SK:ssa Kotkaniemi ennakoi, että illalla kaukalossa nähdään tänään sisuuntunut ja hyvällä tavalla nöyrä Ässät, joka pelaa maalia kohti ja suojelee omaa maalia.
Kärpät-pelin alkupuolella peli näytti jo vähän paremmalta, mutta viimeistään Kärppien kolmannen erän näytös sai epäilemään Kärppien lepsuilulla olleen enemmän tekemistä asian kanssa kuin Ässien hyvyydellä. Olen vähän huonosti saanut seurattua Kotkaniemen aikaisia pelejä, mutta nyt tuntuu yksilötaito olevan viisikkopelin sijaan se, mihin hyökkäyspelaaminen nojaa. Etenkin Laganiere vaikuttaa pursuavan peli-iloa ja nauttivan pelin vapaudesta ja rohkeasta hyökkäyspelaamisesta. Viisikkopeli taas tuntuu olevan vielä hakusessa.
Etenkin hyökkäyksiinlähdöissä viisikko on hajallaan ja etäisyydet suuria. Tämä sulkee nopeat lyhyet helpot syötöt pois. Liekö sitten tarkoituksena ylittää keskialue nopeasti pitkällä syötöllä, jonka jälkeen yksilötaidolla kiekko viedään alueelle ja pidetään siellä kunnes loppu viisikko pääsee mukaan hyökkäykseen. Ei oikein ole minun makuuni. Itse pitäisin enemmän tiivistä viisikosta ja lyhyistä helpoista syötöistä. Tuolla tyylillä myös raskasjalkaisemmat kaverit kuten Kärki ehtisivät paremmin mukaan. Koko viisikko olisi myös valmiina puolustamaan, jos vastustaja pääsee katkoon.
Puolustusalueen puolustuspeli on ollut jäykkää aluepuolustusta, jossa joudutaan helposti alueellisesti alivoimaiseksi. Pelaajat pysyvät yksin omalla tyhjällä alueellaan vaikka oma mies tarvitsisi alivoimaisena apua viereisellä alueella. Käppien ensimmäistä maalia edelsi tilanne, jossa Peltola oli laidan vieressä kamppailemassa kiekosta. Peltolan kamppailessa kiinni laidassa yhden pelaajan kanssa, tuli kiekkoa hakemaan kaksi Kärppien pelaajaa eikä yhtään Ässien pelaajaa tullut tukemaan Peltolaa. 3 vs 1 tilanteessa on selvää, että vastustaja sen kiekon vie.
Ilvestä vastaan toivon näkeväni puolustusalueen puolustuspelaamisen kehittyvän aktiivisemmaksi. Hyökkäysalueen hyökkäyspelaamisessa toivon näkeväni paljon pelaamalla luotuja maalipaikkoja. Välillä hyökkäyspelaaminen on tuntunut tähtäävän enemmän kiekon hallintaan kuin maalipaikkojen luomiseen.