Otteluseuranta su 12.4.2009 JYP-Kärpät (3. finaali)

  • 45 998
  • 329

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sulla varmaan on siihenkin selitys minkä takia peli oli vihelletty poikki, jos kerran niin väität? Kiekko oli koko ajan pelattavissa, eikä tilanteessa näköjään kukaan rikkonutkaan koska jäähyä ei tullut kummallekaan. Ei myöskään kukaan loukkaantunut eikä ollut paitsiota tai pitkää kiekkoa. Minkä takia peli olisi laitettu poikki?

Mitä sä mulle keuhkoot jos mä sanon kuulleeni vihellyksen?
En kai mä missään vaiheessa väittäny, et peli ois laitettu oikeista syistä pokki, vai hä?
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
en nyt ole ihan satavarma, mutta olin kuulevinani pillinvihellyksen jo ENNEN kuin kiekko oli maalissa, eli siinä mielessä Boman ei voi enää muuta kuin levittää käsiään. Jäähyn siitä olisi voinut tietenkin antaa.

Näin tapahtui itse tuota kelailin ja minun mielestäni vihelti juuri samaan aikaan kun laukaus lähti. Eli ei ilmeisesti hylännyt maalia tuon ajon takia vaan vihelteli aivan omia aikojaan. Luuli ilmeisesti että kiekko oli Tuokkolan ja pelaajien alla.

Edit. Jäätävää perseilyä silti.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toi anderssoni pelaa salibandyä, ihme kiemurat kulmassa ja sokkosyöttö maalille.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Täytyy kyllä jatkaa siitä mistä muut ovat alottaneet, että kyseessä on varmasti tylsimmät finaalit ikinä. Peli on melkein tylsempää, kuin perus runkosarjamättö.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos tosiaankin peli oli vihelletty poikki ennen kuin kiekko oli maalissa niin eihän maalia mitenkään hyväksyä.
Syy pelin poikki viheltämiseen täytyy siten olla, että pelaaja oli maalivahdin alueella. Tätä tukee ainakin se, että peliä muistaakseni tuon jälkeen jatkettiin keskialueelta.

Melkoista hätäilyä Bomanilta oli syy sitten ihan mikä tahansa.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Täytyy kyllä jatkaa siitä mistä muut ovat alottaneet, että kyseessä on varmasti tylsimmät finaalit ikinä. Peli on melkein tylsempää, kuin perus runkosarjamättö.

Totta. RD:n pelitapa puree. Mutta jos sillä mestaruuden vievät niin kunnia sinne suuntaan.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin tapahtui itse tuota kelailin ja minun mielestäni vihelti juuri samaan aikaan kun laukaus lähti. Eli ei ilmeisesti hylännyt maalia tuon ajon takia vaan vihelteli aivan omia aikojaan. Luuli ilmeisesti että kiekko oli Tuokkolan ja pelaajien alla.

Edit. Jäätävää perseilyä silti.

Eiköhän se sen takia siihen pilliin viheltäny, kun "näki" että Kärppäpelaaja ajo maalivahdin päälle.
 

Anzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,
Jupa: loistavat tuomarit ja olet täysin oikeassa. Ainoastaan minä ja Sakke Pietilä nähtiin tuossa hylkäyksessä jotain kyseenalaista=)
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyp & Tuomarit vs. Kärpät 1-0.

Kyllä, aina on käsittääkseni parempi johtaa kuin olla tappiolla.

Ihan kivasti on tuomarit antaneet Jypille apua näissä pleijareissa. Noh pääasia että Valtra keulii.

Ja se Valtrahan keulii, anna nyt keulia kun on aihetta siihen. Eipä näytä olevan poroista mihinkään, tosin peli ja sarjahan on vielä kesken joten mitä vain voi tapahtua. Mutta yrittäkää nyt edes.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
No HAH! Maali olisi pitänyt ihan selkeästi hyväksyä, jotenkin surullista että tätä tuomarointia joutuu katsomaan vuodesta toiseen.

Kiva kuiteskin nähdä kerrankin, että näitä epäselviä hylätään Kärppien tekemänä.

Olen erimieltä ottelujen viihdetasosta. Hyvää hokia ja mikä parasta tuomarit eivät sekaannu puuttumalla pikkurikkeisiin niinkuin runkkarissa. Tämä teki tuomaritoiminnasta linjattomia koska joskus pikku roikkumiset sallittiin ja joskus ei.

Mitä tulee puusilmäisiin faneihin niin pakko palata vielä kertaalleen "käden" tekemään maaliin muutamia vuosia sitten. Kyllä sen tilanteen jälkeen moni Oululainen väitti maalia "oikein" tehdyksi koska Tuomarit sen hyväksyivät.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tämä on aikamoista räpellystä. Elitserienin finaalit oli ihan hienoa katseltavaa, mutta nämä meidän liigan finaalit. Ei hyvä. Kyllä saa etsiä tylsempää sarjaa mies muistiin.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Milloin tulee ensimmäiset poraukset kun Malmivaara ei saanut jäähyä maalin siirrosta?
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
No voi elämä ja nyyh. Perustakaa nyt joku Tylsimmät finaalit ikinä-ketju jonne voitte käydä nyyhkimässä suruanne.

Eikö oo rankaa myöntää että peli on ihan hirveetä katsottavaa??? Siis oikeesti ihan järkyttävää lätkää... RD tappaa jääkiekon :)
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiva kuiteskin nähdä kerrankin, että näitä epäselviä hylätään Kärppien tekemänä.

No joo jos asian noi haluaa ajatella. =) Mutta itseäni hajottaa joskus tää liigan tuomarityöskentely ihan urakalla, välillä jopa silloinkin kun oma suosikki hyötyy.

Jotenkin kyllä Kärpät vaikuttaa aivan ponnettomalta porukalta, ei siltä näätälaumalta lainkaan mikä ollaan totuttu finaaleissa aina näkemään.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tämä on aikamoista räpellystä. Elitserienin finaalit oli ihan hienoa katseltavaa, mutta nämä meidän liigan finaalit. Ei hyvä. Kyllä saa etsiä tylsempää sarjaa mies muistiin.


Joo, mieti jos siellä pelais joku ifki, jokerit tai tepsi.
 

Anzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,
Tuo Malmivaaran maalinsiirtohan oli puhdas vahinko, noita aina välillä sattuu..JyPille. Ei niistä saa jäähyä antaa.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö oo rankaa myöntää että peli on ihan hirveetä katsottavaa???

Tajuutko, että siellä pelaa myös suosikkisi Kärpät? Mitäs ovat noin saamattomia etteivät saa JYPin pakkaa auki ja pelit jäävät vähämaalisiksi nysväyksiksi. Tehkää vittu yksi maali edes, kiitos. Miksi JYP lähtisi tuosta hurlumhei kiekkoa pelaamaan kun tuo neppailu riittää poroja vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
HEI Anzzi, missä kohtaa väitin ettei ollut jäähyn arvoinen? Varmasti saattoikin olla. Mutta nyt puhuttiin maalin hylkäämisestä, jolloin prosessi meni näin:

1) JYPin pelaaja työntää Kärppäpelaajan Tuokkolan päälle

2) Tästä johtuen Kärppäpelaaja on Tuokkolan päällä

3) Ja tässä kohtaa tuomari ei näe tässä virhettä JYPin pelaajalle

4) Ja edelleen tulee maali

Tuomio: vastustajan pelaaja oli maalivahdin alueella "rikkomatta" = ei maalia.

Vieläkö pitää tarkentaa?

Jupa
Pitää. Tiedätkö mitä sääntökirja sanoo maalivahdin alueelle menemisestä siinä tapauksessa kun kiekko on jo siellä (kuten nyt oli)?
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö oo rankaa myöntää että peli on ihan hirveetä katsottavaa??? Siis oikeesti ihan järkyttävää lätkää... RD tappaa jääkiekon :)

Ja Alatalo kanssa, eiks siellä pelaa kaks jengiä?

Itse olen webbiradion varassa joten tiedä pelin viihdearvosta mitään, mutta tämä ketju kyllä ns. delivers. Salaliittoteorioita ja käsittämättömiä avautumisia.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Voisko sun mielipiteesi johtua siitä, että Kärpät ei oikein näytä pysyvän vauhdissa mukana?

Jos katsot tuota peliä niin näet että toinen yrittää pelata kiekollista, hyökkäävää lätkää, toinen roiskii omasta päästä kaiken pois ja pelaa pikkukoukuilla ja estämisillä pelistä vauhdin pois. NHL:ssä Jyp istuisi jäähyllä koko ajan. Kotisuomessa boksissa istuu Kärpät... En sano etteikö Jyp olisi ollut tässä sarjassa parempi ja Kärpät heikko. Jääkiekon kannalta tällainen peli on vaan aika tuskallista katsottavaa.

Ei RD niitä seuraavia Selänteitä meille ainakaan kasvata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös