En halua lähteä tekemään mitään listaa, koska monet yksityiskohdat on puhtaasti makuasioita. Sillä ei sinänsä ole merkitystä, mitä itse voisin luetella parannuksina ja edistysaskeleina, vaan ainoastaan meidän asiakkaiden kokemalla fiiliksellä on merkitystä. Jokainen voi kuitenkin tehdä omat havainnot meidän tekemisestä ja muodostaa niistä oman mielipiteensä.
Se on kuitenkin hyvä huomioida, että monista asioista löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, joten meidän pitää katsoa aina isoa kuvaa. Seurataan jatkuvasti foorumeiden, sosiaalisen median ja suoraan asiakaspalveluun tulevaa palautetta.
Niko / Telia
Varmasti on olemassa eriäviä mielipiteitä. En kuitenkaan usko hetkeäkään, että olette saaneet myönteistä palautetta siitä, että lähetyksessä itse jääkiekon seuraaminen on tyystin mahdotonta. Joiltain paikkakunnilta positiivista palautetta on hyvinkin voinut tulla, eikä niitä tietenkään silloin pidä muuttaa, jos palaute on pääosin positiivista. Mutta mm. Raumalla pelatuista otteluista tulee jatkuvasti palautetta tänne palstalle, kun kameramies vetää zoomi tapissa pitkin kenttää ja kiekko käväisee kuvaruudussa muutaman kerran pelin aikana. Tuleeko tästä positiivista palautetta? Haluaisin nähdä yhdenkin tällaisen palautteen esim. anonymisoituna. En oleta sellaista näkeväni because of reasons, mutta kivahan se olisi.
Yhtä lailla olisi kiva nähdä sitä positiivista palautetta esim. 20 minuuttia pitkistä ottelukoosteista, joissa on mukana myös mainoskatkot. Tai niistä, joista puuttuu osa maaleista tai ne ovat väärässä järjestyksessä. Ylipäänsä olette saaneet aivan järkyttävän määrän paskaa palautetta noista koosteista niiden älyttömyyksien ja puutteiden vuoksi. Botit on todettu huonoiksi joka kierroksella, mutta mikään ei muutu.
En usko että positiivista palautetta on tullut myöskään esim. viiveestä, jäähykellojen virheellisyydestä, yms. Sanomista on taatusti tullut myös tuosta virheettömän signaalin vaatimuksesta, jolloin kaikki telkkarista anoppiin täytyy resetoida ja asentaa uudestaan.
Uskon kyllä, että mielipiteitä on monia, ja joidenkin asioiden kohdalla on ihan oikeasti hyväksyttävää etsiä ja miettiä sitä parasta ratkaisua. Esim. ne paljon puhuttaneet plingit toisten otteluiden maaleista ovat tällainen asia. Mutta nämä asiat eivät ole edes toissijaisia toimivan kokonaisuuden kannalta. Ihan ensimmäisenä pitäisi pitää huoli siitä, että jokaisella on mahdollisuus seurata otteluita. Siis jos haluatte asiakkaita. Sellainen mahdollisuus, että ei vaadi 10k€ investointeja pelikoneisiin puolen vuoden välein ja muuttamista kantaverkon sisään, jotta varmasti ei lopu vääntö kesken ja verkkoon ilmesty jokin nanosekunnin heilahdus, jonka jälkeen anopin koiran kirsu pitää taas kääntää koilliseen. Äpit on käteviä, mutta moni käyttää tietokoneita näihin palveluihin. Älkää yrittäkö pakottaa muutosta, sillä teillä ei ole siihen rahkeita. Muutos kyllä tapahtuu, mutta siihen menee aikaa. Ja sen aikaa tekin tarvitsette asiakkaita.
Olen seurannut sivusta sijoitusasuntoni taloyhtiön putkiremonttia. Urakoitsijaa on jatkuvasti huomautettu puutteista ja selkeistä sääntörikkomuksista, mutta huomautuksia ei ole otettu vakavasti. Lopputuloksena yhden nousun erillisvessat toteutettiin sovitun vastaisesti, vaikka heille huomautettiin asiasta useita kertoja. Nyt sitten korjataan jälkiä ja sakkopäiviä on kertynyt toista kuukautta.
Teillä ei tällaista vaaraa ole, mutta tarkoitus on tuoda esille se, että se maksava asiakas ei aina välttämättä ole väärässä, vaan palautetta kannattaa ihan oikeasti ottaa vastaan ja kuunnella. Ei vain ”laittaa eteenpäin” vaan pitää myös huoli siitä, että se luetaan ja siihen reagoidaan.
Älkää olko se yritys, joka mielestään rakentaa aivan helvetin upean ja ylivoimaisesti seksikkäimmän tuotteen ja huomaa jälkeenpäin, että ei ole asiakkaita joille myydä.