Mainos

Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 789 971
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Eikös jossain vaiheessa kerrottu, että toistaiseksi voimassa olevia tilauksia ei saa enää syyskuussa? Tällöin olisi melkeinpä järkevämpää ottaa nyt tuo toistaiseksi voimassa oleva ja maksaa puolet syyskuustakin, kuin se 12kk määräaikainen. Nyt en kyllä muista, että oliko tällä palstalla tuosta juttua vai jossain muualla.

Mikäs tää juttu on? Mennyt täysin ohi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kesken matsia ei voi pöytäkoneella laittaa pauselle/kelata. Myöskään en voi tätä Jukurit-Lukko-peliä aloittaa alusta tai kelailla tilanteita.

Eli pause ruutua klikkaamalla, takasinkelailu ja live-nappi kehiin.

Liiga-otsikon alla on pelkkä mainos Telia-tv:ssä.

Ohjelmatiedot puuttuvat tv-otsikon alla.

Kirjastot-otsikon alla on joku nusta laatikko ja sit TELIA TV, mustan laatikon takaa näköjään löytyy tää Lukko - Jukurit-peli, mutta herjaa "Toisto epäonnistui, yritä uudelleen."
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös jossain vaiheessa kerrottu, että toistaiseksi voimassa olevia tilauksia ei saa enää syyskuussa? Tällöin olisi melkeinpä järkevämpää ottaa nyt tuo toistaiseksi voimassa oleva ja maksaa puolet syyskuustakin, kuin se 12kk määräaikainen. Nyt en kyllä muista, että oliko tällä palstalla tuosta juttua vai jossain muualla.
Olisin yllättynyt jos näin on, koska minusta Telia rummutti aika vahvasti sitä, että asiakkaalla on vapaus valita koska haluaa sopparistaan eroon, eli että pitkät määräaikaisdiilit on out eikä Telian tapa toimia. Toki tämän jälkeen tuli ne allstar-passit ym joissa sitten taas oli pitkät määräaikaisuudet, joka oli kieltämättä pieni downer.
Tähän asti myös muukin Telia TV -kanavahinnoittelu on minusta nojannut vahvasti toistaiseksi voimassaoleviin soppareihin.
Toki hinnat saattaa muuttua.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kesken matsia ei voi pöytäkoneella laittaa pauselle/kelata. Myöskään en voi tätä Jukurit-Lukko-peliä aloittaa alusta tai kelailla tilanteita.

Eli pause ruutua klikkaamalla, takasinkelailu ja live-nappi kehiin.
Tuohon pitäisi Telian mukaan olla korjausta tuloillaan.
Iso kiitos huomiosta! Tämä ominaisuus tosiaan pitäisi toimia ja näin se toimii meidän Telia TV -sovelluksessa monilla kanavilla. Jostain syystä tästä uudesta Liigakanavasta ominaisuus puuttuu ja se on nyt laitettu selvitykseen. Tarkoitus on tosiaan se, että voisi aloittaa matsin katsomisen alusta nappia painamalla ja halutessaan myös laittamaan pauselle ja kelaamaan ottelua. Tämä saadaan kyllä kuntoon!

Niko / Telia
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Niin mainittakoon että testasin uudella Asus läppärilläni ja Windows kynpillä. Kokemus horroria. Virhekoodia pukkaa ja ei oikeastaan toimi mitenkään. No edellämainittu Android puhelin, Samsung android TV+Chromecast, ja mobiililaajakaista kombo on perfect mulla. Täten aivan sama miten tämä Microsoft härpäke pelittää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saatteko muut katsottua kirjastot-sivulta näitä päivän pelejä? Ei toimi itellä.
Ainoastaan Pelicans - TPS näkyy itelläni kirjaston kautta eli jotain ongelmaa tuossa nyt selvästikin tällä hetkellä on. Muiden kohdalla sanoo vain "Toisto epäonnistui, yritä uudelleen" mikäli toistaa yrittää.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittääkseni määräaikaiset sopimukset tulevat voimaan tässä elokuun aikana eli ei kannata odotella kauden alkuun tilauksen kanssa, jos haluat sopparin toistaiseksi voimassa olevana.

