Otteluseuranta ti-ke yö 5.5 - 6.5.2009

  • 7 151
  • 77

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Teme läpi ja kiekko reppuun vuorenvarmasti! Hyvän syötön Carter kyllä pisti.
 

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Voi tuota Homeria, näyttää joka pelissä enemmän ja enemmän hidastetulta filmiltä. Ihan oikeasti, eikö siihen löytyisi vähän enemmän liikkuva mies tilalle.

Samaa voisi sanoa Chelioksesta. Miehen hitaus on kyllä silmiinpistävää ja tämä näkyi hyvin tuossa Selänteen 1-0 maalissa.

Noh Chelioksen hitaus nyt ei tule kenellekkään yllätyksenä mutta silti mies vain tuolla pelaa ja heiluu.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kyllä taas menee touhu ihan Ankkojen komennossa. Ainoasta kunnon paikasta Paveli pisti ohi, siitä olisi perkele pitänyt tehdä. Muuten Ankat sitten puolustikin kunnon paikat täysin pimentoon. Yv on edelleen ihan paskaa ilman Rafalskia. Uskomatonta, miten isoksi palaksi miehen puuttuminen on muodostumassa. Ens peliin äijä on puettava vaikka olisi pää irti. Chelioksen käyttämisen hyödyllisyys nähtiin juuri.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Joo heikolta näyttää. Uskomatonta miten Millerit ja co. pystyvät pelaamaan Wingsiä vastaan noin hyvin. Tää sarja on kääntymässä Ankoille.
 
Kyllä taas menee touhu ihan Ankkojen komennossa. Ainoasta kunnon paikasta Paveli pisti ohi, siitä olisi perkele pitänyt tehdä. Muuten Ankat sitten puolustikin kunnon paikat täysin pimentoon. Yv on edelleen ihan paskaa ilman Rafalskia. Uskomatonta, miten isoksi palaksi miehen puuttuminen on muodostumassa. Ens peliin äijä on puettava vaikka olisi pää irti. Chelioksen käyttämisen hyödyllisyys nähtiin juuri.

Noh äläs nyt Henkka, kyllähän mustekalakaupungilta pitäisi olla joku muu tuohon heittää vai johtuuko huono ylivoima siitä ettei kukaan laiskuuttaan tajunnut että sitä tarttee harjotella eri koostumuksilla ?

Mutta juu (älä ota niin vakavasti) todennäköisesti toivot tämän sarjan päätyttyä että Chelios olisi jäänyt Blackhawksiin...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Heh, ensin tuomarivirhe ja sitten tuuripompulla maali. Näinhän se toki aina menee.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Nyt vaan samallalailla loppuun asti, peliä kuitenkin vielä puolet jäljellä joten mitään ei ole vielä voitettu. Hyvältä kyllä näyttää.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Laitoin kello soimaan vasta nyt seitsemältä kun tiesin että Detroit fanina on aivan turha katsoa peliä alusta saakka, kun kuitenki Anaheim vie ja Detroit vikisee. Nähtävästi aavistin oikein. Tai en tiedä kumpi on hallinnut, mutta sillä ei ole mulle mitään merkitystä, koska minulle merkitsee vaan tulos ja ANA johtaa 2-0, joten ellei tämän erän aikana tule kavennusta niin menen kyllä takaisin nukkumaan. Ei tollaista surkeeta peliä voi katsoa mitä Detroit esittää.

Mikä hitto Anaheimista tekee niin vaikean vastustajan Detroitille. Joku vois sanoa mulle sen. Siis joku muu kun ANA tai DET fani. Kyllähän mä aavistin, että Anaheim tulee olemaan vaikea Detroitille mutta en mä syytä ole keksinyt.

Onneks tämä kausi on kohta ohi niin ei tarvitse menettää hermojansa tollaisen joukkueen takia. Detroit on suhteessa yhtä surkea NHL:ssä kun TPS SM-liigassa.


Edit: Kirjoitin tätä niin en seurannut peliä, mutta siellähän se on 1-2. Pitäisköhän mun haukkua Detroittia enemmän? :D
 
Mikä hitto Anaheimista tekee niin vaikean vastustajan Detroitille. Joku vois sanoa mulle sen. Siis joku muu kun ANA tai DET fani.

Mä voin kyllä kertoa mun mielipiteen asiasta mutta sekin valitettavasti taitaa vaan olla vääristynyt ja puolueellinen, vaikka Detoiletia veikkaan edelleen jatkoon tästä en heistä ymmärrettävästi pidä. Se mikä kuitenkin tekee Ducksista vaikean joukkeen pelata vastaan on mielestäni tuo nöyrä ja kuviakumartamaton asenne, pelataan kovaa ja sydämellä koko 60 minuuttia, yli jos tarvitsee. Detroid tuntuisi tänä vuonna olevan enemmän momentum joukkue, tekee maalinsa paikoista kun momentumin saa mutta ducksia vastaan on momentumin saaminen vaikeata kun vilkaiset vasemmalle niin oikealta joku taklaa.

Detroidin laiskuutta ja kykenemättömyyttä pelata täyttä 60 minuuttia täysillä
on myös yksi syy miksi Ducks jatkuvasti duunia painavana joukkueena on vaikea vastus. mutta ei se ole pelkkä Detroid jolle Ducksit on vaikeita.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuo ducksin taklauspeli on kyllä tilastojen perusteella paskapuhetta, en ole noita ynnäilly mutta game 2:n aikana muistaakseni studiojengi niitä vertaili ja etu oli (ainakin lukumäärällisesti) wingsille.
 

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Oisko kylkiluita menny Wisniewskillä siinä kuin veto osui oikean käden alle? Holmström ei tietysti saanut jäähyä siitä seuranneesta tilanteesta kun kyynerpää osui Wizin naamaan.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Okei. Ihan hyvä selitys. Täytyy tunnustaa että olen katsonut yhden pelin kokonaan tällä kaudella ( sekin oli edellinen peli, jonka ANA voitti jatkoajalla), mutta siis kyllä sen siitä yhdestäkin pelistä huomasi mitä juuri kirjoitit, ettei Detroitia oikein taida kiinnostaa pelata koko ottelua. Siihen pitää tulla muutos.

No ei vielä kannata luovuttaa. 1 erä pelaamatta ja "vaan" maalin päässä ollaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tuo ducksin taklauspeli on kyllä tilastojen perusteella paskapuhetta, en ole noita ynnäilly mutta game 2:n aikana muistaakseni studiojengi niitä vertaili ja etu oli (ainakin lukumäärällisesti) wingsille.

Game 1:
Det 36
Ana 24

Game 2:
Det 63
Ana 43

Game 3 (tähän asti)
Det 21
Ana 20

Mielestäni Ducksin vahvuus on nimenomaan tuo täydellisyyttä hipova kurinalainen puolustuspeli ja lähes ajantuksenluvunomainen Wingsin syöttöpelin katkominen. Virheitä ei tule sitten millään ja aina tuntuvat tietävän minne Wingsin kaveri on menossa/syöttämässä. Ei ne millään taklaamalla siellä jyrää, mutta myytti tuntuu elävän vahvasti.
 
Tuo ducksin taklauspeli on kyllä tilastojen perusteella paskapuhetta, en ole noita ynnäilly mutta game 2:n aikana muistaakseni studiojengi niitä vertaili ja etu oli (ainakin lukumäärällisesti) wingsille.

Game 1
DET 36
ANA 24

Game 2
DET 63
ANA 43

Joten tilastojen mukaan Detroid on molemmissa taklannut enemmän, reippaasti. Kuitenkin Ducksit tuntuvat taklaavan kovempaa, paremmissa paikoissa ja heidän taklaukset sattuvat vanhaa detoilettia enemmän.
Fyysinen paine on muutakin kuin pelkästään taklauksia mitä NHLän (jokseenkin ailahtelevat) hit tilastojen luojat merkkailevat. Kuitenkin puhuin itsekkin taklauksista ekassa viestissä enkä varsinaisesti edes tilastojen tutkailun jälkeen muuta mielipidettäni.

EDIT: henkka perkule kerkesi ensin :=)

EDIT2: Niin pakkohan se oli asiaa vielä hetken miettiä ja kuten sanoin vaikka kuinka yritän asiaa tutkailla järkevästi niin tuo Detroidin halveksuminen vaikuttanee tähän mielipiteeseen, kuinka paljon, sitä en tiedä.
 

Wing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mielestäni suurin syy miksi Anaheim on paha vastus Detroitille on se, että Ducks osaa karvata tarvittaessa kovaa mutta silti pitää lähes aina viisikon yhtenäisenä keskialueella. Ducksin viisikon tiiveyden takia Detroit ei pääse riittävästi laadukkaisiin suoriin hyökkäyksiin, mitkä ovat kumminkin Wingsin pelin yksi tärkeimmistä elementeistä. Toki myös Ducksin työmoraali ja uhrautuvaisuus kaikkialla kenttää on kovaa luokkaa, mutta silti joukkueen vahvuus perustuu ennen kaikkea Wingsin kannalta myrkylliseen taktiikkaan. Sen sijaan Ducksin paljon (yli)mainostettua kovuutta en pidä minään isona tekijänä sarjan ratkaisun kannalta. Ja tottakai sekin on sanottava, että Ducksissa pelaa paljon aivan helvetin kovia pelimiehiä.

Jännä kolmas erä tulossa. Wings sai paremmin otetta toisen erän lopulla. Toivottavasti tarvittavat ketjumuutokset älyttäisiin nyt tehdä, jotta joukkue pääsisi käyttämään kaiken mahdollisen potentiaalinsa.
 

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Detroit Yv:lle. Toivottavasti tämä YV toimii paremmin kuin tuo 2 erän viimeinen jäähy missä Anaheim meinasi tehdä AV maalin.

Nyt olisi paikka pistää peli tasoihin.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Kyllä Detroitille nyt tarjotaan mahdollisuutta tasoittaa peli, mutta kun ei toimi ylivoima niin ei toimi. Nyt se tasoitus. Mä olen melko varma siitä, että tämä ylivoima on nyt ratkaiseva jopa ottelusarjan kannalta. Jos tämä ylivoima nyt epäonnistuu. Ottelun voitto on luultavasti Anaheimin ja sitä kautta uskon että myös sarja


Edit: Just joo. Mä luovutan. Ei tuota kannata katsoa. Eihän Detroitista ole mihinkään. Onneks tätä peliä on n. 2 minuuttia jäljellä ja kautta 2 ottelua
 
Viimeksi muokattu:

Dominator39

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings kaudesta 1992-1993
Jälleen YV Detroitille. Chelios on hommannut molemmat YV:t Detroitille. Ensimmäinen YV oli luokatonta katsotaan jälkimmäinen. Nyt olisi aika kokeilla tuossa 1 YV:ssä tuota Pavel & Zeta akselia.
 
Täytyy kyllä antaa paljon krediittiä Anaheimin Fretille.
Aivan mielettömän rauhallista peliä maalilla ollut viimeiset 20 minuuttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös