Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 777 902
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Asiat eivät ole nyt yhtään aiempaa monimutkaisempia, vaan tarjonta vain muuttuu, kun tekniikoissa mennään eteenpäin, eikä jäädä junnaamaan menneisyyteen.

Tekniikoissa mennään eteenpäin? Aidosti :D

Kaikki muut, siis kaikki muut, palveluntarjoajat ovat siirtyneet TV-app maailmaan, koska se on koettu asiakkaalle kaikeista helpoimmaksi ja kätevämmäksi vaihtoehdoksi. Myös tekniikan kehitys on siirtynyt sinne, Amazon ja Netflix tuottavat appeihinsa jo 4K HDR materiaalia, ja Viaplaykin alkoi näyttää 4K laadulla joitain leffoja. Kyllähän tämä on sitä tulevaisuutta, ja kaikki ylimääräiset operaattorikohtaiset muoviboksit ja ylimääräiset härvelit sitä surullista menneisyyttä.

Mutta onneksi tämä Bonnier kauppa toteutuessaan antanee valmiin app-pohjan Telialle. Ensi kausi katsellaan muuta kautta, mutta sitä seuraavana näkynee 100% appin kautta kotimainen lätkä taas :)

Kyllähän tässä jo innostuu kun lätkäkausi lähenee, todella mielenkiintoista nähdä miltä Telian tuote näyttää ja kuullostaa. Ruudun alkutaival oli aikoinaan varsin haastava, toivon todella että Telia saa homman heti alusta lähtien toimimaan. Kärppien ensimmäinen harjoituspeli on jo 8 päivän päästä, näyttääkö Telia jo ensi viikolla lätkää, toivottavasti :)
 

Telia

Jäsen
Tänään on mielenkiintoinen päivä, joten klo 14 aikoihin kannattaa olla hereillä :)

Niko / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin onkin kerrottu, mutta miten pelkästään tästäkin ketjusta saa mielikuvan, että todella paljon on epätietoisuutta. Eli oikeastihan tämä ei ehkä olekaan niin yksinkertaista kuin millä tämä myydään.

Se, jos sinulle on joku asia kristallin kirkas ei yksinkertaisesti tarkoita sen olevan samaa miljoonalle muulle.

On tämä minullekin jo nyt täysin selvä asia, mutta ulkopuolisena tarkkailijana olisi hieman vaikeaa antaa kovin puhtaita papereita.
Tämä yleinen epätietoisuus johtuu lähinnä siitä, että tänne ilmaantuu jatkuvasti sellaisia käyttäjiä, jotka eivät ole tutustuneet Telian tiedotuksiin aiemmin lainkaan, joten he eivät tiedä niitä asioita, mistä Telia on tiedottanut jo moneen kertaan. Tämä on ihan normaalia, kun palveluntarjoaja vaihtuu, että kaikille tieto ei mene välittömästi. Etenkin, kun materiaalia ei tämän tuotteen osalta ole vielä tullut.

En osaa nähdä sitä tilannetta, missä yksikään palveluntarjoaja tällaisessa tilanteessa onnistuisi tiedottamaan kaikille asian kerralla siten, ettei kenelläkään olisi epäselvyyksiä. Tieto ei vain kulje mutkattomasti kaikille mahdollisille käyttäjille, vaikka kuinka yritettäisiin. Nyt ei ole edes hirveästi vielä yritetty, kun lähetykset ovat vasta tuloillaan ja tuotteen lanseeraaminen on kesken.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tekniikoissa mennään eteenpäin? Aidosti :D

Kaikki muut, siis kaikki muut, palveluntarjoajat ovat siirtyneet TV-app maailmaan, koska se on koettu asiakkaalle kaikeista helpoimmaksi ja kätevämmäksi vaihtoehdoksi. Myös tekniikan kehitys on siirtynyt sinne, Amazon ja Netflix tuottavat appeihinsa jo 4K HDR materiaalia, ja Viaplaykin alkoi näyttää 4K laadulla joitain leffoja.
Siis helpointa ja kätevintä sille asiakkaalle, jolla sattuu olemaan sopiva älytelkkari. Tai oikeasti se ei ole helpointa ja kätevintä hänellekään, vaan chromecast olisi ja on, mutta tästä olemme varmaan näkemyseromme aiemminkin esille tuoneet.

Ja Telia näyttää lätkää jo ylihuomenna, eikös vaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tekniikoissa mennään eteenpäin? Aidosti :D

Kaikki muut, siis kaikki muut, palveluntarjoajat ovat siirtyneet TV-app maailmaan, koska se on koettu asiakkaalle kaikeista helpoimmaksi ja kätevämmäksi vaihtoehdoksi. Myös tekniikan kehitys on siirtynyt sinne, Amazon ja Netflix tuottavat appeihinsa jo 4K HDR materiaalia, ja Viaplaykin alkoi näyttää 4K laadulla joitain leffoja. Kyllähän tämä on sitä tulevaisuutta, ja kaikki ylimääräiset operaattorikohtaiset muoviboksit ja ylimääräiset härvelit sitä surullista menneisyyttä.
On todettu, että osa asiakaskunnasta niitä appeja haluaa, mutta ei varmasti ole yleisesti koettu, että se olisi kaikille asiakkaille helpoin ja kätevin vaihtoehto. On luonnollista, että järjettömän isot asiakaskunnat omaavat Amazon ja Netflix yms. luovat sovelluksia ihan kaikille mahdollisille alustoille, koska siitä on väkisinkin hyötyä heille taloudellisesti. Äly-TV sovelluksen luominen ei varsinaisesti ole kalliimpaa, vaikka käyttäjäkunta olisi sata kertaa suurempi, joten isoille palveluntarjoajille uusien sovellusten kustannukset eri alustoille eivät ole suhteellisesti suuria.

Telian asiakaskunta on näihin maailmanlaajuisiin palveluntarjoajiin nähden murto-osan luokkaa. Toki pienetkin palveluntarjoajat ovat luoneet sovelluksia älytelkkareihin, mutta todella usein ovat myös todenneet jälkikäteen, että ei olisi kannattanut. Jos älytelkkareiden osalta päästään järkevämpään suuntaan esimerkiksi Android TV:n yleistyessä käyttöjärjestelmänä, niin siinä vaiheessa sovelluksia niihin varmasti nähdään käytännössä poikkeuksetta kaikilta palveluntarjoajilta. Juuri nyt tuo käyttöjärjestelmäsotku on sitä luokkaa, että ei ole kovin järkevää lähteä sotkemaan sinne sekaan, sillä kustannukset voivat pienen palveluntarjoajan kohdalla nousta tuottoja suuremmiksi varsin helposti.

Tällä hetkellä älytelkkarit ovat varsin sekavassa tilanteessa, eikä niitä voi nähdä varmana tulevaisuuden juttuna. Tuon tilanteen on pakko tasoittua pian, koska muutoin tästä sekavasta tilasta alkavat kärsimään asiakkaiden ja palveluntarjoajien lisäksi myös laitevalmistajat.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Valtava viidakko". Johan tuo on mainittu Telian puolelta heidän omilla sivuillaankin miten ja millä tavoin pystyy Liigan näkemään. Jos asian haluaa tehdä vaikeaksi, on se sitten oma moka.
No, itse olen käytellyt tuota chromecastia HBO:n dnatv elisaviihteen ja nyt teliatv:n kanssa. Silloin kun kaikki toimii niin ok, käytettävää, mutta kun joka toinen katselukerta alkaa joko puhelimen chromecastin tai nettipäätteen buuttaamisella, niin ei tuo nyt kauhean vakuuttava setti ole. Ja kyllä asun kaikki 40 kilometriä tampereen keskustasta, ainoa vitun nettiyhteys on jokin 4g mitä tänne saa. siinä on heti ensimmäinen solmun aiheuttaja, tuohon ajoittain ruuhkaiseen purkkiin kun lyödään kuormaa perään niin ongelmat kertaantuu. Ihmeellistä on että noita samaisia palveluita kun kuitenkin ajelee suoraan tuolla androidtv:llä mikä olohuoneen nurkassa nököttää niin ongelmat vähintäänkin puolittuu. lisää kaistaa se ei tuo mutta kuitenkin jotain noiden chromecastien sielunelämässä ja tuossa kokonaisuudessa on perseellään. IT alalla työskentelevänä tuntuu tosiaan perin kummalliselta tämä telian politiikka. Onko se nyt sit mun oma valinta että tämä telian minulle valitsema ratkaisu on perseestä? Kait tässä vielä pitää marssia kauppaan ostamaan tietokone jossa olisi windows, mitään muuta sellaisella paskakasalla ei kuitenkaan voi tehdä kun katsella mahdollisesti hokia, mutta onpahan rautakauppiaat tyytyväisiä ja Bill saa M$ lleen suojelurahansa.
Tuotannon osalta taitaa olla tosiaan askel parempaan tulossa, mutta vituttaa jo valmiiksi että se on syöty ennakolta asiakaspään ohjelmistoratkaisuilla. nähdäkseni edelleen ollaan kevarilla motarilla.
 

Telia

Jäsen
Tämä yleinen epätietoisuus johtuu lähinnä siitä, että tänne ilmaantuu jatkuvasti sellaisia käyttäjiä, jotka eivät ole tutustuneet Telian tiedotuksiin aiemmin lainkaan, joten he eivät tiedä niitä asioita, mistä Telia on tiedottanut jo moneen kertaan. Tämä on ihan normaalia, kun palveluntarjoaja vaihtuu, että kaikille tieto ei mene välittömästi. Etenkin, kun materiaalia ei tämän tuotteen osalta ole vielä tullut.

En osaa nähdä sitä tilannetta, missä yksikään palveluntarjoaja tällaisessa tilanteessa onnistuisi tiedottamaan kaikille asian kerralla siten, ettei kenelläkään olisi epäselvyyksiä. Tieto ei vain kulje mutkattomasti kaikille mahdollisille käyttäjille, vaikka kuinka yritettäisiin. Nyt ei ole edes hirveästi vielä yritetty, kun lähetykset ovat vasta tuloillaan ja tuotteen lanseeraaminen on kesken.

Toisinaan samat kysymykset toistuu moneen kertaan keskustelussa ja ihan ymmärrettävästi tätä ketjua ei voi kukaan kahlata alusta loppuun saakka. Tähän väliin voisi olla ihan hyvä muistutella, että tämän keskusteluketjun ensimmäisessä postauksessa on kevyt Q&A jossa useimmin esitetyt kysymykset ja niihin vastaukset.

Se on loistava juttu, että täällä käydään aktiivista keskustelua ja mielellään ollaan näissä keskusteluissa mukana. Tehdään parhaamme, jotta saadaan kaikille jääkiekon ystäville selkiytettyä, että miten Liigan pelit saa näkyviin juuri siellä omassa telkkarissa. Löydetään varmasti hyvät ratkaisut.

Tästä kaudesta tulee erittäin mielenkiintoinen! :)

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Kaapelissa ja digiboksissa kanavapaikalla 400 on Liiga TV-kanava mistä näkyy Pitsiturnaus. Nyt kanavalla pyörii mainos, joten voit testata etukäteen että yhteys pelaa. Joukkuekanavat avataan kauden alkuun mennessä, kanavapaikat ovat 401-415. Ottelut näytetään 14.9. alkaen joukkuekanavilta. Liiga TV-kanavalta tulee sitten studiota ja muuta sisältöä.

Telia TV -sovelluksessa nämä kanavat on tv valikon listauksessa alimpana.

Niko / Telia
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kaapelissa ja digiboksissa kanavapaikalla 400 on Liiga TV-kanava mistä näkyy Pitsiturnaus. Nyt kanavalla pyörii mainos, joten voit testata etukäteen että yhteys pelaa. Joukkuekanavat avataan kauden alkuun mennessä, kanavapaikat ovat 401-415. Ottelut näytetään 14.9. alkaen joukkuekanavilta. Liiga TV-kanavalta tulee sitten studiota ja muuta sisältöä.

Telia TV -sovelluksessa nämä kanavat on tv valikon listauksessa alimpana.

Niko / Telia
Tämä studio + muu sisältö lienee katsottavissa myös joukkuepassilla pelkän Telia TV kautta?
 

Hyzzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Toivottavasti tuohon luottotiedottoman henkilön tilaamiseen tulee jotain selvyyttä piakkoin...

Mutta muuten kaikki kyllä kuullostaa erittäin hyvältä! Alkais jo!!
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Toivottavasti tuohon luottotiedottoman henkilön tilaamiseen tulee jotain selvyyttä piakkoin...

Mutta muuten kaikki kyllä kuullostaa erittäin hyvältä! Alkais jo!!
Eikös tuo aika selvä ole. Ne katsotaan tapauskohtaisesti, että voiko tilauksen suorittaa. Minusta ihan hyvä käytäntö, ja ainoa oikea, millä Teliakin turvaa oman asemansa. Ei en ole luottotiedottomia vastaan, koska moni heistäkin on tuon merkinnän saanut pakon edestä tai vähän kuin vahingossa. Siksi tuo käytäntö onkin minusta hyvä, että otat aspaan rohkeasti yhteyttä ja sinun tilanteesi katsotaan siinä yhteydessä aina erikseen.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Minulla on tuo Telia TV digiboksi, ollut itseasiassa jo Urho tv.n alusta lähtien ja ei todellakaan vielä ainakaan näy mitään kanava 400, vain kanava 41 on Telia tv kanava, eikä siinäkään mitään pyöri.
Mutta odotellaan, ehkä tännekkin jotain jossakin vaiheessa tulee näkyviin?
 

Telia

Jäsen
Eikös tuo aika selvä ole. Ne katsotaan tapauskohtaisesti, että voiko tilauksen suorittaa. Minusta ihan hyvä käytäntö, ja ainoa oikea, millä Teliakin turvaa oman asemansa. Ei en ole luottotiedottomia vastaan, koska moni heistäkin on tuon merkinnän saanut pakon edestä tai vähän kuin vahingossa. Siksi tuo käytäntö onkin minusta hyvä, että otat aspaan rohkeasti yhteyttä ja sinun tilanteesi katsotaan siinä yhteydessä aina erikseen.

Näin se toimii, eli luottotiedottomuus ei automaattisesti tarkoita tilauksen epäonnistumista. Mikäli Liigapassin tilaus ei onnistu verkkokaupasta luottotietotarkistuksen epäonnistuttua, niin kannattaa olla vielä yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla, chatissa tai yhteydenottopyyntölomakkeella, niin tsekataan tilannetta tarkemmin.

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Minulla on tuo Telia TV digiboksi, ollut itseasiassa jo Urho tv.n alusta lähtien ja ei todellakaan vielä ainakaan näy mitään kanava 400, vain kanava 41 on Telia tv kanava, eikä siinäkään mitään pyöri.
Mutta odotellaan, ehkä tännekkin jotain jossakin vaiheessa tulee näkyviin?

Oletkohan jo tilannut kuitenkin Liigapassin tai Joukkuepassin ja saanut siitä tilausvahvistuksen sähköpostiin?
Mikäli tilaus on kunnossa, niin sitten suosittelen tekemään sellaisen tempun, että otat digiboksin virtajohdon irti seinästä 30sek ajaksi ja laitat takaisin. Tämä toimenpide tekee sen, että boksi hakee kanavat uudelleen, jolloin nämä uudetkin kanavat pitäisi tulla sinne.

Niko / Telia
 

Hyzzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Eikös tuo aika selvä ole. Ne katsotaan tapauskohtaisesti, että voiko tilauksen suorittaa. Minusta ihan hyvä käytäntö, ja ainoa oikea, millä Teliakin turvaa oman asemansa. Ei en ole luottotiedottomia vastaan, koska moni heistäkin on tuon merkinnän saanut pakon edestä tai vähän kuin vahingossa. Siksi tuo käytäntö onkin minusta hyvä, että otat aspaan rohkeasti yhteyttä ja sinun tilanteesi katsotaan siinä yhteydessä aina erikseen.

Kyllä ja ymmärrän tuon ihan täysin. Osa tietysti oli tottunut tuohon ruudun käytäntöön. Eli tililtä lähtee joka kuukausi maksu ja jos ei rahaa ole et näe. Tietysti Telialla on omat systeemit ja sitä kunnioitetaan.
 
Näkyykö keväällä nuo 4k lähetykset satelliitilla Canal Digitalin kautta, vai saako tuo vain netin ylitse? Juuri pistin Canalille tilauksen sisään ja huomasin, että kylkiäisiksi sai tuon UHD-digiboksin.

@Telia
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Minä OLEN tilannut liiga- passin jo huhtikuun lopulla, kun sanoin irti ruudun paketin, silloin Telian myymälässä tarjottiin C-morea kuukaudeksi kokeiluun, otin ja en meinannut kuukauden kuluttua päästä siitä kirvelläkään irti. Jonkinasteisen riidan jälkeen C-more sitten loppui ja taisi mennä samalla se liiga-paketin sopimuskin ja nyt kyllä mietin, otanko koko liigaa enää, ehkä telia saa pitää paskansa ja minä vaihdan kaksi puhelinliittymää ja netti- sekä tuon tv liittymän johonkin muualle.
 

Telia

Jäsen
Näkyykö keväällä nuo 4k lähetykset satelliitilla Canal Digitalin kautta, vai saako tuo vain netin ylitse? Juuri pistin Canalille tilauksen sisään ja huomasin, että kylkiäisiksi sai tuon UHD-digiboksin.

@Telia

Näistä ei ole vielä mitään päätöksiä, että mistä otteluista 4K lähetyksiä aletaan testaamaan ja millä tekniikoilla niitä lähetetään maailmalle. Täsmentyy siis lähempänä pleijareita tämä kuvio :)

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Minä OLEN tilannut liiga- passin jo huhtikuun lopulla, kun sanoin irti ruudun paketin, silloin Telian myymälässä tarjottiin C-morea kuukaudeksi kokeiluun, otin ja en meinannut kuukauden kuluttua päästä siitä kirvelläkään irti. Jonkinasteisen riidan jälkeen C-more sitten loppui ja taisi mennä samalla se liiga-paketin sopimuskin ja nyt kyllä mietin, otanko koko liigaa enää, ehkä telia saa pitää paskansa ja minä vaihdan kaksi puhelinliittymää ja netti- sekä tuon tv liittymän johonkin muualle.

Harmillista kuulla, että jokin on mennyt pieleen. Liigan paketit ei ole määräaikaisia, eli niiden irtisanomisesta ei tarvitse taistella, mikäli tuntuu jossain vaiheessa että sen haluaa pois. Kanavia voi helposti lisätä ja poistaa kirjautumalla telia.fi sivuille tai Minun Telia -sovelluksen avulla. Näistä kanavista pääsisit tarkistamaan onko sinun Liiga tilaus voimassa ja tarvittaessa voisit paketin sinne lisätä. Myös meidän asiakaspalvelu voi tarvittaessa auttaa. Mikäli Liigan tilaus on kunnossa, niin saat boksin hakemaan kanavat uudelleen, kun irroitat virtajohdon noin 30sek ajaksi seinästä ja laitat takaisin paikalleen. Kanavalistalla pitäisi tällä hetkellä löytyä Liiga TV ja muut tulee sitten myöhemmin.

Niko / Telia
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä ja ymmärrän tuon ihan täysin. Osa tietysti oli tottunut tuohon ruudun käytäntöön. Eli tililtä lähtee joka kuukausi maksu ja jos ei rahaa ole et näe. Tietysti Telialla on omat systeemit ja sitä kunnioitetaan.

Ei, ei ja ei. Telian systeemejä nimenomaan ei kunnioiteta, koska ne ovat huonompia kuin kilpailijoilla. Tämä ei ole sen kummalisempi asia. Jatkoin Ruudun tilausta kesälläkin tai siis ei tarvinnut tehdä mitään, Sieltä se maksu lähtee kortilta, en edes muista minä päivänä. Sen verran järkevänhintainen se on, että ei sitä tarvitsekaan tietää. Aika vähän tulee käytettyä, mutta on hintansa väärti kuitenkin tiettyihin juttuihin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei, ei ja ei. Telian systeemejä nimenomaan ei kunnioiteta, koska ne ovat huonompia kuin kilpailijoilla. Tämä ei ole sen kummalisempi asia. Jatkoin Ruudun tilausta kesälläkin tai siis ei tarvinnut tehdä mitään, Sieltä se maksu lähtee kortilta, en edes muista minä päivänä. Sen verran järkevänhintainen se on, että ei sitä tarvitsekaan tietää. Aika vähän tulee käytettyä, mutta on hintansa väärti kuitenkin tiettyihin juttuihin.
Kun tässä nyt puhuttiin luottotiedottomien tilaamisesta, niin kyllä Telialla todellakin on täysi oikeus hoitaa asiat niin kuin haluaa ja sitä tulee asiakkaan kunnioittaa. Ei Telialla ole mitään velvollisuuksia sellaisia asiakkaita kohtaan, jotka ovat luottotietonsa menettäneet. On vain järkevää, että näissä tapauksissa mennään tapauskohtaisesti.

Jos et halua kunnioittaa palveluntarjoajan systeemejä, niin olet vapaa äänestämään lompakollasi. Tämä jatkuva itkeminen kaikesta foorumeiden kautta ei ehkä ole järkevä tapa toimia. Jos haluat antaa palautetta, niin anna sitä kunnioittavaan ja rakentavaan sävyyn. Olen sen verran paljon ollut kehittämässä asioita erilaisille asiakkaille, että tiedän millainen asiakaspalaute todennäköisimmin johtaa asiakkaan toivomaan lopputulokseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos et halua kunnioittaa palveluntarjoajan systeemejä, niin olet vapaa äänestämään lompakollasi.

Ei tämä nyt ihan näinkään mene, kun ei ole vaihtoehtoja. Haluaisin mieluusti katsoa Ruudulta kiekkoa jatkossakin. Se toimi oikein hyvin.

Kehitän itsekin asioita asiakkaille ja monia juttuja ei vain jostain syystä saada toimimaan. Tämä on maailma missä elämme eikä se muutu valittamalla tai hiljaisuudellakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös