen hallituksessa istuu jäsenistön demokraattisesti äänestämään porukka ja puheenjohtajana toimii Tiia Lehtonen. Hallituskausi on aina kaksivuotinen ja mm. Tiia jatkaa sääntöjen mukaan hallituksessa ensi vuonna. Oman mahdollisen jatkoni hallituksessa päättää seuraava vuosikokous.

Ry:n osalta on käynnistetty jo toiminnan suunnittelua ensi kautta varten. Jotain juttuja saadaan maaliin tämänkin tilikauden puitteissa, mahdollisesti esim. verkkokauppa. Toimintaa siis ollaan kehittämässä, ainakin hallituksen omasta aloitteesta.

Niin Eteläpäädyn, kuin OC:nkin on määrä skaalata toimintaa ylöspäin, kun oletettavasti myös jäsenmäärä kasvaa. Ja näin on oikeastaan nyt jo tapahtunut, kun Jokereissa on saatu taas positiivinen vaihde päälle. Yhdistys, muun tekemisen ohessa, suunnittelee nyt mm. vastaavaa kierrosta kaikille vieraspaikkakunnille, kuin nähtiin viimeisellä Liiga-kaudellakin.

Eteläpääty, ilman ry-liitettä, on taas fanikatsomo, johon on tervetullut ihan jokainen, riippumatta siitä onko yhdistysten jäsen vai ei. Itse olen capona toiminut osin viimeisellä Liiga-kaudella ja vakkarasti sen jälkeen. Siltä osin "uusia tuulia" edustaa "alajaosto" Katupojat, joka on osa Eteläpäätyä, kannattajakatsomoa. Tämä ei ole ketään poissulkeva porukka, vaan päinvastoin. Yhdessä tehdään juttuja ja pidetään tunnelmaa yllä peleissä ja vierasdösässä yms.

Nyt vähän huono hetki kirjoitella tämän enempää, mutta palaan asiaan viimeistään kun kotiudun Pirkkolasta. Nähdään hallilla!

Edit: onko siis olemassa jotain kinaa tai vastakkainasettelua jossain isommassa yhteisössä? Mulla ei ainakaan ole tullut sellaista vastaan. Tuttavapiirissä on luonnollisesti paljon nyt halleilla käyviä ja myös niitä, joita ei ole vuosiin nähty paikan päällä. Yhteinen konsensus on, että hommaa pitää kehittää ja nyt sille on entistä hedelmällisempi alusta, KHL-ajan realiteetit kun oli mitä oli. Mutta mitään vastakkainasettelua en ole havainnut, vaan päin vastoin, mulle vaikuttaa että tästä on lähtemässä taas todella positiivinen kierre.

Omalta osaltani sanottakoon vielä, että mä katson suurelta ilolla jokaista fania, joka tuolla käyttää ääntään ja osallistuu toimintaan. Olit sitten viiden mestaruuden veteraanifani, ekaa kertaa hallilla tai khl:ää boikotoinut. Jokerit kaiken keskiössä.

-Roope, Eteläpääty ry
 
Viimeksi muokattu:

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ymmärrä, miksi näiden kahden ”leirin” välillä on mitään kinaa.

Näiden boikotoijien kannattaisi ymmärtää, että ilman KHL-peleissä käyneitä faneja, tätä seuraa ei enää yksinkertaisesti olisi.

KHL-peleissä käyneiden fanien puolestaan täytyy ymmärtää, että sille on ihan valideja syitä, miksi seura ei enää kiinnostanut tai miksi siitä oli vaikea kiinnostua; seuran muovisuus, liigan muovisuus, Venäjä, Valko-Venäjä, Rotenberg, rahanpesu…

Täytyy muistaa, että tällainen kilpailusarjan vaihtaminen on ihan uniikki juttu Suomen urheiluhistoriassa — oli vaikea tietää, mikä olisi se paras tapa toimia.

Ainoa ryhmä, jota en itse ymmärrä, on KHL-aikakauden ihannoijat. Siis tuo Venäjän reissu oli jotain NIIN surullista seuran kannalta. Jokerit ja siihen kuuluva kulttuuri kuihtui silminnähden.
Hienosti kirjoitettu. Ja olen kanssasi samaa mieltä. Itse kävin varsin aktiivisesti katsomassa KHL pelejä mutta en millään tavalla ihannoinut sitä aikaa. Kävin vaan katsomassa rakastamani seuran otteluita. Niin teki moni muukin ilman mitään ihannointia. Pohjimmiltani toivoin kuitenkin aina että jokerit jonain kauniina päivänä palaisi kotimaan sarjoihin. Tai oikeastaan liigaan. Eiköhän nyt olisi kaikkien aika unohtaa menneet. Se että on käynyt peleissä tai sitten ei ole käynyt ei tee kenestäkään syyllistä. Nyt vaan jokeri lippu korkealle ja eteenpäin. Eikö?
 

Koppipelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Suomessa
Kukas se nordiksella tänään kuuluttaa... Ikijokeri Pusila tottakai! Ruotsinkieli ei sentään taivu. Voi luoja jos tämä kaveri palkataan takaisin..
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jossain näin puhuttavan, että monissa Mestis-peleissä olisi ns. joukkueelle kiinnitetty selostaja. Jos saa esittää toiveita, niin saataisiinkohan me Nuutti Vihtilä selostamaan?

Toki taitaa jo olla Viaplaylla ja Discoveryllä selostamassa, niin vaantinee työnantajalta luvan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ei mun mielestä niitä ole erityisesti joukkueille kiinnitetty. Mutta ennemminkin kyse on siitä, että matkustamista varmasti minimoidaan ja sen takia varmasti Rovaniemen peleissä on usein sama selostaja.

K-Espoon ja K-Vantaan peleissä viime kaudella pyörivät kai lähinnä Teppo Laaksonen, Mikko Mannonen ja Airik Hodge, ja luulen että osin ainakin heille tulee lisää hommia.
 

zone55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Keravan hallissa pitää sitten soida Teddy & The Tigers jossain kohtaa peliä. Näytti joku kysely olevan Instagramissa. Ja nuoremmat suu suppuun. Sen pitää soida. Stadissa ei sitten missään nimessä.

Muisti palaa pätkittäin:
"Tsiigaa hei vähän tota Jokeripakkaa, ne koska vaan minkä vaan jengin hakkaa. Ne on stydimpii kuin mitkää teddyt tai rockerit"

Nythän mä tajusin....
 
Viimeksi muokattu:

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Muistaako joku ainakin 90-luvulla Nordiksella soineen instrumentaalin, kenties jopa saksalais-henkisen rallatuksen tarttuvalla melodialla, joka päättyi aina kolmeen taputukseen? Daada Daada TAPTAPTAP jne.

Mielestäni se soi myös jollain katkolla tuolla viime kauden Tampereen änäripeleissä. Mikähän tuo kappale mahtaa olla?
 

Gemondo

Jäsen
Huhhuh. Tulipahan kylmiä väreitä ja melkein tippa linssiin kun laitoin tämän hallimusiikkikeskustelun innoittamana soimaan Baker Streettiä ja The Gamea.

Kaikki Jokereista muistoja tuovat biisit ovat olleet pannassa viimeiset nelisen vuotta, mutta näköjään vanhat tunteet nousee välittömästi pintaan noiden biisien myötä. Mahtavaa!

Pidättäydyin kuitenkin Pretenderin ja Gonna Fly Now'n kuuntelusta ja päätin säästää ne ikimuistoiseen syyskuiseen iltaan Keravalla. Uskoisin että tuona iltana saattaa aikuisella miehellä kyynel nousta silmäkulmaan.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Muistaako joku ainakin 90-luvulla Nordiksella soineen instrumentaalin, kenties jopa saksalais-henkisen rallatuksen tarttuvalla melodialla, joka päättyi aina kolmeen taputukseen? Daada Daada TAPTAPTAP jne.

Mielestäni se soi myös jollain katkolla tuolla viime kauden Tampereen änäripeleissä. Mikähän tuo kappale mahtaa olla?

Tämä tuli mieleen ensimmäisenä. Soinut lätkäpeleissä niin kauan kuin itse muistan käyneeni 90-luvun alusta.



 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jvg
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös