Oletko tosissasi? Ihan mielenkiinnosta kysyn minkö ikäinen olet?
Näköjään rehellisistä karsinnoista on aivan liian pitkä aika kun jotkut kirjoittajat luulevat että SM-liiga = NHL.
Kuinkas vanha itse olet, kun sait viestistäni sellaisen käsityksen, että luulen SM-liigan olevan sama asia kuin NHL?
Minusta vain jääkiekossa kuuluisi pelata vain voitosta ja jatkoon pääsystä. Sekä pelaajat että yleisö haluavat pelata voitosta ja mestaruudesta. Putoamista vastaan pelaavilla joukkueilla tilanne on kaikkea muuta kuin voitosta ja menestyksestä pelaamista.
Miksi seurojen pitää siirtyä sarjasta toiseen? Mitä pahaa on pohjois-Amerikkalaisessa tavassa, jossa sarjojen välistä liikehdintää ei ole? Eikö voi olla useampaa eri tasoista sarjaa, joissa pelataan sarjan mestaruudesta ilman nousuja ja putoamisia?
Ymmärrän kyllä, että mestisseurojen fanit haluavat nähdä joukkueensa liigassa, mutta tarvitaanko siihen välttämättä karsinnat? Eikö liigan joukkuemäärää voida kasvattaa ja ottaa vaikka kaikki halukkaat ja edellytykset omaavat seurat mukaan? Minun puolestani voidaan tehdä vaikka kaksi 12 joukkueen konferenssia,
jos kaikilla joukkueilla on taloudelliset edellytykset saada liigatason joukkue kasaan.