Ottelut ja ”show”

  • 663 667
  • 2 620

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusi kausi, uudet kujeet

Hieno homma, että Tuomas on ottanut nämä asiat esille Virmasen kanssa. Itse jaksan uskoa siihen, että tällaiset ketjut ja sitä kautta palaute Jokereille edesauttavat koko toiminnan kehittämistä. Ehkä yksi Jokerien vahvuus onkin (ollut?) siinä, että kohtuullisen hyvin on jaksettu kuunnella palautetta ja fanien toiveita. Siinä vaiheessa kun Jokerit organisaationa on niin "itseriittoinen", ettei ulkopuolelta kuuluvaa kritiikkiä/palautetta haluta kuunnella ollaan syvällä suossa. Eiköhän organisaatioihin päde tässä sama ohje kuin pelaajiinkin "Kehittyminen päättyy tyytyväisyyteen". Tällaisen lausahduksenhan T. Selänne aikanaan heitti ja hyvin pätee edelleen sekä pelaajiin että organisatioihin.

Mitä tulee alkavaan kauteen niin kohtuullisen hyvältä näyttää. Kuuluttajan vaihtaminen oli iso askel oikeaan suuntaan. Ex-kuuluttaja Säkkiä ei kuitenkaan voi syyttää kaikesta. Kuten aikaisemmin tässä ketjussa kirjoitin, Säkki hoiti sekä kuulutuksen että musiikin. Tässä oli yksinkertaisesti liikaa yhdelle miehelle.

Jumbotronin käytön kehittämisen osalta pidän käsiä ristissä. Toivotaan että homma paranee, oppia löytyy Espoosta.

Vielä yksi toivomus Hartwall arenalle / Jokereille. Monella NHL seuralla on ylä- ja alakatsomojen välissä mainosten tilalla taulut, joissa pyörii non-stop muiden ottelujen tilanteet. Tällainen kun areenalle saataisiin, olisin erittäin tyytyväinen. Siinä olisi yksi julmettu harppaus eteenpäin.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Viestin lähetti Ilmala
En tiedä onko kukaan viellä maininnut, mutta Stadin Säkki on Jokerikuuluttajana historiaa ja pöydän taakse istuu uusi mies, nimeä en enää muista! Totta kai omasta porukasta, eli Areenan työntekijä.
Jokatapuksessa kuulostaa hyvältä!

Lueskelin ja huomasin jotain...ei voi olla totta Stadin säkki ei jatka kuuluttajana! yes kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta! Kausi on pelastettu! :)
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kausi on pelastettu!

Mun kausi teidän tunnelmantäyteisessä hallissa on pelastettu jos seuraavat asiat ovat ennallaan:

Naurettavat animaatiot (esim. narri ajaa lentokoneella IFK-pelaajaa päin), joiden ilmaantuessa jumbotronille, teidän vaatimaton fanikatsomonne repeää yltiöpäiseen nauruun, joka huipentuu raivokkaisiin "jookeerit, jookeerit.."-huutoihin.
Urkuri, josta on saatu kavereitten kanssa monet naurut irti. Saadessani jokeri-matseihin ilmaislippuja, vaivaudun hjartwallille vain ja ainoastaan nähdäkseni tämän surkuhupaisan yksilön pianonsa ääressä. (Vetovoimaisempi yleisömagneetti kuin Sami Helenius).
Epätoivoiset yritykset saada halliin tunnelmaa tyylin "Nyt saa huutaa ja JOOKEERIT, klap klap klap jne.."-klipeillä.
Paikallisotteluissa IFK:ta vastaan meitä on vähintään 1/3 osa, mutta silti peittoamme desibeleissä teidän fanit mennen tullen.

Vilkaisemalla edellisiä, huomaamme, että rekvisiittaa ja epätoivoista yritystä luoda tunnelmaa on vaikka muille jakaa..mutta tulosta ei ole tullut.

Koska jokereiden pelit on mitä on (1-0, 2-1), jatkakaa edes showtanne samaan malliin. Hauskaa piisaa, eikä tylsistymisen vaaraa ole.

ps. Saadaksenne ensi kaudella shownne täydelliseksi, palkatkaa kääpiöitä puhaltamaan soolojen ajaksi urkurin partaa. Tunnelman lisäystä en takaa, mutta ainahan voitte yrittää ostaa IFK-faneja.
 

Tuoppi

Jäsen
Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti Alfred

Paikallisotteluissa IFK:ta vastaan meitä on vähintään 1/3 osa, mutta silti peittoamme desibeleissä teidän fanit mennen tullen.


Turha se on meidän tunnelmaa haukkua. Olen vieraillut vanhassa hallissa muutamia kertoja sen jälkeen kun jokerit on sieltä lähtenyt. Ja täytyy sanoa että te ette edes pysty unelmoimaan siitä tunnelmasta mikä siellä oli kun jokerit vielä siellä pelas.

Petoluolan kehuttu tunnelma on rankasti YLIHYPETETTYÄ ROSKAA.

Tosin olette aina hävinneet kun olen siellä paikallismatseissa vieraillut.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti Tuoppi
Petoluolan kehuttu tunnelma on rankasti YLIHYPETETTYÄ ROSKAA.

Nooh, en nyt ehkä käyttäisi aivan noin kulmikasta sanamuotoa.

Wanhan hallin tunnelma on vähän samanlainen klisee kuin iso ja ilkeä IFK. Molemmat elävät lähinnä joidenkin fanien muistoissa ja haaveissa.

Se heille suotakoon.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti Lapanen
Nooh, en nyt ehkä käyttäisi aivan noin kulmikasta sanamuotoa.

Wanhan hallin tunnelma on vähän samanlainen klisee kuin iso ja ilkeä IFK. Molemmat elävät lähinnä joidenkin fanien muistoissa ja haaveissa.

Se heille suotakoon.

Itse sanoisin, että kumpikin näistä on ollut aikamoisessa horroksessa sitten kauden 98-99. Ensimmäinen(tunnelma) vaatii toisen(ison ilkeän IFK:n) toteutumista. Se ei ole mennyttä, mutta sen esiin kaivaminen vaatii paljon panostusta. Sekä faneilta että seuran johdolta.

Ai niin, nyt puhuttiin Jokereiden tunnelmasta. Niin, kaiketi teillä on sama asia, ainoastaan isomman hallin kera. Seuraukset ovat sen mukaiset.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti Tuoppi
Turha se on meidän tunnelmaa haukkua. Olen vieraillut vanhassa hallissa muutamia kertoja sen jälkeen kun jokerit on sieltä lähtenyt. Ja täytyy sanoa että te ette edes pysty unelmoimaan siitä tunnelmasta mikä siellä oli kun jokerit vielä siellä pelas.

Juu, me HIFK-fanit todellakin unelmoimme siitä että meidänkin hallissa olisi hysteerisiä teinejä jotka kurkku suorana kiljuvat Teemun, Keken tai Oton nimeä. Se on katsos sitä ollutta ja mennytta tunnelmaa mistä te Jokeri-fanit olette niin kovin ylpeitä. Iik, Suloooo!
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Re: Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti Gellner
[Bteinejä jotka kurkku suorana kiljuvat Teemun, Keken tai Oton nimeä. Se on katsos sitä ollutta ja mennytta tunnelmaa mistä te Jokeri-fanit olette niin kovin ylpeitä. Iik, Suloooo! [/B]

Kyllä sen seuraukset aiheutti paljon kateuttakin mikä edelleen jatkuukin.Antaa teinien kirkua ainakin pelimiehille.Kyllä ne pelaajat olis teillekin kelvannu.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Jatkaen Manu 17 kommenttiin, en nyt tiedä sitten vastaavasti haluaisinko omaan hallliini raavaita miehiä huutamaan sloganeita tyyliin, Föönille/Alpolle/Mälkiälle/(valitse itse) kenkää, Caloun takaisin/ulos/takaisin/ulos, v-n Mykkä, jne. Näitähän tuossa on viime vuodet Nordiksella kuunneltu.