Ilari / Telia
Tästä viestistä sain sellaisen käsityksen, mutta en tiedä onko kyse vain niistä yhdistelmäpaketeista. @benicio @charger

Edit. Nyt kun tuota keskustelua luki tarkemmin, niin kyse vissiin oli juuri noista yhdistelmäpaketeista.
 
Viimeksi muokattu:

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Saatteko muut katsottua kirjastot-sivulta näitä päivän pelejä? Ei toimi itellä.
En ole kokeillut, mutta onko ne tulossa sinne? Nimittäin haluaisin katsoa myös Sport pelit uudestaan sieltä. Niin olikohan ruudun puolella ainakin viimevuoona että olivat typerästi yhtenä klimppinä siellä katsottavissa. Toivottavasti saisi pelikohtaisesti katsoa, jos kirjastoon tulevat. Rasittavaa kelailla joltain kokopäivän klimpiltä oman jengin ottelut.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole kokeillut, mutta onko ne tulossa sinne? Nimittäin haluaisin katsoa myös Sport pelit uudestaan sieltä. Niin olikohan ruudun puolella ainakin viimevuoona että olivat typerästi yhtenä klimppinä siellä katsottavissa. Toivottavasti saisi pelikohtaisesti katsoa, jos kirjastoon tulevat. Rasittavaa kelailla joltain kokopäivän klimpiltä oman jengin ottelut.

On ne tuolla peleittäin, mutta ei vaan voi kattella teknisten ongelmien takia.
 

Sleipner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos noin koville ottaa, niin irtisano soppari ennen syyskuun alkua. Eipä tarvitse maksaa yhtään mitään.
Onkohan noin vai napsahtaako syyskuun maksu kuitenkin...?

Omissa tiedoissa näkyy kyllä tosiaan, että toistaiseksi voimassa oleva ja 0 €/kk. Eli luultavasti ei mene maksua, jos irtisanoo ennen syyskuuta.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Eikös jossain vaiheessa kerrottu, että toistaiseksi voimassa olevia tilauksia ei saa enää syyskuussa? Tällöin olisi melkeinpä järkevämpää ottaa nyt tuo toistaiseksi voimassa oleva ja maksaa puolet syyskuustakin, kuin se 12kk määräaikainen. Nyt en kyllä muista, että oliko tällä palstalla tuosta juttua vai jossain muualla.

Tämä koskee siis pelkästään noita yhdistelmäpaketteja esim. Liiga + CMore + Viasat Urheilu. Perus Liiga- tai Joukkuepassi on toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Pahoittelut, jos olin epäselvä tämän suhteen.

Ilari / Telia
 

Grafix

Jäsen
Suunnitella testaus kunnolla, käyttää ne kuukaudet mitä oli aikaa testaamiseen ja testata. Julkisuudelta piilossa ilman mitään turhia lupauksia. Sitten, kun aika on, niin saapua kehiin hienosti toimivalla tuotteella. En tiedä miten paljon tunnet testausmaailmaa, mutta ilmeisesti et kovinkaan paljoa.

Ohjelmistokehityksessä loppukäyttäjä joutuu aina testaajaksi, halusi tai ei. Ikinä koskaan missään hinkata softia valmiiksi vaan ne tulee aina ulos keskeneräisinä. Ja ihan järkevä niin, kun mitään ei koskaan saataisi edes suunnilleen aikataulussa ulos. Kyllähän sun tämä pitäisi tietää.
Vähän hankala vetää jääkiekkolähetysten end to end testausta kesällä. Jos sitä ei voi tehdä ilmaiseksi harjoitusmatsien kanssa niin omituista on.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onkohan noin vai napsahtaako syyskuun maksu kuitenkin...?

Omissa tiedoissa näkyy kyllä tosiaan, että toistaiseksi voimassa oleva ja 0 €/kk. Eli luultavasti ei mene maksua, jos irtisanoo ennen syyskuuta.
Telia on ainakin aiemmin täällä kertonut, että sopparin voi irtisanoa ennen syyskuuta, jos niin haluaa. Ja tällöin ei luonnollisesti maksua lähde.

Ja miksipä ei voisi, kun sopimus ei ole millään tavalla määräaikainen, eli se ei sido mihinkään tietyn pituiseen tilaukseen.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kerrotko vähän lisätietoja, että yritätkö castata Chromecastilla, Apple TV:llä vai jollain telkkarin omalla cast toiminnolla?

Niko / Telia

Eihän valikkojen edes kuuluisi näkyä telkkarissa kun käytät chromecastia? Ethän peilaa kännykän näyttöä, vaan käytät Telia TV -sovelluksen cast-nappia.


En käytä chromecastia vaan yritin vain peilata kännykän näytön telkkariin. Minulla ei ole sovelluksessa mitään cast-mahdollisuutta jos sellaisen pitäis edes olla ilman chromecastia.

EDIT. Löysin kännykän ja TV:n oman castaus vaihtoehdon, mutta ei pelaa ollenkaan eli ilmeisesti vika OnePlussan puolella.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ohjelmistokehityksessä loppukäyttäjä joutuu aina testaajaksi, halusi tai ei. Ikinä koskaan missään hinkata softia valmiiksi vaan ne tulee aina ulos keskeneräisinä. Ja ihan järkevä niin, kun mitään ei koskaan saataisi edes suunnilleen aikataulussa ulos. Kyllähän sun tämä pitäisi tietää.
Vähän hankala vetää jääkiekkolähetysten end to end testausta kesällä. Jos sitä ei voi tehdä ilmaiseksi harjoitusmatsien kanssa niin omituista on.

Totta kai, mutta kyllä tämä vähän valmiimpana markkinoitiin, vaikka vielä hieman testataan pre-seasonilla. Tämä ei ole sen kummempi asia.

Tuo ei muuten pidä paikkaansa, että ei koskaan hinkata valmiiksi. Olin kerran turvallisuuskriittisessä projektissa mikä oli pakko hinkata, koska ei mennyt FDA:n tarkastuksesta läpi. Kalliiksi taisi tulla, mutta onpahan nyt käytössä ympäri maailmaa ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Jostain syystä viihdettä voi tehdä vasurilla ja asiakkaat maksaa.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Ei onnistu jos käytössä on esim. Win7 tai Mac.

Tämäpä huikeaa. Tuli kokeiltua: Macbook Pro ja Chrome = kuva on mössöä. Vanha win7-läppäri siis turha kaivaa kaapinpohjalta, kiitos siis tiedosta.

Television Chromecastin (uusi Sony 4K -töllö) + Teliankin myymän Oneplus 6:sen yhdistelmällä kuva on täysi vitsi.

Eipä ollut kummoinen avaus Telialta. Mut hei, hieno lisämyynnin paikka, kun mäkin käyttäjät kaikki homma 10 € / kk Telian tiiliskiven.

Tehkää nyt joko mäkille appi, korjatkaa tuo selaimen kuvanlaatu tai duunatkaa Android töllölle appi. Ei voi olla noin vaikeeta.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sitten tulikin vastaan seuraava ihmetyksen aihe. Olen testaillut toimivia yhdistelmiä yhdellä puhelimella ja kahdella tietokoneella. Nyt ajattelin vielä kokeilla eri selainta, niin ystävämme Telia ilmoittaa, että "Olet jo kirjautunut Telia TV palveluun viidellä eri laitteella. Voit käyttää palvelua ainoastaan aiemmin käyttämilläsi laitteilla. Tarvittaessa lue lisää Telian tukisivuilta.".

Yksikään muu selain tai sovellus ei ole päällä, eli mistään laitteesta ei ole katselua/kirjautumista samaan aikaan. Meneekö niin vaikeaksi, että kun on kerran jollain laitteella/selaimella kirjautunut tililleen, niin tuo systeemi muistaa sen suunnilleen seuraavaan ydinkatastrofiin asti ja blokkaa uusilta laitteilta kirjautumiset? Kai ne jostain saa pyyhittyä, mutta nyt vaikuttaa hieman liian työläältä touhulta.
 

Wire

Jäsen
Tämäpä huikeaa. Tuli kokeiltua: Macbook Pro ja Chrome = kuva on mössöä. Vanha win7-läppäri siis turha kaivaa kaapinpohjalta, kiitos siis tiedosta.

Television Chromecastin (uusi Sony 4K -töllö) + Teliankin myymän Oneplus 6:sen yhdistelmällä kuva on täysi vitsi.

Eipä ollut kummoinen avaus Telialta. Mut hei, hieno lisämyynnin paikka, kun mäkin käyttäjät kaikki homma 10 € / kk Telian tiiliskiven.

Tehkää nyt joko mäkille appi, korjatkaa tuo selaimen kuvanlaatu tai duunatkaa Android töllölle appi. Ei voi olla noin vaikeeta.

Miksi et käytä Safaria?
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan hyvin tuntuu toimivan kaapelin kautta. Tosin pari soittoa se otti, kun ensin tilasin, ja muuttelin muitakin paketteja, ja sitten piti muistuttaa, että tarkoitus oli saada lisää katsottavaa, ei pimentää vanhojakin (joku virhe, eivätkä menneet heti kortille; alle tunnissa alkoi näkymään). Kuva ei ihan paras mahdollinen ole, mutta minun puusilmilleni tuo 720p on ihan kelvollinen sekin, ja kauden alkuunhan tuon siis muutetaan 1080:ksi, jos olen oikein käsittänyt.

Kaapelissa siis toimii hyvin, mutten varsinaisesti ihmettele, että muilla keinoin on joillain ollut ongelmia. Ensimmäinen mielenkiintoinen ominaisuus on se, ettei kaltaisellani Nordean asiakkaalla ja työsuhdeliittymän käyttäjällä ole mahdollisuutta luoda Telia-tunnusta. Tai siis muuten kuin käymällä myymälässä. Kirjautumiseen Nordeankin tunnukset käyvät. Tosin ei kännykän Minun Telia -sovelluksessa, mutta mikäs pakko sitä olisikaan käyttää.

Toinen ominaisuus on se, että kaapeliasiakas saa samalla mahdollisuuden katsoa samoja sisältöjä myös Telia TV:n kautta. Tai siis näin luvataan, mutta toimimaan en sitä saanut. Ohjeetkin siellä toki on:

1 Tilaa Telia TV -tunnukset
2 Lataa puhelimeesi Telia TV -applikaatioja kirjaudu sisään...tekstiä
2 Valitse kaapelitunnukset...

Pakko todeta, että tuota ohjetta ei ole ihan loppuun asti vielä hiottu. Kohta 1 osoittautui yllättävän hankalaksi, mutta sopivan jääräpäiselä yrittämisellä se jotenkin onnistui. Kohta 2 oli sovellusten latauksen suhteen helppoa niin kännykän kuin läppärinkin osalta. Kohta 3 onkin sitten se, joka osoittautui hiukan kryptisemmäksi. Eipä tuolla nyt minulle ole sen suuremmin väliä, koska olen kotona ja siis näen kyllä TV:n kautta, eikä tuo Pitsiturnaus nyt niin paljoa kiinnosta muutenkaan. Jos taas oma joukkue olisi tuolla enkä olisi kotosalla, mielipide olisi varmasti hiukan erilainen.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katsoin turnausta 9:00 - Lukko-TPS välierään asti tabletti+chromecast yhdistelmällä ja hienosti toimi. 2 kertaa jostain syystä pätkäisi ja piti laittaa uudelleen cast päälle tabletista.

Nyt win10 koneella Telia TV apin kautta ja sen huomasin, että jos peli on koko näytössä, niin peli pysähtyy jos käy välillä selaimessa. Kun ottaa pois tuon koko ruudun näyttötilan, niin pysähtymistä ei tapahdu. Ja näytti myös kuva pysähtyvän vaikka ei ole koko näytön moodissa. Appi vaatinee kehitystä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sitten tulikin vastaan seuraava ihmetyksen aihe. Olen testaillut toimivia yhdistelmiä yhdellä puhelimella ja kahdella tietokoneella. Nyt ajattelin vielä kokeilla eri selainta, niin ystävämme Telia ilmoittaa, että "Olet jo kirjautunut Telia TV palveluun viidellä eri laitteella. Voit käyttää palvelua ainoastaan aiemmin käyttämilläsi laitteilla. Tarvittaessa lue lisää Telian tukisivuilta.".

Yksikään muu selain tai sovellus ei ole päällä, eli mistään laitteesta ei ole katselua/kirjautumista samaan aikaan. Meneekö niin vaikeaksi, että kun on kerran jollain laitteella/selaimella kirjautunut tililleen, niin tuo systeemi muistaa sen suunnilleen seuraavaan ydinkatastrofiin asti ja blokkaa uusilta laitteilta kirjautumiset? Kai ne jostain saa pyyhittyä, mutta nyt vaikuttaa hieman liian työläältä touhulta.

Jaahas, ja sitten kun menin sinne tukisivuille tänne jatkoaikaan valittamisen jälkeen, niin siellä sanotaan, että järjestelmä muistaa käyttämäsi laitteet viimeisen vuorokauden ajalta. Eli 5 laitetta/24h on sallittua. No tämä selvä ja poistun taas takavasemmalle.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Miksi et käytä Safaria?
Muuttuuko lopputulos oleellisesti? Täytyypä kokeilla kohta, jos kerta näin on. Tullut vaan pidettyä tuota Safaria suht paskana selaimena Chromeen verrattuna, joten en ole sitä ikinä tällä koneella edes käynnistänyt.
 

Telia

Jäsen
Sitten tulikin vastaan seuraava ihmetyksen aihe. Olen testaillut toimivia yhdistelmiä yhdellä puhelimella ja kahdella tietokoneella. Nyt ajattelin vielä kokeilla eri selainta, niin ystävämme Telia ilmoittaa, että "Olet jo kirjautunut Telia TV palveluun viidellä eri laitteella. Voit käyttää palvelua ainoastaan aiemmin käyttämilläsi laitteilla. Tarvittaessa lue lisää Telian tukisivuilta.".

Yksikään muu selain tai sovellus ei ole päällä, eli mistään laitteesta ei ole katselua/kirjautumista samaan aikaan. Meneekö niin vaikeaksi, että kun on kerran jollain laitteella/selaimella kirjautunut tililleen, niin tuo systeemi muistaa sen suunnilleen seuraavaan ydinkatastrofiin asti ja blokkaa uusilta laitteilta kirjautumiset? Kai ne jostain saa pyyhittyä, mutta nyt vaikuttaa hieman liian työläältä touhulta.

Telia TV -palveluun voi tosiaan kirjautua maksimissaan viidellä eri laitteella per tili. Tällä pyritään mm. ehkäisemään väärinkäytöksiä. Vikapalvelumme voi tarvittaessa nollata laitelistan eli otatko yhteyttä meihin päin esimerkiksi chatin kautta, niin hoidetaan asia kuntoon.

Ilari / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös