Osallistu Telian Liiga-tuotteen kehitykseen – sana on vapaa!

  • 769 416
  • 5 070
Tila
Viestiketju on suljettu.

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
@Mazaa Täällähän Telian puolelta vannotettiin, ettei Telia loves Liigaa unohdeta Liigavahti sovelluksen myötä. Lupasivat toki sovelluksenkin korjaavan ongelmat. Edelleen näyttäisi olevan samaa pas... samassa paketissa, mutta lähetysosoite on eri.

Muutamat koosteet on siedettävällä tasolla. Sitten siellä on kuitenkin aivan luokattomia koosteita. Näitä ei pysty cc:n välityksellä katsomaan ja ainakin itsellä todella surkea kuvanlaatu, vaikka Telian liittymä (vielä viikon) ja 4g alueella asutaan. Jos asia viedään mobiiliin niin katsokaa nyt, että toimii inan pienemmälläkin kaistan tarpeella. Sitten eteenpäin voisi viedä toiveen siitä, että puhelimen kääntyessä vaakatasoon klipin toisto muuttuisi käyttämään koko näyttöä.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
@Telia onko se nyt aivan liian isoa asia sanoa niille helvetin ohjaajille ja kuvaajille että jos kentällä tapahtuu jotain, EI NÄYTETÄ/KUVATA katsomoa. Perus lätkäjuttua hei. Yli kolmasosa runkosarjassa ohi ja vieläkin kesken tilanteiden näytetään katsomolarppausta.
 

444

Jäsen
Sanattomaksi vetää, kun edes 5 tuntia (=lue viisi) matsien päättymisen jälkeen yhtään perjantain koostetta ei ole nähtävissä TELIA *fuckS customEr in the Versatile ass withOut Lube* (=luetaan takaperin LOVES) LIIGA Youtube-kanavalta!!!

Lisäksi, kun Telian sovelluksessa koosteet ovat edellä mainittua tasoa, niin ainoastaan oksennusreaktio on lähellä toteutuksen tasoa.

Kukaan ei katso noita läpi ennen julkaistua, vaan tuo "kaikki koosteet katsotaan aina läpi ennen julkaisua" on yksi Telian monista valheista joita tälläkin palstalla moni on lukenut.

Hävetkää nyt edes! (Vai auttaako tälläkin kertaa softan uudelleenasennus?)
Tarinahan on siis niin, että tottakai ne koosteet katsotaan ennen julkaisua läpi, mutta niille vain ei enää tehdä valmistumisen jälkeen mitään. Molemmat tarinat löytyvät tältä palstalta.

Pahinta tuossa mielestäni on se, että en edes usko Telian valehtelevan asiassa. Mä uskon täydestä sydämestäni, että tuo asia voidaan vetää välinpitämättömyydessä noin vihkoon. Kun ei vain kiinnosta korjata ongelmaa. Asiakaspalvelun syytä se ei ole, mutta heitä tässä käy eniten sääliksi; annetaan automaattivastaukset valmiiksi ja sitten rimpuillaan niiden kanssa.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tarinahan on siis niin, että tottakai ne koosteet katsotaan ennen julkaisua läpi, mutta niille vain ei enää tehdä valmistumisen jälkeen mitään. Molemmat tarinat löytyvät tältä palstalta.

Pahinta tuossa mielestäni on se, että en edes usko Telian valehtelevan asiassa. Mä uskon täydestä sydämestäni, että tuo asia voidaan vetää välinpitämättömyydessä noin vihkoon. Kun ei vain kiinnosta korjata ongelmaa. Asiakaspalvelun syytä se ei ole, mutta heitä tässä käy eniten sääliksi; annetaan automaattivastaukset valmiiksi ja sitten rimpuillaan niiden kanssa.

Joo, mielestäni lontoon sana Hilarious kuvaa koko skenaariota loistavasti. Siis ihan oikeasti, tulee sellainen kunnon psykedeelinen-trippi fiilis (vaikkei sellaista ole koskaan kokenut, mutta kuviteltuna tämä ainakin vaikuttaa just sellaiselta)

-Ei oo varaa laittaa ihmistä tekemään kunnon klippejä/koosteita / halutaan edullisemmin nopeammin ne, jonka perusteella hankitaan botti.
-Joka on ihan sysipaska, mutta ei aiheuta toimenpiteitä, sillä mennään.
-Oikeasti maksetaan jollekkin / on varaa maksaa jollekkin / käytetään tämän työaikaa siihen, että katsoo nuo sysipaskat klipit/koosteet läpi, mutta niille ei silti tehdä mitään,
-Kun on kuulemma niinkin, että kun ne on automaatilla/botilla tehty, niin niitä ei voi enää jälkeenpäin muuttaakkaan.

Toinen lontoon sana, tai lyhenne sopii tähän kohtaan, WTF.

Miksi ihmeessä niitä sitten edes katsotaan läpi, jos ei niitä voi korjata/muuttaa? Miksi ihmeessä botilla mennään, vaikka tuloksena on täyttä kuraa ja ihminen tekis paljon parempaa paljon nopeammin? Minkä hemmetin takia on ylipäätään sellainen botti/automaatio, jonka tuotoksia ei voi oikoa, kun varta vasten ne tuotokset katsotaan kuitenkin läpi?

Siis ihan oikeasti, mulla lähti just näkö tässä.. tää on niin vitun sekopäisen kuulosta touhua, ettei tää voi olla todellista. Hulluinta on se, että tuo on todellisuus. En osaa itkeä typeryyden äärellä, niin tässä kohtaa sopii sekin yleinen sanonta vielä, että huutonaurua.. Ei tässä oikeasti voi enää muuta kuin nauraa on tuo niin käsittämätöntä puuhastelua!
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ilmaisia neuvoja lukemieni kommenttien pohjalta:

- Pelin ollessa käynnissä näytetään vain pääkameran tuottamaa kuvaa.
- Pääkameran zoom mahdollimman ulos eli out. Tässä nyt järki mukana, mutta vähintään koko hyökkäysalue pitäisi näkyä koko ajan.
- koosteisiin maalit parilla replayllä ja muut oleellisimmat tilanteet.
- Laskutus suoraan luottokortilta ja laskutuskausi alkaa tilauspäivästä ja siitä kuukausittain.

Lisäksi kuluttajia ei kiinnosta tekeekö koosteet botti tai ihminen. Sisällön on oltava kunnossa.

Ei sius mitään uutta. Samoista asioista on valitettu preseasonilta asti.
 

444

Jäsen
Ilmaisia neuvoja lukemieni kommenttien pohjalta:

- Pelin ollessa käynnissä näytetään vain pääkameran tuottamaa kuvaa.
- Pääkameran zoom mahdollimman ulos eli out. Tässä nyt järki mukana, mutta vähintään koko hyökkäysalue pitäisi näkyä koko ajan.
- koosteisiin maalit parilla replayllä ja muut oleellisimmat tilanteet.
- Laskutus suoraan luottokortilta ja laskutuskausi alkaa tilauspäivästä ja siitä kuukausittain.

Lisäksi kuluttajia ei kiinnosta tekeekö koosteet botti tai ihminen. Sisällön on oltava kunnossa.

Ei sius mitään uutta. Samoista asioista on valitettu preseasonilta asti.
Erittäin hyvin tiivistetty.
Lisäisin tähän vielä sen, että kun Telia ensimmäisen kerran esittäytyi palstalla ja avattiin ketju, jossa pyydettiin ideoita ja kehityehdotuksia, niin ihan ylitse muiden nousi välittömästi pyyntö siitä, että ihan perusasioiden tulee olla hyvällä tasolla. Vasta sen jälkeen ”mullistavat sisällöt” ynnä muu markkinointitiimin höttö.

@Telia
Listaisitteko tähän ne seikat, jotka on oikeasti toteutettu palstan toiveiden mukaisesti? Siis ne jotka on oikeasti toteutettu eli löytyvät tuotannosta ja jotka pystyy omin silmin havaitsemaan.
Omien havaintojeni mukaan lista on tällainen:
- Muutettiin grafiikkaa siten, että pallukat ja pallerot eivät peitä puolta kenttää; muutos oli maltillinen ja yhä edelleen leiskaa voisi yksinkertaistaa ja pienentää.
- Tuotiin erätaukokello näkyviin.
- Jäähykelloja on yritetty saada perustasolle alusta asti siinä onnistumatta. Toki keskellä erää tullut yksittäinen kakkonen näkyy oikein, mutta kaikki ”erikoisempi” menee vihkoon. Kärpät sai esim. lauantaina 5 min jäähyn ja hetkeä myöhemmin 2 min jäähyn; lopputuloksena IFK:lla oli grafiikan mukaan 3 min 5v3 ylivoimaa.
- Joillain paikkakunnilla on yritetty rauhoittaa kuvaustoimintaa niin että se ei aiheuttaisi ihmisille migreeniä. Toisinaan onnistuu ja toisinaan ei. Esim. Raumalla ei onnistu mitenkään: zoomi maksimissa viuhdotaan ympäri kenttää, mutta kukaan ei ole vielä kauden aikana ehtinyt nähdä, missä kiekko liikkuu, kun kohdistin on pelaajien finneissä ja nenäkarvoissa.