Sitten vielä, että vaikken ihan teini ollutkaan tuossa kultaisella 90-luvulla, niin joskus tuli huudettua, kun Otto, Teme, Pete, Keke, ym. porukka laittoi kiekkoja mm. HIFKn maaliin. Kirkumaan en pystynyt, kun tuo ääni on snadisti matala.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti tumba17
Jatkaen Manu 17 kommenttiin, en nyt tiedä sitten vastaavasti haluaisinko omaan hallliini raavaita miehiä huutamaan sloganeita tyyliin, Föönille/Alpolle/Mälkiälle/(valitse itse) kenkää, Caloun takaisin/ulos/takaisin/ulos, v-n Mykkä, jne. Näitähän tuossa on viime vuodet Nordiksella kuunneltu.

Sitten vielä, että vaikken ihan teini ollutkaan tuossa kultaisella 90-luvulla, niin joskus tuli huudettua, kun Otto, Teme, Pete, Keke, ym. porukka laittoi kiekkoja mm. HIFKn maaliin. Kirkumaan en pystynyt, kun tuo ääni on snadisti matala.

Niin, muistan kyllä itsekin aikanaan huutaneeni Nordiksella Alpolle kenkää. Se oli silloin syksyllä -93. Että annettakoon HIFK-faneille anteeksi tuo täysin ymmärrettävä käytösmalli.

Jälkimmäisestä kappaleesta olen samaa mieltä. Tällainen raavas mieskin kyllä intoutui huutamaan niille peliesityksille ja komeille maaleille. Ei voi kuin haikeana muistella sitä tunnelmaa, joka ei todellakaan ollut takinkääntäjäteinien aikaansaama.
 
Viestin lähetti Moderaattorit
Ehdotan palaamista ketjun aiheeseen ja Helsingin paikallisvääntöjen jatkamista muissa ketjuissa.
Nyt kyllä meni yli ymmärryksen tuo kommentti...? Ketjun aihe on ottelut/show. Eikös tässä olla juuri siitä puhuttu? Näyttää moderaattoreilla olevan tylsää kun täytyy kommentoida olemattomiin juttuihin... :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Moderaattorit
Ehdotan palaamista ketjun aiheeseen ja Helsingin paikallisvääntöjen jatkamista muissa ketjuissa.

Jep, Moderaattoreilla on aikaa ja viitseliäisyyttä tulla neuvomaan tähän ketjuun (joka oli kyllä omasta mielestäni pysynyt asiassa koko ajan) samaan aikaan kun Tampereen paikallisväännössä provotaan oikein kypällä. No hyvähän se on että meitä tarkkaillaan.
 

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Otteluohjelma!!

Toivottavasti saavat kyhättyä tulevalle kaudelle jonkinlaisen otteluohjelman. Ei tarvitse olla mikään 16-sivuinen 4-väri opus, mutta kokoonpanot, pelaajien numerot ja syntymäika + strategiset mitat. Ja mielellään sellainen jota päivitetään tarpeeksi usein. Onko kellään muistissa millä webbisivuilla viralliset ottelukokoonpanot (ne kuvalliset) sijaitsevat.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti manu 17
Kyllä sen seuraukset aiheutti paljon kateuttakin mikä edelleen jatkuukin.Antaa teinien kirkua ainakin pelimiehille.Kyllä ne pelaajat olis teillekin kelvannu.

No ainakin monilta Jokeri faneilta siis ihan omilta kavereilta olen kuullut toista, ilmiö oli ikävä, heidän kannaltaa, vaikka kirstuun kolahti rahaa. Itse asetan monet muut arvot edelle kuin fanien määrän. Laatua ennenkaikkea, mutta meillä tämä on todellakin ollut laskusuunnassa ja tunnelma samoin, vaikka rahaa onkin varmasti seuralle tullut, yritysvieraiden muodossa.

