Vaikkei nuorempaa polvea voi otteiden ailahtelevaisuudesta syyttääkään, niin kyllähän se on nyt jo tässä vaiheessa pakko voida sanoa ääneen, että esimerkiksi Saha ja etenkin Ruotsalainen ovat olleet aivan musertavia pettymyksiä. Pidin itse ihan aidosti ja vilpittömästi Ruotsalaista potentiaalisena jopa 30-40 pisteen tekijänä, eikä hän nyt mahdu edes kokoonpanoon kuin kierrätysroolissa. Saha taas ei saa millään irti itsestään sitä mitä hänessä olisi, vaan polkee ihan paikallaan.. jotenkin hän vain on liian arka ja anteeksipyytelevä. Tällä menolla tulee jämähtämään alaketjujen sentteriksi myös jatkossa..
Sitten jos ottaa esiin sellaisen pettymyksen josta ei vielä pahemmin olla puhuttu, niin Kerälä on kyllä jotenkin aivan syväjäässä. Ei sillä, että hän mokailisi tai mitään sellaista, mutta ei hän kyllä oikein mitään peliä edistävääkään saa kentällä aikaan. Hän on myös niitä, joka tarvitsisi ympärilleen tasaisen vahvasti pelaavan joukkueen, jotta hänestä saataisiin optimaalisin hyöty irti. Hän ei ole pelaaja, joka kykenisi omalla tekemisellään kannattelemaan joukkuetta
Ojamäen olen ainakin itse sitten taas jo ottanut pois varsinaisten pettymysten listalta, mutta toki hänestäkin on sanottava, että jos hän ei satu olemaan "maalintekomoodissa", niin ei hänestä kovinkaan paljon muuta hyötyä silloin ole.. näin oli esimerkiksi eilen
Sitten kun vielä huomioidaan, että paljon parjatut Kuparinen, Kiilholma ja Bertrand ovat olleet pettymyksiä, niin todella moni hyökkääjä pelaa tällä hetkellä alle tasonsa. Tässä oltaisiin siis vielä paremmissa asemissa, jos jokainen yksilö saisi sen pari napsua lisää omaan tekemiseensä. Asetelmat sarjataulukossahan eivät ole juurikaan parantuneet tai heikentyneet viimeisen parin-kolmen viikon aikana kun voitot ja tappiot ovat vuorotelleet, mutta kyllä taas huomenna olisi voitto tilauksessa vähän kuin "puoliväkisin"