En ymmärrä mistä tässä voi edes olla kyse. Jos ei raha siirry kortilta, niin peli poikki vaikka kesken jatkoerän. Ei se nyt kovin ihmeellinen tekninen seikka voi olla. En edes tiedä miten Netflix ja Ruutu sen tekee, mutta molemmat sieltä kortilta aina ottavat rahansa kerran kuussa.
Jotkut parin vuoden sopparit ja mitkä lie boksit sitten varmaankin erikseen. Mutta mitä luottamusta siis tarvitsee siihen, että maksaa aina kuukaudeksi etukäteen? Jos seuraava maksu ei mene läpi, niin palvelu katkaistaan ilman mitään aneluja voisitko maksaa. Tai toki katkaisun jälkeen voi laittaa jonkun meilin tarkistatko korttitietosi.
Tekisi mieli sanoa vitun idiootit, mutta odotellaan nyt vielä mitä kevät tuo tullessaan.
Kysehän lienee ihan siitä, että tässä on pohjimmiltaan kyse operaattorista ja Telialla on haluttu kasata kaikki mahdolliset palvelut ja tuotteet saman asiakkuuden alle. Ei ole varmastikaan ennen liigaa ollut mitään syitä mahdollistaa luottokorttilaskutusta, kun ei ulkomailla asuvilla ihmisillä ole ollut syytä Telian palveluita hyödyntää.
Kun halutaan helppokäyttöisyyttä ja kaikki tuotteet saman asiakkuuden alle, niin tässä tapauksessa siihen vain vaaditaan henkilötietojen varmistusta yms.
Varmastikin siellä nyt heräillään siihen todellisuuteen, että ulkomailla asuvien mahdollisten asiakkaiden määrä räjähtää käsiin, jolloin luottokorttimaksut mahdollistetaan.
Aika kärkkäästi täällä lähdetään tuomitsemaan palveluntarjoajaa suoralta kädeltä, eikä edes yritetä miettiä miksi asiat ovat kuten ovat. En millään usko, että Telialla halutaan tehdä asiakkaan elämä mahdollisimman vaikeaksi ja maksaminen mahdottomaksi, vaan kyllähän se nyt on kaikkien etu, että asiakkaan on helppo tulla asiakkaaksi ja maksaa haluamistaan tuotteista. Kaikki ei vain aina ole niin yksinkertaista, kuin ensituntumalta vaikuttaa.