Niin ja meillä ei sitä video taulua osata käyttää kuin hiustenkasvu mainoksiin, joten eipä siitä sanaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Minusta voitaisiin kokeilla joskus ns. "riisuttua mallia". Poistetaan Hartwall-Areenan penkkien pehmusteet ja viilennetään halli 15-asteiseksi. Myydään vain haaleaa kahvia ja kylmiä nakkeja.
Liput 8 euroa ja vapaat paikat. Voisi jopa olla tunnelmaa.


No, minä en kyllä tiedä, mitä "elämyksiä" Hjallis hakee, Huiskutytör ovat ihan OK, mutta mainokset Jumbolla ja musiikin jumputus on välillä liikaa. ja soiko "Rockyn" musiikki enää maalin jälkeen ja pelin alkaessa ? Kokeillaan välillä "musiikkitonta peliä"


Pelipaidan väriä voidaan välillä muuttaa, mutta logo on onneksi vanha. Jokerien pelipaita on elänyt aika monta vaihetta 25 vuoden aikana. 70-luvun puolivälissä oli jopa punainen pelipaita.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Re: Re: Re: Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti Tatzka
No ainakin monilta Jokeri faneilta siis ihan omilta kavereilta olen kuullut toista, ilmiö oli ikävä, heidän kannaltaa, vaikka kirstuun kolahti rahaa. Itse asetan monet muut arvot edelle kuin fanien määrän. Laatua ennenkaikkea, mutta meillä tämä on todellakin ollut laskusuunnassa ja tunnelma samoin, vaikka rahaa onkin varmasti seuralle tullut, yritysvieraiden muodossa.

Niin ja meillä ei sitä video taulua osata käyttää kuin hiustenkasvu mainoksiin, joten eipä siitä sanaa.

Sama se minkä vuoksi kukin silloin halliin saapui,söpön Teemun tai itse pelin vuoksi.Osa näistä kirkuvista teinestä käy edelleen peleissä,yllätys yllätys,katsomassa jääkiekkoa.90-luvun alun jälkeen kiekkoilijoista alkoi tulla pop-tähtien tapaisia julkkiksia.Osa kiinnostui persoonan vuoksi ja osa taitojen takia mutta väitän että suurin osa jäi koukkuun itse peliin.Luepa "Jokerit liukkaalla jäällä"-kirja.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti manu 17
Osa näistä kirkuvista teinestä käy edelleen peleissä,yllätys yllätys,katsomassa jääkiekkoa.
Niin käykin, mutta liian pieni osa. Ikävä kyllä tai onneksi, valitkaa itse. Oli ne kyllä aikoja. Kunnon joukkohysteriaa! :)
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kausi on pelastettu!

Viestin lähetti manu 17
Osa näistä kirkuvista teinestä käy edelleen peleissä,yllätys yllätys,katsomassa jääkiekkoa.
Niin, mutta eivät muuten enää ole teinejä vaan lähentelevät kolmeakymppiä ;-)
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Jokerituotteen tila?

Niin, itse olen seurannut mielenkiinnollla jokeritiimin nuorennusleikkausta.

Omasta vinkkelistäni tämä on erittäin hyvä asia. Jokerit eivät ole näin toimien ryöstämässä entiseen malliin pienempien joukkueiden huippuja. On myös huomattava, että moinen nuorennusleikkaus on kasvatusteknisessä mielessä hyvä asia ajateltaessa esimerkiksi viime aikoina pahasti ryssineen maajoukkueemme tarpeita.

Tällä en tarkoita sitä, että Jokerit olisi muita parempi kasvatusseura pelaaja-ainekselle, vaan että kasvatuspohja saa lisää tarvittavaa leveyttä.


Jokerileirin osalta tilanne on sitä vastoin huomattavasti synkempi.
Joukkue on nuorempi ja kokemattomampi. Joukkueen yleisöä vetävät tähdet ovat harvalukuisia tai puuttuvat kokonaan. Itse en osaa esimerkiksi nimetä yhtään muita suurempaa pelimannea Jokerien ensi kauden rosterista.

Tilanne on kannaltanne huolestuttava. Kylmä totuus on se, että nimetön joukkue ei vedä porukkaa Areenalle. Koska em. paikan uutuuden viehätyskin on ohitse, on todella syytä miettiä millä kassavirta Jokerikonserniin saadaan pysymään ennallaan, saatika kasvamaan. Itse en osaa ainakaan sanoa.

Koska rahavirta pienenee, myös toimintaedellytykset pienennevät.

Kasvua on tässä tilanteessa haettava erilaisin vippaskonstein. Koska porukka ei kiinnosta Areenassa esitettävä jääkiekko, lienee syytä rakentaa jotain muuta houkuttimia. Lippujen hintoja ei voi enään nostaa, joten ainoa keino on saada lisää väkeä halliin. Mutta miten? Onko tässä lopunalun oravanpyörä alkamassa? Ma kusun vaan.

Täältä tähän
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
ervatsalo on mielestäni harvinaisen oikeassa kirjoituksessaan, sekä ns. kasvatuksellisessa osassa, kuin myös taloudellisen puolen kommentissaan. Uskon itsekin että yleisötulot tulevat varmasti notkahtamaan, mutta toisaalta odotettavissa on myös vanhojen kannattajien paluuta lehtereille. Mitään evidenssiä ns. hiljaisten kannattajien määrästä minulla ei ole, mutta mutu sanoo että kyllä siellä on porukkaa jota uusi ilme kiinnostaa ja katsojia palaa halliin. Oleellista kuitenkin on, kuinka nopeasti nämä palaavat ja mikä on suhde ehkä menetettäviin katsojiin.

Yksi asia mielestäni tässä keskustelunavauksessa unohdettiin, on se tosiasia, että ainakin järkevän taloudenhoidon nimissä voisi uskoa tämän uuden konseptin aiheuttavan myös säästöjä, nimittäin jotenkin luulen että tuon rosterin palkkakulut ovat alhaisemmat kuin aikaisempien. Tällöin tietenkään mahdollinen kassavirran tilapäisen pienenemisen vaikutus ei välttämättä ole niin vakava kun mitä ervatsalo profetiassaan antaa ymmärtää.

Asiallisia pointteja kaikin puolin ja varmasti näitä ollaan mietitty Jokereissa ja varmasti nousevat vielä puheenaiheeksi julkisuudessa myöhemminkin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Jep, myös minä allekirjoitan tuon ervatsalon profetian suurelta osin. Talouspuolen osalta heittäisin vastakysymyksen, että kenellä niitä todellisia yleisömagneetteja ylipäätään on rosterissa? Kuka on HIFK:n yleisömagneetti? Pärssinen, Harkins? En usko. Kuka on Kerhon yleisömagneetti? Vujtek? Ehkä. Liigassa ei ylipäätään ole montaakaan varsinaista "tähteä". Kenties ei enää yhtään sellaista, joka jaksaa vetää yleisöä illasta toiseen.

Jokereilla on Helenius, jonka varaan varmaan lasketaan jotain pohdittaessa yleisön mielenkiintoa saapua hallille. Tietysti Jokereilla on se ongelma/etu, että halli on h*lvetin suuri, tuplasti isompi kuin useimmilla muilla. Sen täyttäminen ei todellakaan ole helppoa, kun mitään varsinaista buumia ei ole olemassa.

Uskoisin, että tulopuolella joudutaan jälleen laskemaan melko paljon yhteistyökumppanien varaan. Ja, kuten Gags sanoi, rosteri ei näytä kovin kalliilta. Ainakaan tässä vaiheessa kautta :) .
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ervatsalo on vain unohtanut, että ei pelkästään ne nimet vedä yleisöä vaan suurempi vaikutus nimeen omaan marginaali yleisöön on menestyksellä.
Väitän myös edelleen, vastakkaisista mielipiteisä huolimatta, että tällä hetkellä suurin negatiivinen vaikutus yleisömääriin on talouden laskusuhdanne eikä mikään "tuotteen"-tila.

Eihän toki Jokerit ole muita parempi kasvattaja seura, vaan se on onnekkaasti rohmunnut esim. kivilinna-palkintoja ja hyvät tyypit ovat sattumalta valinneet Jokerit seurakseen....
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös