Ainakin Chromen Telia TV -sovelluksessa on ohjelmakirjasto, josta löytyi esimerkiksi NHL-pudotuspelien matsit jälkikäteen katsottavaksi. Tämä siitä huolimatta, että ne matsit lähtökohtaisesti näytettiin tuon Viasatin kanavan kautta, eikä erillisinä lähetyksinään. Olin positiivisesti yllättynyt.@Telia Tulihan sinne pelkän Telia TV sovelluksen puolelle ohjelmakirjaston tms tapainen paikka, mistä näkee jälkikäteen matsit ja niitä voi mehustella. Eikä vaadi boksin hommaamista?
@Telia Tulihan sinne pelkän Telia TV sovelluksen puolelle ohjelmakirjaston tms tapainen paikka, mistä näkee jälkikäteen matsit ja niitä voi mehustella. Eikä vaadi boksin hommaamista?
Kyllä varmasti on olemassa jonkun verran asiakkaita, jotka asuvat ulkomailla ja käyttävät ulkolaista maksukorttia. Mutta mitkä asiat ovat sitten Telian näkökulmasta tärkeämpiä prioriteetiltaan? Ulkomailla asuvien maksutavan kuntoon saaminen vai se että saadaan järjestelmät sellaiseen kuntoon Suomen sisällä että täällä saadaan laadukasta lähetystä aikaiseksi?
Näissä yhdistelmäpaketeissa on myös pieniä eroavaisuuksia, että mihin tekniikoihin ovat saatavilla. Kanavapaketti sivulla voi tarkistaa kunkin paketin alta, että mihin tekniikkaan sen saa otettua. Käytännössä siis Viasatin kanavapaketin sisältävät yhdistelmät ei ole saatavissa pelkkään Telia TV -sovellus tekniikkaan, vaan asiakkaalla pitää olla kaapelikortti tai digiboksi myös käytössään.
Kysyisin tarkentavan kysymyksen noista Viasatin sisältävistä kanavapaketeista selailtuani tuota "kanavapaketti-sivua". Onko tilanne tällä hetkellä siis niin, että mitään noita Viasatin kanavia sisältäviä kanavapaketteja ei saa enää mobiiliversioon, poislukien allstars-passi? Ainakaan mitään niistä ei pysty tilaamaan erikseen mobiiliin. Viime kaudella Viasat Urheilun ainakin vielä sai myös mobiiliin eli ovatko nyt mahdolliset sopimustekniset asiat esteenä? Vai saanko nuo silloin myös mobiiliin, jos tilaan ne käytössäni olevalle Telia TV:n digiboksille? Tämän viimeisen vaihtoehdon mielikuva ainakin itselleni tulee, kun lukee tuon lainaamani tekstin viimeisen lauseen.
Varmaan se selitys tälle on se, että Telia on myynyt kotimaisia puhelin- yms. liittymiä sekä vissiin TV-palveluita, joissa ei edes voi tarjota palvelua sijainnista riippumatta, ja tämä internetissä tarjottava palvelu on sikäli uutta heille. Silti ärsyttää törmätä tällaiseen asiakkaan näkökulmasta mitättömään asiaan. Kun joku nyrkkipaja Kolumbiassa voi myydä käsityötuotteitaan maailmanlaajuisesti kaikenmaalaisilla korteilla, niin miksei sitten iso operaattori yhdessä maailman teknisimmistä maista.
Tässä hieman videokuvaa paikanpäältä aiemmin kuvattuna
On kuulkaas oikeasti maailmanluokan systeemit! :)
Tämähän se syy on, mutta se nimenomaan ei saa olla selitys miksi homma ei toimi.
Kuten @KwutsNI kirjoittikin ja olen tainnut itsekin jossain kohtaa kommentoida, niin aiemmin meillä ei ole ollut mitään liittymä tai kanavapakettimyyntiä ulkomailla, kun kaikki on tapahtunut kotimaassa. Liigan osalta tilanne on kokonaan toinen, kun oikeudet on meidän omistuksessa ja se mahdollistaa toki enemmän. Tässä vaiheessa on kuitenkin mahdoton mennä tekemään mitään lupauksia muiden maksutapojen kanssa, mutta kerrotaan kyllä tänne heti jos tiedossa on varmuudella muutoksia. Toiveet on kyllä toimitettu eteenpäin ja huomioitu ja selvityksessä.
Tästä oli keväällä puhetta, mutta en muista kommentoitko asiaa. Olisi todella hienoa nähdä oikea dokumenttityylinen raportti tuosta laitoksesta. Tuo on pelkkä mainos. Kaiken oheissälän sijaan, jos olisi kunnolla tehty juttu. Kerrottaisiin asiat uutistyyliin eikä kaupallisesta näkökulmasta.
Missä ihan oikeasti kerrottaisiin asiaa eikä mainostettaisi paketteja. Eihän se olisi vaikeaa tehdä ja taatusti muitakin kuin minua kiinnostaisi, mutta joku taas laskee ei ole rahaa tuollaista tuottaa. Vaikka juuri sitä nimenomaan on ainakin tulossa.
Toinen asia olisi avointen ovien päivä asiakkaiden nähdä se omin silmin, mutta se nyt ei ainakaan tule toteutumaan, jos ei edes dokumenttia saada kasaan.
Vielä sieltä ei saisi tehtyä mitään fiksua dokumenttia, kun kausi ei ole käynnistynyt ja paikkojen rakentelu on vielä osittain kesken. Uskoisin että se olisi mielenkiintoista nähtävää, kun koneisto on oikeasti käynnissä ja toiminnassa, että mitä kaikkea siellä taustalla tapahtuu pelien aikana. Tämän tyylistä materiaalia on muutkin toivoneet, joten katsotaan mitä meidän sisällöntuottajat mahdollisesti tuosta kasaa. Hommia tehdään kuitenkin jääkiekon faneille, joten varmasti päästään yllättämään vielä monilla tavoin positiivisesti :)
Niko / Telia
Nyholm on hyvä haku tuonne, itse pidän.Moro kaikille! Tuurailen Nikoa tässä kesälomien aikaan ja pääsen heti aloittamaan mukavilla uutisilla. Saimme nimittäin kovan luokan asiantuntijan porukkaamme, kun Tuomas Nyholm liittyy mukaan Liiga-tiimiin. Koko tiimi julkistetaan 1. elokuuta eli sitä odotellessa. Lisäinfoa löytyy täältä.
Mitäs mietteitä uutinen herättää? :)
Ilari / Telia
Nyholm on hyvä haku tuonne, itse pidän.
Lainaus Telian sivuilta:Vähän menee nyt ohi aiheen, mutta ihanko tosi tolla digiboksilla ei pysty katsomaan Sanoman(?) kanavia ollenkaan? Ainakin Nelonen, Liv, Jim ja Hero vaativat tallennuksen, että ohjelmia pystyy katsomaan. Voisiko @Telia avata mikä tässä on takana (vaikka melkein arvaankin, että tämä on jatkoa Sanomakonsernin pikkumaisuudelle)?
No jo on soppa. Tuskinpa Telia tuolle mitään voi, mutta jos nyt sen verran voisitte myyjiänne perehdyttää, etteivät ihan täyttä paskaa noissa myyntitilanteissa porisisi. Tuo teidän boksi ei missään nimessä ole "käytännössä samanlainen kuin Elisa Viihde, mutta tästä saa liigan suoraan televisioon". Sen lisäksi, että tuosta puuttui noita kanavia, niin myös sovelluksista puuttuivat nuo perus areenat, katsomot ja ruudut (jonka toki ymmärrän). Digiboksissa meni kaksi päivää saada päälle jonku järjestelmävirheen takia ja maksullisella tallentamisella ei saanut jatkuvaa tallentamista mistään päälle. Tai no selaimesta olisi ilmeisesti saanut, mutta eipä tuo päästänyt minua siellä tekemään mitään.Lainaus Telian sivuilta:
"Muutos vaikuttaa uusiin Telia TV digiboksi -asiakkaisiin, jotka ovat tilanneet pelkän digiboksin 8.5. jälkeen, sekä myös huhtikuussa Liiga-tilauksen yhteydessä digiboksin ennakkotilauksen tehneisiin uusiin asiakkaisiin. Nelosen ilmaiskanavat jäävät pois myös niiltä asiakkailta, jotka tilaavat Telia TV digiboksin ja Telian laajakaistan erikseen. Muutos ei sen sijaan vaikuta nykyisiin eikä uusiin Telia TV digiboksi -asiakkaisiin, jotka tilaavat digiboksin yhdessä Telian laajakaistan kanssa."
Kummallinen kuvio kerrassaan. Ilmeisesti tallennusominaisuus on myös poissa käytöstä kyseisiltä kanavilta (Telia TV -appin puolella tallennus puolestaan toimii, mikäli on tallennuspalvelun tilannut).
No jo on soppa. Tuskinpa Telia tuolle mitään voi, mutta jos nyt sen verran voisitte myyjiänne perehdyttää, etteivät ihan täyttä paskaa noissa myyntitilanteissa porisisi. Tuo teidän boksi ei missään nimessä ole "käytännössä samanlainen kuin Elisa Viihde, mutta tästä saa liigan suoraan televisioon". Sen lisäksi, että tuosta puuttui noita kanavia, niin myös sovelluksista puuttuivat nuo perus areenat, katsomot ja ruudut (jonka toki ymmärrän). Digiboksissa meni kaksi päivää saada päälle jonku järjestelmävirheen takia ja maksullisella tallentamisella ei saanut jatkuvaa tallentamista mistään päälle. Tai no selaimesta olisi ilmeisesti saanut, mutta eipä tuo päästänyt minua siellä tekemään mitään.
Takaisin tuo valitettavasti lähti. Jotenkin vaikutti vähän kiireessä kasaan värkätyltä.
Jos muistini yhtään toimii, niin tähän on vastattu aiemmin ja kyllä näkyy. Jännä nähdä miten ensimmäiset lähetykset toimivat.Näkyykö Pitsiturnaus Telialta?