Näiden lisäksi on huomattavan paljon toiveita ja kehitysehdotuksia, jotka tuskin koskaan näkevät päivänvaloa. Ja tekemisen taso ei edelleenkään ole esim. klippien osalta sillä tasolla, mitä voidaan edellyttää. Uudestä äpistä huolimatta. Myöskään läheskään kaikilla halukkailla ei ole järkevää mahdollisuutta seurata pelejä, koska laitetuki on ryssitty pahasti.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
- Joillain paikkakunnilla on yritetty rauhoittaa kuvaustoimintaa niin että se ei aiheuttaisi ihmisille migreeniä. Toisinaan onnistuu ja toisinaan ei. Esim. Raumalla ei onnistu mitenkään: zoomi maksimissa viuhdotaan ympäri kenttää, mutta kukaan ei ole vielä kauden aikana ehtinyt nähdä, missä kiekko liikkuu, kun kohdistin on pelaajien finneissä ja nenäkarvoissa.
Paras ratkaisu tuohon zoomi helvettiin olisi se, että ohjaaja plus kameramiehet joutuisivat katsomaan omaa kädenjälkeään matsin päätyttyä ja miettimällä miettimään menikö se nyt ihan nappiin. Jäikö parannettavaa. Ei tuosta Rauman lähetyksien jatkuvasta ongelmasta huvittaisi aina kitistäkään mutta pakkohan se on kun siihen ei muuten tule mitään parannusta. Oletan tuohonkin tulevan muutoksia koska toistuva kitinä pääkameran epäkunnostakin tuotti lopulta tulosta, se vei sen 3-5 peliä jotta asia korjaantui. Miksei sitten tämäkin.
 

Telia

Jäsen
@Telia
Listaisitteko tähän ne seikat, jotka on oikeasti toteutettu palstan toiveiden mukaisesti? Siis ne jotka on oikeasti toteutettu eli löytyvät tuotannosta ja jotka pystyy omin silmin havaitsemaan.

En halua lähteä tekemään mitään listaa, koska monet yksityiskohdat on puhtaasti makuasioita. Sillä ei sinänsä ole merkitystä, mitä itse voisin luetella parannuksina ja edistysaskeleina, vaan ainoastaan meidän asiakkaiden kokemalla fiiliksellä on merkitystä. Jokainen voi kuitenkin tehdä omat havainnot meidän tekemisestä ja muodostaa niistä oman mielipiteensä.

Se on kuitenkin hyvä huomioida, että monista asioista löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, joten meidän pitää katsoa aina isoa kuvaa. Seurataan jatkuvasti foorumeiden, sosiaalisen median ja suoraan asiakaspalveluun tulevaa palautetta.

Niko / Telia
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisäisin tähän vielä sen, että kun Telia ensimmäisen kerran esittäytyi palstalla ja avattiin ketju, jossa pyydettiin ideoita ja kehityehdotuksia, niin ihan ylitse muiden nousi välittömästi pyyntö siitä, että ihan perusasioiden tulee olla hyvällä tasolla. Vasta sen jälkeen ”mullistavat sisällöt” ynnä muu markkinointitiimin höttö.

Tähänhän @Telia jo vastasi, että siellä on priorisoitu uuden sisällön tuonti vanhan korjauksen yläpuolelle, joka lienee on syynä sille miksei käytännössä mitään puutteita ole korjattu. Tosi asiahan on, että esim. tuosta kameratyöskentelystä on valitettu ensimmäisistä harkkapeleistä asti, eikä se ole siitä mihinkään parantunut. Viikon päästä tulee tasan 4 KUUKAUTTA, jonkä pitäisi riittää kyllä helposti tuommoisen asian muutokseen.

Tämä seuraava on täysi huhu, jonka kuulin alalla työskenteleviltä ystäviltäni, mutta samalla selittäisi 100% tuon Rauman tilanteen. Minulle kerrottiin, että kameratyypin ja sijoittelun takia kuvaa ei vaan saa Raumalta tuota "kauempaa", mutta tätä ei luonnollisesti voida kertoa suoraan, sillä sen tosi asian että asiat on tehty kauhealla kiireellä ilman sen suurempia testailuja.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on kuitenkin hyvä huomioida, että monista asioista löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, joten meidän pitää katsoa aina isoa kuvaa. Seurataan jatkuvasti foorumeiden, sosiaalisen median ja suoraan asiakaspalveluun tulevaa palautetta.

Koitatko nyt tällä sanoa, että saatte tuosta tämän hetkisestä kuvaustyöskentelystä niin paljon positiivista palautetta ettei näitä tänne kirjoitettuja tarvitse ottaa tosissaan?
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Paras ratkaisu tuohon zoomi helvettiin olisi se, että ohjaaja plus kameramiehet joutuisivat katsomaan omaa kädenjälkeään matsin päätyttyä ja miettimällä miettimään menikö se nyt ihan nappiin. Jäikö parannettavaa.

Telialla lienee botti tuohonkin hommaan. Tsekkaa että tulipas vähän paska. Mutta ei muuta kuin eteenpäin.

Jokainen voi kuitenkin tehdä omat havainnot meidän tekemisestä ja muodostaa niistä oman mielipiteensä.

Minulla on botti tätä varten. Tottakai sen tekemä mielipide tarkistetaan ennen tänne julkaisemista. Mutta siinä kun on automatiikkaa taustalla, niin ei sitä oikein voi alkaa sieventelemään tai korjailemaan. Mutta tulossa on kyllä sellainen mullistava äppi, jonka voitte ladata tukiasemiinne, ja josta lähes reaaliajassa voitte seurailla näitä palautteita.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En saanut aiemmin vastausta tähän kysymykseen joten kysyn uudestaan. Tullaanko Mikkelissä nähtyä hidastuskameraa käyttämään muillakin paikkakunnilla?
 

Telia

Jäsen
Koitatko nyt tällä sanoa, että saatte tuosta tämän hetkisestä kuvaustyöskentelystä niin paljon positiivista palautetta ettei näitä tänne kirjoitettuja tarvitse ottaa tosissaan?

Tottakai kaikki palautteet aina huomioidaan ja otetaan myös tosissaan. Saadaan kyllä paljon myös positiivistakin palautetta, usko tai älä :)

En saanut aiemmin vastausta tähän kysymykseen joten kysyn uudestaan. Tullaanko Mikkelissä nähtyä hidastuskameraa käyttämään muillakin paikkakunnilla?

Meillä on sama kalusto joka paikassa ja hidastuskuvaa on siis nähty muissakin peleissä. Tämä uusittu kamerakalusto mahdollistaa hienoja juttuja.

Niko / Telia
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
En halua lähteä tekemään mitään listaa, koska monet yksityiskohdat on puhtaasti makuasioita. Sillä ei sinänsä ole merkitystä, mitä itse voisin luetella parannuksina ja edistysaskeleina, vaan ainoastaan meidän asiakkaiden kokemalla fiiliksellä on merkitystä. Jokainen voi kuitenkin tehdä omat havainnot meidän tekemisestä ja muodostaa niistä oman mielipiteensä.

Se on kuitenkin hyvä huomioida, että monista asioista löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, joten meidän pitää katsoa aina isoa kuvaa. Seurataan jatkuvasti foorumeiden, sosiaalisen median ja suoraan asiakaspalveluun tulevaa palautetta.

Niko / Telia

Mutta olisiko mitään mahdollisuutta saada ne perusasiat nyt ensin kuntoon? Kuvaus joillakin paikkakunnilla luokatonta. Koosteet voi kestää lähes 20min ja täynnä jäähyjä ja hidastuksia. Ymmärtäkää jo että jäähyt ei kuulu koosteisiin jotain poikkeuksia lukuunottamatta. Ketään EI kiinnosta koukkaamiset, kampit yms. Jäähyt on eriasia kuin puhuttavat tilanteet. Katsokaa malliksi edes yksi NHL kooste. Esim Ohtamaan huitaisu olisi Ruudulta ollut katsottavana omana klippinään noin 10 min tapahtuneen jälkeen. Kauanko teillä kesti saada se näkyville maalin yhteydessä, ja kun se tuli näkyville kuinka helppo se tilanne on tunnistaa kun videon nimenä on HIFK maali nro. X? Jos/kun vastaatte tuohon niin miettikään vielä onko se aika minkä saatte vastaukseksi nykyaikaan sopiva?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Se on kuitenkin hyvä huomioida, että monista asioista löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, joten meidän pitää katsoa aina isoa kuvaa.

Niko / Telia

Jos otetaan esimerkiksi jo klassikoksi muodostunut kirjaston päivämäärien puute, jolle sitkeästi viittaatte kintaalla, olen absoluuttisen 100% varma, että yhdenkään sielun mielestä se ei ole hyvä juttu.

Ihan nätisti ohitettu tuo @Ishmael :in kysymys. Hänhän ei kysynyt sinun mielipidettäsi muutoksista, vaan ihan faktista listaa muutoksista. Joka lienee siis ohuempi kuin ruotsalaisten sotasankarien lista.
 

Telia

Jäsen
Esim Ohtamaan huitaisu olisi Ruudulta ollut katsottavana omana klippinään noin 10 min tapahtuneen jälkeen. Kauanko teillä kesti saada se näkyville maalin yhteydessä, ja kun se tuli näkyville kuinka helppo se tilanne on tunnistaa kun videon nimenä on HIFK maali nro. X? Jos/kun vastaatte tuohon niin miettikään vielä onko se aika minkä saatte vastaukseksi nykyaikaan sopiva?

Liigavahtiin räpsähti tästä tilanteesta klippi muutamassa minuutissa. Otsikoitu Iikka Kangasniemen maaliksi, mutta pikakuvakkeessa näkyy suoraan tuo huitominen, joten lienee kohtuullisen hyvin tunnistettavissa. Tästä Liigavahti -sovelluksesta on tullut paljon positiivista palautetta, kuten sovelluskaupan arvosteluistakin voi nähdä. Suosittelen testaamaan, niin saa klipit nopeasti nähtäville. (Liitteenä kuva, miltä tämä klippi näyttää sovelluksen kautta)

Jos otetaan esimerkiksi jo klassikoksi muodostunut kirjaston päivämäärien puute, jolle sitkeästi viittaatte kintaalla, olen absoluuttisen 100% varma, että yhdenkään sielun mielestä se ei ole hyvä juttu.

Ihan nätisti ohitettu tuo @Ishmael :in kysymys. Hänhän ei kysynyt sinun mielipidettäsi muutoksista, vaan ihan faktista listaa muutoksista. Joka lienee siis ohuempi kuin ruotsalaisten sotasankarien lista.

Kirjastoon on lisätty päivämäärät tallenteiden tietoihin. Eli jos kirjastosta klikkaa vaikkapa Liigaviikko tallenteen auki, niin esittelytekstissä on kerrottu ohjelmasta tarkemmin ja lisäksi siinä näkyy myös tallenteen päivämäärä.

Ohitin tarkoituksella kysymyksen ja perustelinkin sen. Toivoisin, että meidän asiakkaat ja Liigan katsojat kertoisi täällä itse omista havainnoistaan, että mitkä tälle kaudelle tuodut uudet ominaisuudet ja uudistukset on olleet hyviä? Mitä edistystä on siis havaittu Liigan tv-tuotteessa?

Heitän nyt esimerkkinä, että tuotiin tarjolle ominaisuus, jolla ottelun katsomisen voi aloittaa alusta spoilaantumatta tilanteesta. Tätä toivottiin todella paljon, joten moni koki sen tärkeänä. Mikäli tekisin listan ja laittaisin tämän sinne, niin jonkun mielestä se voisi olla huonosti toteutettu tai turha ominaisuus. Ei siis ole mielekästä, että alan tekemään listausta meidän tekemisistä, vaikka olenkin ylpeä meidän Liigan tuotannosta. Tärkeintä on, miten asiakkaat kokee asiat ja siitä syystä odotan mieluummin asiakkaiden kommentteja, vain sillä on väliä.

Niko / Telia
 

Liitteet

  • Screenshot_20181125_185156.jpg
    Screenshot_20181125_185156.jpg
    258,7 KB · kertaa luettu: 508

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kirjastoon on lisätty päivämäärät tallenteiden tietoihin. Eli jos kirjastosta klikkaa vaikkapa Liigaviikko tallenteen auki, niin esittelytekstissä on kerrottu ohjelmasta tarkemmin ja lisäksi siinä näkyy myös tallenteen päivämäärä.



Niko / Telia

Hieno homma. Missaanko jotain vai käyttäytyykö nuo otsikkokuvat eri lailla keskenään? Jos käytän hakua esim. "Ari", niin tuloksissa tulevissa otsikkokuvissa näkyy avattaessa päivämäärä, mutta jos selaa kirjastosta, niin niissä otsikkokuvissa päivämäärää ei näy. Siis Ari Vallin-showssa?

Tähän asti olen vaan selannut, enkä edes tiennyt että päivämäärät ovat tupsahtaneet tonteille.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Liigavahtiin räpsähti tästä tilanteesta klippi muutamassa minuutissa. Otsikoitu Iikka Kangasniemen maaliksi, mutta pikakuvakkeessa näkyy suoraan tuo huitominen, joten lienee kohtuullisen hyvin tunnistettavissa. Tästä Liigavahti -sovelluksesta on tullut paljon positiivista palautetta, kuten sovelluskaupan arvosteluistakin voi nähdä. Suosittelen testaamaan, niin saa klipit nopeasti nähtäville. (Liitteenä kuva, miltä tämä klippi näyttää sovelluksen kautta)

Liigavahtia ei voi pitää auki kun spoilaa teidän viiveen takia tilanteita. Tuon takia en sitä siis asenna kun ei voi pelien aikana käyttää. Eikä tuosta kuvakkeesta kukaan tiedä mitä siinä tapahtuu, jos ei valmiiksi tietäisi että on jonkun maalin yhteydessä. Still kuvanahan tuo olla vaikka perus koukkaus mitä noissa tilanteissa pakki yleensä tekee. Miksi siitä ei voinut tehdä klippiä vaikka nimellä Ohtamaa huitaisee Kangasniemeä? Youtubesta en ole sitä teidän kanavalta edes löytänyt klippinä. Eikun sinne ei taida tulla niitä klippejä ollenkaan että saisitte katsojia lataamaan tuon sovelluksen?


Kirjastoon on lisätty päivämäärät tallenteiden tietoihin. Eli jos kirjastosta klikkaa vaikkapa Liigaviikko tallenteen auki, niin esittelytekstissä on kerrottu ohjelmasta tarkemmin ja lisäksi siinä näkyy myös tallenteen päivämäärä.
Mutta koska sen saa esimerkiksi siihen nimeen ettei tarvi käydä pahimmassa tapauksessa kymmeniä läpi että löydät sen oikean?

Ohitin tarkoituksella kysymyksen ja perustelinkin sen. Toivoisin, että meidän asiakkaat ja Liigan katsojat kertoisi täällä itse omista havainnoistaan, että mitkä tälle kaudelle tuodut uudet ominaisuudet ja uudistukset on olleet hyviä? Mitä edistystä on siis havaittu Liigan tv-tuotteessa?
Edistystä pelin aikana esim Ruudun lähetyksiin ei oikeastaan ole. Kuva aina ajoittain, mutta kun todella harvoin pysyy siinä laadussa. Se, että lisäilette alun puutteita lähetyksiin/palveluun ja varsinkin semmoisia mitä edellisellä palveluntarjoajalla oli, ei ole edistystä vaan niiden puutteiden paikkailua.

Heitän nyt esimerkkinä, että tuotiin tarjolle ominaisuus, jolla ottelun katsomisen voi aloittaa alusta spoilaantumatta tilanteesta. Tätä toivottiin todella paljon, joten moni koki sen tärkeänä. Mikäli tekisin listan ja laittaisin tämän sinne, niin jonkun mielestä se voisi olla huonosti toteutettu tai turha ominaisuus. Ei siis ole mielekästä, että alan tekemään listausta meidän tekemisistä, vaikka olenkin ylpeä meidän Liigan tuotannosta. Tärkeintä on, miten asiakkaat kokee asiat ja siitä syystä odotan mieluummin asiakkaiden kommentteja, vain sillä on väliä.

Niko / Telia
Tuokin pelin aloitus alusta on ollut muissa palveluissa mahdollista ilman erillistä pyyntöä. Ihan perusjuttu minkä puute on ollut suoraan vika eikä se lisääminen ole ollut mikään lisäominaisuuden lisääminen. Tottakai olisitte voineet näyttää vaikka tyhjää ruutua ja sitten lisätä "asiakkaiden pyynnöstä" ominaisuutena itse pelin lähetykseen mukaan. Eiku, eikös harkkapeleissä se tapahtunutkin.
 

444

Jäsen
En halua lähteä tekemään mitään listaa, koska monet yksityiskohdat on puhtaasti makuasioita. Sillä ei sinänsä ole merkitystä, mitä itse voisin luetella parannuksina ja edistysaskeleina, vaan ainoastaan meidän asiakkaiden kokemalla fiiliksellä on merkitystä. Jokainen voi kuitenkin tehdä omat havainnot meidän tekemisestä ja muodostaa niistä oman mielipiteensä.

Se on kuitenkin hyvä huomioida, että monista asioista löytyy mielipiteitä laidasta laitaan, joten meidän pitää katsoa aina isoa kuvaa. Seurataan jatkuvasti foorumeiden, sosiaalisen median ja suoraan asiakaspalveluun tulevaa palautetta.

Niko / Telia
Varmasti on olemassa eriäviä mielipiteitä. En kuitenkaan usko hetkeäkään, että olette saaneet myönteistä palautetta siitä, että lähetyksessä itse jääkiekon seuraaminen on tyystin mahdotonta. Joiltain paikkakunnilta positiivista palautetta on hyvinkin voinut tulla, eikä niitä tietenkään silloin pidä muuttaa, jos palaute on pääosin positiivista. Mutta mm. Raumalla pelatuista otteluista tulee jatkuvasti palautetta tänne palstalle, kun kameramies vetää zoomi tapissa pitkin kenttää ja kiekko käväisee kuvaruudussa muutaman kerran pelin aikana. Tuleeko tästä positiivista palautetta? Haluaisin nähdä yhdenkin tällaisen palautteen esim. anonymisoituna. En oleta sellaista näkeväni because of reasons, mutta kivahan se olisi.

Yhtä lailla olisi kiva nähdä sitä positiivista palautetta esim. 20 minuuttia pitkistä ottelukoosteista, joissa on mukana myös mainoskatkot. Tai niistä, joista puuttuu osa maaleista tai ne ovat väärässä järjestyksessä. Ylipäänsä olette saaneet aivan järkyttävän määrän paskaa palautetta noista koosteista niiden älyttömyyksien ja puutteiden vuoksi. Botit on todettu huonoiksi joka kierroksella, mutta mikään ei muutu.

En usko että positiivista palautetta on tullut myöskään esim. viiveestä, jäähykellojen virheellisyydestä, yms. Sanomista on taatusti tullut myös tuosta virheettömän signaalin vaatimuksesta, jolloin kaikki telkkarista anoppiin täytyy resetoida ja asentaa uudestaan.

Uskon kyllä, että mielipiteitä on monia, ja joidenkin asioiden kohdalla on ihan oikeasti hyväksyttävää etsiä ja miettiä sitä parasta ratkaisua. Esim. ne paljon puhuttaneet plingit toisten otteluiden maaleista ovat tällainen asia. Mutta nämä asiat eivät ole edes toissijaisia toimivan kokonaisuuden kannalta. Ihan ensimmäisenä pitäisi pitää huoli siitä, että jokaisella on mahdollisuus seurata otteluita. Siis jos haluatte asiakkaita. Sellainen mahdollisuus, että ei vaadi 10k€ investointeja pelikoneisiin puolen vuoden välein ja muuttamista kantaverkon sisään, jotta varmasti ei lopu vääntö kesken ja verkkoon ilmesty jokin nanosekunnin heilahdus, jonka jälkeen anopin koiran kirsu pitää taas kääntää koilliseen. Äpit on käteviä, mutta moni käyttää tietokoneita näihin palveluihin. Älkää yrittäkö pakottaa muutosta, sillä teillä ei ole siihen rahkeita. Muutos kyllä tapahtuu, mutta siihen menee aikaa. Ja sen aikaa tekin tarvitsette asiakkaita.

Olen seurannut sivusta sijoitusasuntoni taloyhtiön putkiremonttia. Urakoitsijaa on jatkuvasti huomautettu puutteista ja selkeistä sääntörikkomuksista, mutta huomautuksia ei ole otettu vakavasti. Lopputuloksena yhden nousun erillisvessat toteutettiin sovitun vastaisesti, vaikka heille huomautettiin asiasta useita kertoja. Nyt sitten korjataan jälkiä ja sakkopäiviä on kertynyt toista kuukautta.
Teillä ei tällaista vaaraa ole, mutta tarkoitus on tuoda esille se, että se maksava asiakas ei aina välttämättä ole väärässä, vaan palautetta kannattaa ihan oikeasti ottaa vastaan ja kuunnella. Ei vain ”laittaa eteenpäin” vaan pitää myös huoli siitä, että se luetaan ja siihen reagoidaan.

Älkää olko se yritys, joka mielestään rakentaa aivan helvetin upean ja ylivoimaisesti seksikkäimmän tuotteen ja huomaa jälkeenpäin, että ei ole asiakkaita joille myydä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis ymmärsinkö nyt oikein, että päivämäärät on tulleet, mutta sekin homma ryssittiin täysin. Onko todella niin, että päivämäärää ei ole siinä otsikossa.

Eihän tämä (vittu) ole taas todellista, jos noin on. Niiden päivämäärien ainoa tehtävä on vähentää turhia klikkauksia. Sillä ei tee yhtään mitään klipin kuvauksessa, mutta voihan sen sinnekin tietenkin toistaa halutessaan.

Voiko olla jotain syytä miksi Felia tarvitsisi klikkauksia omaan appsiinsa. Mikään muu tätä tämän kertaista epäonnistumista ei voi oikein selittää, vaikka en keksikään mihin klikkauksia voisi käyttää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis ymmärsinkö nyt oikein, että päivämäärät on tulleet, mutta sekin homma ryssittiin täysin. Onko todella niin, että päivämäärää ei ole siinä otsikossa.
Kyllä, ymmärsit aivan oikein. Jokusen aikaa ne päivämäärät on nyt löytyneet ohjelmien/otteluiden kuvauksista eli ne pitää hakutuloksista/yleisnäkymästä aina kliksutella erikseen auki ja katsoa että onkos tämä nyt se jakso tai ottelu jonka haluaa katsoa.
Voiko olla jotain syytä miksi Felia tarvitsisi klikkauksia omaan appsiinsa. Mikään muu tätä tämän kertaista epäonnistumista ei voi oikein selittää, vaikka en keksikään mihin klikkauksia voisi käyttää.
Kyseessä ei välttämättä ole tarve klikkauksille vaan jonkinlainen tekninen este. Esimerkiksi ohjelman nimikentän merkkimäärä on rajallinen tai sitten automatiikka estää noiden päivämäärien lisäyksen siihen nimeen tai jotain muuta vastaavaa. Nyt olisi tietenkin mukava kuulla @Telia että minkätyyppisestä ongelmasta on tällä kertaa kyse ja ollaanko tätä mahdollisesti korjaamassa jollain aikataululla. Onhan tuo toki parempi kuin ei mitään, että päivämäärät on tiedoissa näkyvissä, mutta kyllä ne pitäisi ilman muuta olla jo ennen napsuttelua näkyvillä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toivoisin, että meidän asiakkaat ja Liigan katsojat kertoisi täällä itse omista havainnoistaan, että mitkä tälle kaudelle tuodut uudet ominaisuudet ja uudistukset on olleet hyviä? Mitä edistystä on siis havaittu Liigan tv-tuotteessa?

Tehän lupasitte mullistaa kokemuksen, joten teidän pitäisi tietää nämä kyselemättä.

Onneksi Telia ei ole mukana autoteollisuudessa. Pelkäisin liikkua ulkona, jos kuukausia tuotteen lanseeraamisen jälkeen mikään autonvalmistaja alkasi kysyä ostajilta tuotteen toimivuudesta.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ostin HIFK - Kärpät pelin testatakseni, missä mennään Telialla nyt. Tässä palaute.

- Käytin Windows 10 omaa Telia sovellusta.
- En muistanutkaan että teliatv ja telian käyttäjätunnukset olivat erit, sai kikkailla salasanan palautuksilla että homman sai toimimaan.

- Mutta pienen kikkailun jälkeen peli käyntiin ja tässä kommentit:

- Kuvanlaatu oli max 720p mutta sulavaa. Laatu pysyin samana koko pelin eikä ongelmia ollut. Tästä posia vaikkei kuvanlaatu viime kauteen verrattuna ole parantunut ainakaan Win10 apin kautta yhtään.
- Äänet tuli "yhdestä kaiuttimesta", eli huono toteutus. Lisäksi kovasti hypetetyt kaukalon äänet loisti edelleen poissaolollaan.
- Kameratyöskentely aivan karseaa välillä, ihan älyttömiä kuvakulmia ja leikkauksia.
- Hidastuksia ei tullut yli puolistakaan tilanteista... jäi monta taklausta jne uusimatta.
- Erätauko-ohjelmana toiminut 360 oli loistavaa, pienistä ääniongelmista huolimatta.

Eli tuote oli nyt tasalaatuinen ja ennen kaikkea toimiva. Viivettä en halunnut edes katsoa mistään etten pilaa pelinautintoani.

Mutta, mitä tämä aidosti on mullistanut? Erätauko-ohjelma oli ainoa selkeä edistysaskel aiempaan. Kuva ja ääni maksimissaan viime kauden tasolla, kuvaus, leikkaukset ja hidastukset huonontuneet... Itse käytettävyys heikentynyt, vaikka sinänäsä appi toimikin hyvin Win10 koneella ja siitä kuva piuhalla telkkariin. Saa nähdä btw. milloin laskuttavat tuon, ja mihin lasku tulee. Pitäisi tulla sähköpostiini, mutta postiosoitetietona Telialla yhä mun 9 vuotta vanha osoite, jota eivät saa päivitettyä... joten jos menee sinne eikä sähköpostiin niin saas nähdä :)

Mutta itse tuotehan toimi, hyvä niin. Tilaanko silti vielä tämän tuotteen loppukaudeksi? En tilaa, ostan jatkossakin jonkun huippupelin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ostin HIFK - Kärpät pelin testatakseni, missä mennään Telialla nyt. Tässä palaute.

- Käytin Windows 10 omaa Telia sovellusta.
- En muistanutkaan että teliatv ja telian käyttäjätunnukset olivat erit, sai kikkailla salasanan palautuksilla että homman sai toimimaan.

- Mutta pienen kikkailun jälkeen peli käyntiin ja tässä kommentit:

- Kuvanlaatu oli max 720p mutta sulavaa. Laatu pysyin samana koko pelin eikä ongelmia ollut. Tästä posia vaikkei kuvanlaatu viime kauteen verrattuna ole parantunut ainakaan Win10 apin kautta yhtään.
- Äänet tuli "yhdestä kaiuttimesta", eli huono toteutus. Lisäksi kovasti hypetetyt kaukalon äänet loisti edelleen poissaolollaan.
- Kameratyöskentely aivan karseaa välillä, ihan älyttömiä kuvakulmia ja leikkauksia.
- Hidastuksia ei tullut yli puolistakaan tilanteista... jäi monta taklausta jne uusimatta.
- Erätauko-ohjelmana toiminut 360 oli loistavaa, pienistä ääniongelmista huolimatta.

Eli tuote oli nyt tasalaatuinen ja ennen kaikkea toimiva. Viivettä en halunnut edes katsoa mistään etten pilaa pelinautintoani.

Mutta, mitä tämä aidosti on mullistanut? Erätauko-ohjelma oli ainoa selkeä edistysaskel aiempaan. Kuva ja ääni maksimissaan viime kauden tasolla, kuvaus, leikkaukset ja hidastukset huonontuneet... Itse käytettävyys heikentynyt, vaikka sinänäsä appi toimikin hyvin Win10 koneella ja siitä kuva piuhalla telkkariin. Saa nähdä btw. milloin laskuttavat tuon, ja mihin lasku tulee. Pitäisi tulla sähköpostiini, mutta postiosoitetietona Telialla yhä mun 9 vuotta vanha osoite, jota eivät saa päivitettyä... joten jos menee sinne eikä sähköpostiin niin saas nähdä :)

Mutta itse tuotehan toimi, hyvä niin. Tilaanko silti vielä tämän tuotteen loppukaudeksi? En tilaa, ostan jatkossakin jonkun huippupelin.
Tuo erätauko-show oli ennen Ruudullakin. Viime kausi oli Ruudulta säästökuuri ja siksi sitä ei enää ollut.

Hauskaa, että Telia kertoo monen asian parantuneen. Niin no. Parannusten jälkeen ne ovat nousseet melkein sille nornaalille tasolle. Eli on vasta niiden jälkeen täytetty se, mikä olisi jo suoraan pitänyt olla. Esim erätaukokello, jäähykellot, koosteet jne. Ja nekään kun ei aina toimi. Näyttää jäähyt vituilleen ja koosteet vedetty aivan päin sitä ihteään. Ja niistä puuttuu MAALEJA!? Ja jee saatu kelausnappi. Kappas se löytynyt muista myös suoraan..

1.5v aikaa ollut suunnitella ja kehittää tuotteita. Silti lähdetään liikkeelle -5v. Eli jostain Ruudun ekoista vuosista. Ainut näkyvä parannus on kuvanlaatu. Joka on itsellä ollut ok. Joskin muita laitteita ei voi samaan aikaan netissä pitää, muuten tulee puuroa.

Itse tilasin tuotteen luvan kuva-ja äänimaailman mullistumisen takia. No. Kuvanlaatu ollut ok (ei NHL tasoa) ja se äänimaailma. Missä on tolpan kilahdukset, taklaukset, luistimen smirklaukset, yleisön kohahdukset jne? Eipä paljon välity kotiin asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös