Otteet kaukalossa 2016–2017

  • 304 338
  • 2 658

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites TosiGuru, oliko viimeisen minuutin jäähy "liikaa miehiä jäällä" ehkä kauneinta mitä jääkiekko voi tarjota Suomessa? Tule nyt kertomaan kun mun mielikuvani saatanan typerästä jäähystä on joka tapauksessa väärä. Vai kihelmöikö huumaava puollustaminen vielä niin paljon ettei meinaa sormet pysyä näppiksellä?

Ilmeisesti viittaat minuun??

Tuo jäähy oli hölmö, turha ja menee täysin Ahon piikkiin.

Onko niin, että minä en saa nauttia jääkiekosta omalla tavallani vaan minun pitäisi olla sinun kanssasi samaa mieltä jääkiekosta? Sinä saat kaivata tappeluita kaukaloon, anna minun nauttia jääkiekosta pelinä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ilmeisesti viittaat minuun??

Tuo jäähy oli hölmö, turha ja menee täysin Ahon piikkiin.

Onko niin, että minä en saa nauttia jääkiekosta omalla tavallani vaan minun pitäisi olla sinun kanssasi samaa mieltä jääkiekosta? Sinä saat kaivata tappeluita kaukaloon, anna minun nauttia jääkiekosta pelinä.
Mistä sä tiesitkin että tarkoitin sinua. Viimiseen kappaleeseen vastaan vain: Kiitos, samoin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Pelkkää paskaa tänäänkin koko peli. Vituttaa kun tuomarilinja on mennyt ihan pelleilyksi. Repiminen ja roikkuminen on sallittu ja jäähyt tulevat sitten täysin arpageneraattorilla. Huitominenkin on sallittua, mutta joka ottelussa pitää silti puhaltaa satunnaisesti pari huitomisjäähyä.

Joku vitun Jussi Makkonenkin, hyi saatana. Aina kun menee laidan liki kädet käy kuin viikatemiehellä vaikka raameja olisi oikeastikin kovaan peliin.

Maalinteko nyt on mitä on. Kun ei mene niin ei mene. Tänään tehtiin yksi mutta sekään ei riittänyt voittoon.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei täällä ketään pelkkiä tappeluita kaipaa, vaan tunnetta. Tälläkin palstalla jotkut KHL-jonnet liputtaa että kannattaa vaan lyödä kiekko päätyyn ja ryhmittyä sumppuun odottamaan vastustajan hyökkäystä. Ei ihme että yleisö ei viihdy ja hallissa on hiljaista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei täällä ketään pelkkiä tappeluita kaipaa, vaan tunnetta. Tälläkin palstalla jotkut KHL-jonnet liputtaa että kannattaa vaan lyödä kiekko päätyyn ja ryhmittyä sumppuun odottamaan vastustajan hyökkäystä. Ei ihme että yleisö ei viihdy ja hallissa on hiljaista.

Mutta kun tässä tilanteessa tuo on Ässien menestyksen kannalta paras vaihtoehto.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Jotain faktatietoa tästä?
Faktani ovat väärässä. Mutta kyllä sen hallissa aistii. Mikään ei ole enää niinkuin ennen. Joku siellä jaksaa vielä toivoa porilaista jääkiekkoa, mutta kohta sekin vaikenee. Aho on saanut revittyä joukkueen pelaamaan niin yläkanttiin kuin ikinä mahdollista, sitä en kiistä. Mutta ei siellä mitään näkemisen arvoista enää tapahdu.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mutta vielä vähemmän katsomossa olisi väkeä, jos Ässät tappelisi viimeisestä sijasta Lukon ja Saipan kanssa, vaikka peleissä olisikin tunnetta enemmän.
Niin olisi. Juurihan myönsin yleisömäärä-ketjussa että voittojen määrä on suoraan verrannollinen voittojen määrään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pyydä jotain ystävääsi lainaamaan tekstiäni niin se näkyy siellä norsunluutornissakin.

Mitä sinä nyt höpötät? Minulla ei ole ollut, ei tule olemaan yhtään kirjoittajaa ignoressa. Minä en vaan seuraa kaikkia ketjuja, joten en tästä syystä lukenut sinun viestiäsi yleisömäärä-ketjusta.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta vielä vähemmän katsomossa olisi väkeä, jos Ässät tappelisi viimeisestä sijasta Lukon ja Saipan kanssa, vaikka peleissä olisikin tunnetta enemmän.

Pitkässä juoksussa yleisömäärät tulevat laskemaan, mikäli elämysbisneksessä ei kuluttaja koe elämyksiä. Silloin on ihan sama pelataanko runkosarjan kutossijasta vai jumbosijasta. Ketään ei kuitenkaan kiinnosta.

