Ihan hyvin tuntuu toimivan kaapelin kautta. Tosin pari soittoa se otti, kun ensin tilasin, ja muuttelin muitakin paketteja, ja sitten piti muistuttaa, että tarkoitus oli saada lisää katsottavaa, ei pimentää vanhojakin (joku virhe, eivätkä menneet heti kortille; alle tunnissa alkoi näkymään). Kuva ei ihan paras mahdollinen ole, mutta minun puusilmilleni tuo 720p on ihan kelvollinen sekin, ja kauden alkuunhan tuon siis muutetaan 1080:ksi, jos olen oikein käsittänyt.
Kaapelissa siis toimii hyvin, mutten varsinaisesti ihmettele, että muilla keinoin on joillain ollut ongelmia. Ensimmäinen mielenkiintoinen ominaisuus on se, ettei kaltaisellani Nordean asiakkaalla ja työsuhdeliittymän käyttäjällä ole mahdollisuutta luoda Telia-tunnusta. Tai siis muuten kuin käymällä myymälässä. Kirjautumiseen Nordeankin tunnukset käyvät. Tosin ei kännykän Minun Telia -sovelluksessa, mutta mikäs pakko sitä olisikaan käyttää.
Toinen ominaisuus on se, että kaapeliasiakas saa samalla mahdollisuuden katsoa samoja sisältöjä myös Telia TV:n kautta. Tai siis näin luvataan, mutta toimimaan en sitä saanut. Ohjeetkin siellä toki on:
1 Tilaa Telia TV -tunnukset
2 Lataa puhelimeesi Telia TV -applikaatioja kirjaudu sisään...tekstiä
2 Valitse kaapelitunnukset...
Pakko todeta, että tuota ohjetta ei ole ihan loppuun asti vielä hiottu. Kohta 1 osoittautui yllättävän hankalaksi, mutta sopivan jääräpäiselä yrittämisellä se jotenkin onnistui. Kohta 2 oli sovellusten latauksen suhteen helppoa niin kännykän kuin läppärinkin osalta. Kohta 3 onkin sitten se, joka osoittautui hiukan kryptisemmäksi. Eipä tuolla nyt minulle ole sen suuremmin väliä, koska olen kotona ja siis näen kyllä TV:n kautta, eikä tuo Pitsiturnaus nyt niin paljoa kiinnosta muutenkaan. Jos taas oma joukkue olisi tuolla enkä olisi kotosalla, mielipide olisi varmasti hiukan erilainen.