Edit @TosiFani jotain tosiaan tarttis tehdä ja tuo nollatoleranssi voisi olla yksi erinomainen askel eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitkässä juoksussa yleisömäärät tulevat laskemaan, mikäli elämysbisneksessä ei kuluttaja koe elämyksiä. Silloin on ihan sama pelataanko runkosarjan kutossijasta vai jumbosijasta. Ketään ei kuitenkaan kiinnosta.

Samaa mieltä ja siitä syystä Liigan pitäisi ensimmäiseksi ottaa nollatoleranssi käyttöön estämispelissä. Tämä toisi taas aluksi paljon jäähyjä, mutta jonkin ajan kuluttua pelaajat tottuisivat linjaan ja taitopelaajat pääsisivät esiin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mitä sinä nyt höpötät? Minulla ei ole ollut, ei tule olemaan yhtään kirjoittajaa ignoressa. Minä en vaan seuraa kaikkia ketjuja, joten en tästä syystä lukenut sinun viestiäsi yleisömäärä-ketjusta.
Ok, pahoitteluni. Oletin kaikkien lukevan Ässä-osion viestit.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kirjoitetaan nyt vielä tännekkin kun tuntuu olevan hieman epäselvät nuo odotukseni jääkiekko-ottelulta.

Kun menen otteluun niin katson jo päivällä vastustajan kentälliset ja tuomareiden nimet, toivoen että sieltä löytyy persoonia joille voi huudella rivouksia pitkin ottelua.Vielä parempi on jos sieltä sattuu löytymään joku hrlposti lämpenevä tai viime kohtaamisessa perseillyt pelaaja. Pelissä en odota koko aikaa tappeluita, joskaan en panisi pahakseni vaikka niitä olisi useampikin. Toivon näkeväni tutun fyysisen porilaisen joukkueen askissa, en nykyistä hiirilaumaa. Pikku tökkiminen, vihellyksen jälkeinen ärsyttäminen ja torikokoukset on osa sitä fyysisyyttä mitä ottelulta odotan. Toinen on painavat taklaukset jossa vastustaja yritetään ajaa läpi päätyseinästä. Maalit on tottakai mahtava juttu, eikä voittaminen koskaan pahitteeksi ole. Mutta voitto ei ole mulle se pääasia pelissä, vaan tunnelma ja pikku rähinöinti kaukalossa, ne jää parhaiten mieleen ja niitä on mukavampi kerrata työpaikan kahvihutauolla.

Siinä se mitä ottelulta odotan. Vastineeksi annan ääneni jos saan mitä tilasin.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Itse olen suorastaan hämilläni millaista pakkopullaa Ässien otteluiden seuraamisesta on tullut. En kykene katsomaan kuin parin minuutin pätkiä kerralla sieltä täältä. Huippuvalmentaja ja kelpo sarjasijoitus, mutta ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Tuntuu kuin jokin kipinä olisi sammunut :(
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen suorastaan hämilläni millaista pakkopullaa Ässien otteluiden seuraamisesta on tullut. En kykene katsomaan kuin parin minuutin pätkiä kerralla sieltä täältä. Huippuvalmentaja ja kelpo sarjasijoitus, mutta ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Tuntuu kuin jokin kipinä olisi sammunut :(

Vähän samoja fiiliksiä. Katson kyllä pelejä, mutta niitä jää väliin enemmän kuin koskaan ennen. Pari vuotta sitten en olisi koskaan uskonut että jätän menemättä hallille toisinaan koska ei huvita.

Ässät pelaa tuloksellisesti hyvää kautta. Silti tuntuu että jotain puuttuu. Yleisesti jotain puuttuu koko liigasta. Joskus katsoin muiden joukkueiden pelejä jos pata oli huilivuorossa. Tällä kaudella olen vilkuillut vain jatkoaikoja..

Taidan olla entinen kiekkoniilo joka ei enää syty hyvästä taktisesta pelaamisesta. Haluan nähdä taklauksia ja tunnetta kaukalossa.

On tällä kaudella hyviäkin pelejä ollut viihdearvoltaan. Omaan makuun vain liian vähän... noh ehkä se tästä.

Tänään oli tylsä peli eikä siitä mihinkään pääse prkl.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Itse olen suorastaan hämilläni millaista pakkopullaa Ässien otteluiden seuraamisesta on tullut. En kykene katsomaan kuin parin minuutin pätkiä kerralla sieltä täältä. Huippuvalmentaja ja kelpo sarjasijoitus, mutta ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Tuntuu kuin jokin kipinä olisi sammunut :(

Kyllä tuo 2013 teki tietyllä tapaa tehtävänsä, ainakin jos on seurannut tässä edes muutamankin vuosikymmenen. Joku valtaisa tyydytys siitä mestaruudesta vaan tuli, kun oli parit kymmenen vuodet pätkät siinä välissä vähän heikompaa, joskin mestaruutta kohden kyllä juna oli jo raiteillaan pidemmän aikaa. 2006 osui sinne kaiken kurjuuden keskelle mutta jätti vielä nälkää.
Siltikin Ässien peli herättää edelleen helvetin isoja tunteita, kotisohvalla sitä muuttuu jotenkin mielipuoliseksi ihmiseksi ihan tahtomattaan vaikka lupailee itsekseen olla mouhoamatta pelin tapahtumia. Perheenjäsenet ehkä kummastellen katsoo että hulluhan tuo on..
Mutta se mistä täällä on puhuttu, niin kyllä se tietty tunteenpalo puuttuu niin kaukaloista kun katsomostakin tällä hetkellä. Monta juttua on monessa tässä yhtälössä enkä pysty kyllä syyttämään nykyistä valmennusta esimerkiksi tästä, koska tekevät voittamisen eteen hienoa työtä ja ne voitot on se juttu millä heidän onnistumisensa isossa kuvassa mitataan. Maailma muuttuu ja koko sarja kaipaisi nyt jotain, tiedä sitten onko se edes mitään mahdollista, itselläni ei kanavapakettien myötä NHL-pelitkään tuota mitään suuremmoisia ilon hetkiä. Kuten jo jossain päristelin, on Joppe Armia lähinnä ainoa syy veivata Viasat auki tiettyinä hetkinä. Onko jääkiekko pallopelinä sellainen että kehitys syö koko lajin mielenkiintoa? Päin vastoin kuin vaikka koripallo, jossa taiturit ja entistä kovemmat pelimannet pystyvät illasta toiseen tekemään pelissä hienouksia. Jääkiekossa, ja miksei eurooppalaisessa jalkapallossa mennään lähinnä siihen kuinka vaan estetään kentällä toista tekemästä mitään hienoa.

Pelin perkaaminen tuomarilinjausten kanssa olisi Liigakiekossa se ainut mahdollisuus saada peliin enemmän sitä taitoa ja kiekollisia hienouksia. Asia mitä tässä nyt onkin jo toisteltu. Tänään muuten turkulaisia vastaan pelattiin kuitenkin kauden jämäkin peli oman maalin varjelussa, siinä missä ovat aiemmin läpsineet halpoja maaleja parista metristä, tänään eivät päässeet edes maalin lähelle. Surullista että tuollainen nippu sai matkaansa kolme pistettä. Ässät kaipaisi nyt jotain suunnannäyttäjää tuohon maalien tekemiseen, esim. Korhosen piti olla tietyllä tapaa kova luu mutta melkoinen Jaatinen siellä paidassa nyt hiihtelee.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Vähän samoja fiiliksiä. Katson kyllä pelejä, mutta niitä jää väliin enemmän kuin koskaan ennen. Pari vuotta sitten en olisi koskaan uskonut että jätän menemättä hallille toisinaan koska ei huvita.

Ässät pelaa tuloksellisesti hyvää kautta. Silti tuntuu että jotain puuttuu. Yleisesti jotain puuttuu koko liigasta. Joskus katsoin muiden joukkueiden pelejä jos pata oli huilivuorossa. Tällä kaudella olen vilkuillut vain jatkoaikoja..

Taidan olla entinen kiekkoniilo joka ei enää syty hyvästä taktisesta pelaamisesta. Haluan nähdä taklauksia ja tunnetta kaukalossa.

On tällä kaudella hyviäkin pelejä ollut viihdearvoltaan. Omaan makuun vain liian vähän... noh ehkä se tästä.

Tänään oli tylsä peli eikä siitä mihinkään pääse prkl.
Lainataan vaikka tätä viestiä, kun kerran tästä aiheesta täällä näin keskustellaan.

Minähän en Porissa edes asu ja Porissa tulee käytyä tavallista harvemmin. Liiga on kuitenkin hankittu Ruudun kautta ja sieltä tulee katsottua kaikki Ässien pelit.

Tai katsottua ja katsottua, entistä useammin kotisohvalla katse kiinnittyy puhelimeen. Tai sitten koira pitäisi viedä ulos. Tai tiskit tiskata... Aivan liian harvoin peli itsessään pitää otteessaan ja tämä ongelma koskee muitakin seuroja kuin Ässiä. Kun Ässillä ei ole peliä, olen pyrkinyt katsomaan muidenkin seurojen otteita, mutta harvemmin Liigassa oikeasti tapahtuu mitään muistamisen arvoista.

Eilenkään en koko peliä katsonut, mutta sen mitä katsoin oli melko tylsää jääkiekkoa. Jotenkin kuvaavaa, että ensimmäisessä erässä selostajan ääni taisi nousta tavallisen puheen yläpuolelle kaksi kertaa.

Tykkään jääkiekosta, tykkään myös taktisesti hyvästä jääkiekosta. Mutta tämän hetken liigakiekko on sellaista virkamieslätkää, jossa tunnetta ei oikein pääse syntymään ja samalla viihdearvo ei ole sitä, mitä ihmiset haluaisivat.

Ongelmaahan tietysti korostaa se, ettei kaukalossa ole Puljulaineita, mutta viime kauden superjunnut olivatkin mukava poikkeus.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta kun valtaosaa yleisöstä ei kiinnosta katsella tuollaista jääkiekkoa.
Kirjoitetaan nyt vielä tännekkin kun tuntuu olevan hieman epäselvät nuo odotukseni jääkiekko-ottelulta.
Mutta voitto ei ole mulle se pääasia pelissä, vaan tunnelma ja pikku rähinöinti kaukalossa, ne jää parhaiten mieleen ja niitä on mukavampi kerrata työpaikan kahvihutauolla.
Jos väität että valtaosa (siis yli 50%) tykkää juuri näistä mainitsemistasi asioista, eikä voitosta, niin luulenpa että nyt kannattaisi herätä todellisuuteen. Mitä kertailet siellä kahvitauolla kun Play Offit alkaa, jos joukkueen valmentaja ja pelaajat keskittyisivät noihin asioihin,eikä Ässät olisi lähelläkään niitä pleijareita? Eikä Porissa tarvitsisi enää kenenkään käydä Ässien pelejä katsomassa runkosarjassakaan, sillä joukkuetta ei enää olisi, kun suuri yleisö olisi jättänyt jumbojoukkueen seuraamisen ja paikalla olisi vain kourallinen teitä.
Ässät pelaa juuri sitä kiekkoa, kuin Suomessa muutkin pelaavat ja tekee sitä todella hyvin, kun katsoo millä rahalla joukkue on rakennettu. Ensi kaudeksi kun löydettäisiin vielä maalintekijöitä, niin ne sytyttäisivät varmasti sen valtaosan yleisöstä. Maalit ja varsinkin hienot sellaiset ovat ne jotka luovat eniten tunnelmaa pelin aikana, sen jälkeen tulee kaikki muu. Enkä todellakaan vihaa tappeluita, itseasiassa pidän niistä, mutta tuollainen väite, että ne olisivat pääasia otteluissa, on täysin lapsellista pskaa.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
On muuten kohtalaisen tärkeät 9p jaossa ihan tässä parin viikon sisällä. HPK hämeenlinnassa, sekä 2x Pelicans lahdessa. Tuosta 9p kotiinviemisiksi niin johan näyttää ihanalta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko jääkiekko pallopelinä sellainen että kehitys syö koko lajin mielenkiintoa? Päin vastoin kuin vaikka koripallo, jossa taiturit ja entistä kovemmat pelimannet pystyvät illasta toiseen tekemään pelissä hienouksia. Jääkiekossa, ja miksei eurooppalaisessa jalkapallossa mennään lähinnä siihen kuinka vaan estetään kentällä toista tekemästä mitään hienoa.

Eurooppalaisella jalkapallolla menee tällä hetkellä mielestäni todella lujaa, em - kisoja ei kannata käyttää esimerkkinä ja väitän että myös ns. isossa kuvassa jääkiekkokin on nyt paremmassa jamassa kuin juuri koskaan: pelaajat ovat yksilöinä paljon parempia ja peli taktisesti kehittyneempää kuin koskaan ennen. Tietysti se näkyy väistämättä maalimäärien vähentymisemä kun entistä paremmat yksilöt tekevät entistä vähemmän virheitä. Wanhaan ei ole kuitenkaan enää paluuta, joskus 90 - luvulla kansainvälinen kiekkokin oli välillä melkoista kohellusta.

Sinänsä en halua tuomita kenenkään odotuksia ja tuntemuksia jääkiekosta vääriksi. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja jos joku kokee että nykylätkä on tylsää, niin sitten se on. Jotenkin näitä kommentteja lukiessa vaan syntyy vaikutelma että aika monella palstanaamalla oma ikääntyminen ja jääkiekon kehitys kulkevat epäkiitollisesti käsi kädessä. Ei kolmevitoset perheenisät innostu enää samalla tavalla kuin viisitoistakesäiset finninaamat. Tämä pitäisi sisäistää ennen kuin lähdetään esittämään liian korkealla tähtääviä analyyseja.

Mutta on tässä monta hyvääkin kommenttia tullut ja osin ihan aiheesta. Jääkiekon linjaaminen pelinä on aina ollut suomalaisen kiekkokultuurin heikkous kun tärkeintä on pärjätä keväällä mm - kisoissa ja saada pelaajia nhl:aan. Joku visio tarvittaisiin Liigan johdolta siihen, millaista jääkiekkoa tässä sarjassa halutaan nähdä ja mitä sellaisen eteen tulisi tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös